بهترین پرواز ها را با جیبوجت جستجو کن
هتل الیت ورد استانبول
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 13:15

هتل الیت ورد استانبول اقامتگاهی لوکس و پنج ستاره در استانبول است که در منطقه تقسیم (میدان تکسیم) قرار دارد و در مجاورت منطقه تجاری جامع استانبول و یک کیلومتری مرکز همایشات شهر واقع شده است . هتل الیت ورد استانبول که در سال 2010 باز سازی شده است، ساختمان و بنایی مدرن داشته و از دکوراسیون و معماری روز بهره برده ، نیروهایی که با این هتل همکاری دارند برخوردی شایسته با میهمانان داشته و کامل ترین سرویس دهی را ارائه می دهند . علاوه بر این برخورداری از امکاناتی منحصر به فرد و با کیفیت نیز از دیگر ویژگی های هتل الیت ورد می باشد . اما در مورد این هتل 5 ستاره که به بسیاری از مراکز تاریخی و توریستی شهر مثل کاخ توپکاپی ، مسجد کبود و ... نیز دسترسی دارد ، این است که به بسیاری امکانات تفریحی ، ورزشی و رفاهی مجهز است . فرودگاه بین المللی آتاتورک هم 30 دقیقه تا هتل الیت ورد فاصله دارد. این هتل در تور استانبول ارائه می شود.

امکانات هتل  الیت ورد استانبول :

 برای اوقات فراغت و تعطیلاتی رویایی برنامه ریزی شده است . به همین دلیل در تدارک آن به نیاز های کلیه میهمانان با هر سن و موقعیتی توجه شده و امکانتی متنوع و منحصر به فرد را برای اقامتی به یاد ماندنی فراهم کرده است .  از جمله امکانات ورزشی و مفرح و خدمات رفاهی منحصر به فرد هتل الیت ورد استانبول می توان به :ماساژ ، حمام ترکی و بخار ، سالن ورزشی پیشرفته ، سونا و جکوزی ، استخر سرپوشیده ، مرکز سلامت و آبگرم ، سرویس نگه داری از کودک ،  قابلیت اتصال به اینترنت پر سرعت رایگان ، خدمات خانه داری ، روزنامه ، آسانسور ، فضای سبز ، گشت درون شهری و برون شهری ، خدمات کپی و فکس ، خدمات شستشوی لباس ، صرافی ، لاندری ، فروشگاه ، ترانسفر رایگان فرودگاهی ، صبحانه بوفه ، چندین رستوران با فضایی با شکوه ، کافی شاپ  ، تاکسی سرویس و . . . اشاره نمود . در ضمن هر یک از این امکانات به بهترین شکل و در شرایطی استاندارد به گردشگران ارائه شده تا رضایت آنها را به دست آورده و اقامتی سرشار از لحظه های مفرح و شاد را برای ابشان بر جای بگذارد

اتاق های هتل الیت ورد استانبول : 

شامل 245 اتاق استاندارد ، خانوادگی و سوئیت لوکس و منحصر به فرد است . مساحت و چیدمان متفاوت این اتاق های لوکس متناسب با نیاز و سلیقه میهمانان بوده و آرامش ایشان را تامین می کند . در طراحی و دکوراسیون آن ها از رنگ هایی زیبا و دلنشین تر استفاده شده تا فضای اتاق ها دلبازتر به نظر برسد . علاوه بر این ، هر اتاق  دارای پنجره هایی بزرگ با نور مناسب  است . برخی اتاق ها نیز دارای اتاق نشیمن می باشند . بهترین خدمات و سرویس دهی در این اتاق ها توسط پرسنلی ورزیده ، به گردشگران تور استانبول ارائه شده و در کم ترین زمان ممکن به امور میهمانان رسیدگی می شود . صبحانه در اتاق ، روم سرویس 24 ساعته ، سیستم برودتی و حرارتی مناسب ، تهویه مطبوع ، بالکن ، تلویزیون ال سی دی ، ماهواره با کانال های پخش موسیقی ، یخچال ، مینی بار ، حمام با وان و کلیه لوازم و سشوار ، صندوق امانات ، کلید الکترونیکی ، دسترسی به اینترنت پر سرعت رایگان  و اتاق های پاک و بدون دخانیات و اتاق هایی با امکانات ویژه برای معلولان و اتاق های ضد صدا ، قسمتی از تدابیر خاص مدیریت هتل 5 ستاره الیت ورد برای اقامتی بی عیب و نقص است .

فاصله هتل الیت ورد استانبول تا جاذبه های گردشگری استانبول :

  • میدان تکسیم 100 متر
  • برج ساعت دولما باغچه 1.1 کیلومتر
  • کاخ دولما باغچه 1.4 کیلومتر
  • برج گالاتا 1.8 کیلومتر
  • بازار ادویه 2.9 کیلومتر
  • مسجد ایاصوفیه 3.6 کیلومتر
  • آب انبار باسیلیکا سیسترن 3.6 کیلومتر
  • ستون کنستانتین 3.7 کیلومتر

قیمت رزرو هتل الیت ورد استانبول :

قیمت رزرو هتل الیت ورد استانبول به طور تقریبی هر شب از 130$ است.

آدرس هتل الیت ورد استانبول :

Sehit Muhtar Cad. No:42, Beyoglu, 34435 Istanbul, Turkey


هتل سی لایف فامیلی ریزورت آنتالیا
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 13:2

هتل سی لایف فامیلی ریزورت آنتالیا که دقیقا روبروی ساحل کونیالتی قرار گرفته، تمام امکانات و فعالیت های مورد نیاز خانواده ها را تامین می کند. استخرهای آن دارای سرسره های آبی می باشد و انواع ماساژهای درمانی را ارائه می دهد. تمام تجهیزات مورد نیاز غواصی هم در آن موجود می باشد.اتاق های این هتل مجهز به تلویزیون، سیستم تهویه هوا و یک بالکن خصوصی با منظره ای رو به دریای مدیترانه می باشند. تمام اتاق ها با رنگ های ملایم و مبلمانی لوکس و راحت تزئین شده اند. مهمانان می توانند در یکی از 7 رستوران این هتل از انواع غذاهای خاص مدیترانه ای گرفته تا سوشی های ژاپنی را سفارش دهند.


هتل اورنج کانتی کمر آنتالیا
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 12:31

هتل اورنج کانتی کمر آنتالیا (Orange County Kemer Resort Hotel Antalya)

هتل اورنج کانتی (Orange County Kemer) هتلی بزرگ، زیبا و بسیار شاد در منطقه خوش آب و هوا و زیبای کمر شهر آنتالیا قرار گرفته و شما می توانید با 5 دقیقه پیاده روی به مراکز خرید کمر دسترسی داشته باشید، با این حال در کنار هتل همه مارکها برای خرید هست و نیازی به رفتن به آنتالیا نیست، همچنین ایستگاه اتوبوس در ۵۰ متری هتل است. 
فاصله هتل اورنج کانتی تا مرکز آنتالیا حدود 46 کیلومتر و تا فرودگاه آنتالیا حدود 59 کیلومتر می‌باشد.
این هتل با معماری منحصر به فرد به سبک قرن 16 آمستردام طراحی شده که حس خوب کوچه های آمستردام هلند و ردلایت را منتقل می کند.

برنامه های شاد در هتل اورنج کانتی کمر آنتالیا

این هتل به دلیل داشتن حجم خیلی زیاد میهمان ایرانی، کارمندهای ایرانی زیادی نیز دارد از جمله در رسپشن، اسپا، تیم انیمیشن و سرآشپز که دغدغه شان لذت بردن شما می باشد. شما از ۱۱ صبح تا ۲ شب میتوانید مشغول برنامه ها و بازیها و دنس های هتل باشید بدون اینکه روز بعد احساس تکراری بودن به شما دست دهد. نمایش های روزانه ی انیمیشن و سرگرمی های عصرانه در محیط اطراف استخر بزرگ 5000 مترمربعی هتل برگزار خواهند شد.
توصیه می شود حتما از موتورشارژی هایی که اجاره اش برای یک ساعت ۵ دلار هست استفاده کنید و شهر زیبای کمر را هم ببینید

اتاق های هتل اورنج کانتی کمر

هتل دارای لابی بزرگی با تعداد زیادی مبلمان داخل آن می باشد. هتل به مسافران دستبند و کارت حوله می دهد تا از امکانات هتل استفاده کنند و اتاق ها ساعت حدود ساعت 12 تحویل داده می شوند. تمامی اتاق های این هتل به مدرن ترین مبلمان و وسایل تجهیز هستند و در تمام آنها لوازمی مثل سشوار، چای ساز، لوازم بهداشتی حمام، تلویزیون وجود دارد و هر روز شارژ و نظافت میشوند. وقتی به اتاق ها وارد می شوید یکی از اولین چیزهایی که خیلی زود چشم تان را می گیرد دکوراسیون مدرن  و نقاشی های فلاندرز متنوع و زیبای روی دیوارهای آن  می باشد. 
این هتل دارای 514 اتاق می باشد. اتاق ها ی استاندارد، اتاق سینگل، سوییت دوبلکس، اتاق خانوادگی و سوییت هانی مون که تمامی اتاق ها مشترکن مجهز به تلویزیون، مینی‌بار، تهویه مطبوع و بالکن می‌باشند.  تمامی اتاق ها می توانند رو به استخر، خلیج آنتالیا و یا کوه‌های توروس باشند:

اتاق های استاندارد 24-26 متری  دلوکس با نمای رو به شهر /  اتاق های استاندارد رو به دریا 24-26 متری دلوکس با نمای رو به دریا / اتاق خانوادگی 52 متری که دارای دو اتاق خواب(که با یک درب به هم متصل‌اند) و تخت دو نفره می‌باشند. / سوئیت 201 متری   QUEEN BEATRIX  که دارای دو اتاق خواب(که با یک درب به هم متصل‌اند)، تخت دو نفره و جکوزی می‌باشد. / سوئیت ماه عسل 88 متری که دارای دو اتاق خواب(که با یک درب به هم متصل‌اند) و تخت دو نفره می‌باشد. / سوئیت 96 متری PRINCESS MAXIMA که دارای یک اتاق خواب، یک پذیرایی و تخت دو نفره می‌باشد. / اتاق 45 متری دوبلکس VOLENDAM HOUSES  / اتاق 24-26 متری ویژه معلولین 
مینی‌بار شامل 2 آیس تی، کولا، 2 سودا، بطری آب، 2 بطری آبمیوه و 2 لایت کولا است که هر روز به صورت رایگان شارژ می‌شود.

سرویس بهداشتی این هتل نیز بسیار بزرگ و دارای خدمات رایگان از جمله مواد شوینده، سشوار و حوله می‌باشد که روزانه مورد بررسی قرار می‌گیرند.
یکی از حسن های هتل تبدیل ارز با نرخی نزدیک به صرافی های آنتالیا می باشد.
سرتاسر منطقه ی هتل به وای فای رایگان و پر سرعت دسترسی دارد .
صندوق امانات و پارکینگ نیز رایگان می‌باشند.

رستوران های هتل اورنج کانتی کمر

بدون شک یکی از بهترین بخش های این هتل، رستوران های آن است که انواع غذاهای ارگانیک آلمانی و عثمانی خوشمزه را در منوی غذایی خود دارد. هتل اورنج کانتی 3 رستوران دارد که 2 تا از آن‌ها آلاکارته می‌باشند.
 رستوران DE WERELD بصورت بوفه بوده و صبحانه، ناهار و شام سرو می‌کند.
 رستوران آلاکارته STEAKHOUSE غذاهای گوشتی و استیک سرو می‌کند.
 رستوران آلاکارته SUSHI غذاهای ژاپنی سرو می‌کند.

انواع کافه در هتل اورنج کانتی کمر

می توانید سری به کافه ی هتل بزنید و یک قهوه ی خوش طعم خودتان را مهمان کنید. در این هتل کافه ای با منوی متنوع و سرو قهوه ی خوش طعم ترکی وجود دارد که شما را از گشتن به دنبال یک کافی شاپ خوب در آنتالیا هم بی نیاز می کند.
هتل اورنج کانتی 8 کافه دارد که عبارتند از:
کافه GRAND CAFE BAR / کافه POOL BAR / کافی شاپ BULLDOG / کافه PIER BAR /کافه داخل دیسکو / کافه ساحلی VIP / کافه لابی / کافه PIANO BAR 
در کافه‌ها نوشیدنی‌های بین‌المللی و نوشیدنی‌های غیرالکلی سرو می‌شود. البته با توجه به فصل می‌تواند منوی کافه‌ها تغییر کند.
از ساعت 12 شب تا 7 صبح لیموناد های سرو شده در کافه ی لابی شامل اضافه بها می شوند.

فاصله هتل اورنج کانتی کمر تا جاذبه های توریستی آنتالیا

هتل اورنج کانتی بلک با قرارگیری در 46 کیلومتری شهر آنتالیا نسبت به جاذبه های توریستی کمر و آنتالیا از فاصله قابل توجهی برخوردار می باشد که در زیر به آن ها اشاره شده است

  • (100متر) فروشگاه ال سی واکی کی
  • (1.6کیلومتر) مارینا کمر
  • (1.7کیلومتر) پارک و ساحل مون لایت
  • (8.6کیلومتر) شهر باستانی فاسلیس
  • (13.8کیلومتر) مرکز اسکی
  • (21کیلومتر) کوه تاهتالی

 موقعیت مکانی هتل اورنج کانتی کمر نسبت به فرودگاه آنتالیا

هتل اورنج کانتی کمر آنتالیا در منطقه ای خوش آب و هوا از این شهر قرار دارد و تنها 5 دقیقه تا مرکز آن فاصله دارد و موقعیت آن نسبت به فرودگاه های شهر به شرح زیر است.

  • (40کیلومتر) فرودگاه آنتالیا

آدرس هتل اورنج کانتی کمر

Ataturk Bulvari Yeni Mahalle, 07980 Kemer, Turkey 

اگر به دنبال تور ارزان ترکیه می باشید آژانس مهرپرواز تور لحظه آخری آنتالیا، ارزانترین تور آنتالیا، ارزانترین قیمت هتل اورنج کانتی کمر و تور شاد شاد آنتالیا نوروز 99 دهها تور خارجی ارزان دیگر را ارائه می دهد که شما با صرف کمترین هزینه میتوانید تور آنتالیا نوروز99 و یا تور ارزان آنتالیا  را با خیال راحت تهیه نمایید!
مهرپرواز همه روزه از ساعت 09:00 لغایت 18:00 و کلیه ایام تعطیلات 10:00 صبح لغایت 14:00 پاسخگوی شما عزیزان می باشد.
   ☎️ تلفن دفتر مهرپرواز: 02143638 - 02188507190
 


هتل آدالیا الیت لارا آنتالیا | Adalya Elite Lara Hotel Antalya
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 11:51

هتل  آدالیا الیت لارا  Adalya Elite Lara 

هتل 5 ستاره آدالیا الیت لارا  Adalya Elite Lara در 6 طبقه هتلی نوساز و بسیار زیبا با انواع استخرها و سرگرمی های متفاوت هست.
برای دسترسی به طبقات 8 آسانسور وجود دارد که بسیار سریع است و اصلا معطل نمی شوید.
لابي هتل  بسیار بزرگ، زیبا، دلباز و از امكانات دمای مناسب، اینترنت پرسرعت عالی، سه عدد بار، شیرینی و بستنی فروشی، قلیان پولی و مبلمان راحتی برخوردار است. همچنین میهمانان ، شبانه روز می توانند در لابی  هتل Adalya Elite Lara ، به صرف نوشیدنی غیر الکلی بپردازند و یا از تفریحات شبانه از قبیل اجرای زنده موسیقی، نمایش های خنده دار لذت ببرند.
ساحل اين هتل كاملا اختصاصی می باشد و از انتهاي حياط برزگ وارد ساحل میشوید  برعكس اكثر هتلهاي اين منطقه كه با وجود داشتن ساحل اختصاصي اما بايد براي رسيدن به ساحل از محوطه هتل خارج شوید. در کنار ساحل اختصاصی هتل هر روز چند وعده برنامه سرگرمی، هم در روز و هم در شب موسیقی زنده  برگزار میشود. ساحل هتل بسیار تمیز ، ماسه ای و دارای اسکله ای بزرگ می باشد.
اين هتل تقريبا آخرين هتل شهر لارا قبل از رودخانه است و اگر بخواهید تا مركز لارا و مراکز خرید پياده روی کنید حدود 20 دقيقه پياده روي پيش رو داريد اما براي رفتن به آنتاليا ايستگاه اتوبوس تقريبا مقابل هتل وجود دارد. با اتوبوس های خط ۰۷ و ۰۸ میتوانید به مرکز شهرو کاله ایچی (شهر تاریخی آنتالیا) و مراکز خرید مارک آنتالیا،مال، دیپو و تراسیتی بروید، برای برگشت هم در میدان جمهوریت می توانید سوار همان اتوبوس ها شده و به هتل برگردید

اتاق‌ها ی هتل آدالیا الیت لارا

اتاقهای هتل آدالیا بسیار بزرگ و شیک با يك درب چوبي با رنگ چوب ، كف پاركت ، تابلو هاي زيبا و تم چوبي تزئين شده اند.
از مشخصات اتاق ها می توان به بالکن اختصاصی، تلویزیون صفحه تخت همراه با گیرنده ماهواره، سرویس کتری برقی، تهویه مطبوع، صندوق امانات و حمام خصوصی از سنگ مرمر همراه با دوش اختصاصی و خدمات رایگان از جمله مواد شوینده، سشوار و حوله می‌باشد که روزانه مورد بررسی قرار می‌گیرند. برخی از اتاق ها هم مشرف به دریا هستند.
هتل آدالیا الیت لارا در مجموع دارای 525  است که به شرح زیر تفکیک می‌گردند:
•اتاق های  استاندارد 30 متری
•اتاق های خانوادگی 36 متری
•اتاق های ویژه  معلولین 30 متری
تمامی اتاق ها دارای مینی بار رایگان(آب.نوشابه-وآبمیوه..)، اینترنت رایگان حتی در اتاق، تراس مناسب با صندلی و خشک کن لباس، سیفتی باکس رایگان هستند.

استخر های هتل آدالیا الیت لارا

این مجموعه 8 استخر برای گروههای سنی مختلف از بچه های 1 ساله تا 99 ساله دارد
هتل آدالیا الیت دارای دو استخر آب گرم بزرگ سر پوشیده و رو باز و یک استخر اصلی بزرگ، استخر ریلکس، استخر موج، استخر المپیک، بالای 18 سال، پارک آبی کودکان زیر 2 سال، پارک آبی کودکان تا 4 سال، پارک آبی کودکان تا 10 سال و پارک آبی بزرگسالان و استخر شنای طولانی... و همچنین در کنار استخر بارهای متنوعی وجود دارد که می توانید در طول روز انواع خوراکی های سرد و گرم را تهیه کنید. 
در ساعاتی هم برنامه های مفرح در کنار استخرها به صورت کمدی و سرگرم کننده اجرا میشود. در کنار بعضی از استخرها هم آهنگ پخش می شود.

رستوران‌ و کافه های هتل آدالیا الیت لارا

این هتل بزرگ و لوکس شامل 6 رستوران مجزا می شود
رستوران های هتل هر شب با یک تم ویژه یک کشور دیزاین می شوند (چینی و ایتالیایی و مکزیکی و ترکی و....) رستوران های محوطه باز هتل فست فود و پیتزا و پاستا های خوشمزه ای ارائه می دهند .
شما مي تونيد در طول مدت اقامتتان در هتل، يك بار از رستوران آلاكارته هتل به طور رايگان استفاده كنيد كه شامل رستوران تركي، مكزيكي و ايتاليايي است. 
هتل آدالیا الیت لارا دارای 7 کافه است:
کافه لابی/ کافه MAHALL / کافه کنار استخر HEAVEN/ کافه ساحلی و کنار رودخانه / کافه PIER

سرگرمی های هتل آدالیا الیت لارا

میهمانان و گردشگران تور آنتالیا که این مجموعه را برای اقامت انتخاب می کنند، هرروز می توانند در مسابقات ورزشی که در هتل Adalya Elite Lara برگزار می شود، شرکت کنند و یا با سر خوردن از سرسره آبی، روزهای به یاد ماندنی را تجربه کنند. مرکز سلامتی این اقامتگاه از یک استخر آبگرم، سالن ماساژ، حمام ترکی و یک سالن بدنسازی مجهز تشکیل شده است. باشگاه کودکان ، تخت های مخصوص آفتاب گیری از دیگر امکانات هتل Adalya Elite Lara می باشد.
امکان استفاده از شهر بازی در ساعات خاص عصر تا هنگام سرو شام وجود دارد، در این مجموعه 2 شهر بازی هست یکی سرپوشیده و یکی در محوطه. شهر بازی سرپوشیده با هزینه و بیرونی مجانی است. شهربازی بیرون شامل ماشین برقی، چرخ و فلک و جامپینگ و .... یه شهر بازی کوچک هم برای بچه های زیر سه سال در نظر گرفته شده است و یک محوطه هم برای نگهداری و بازی بچه ها چیزی شبیه به  مهد کودک. و نکته ای که وجود دارد این است که این هتل بهشتی برای کودکان بوده و همه امکاناتی که میتواند که کودک را سرگرم و خوشحال کند را در خودش دارد (شهر بازی و پارک آبی و استخر مخصوص و مهد کودک و نقاشی صورت و ساخت کاردستی و نقاشی، وسایل بازی و غذا های باب طبع بچه ها...) 
هتل آدلیا الیت علاوه بر خدماتی که برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته است امکان ارائه سروریس نگهداری از کودک را نیز دارد که این امر شامل هزینه می‌باشد.
اين هتل داراي يك مجموعه پارك آبي بزرگ و با امكانات خوب ، مهد كودك، زمين تنيس و واليبال استخر هاي مجزا براي بچه ها و بزرگسالان در يك فضاي خيلي بزرگ كه حياط هتل محسوب میشود هست
برنامه شبانه هتل حرفه ای، شامل آکروبات و ... البته از ساعت 19:00 تا 21:00 برای کودکان برنامه اجرا میشود و بعد از آن برای بزرگسالان تا 22:30. بعد از ساعت 22:30 هم معمولا در اسکله موسیقی زنده است تا 00:30.
تورهای موجود هم آکواریوم آنتالیا، تله کابین، تور کشتی و  برنامه شبانه می باشد که می توانید با پرداخت هزینه از آنها استفاده کنید.

مناطق دیدنی نزدیک به هتل آدالیا الیت لارا آنتالیا

فاصله هتل تا پارک بزرگ لند آف لجندز با ماشین فقط 20 دقیقه می باشد.
فاصله تا برج ساعت آنتالیا  40 دقیقه می باشد. برج ساعت آنتالیا یکی از قدیمی ترین و تنها برج باقیمانده در شهر آنتالیا می باشد که در گذشته از آن به عنوان مقبره بزرگان و یا فانوس دریایی استفاده می شده که نشانی از شکوه باستانی این شهر کهن می باشد، بعد از تماشای این برج زیبا شما می توانید به رستوران ها ، هتل های مدرن و کافه های مجلل اطراف آن رفته  و لحظاتی را در آن جا بگذارنید و در نزدیکی شب از رقص های زیبا در اطراف این برج و نور پردازی های بی نظیر و ویژه نهایت لذت را ببرید  و با عکس هایی از این مکان و موقعیت باستانی زیبا به ثبت خاطرات خود بپردازید . 
همچنین فاصله هتل تا دروازه هادریان یکی از بناهای تاریخی و معروف این شهر 40 دقیقه می باشد.

  • (1.2کیلومتر) آنتالیوم پرمیوم مال
  • (12کیلومتر) مال آنتالیا

موقعیت مکانی هتل آدالیا الیت لارا نسبت به فرودگاه آنتالیا

هتل آدالیا الیت نیز از دیگر هتل های لارا محسوب می شود و فاصله آن نسبت به نزدیکترین فرودگاه شهر به شکل زیر است.

  • (10.5کیلومتر) فرودگاه آنتالیا

آدرس هتل آدالیا الیت لارا

Kemeragzi Mah. Tesisler Cad. No:416-1 Aksu, 07000 Lara, Turkey


تور مارماریس مهرپرواز
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 11:33

تور مارماریس【مشاهده قیمت تور مارماریس ارزان و لحظه آخری】مهرپرواز

تور مارماریس لحظه آخری⏰ و ارزانترین قیمت تور مارماریس و بهترین هتل های مارماریس را با آژانس مسافرتی مهرپرواز خرید و رزرو کنید. پشتیبانی 24 ساعته + ارزانترین نرخ تور

پکیج تور مارماریس شامل چه مواردی است؟

مارماریس یکی از شهرهای ساحلی جذاب در ترکیه است که در مجاورت دریای مدیترانه قرار دارد. تفریحات متنوع و جاذبه های گردشگری زیبا، از جمله دلایل استقبال مسافران از شهر مارماریس ترکیه است.

پکیج تور هوایی مارماریس شامل موارد زیر است:

  • بلیط هواپیما رفت و برگشت
  • هتل (6 یا 7 شب اقامت)
  • راهنمای فارسی زبان
  • ترانسفر فرودگاهی
  • تور گشت شهری
  • بیمه مسافرتی با پوشش کرونا

قیمت تور مارماریس چقدر است؟

قیمت تور مارماریس بستگی به نوع هتل انتخابی شما و پرواز مورد نظرتان دارد. آژانس مسافرتی مهرپرواز تورهای مارماریس متنوعی را ارائه می دهد که می توانید با در نظر گرفتن بودجه خود آن ها را انتخاب کنید. مارماریس یک شهر ساحلی زیبا است. بنابراین رزرو هتل های با کیفیت تر برای داشتن سفری بهتر و بهره مندی از ساحل اختصاصی می تواند برای شما گزینه مناسبی باشد.

تور لحظه آخری مارماریس

تور لحظه آخری مارماریس به این شکل است که در مدت چند روز مانده به پرواز برای تکمیل شدن ظرفیت تورها، آژانس ها اقدام به کاهش قیمت می کنند. این گزینه برای افرادی که به دنبال آفر تور مارماریس هستند، توصیه می شود.

اخیرا مسافران زیادی متقاضی تور لحظه آخری بودند. لازمه تور لحظه آخری مارماریس این است که در هر لحظه آماده باشید تا به محض اطلاع، سریعاً برای رزرو اقدام کنید و سفر خود را آغاز کنید. در غیر این صورت پول و پرواز خود را از دست خواهید داد. با تور دقیقه آخری مارماریس آژانس مسافرتی مهرپرواز این فرصت فراهم شده است تا از خدمات و تخفیف های ویژه بهره مند شوید.

تور زمینی مارماریس

برای افرادی که قصد دارند سفری ارزان تر را تجربه کنند، تور زمینی مارماریس نیز ارائه می شود. این تورها در زمان هایی از سال مانند نوروز و تابستان که تعداد مسافران زیاد است، ارائه می شود. مسافت تهران تا مارماریس با اتوبوس حدود 30 ساعت است. در صورتی که با سفر گروهی و مسافت آن مشکلی ندارید، این نوع سفر مناسب شماست.

ارزانترین تور مارماریس

ارزانترین تور مارماریس به هتل و ایرلاین انتخابی شما برای پرواز بستگی دارد. انتخاب پرواز از ایرلاین های داخلی باعث ارزان شدن تور شما می شود. در صورت انتخاب هتل های 3 یا 4 ستاره نیز می توانید تور ارزان مارماریس را تجربه کنید. اما توصیه ما به شما انتخاب هتل های با کیفیت تر است تا بیشترین تفریح را در تور جزیره مارماریس و ساحل آن داشته باشید.

تور ماماریس از سایر شهرها

علاوه بر تهران، تور مارماریس از شیراز، مشهد، اصفهان، تبریز و... نیز ارائه می شود. این تورها در سراسر کشور قابل برگزاری است. در حال حاضر آژانس مسافرتی مهرپرواز تورهای خود را از تهران برگزار می کند.


تور کوش آداسی مهرپرواز
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 11:7

تور کوش آداسی【مشاهده قیمت تور کوش آداسی ارزان و لحظه آخری】مهرپرواز

تور کوش آداسی لحظه آخری⏰ و ارزانترین قیمت تور کوش آداسی و بهترین هتل های کوش آداسی را با آژانس مسافرتی مهرپرواز خرید و رزرو کنید. پشتیبانی 24 ساعته + ارزانترین نرخ تور

پکیج تور کوش آداسی چه مواردی را شامل می شود؟

کوش آداسی شهری ساحلی و جذاب در ترکیه است. ابتدا بهتر است بدانید که در آفر تور 7 روزه کوش آداسی چه خدماتی ارائه می شود:

  • بلیط هواپیما رفت و برگشت
  • هتل (6 یا 7 شب اقامت)
  • ترانسفر فرودگاهی
  • راهنمای فارسی زبان
  • تور گشت شهری
  • بیمه مسافرتی با پوشش کرونا
  • تست PCR رفت رایگان

مدت زمان اقامت در کوش آداسی

مدت زمان تور کوش آداسی، معمولا 6 یا 7 شب است. زیرا پروازهای ایرانی و پروازهای چارتری خارجی به صورت هفتگی پرواز دارند. بنابراین زمان رفت و برگشت در پروازهای کوش آداسی 7 روز است. پس باید برای برنامه ریزی بهتر سفرتان به این نکته نیز توجه داشته باشید. اگر می خواهید مدت زمان کم تری در کوش آداسی اقامت داشته باشید باید بلیط سیستمی ایرلاین های ترک را خریداری کنید که قیمت بالاتری دارند. ما این مورد را توصیه نمی کنیم زیرا قیمت تور کوش آداسی در این صورت برای شما بالاتر خواهد بود.

قیمت تور کوش آداسی چقدر است؟

قیمت تور کوش آداسی به طور کلی بستگی به ایرلاین و هتلی که انتخاب می کنید دارد. هتل های زیادی با تنوع بالا در کوش آداسی وجود دارند. اما توصیه ما رزرو هتل های 5 ستاره است. زیرا کوش آداسی به سواحل زیبای آن معروف است و با اقامت در هتل های 5 ستاره از ساحل اختصاصی با امکانات بالا بهره مند خواهید بود. همچنین می توانید این هتل ها را به صورت ALL و UALL با غذای رایگان رزرو کنید. برای سفر ارزان تر نیز امکان رزرو هتل های ارزان تر با توجه به بودجه شما وجود دارد.

تور لحظه آخری کوش آداسی

اگر به دنبال تور ارزان کوش آداسی هستید، نباید این گزینه را از دست بدهید. تور لحظه آخری کوش آداسی معمولا چند روز مانده به برگزاری تور ارائه می شود و قیمت ارزان تری دارد. این تورها برای تکمیل ظرفیت پرواز در نزدیکی زمان برگزاری تور انجام می شود.

تورهای لحظه آخری، کاهش قیمت زیادی نسبت به تورهای عادی دارند اما از نظر فنی هیچ تفاوت دیگری با آن ندارند. لازمه تور دقیقه نودی کوش آداسی این است که چمدانتان آماده باشد تا با به محض اطلاع، سریعاً اقدام نمایید، در غیر این صورت پول و پرواز خود را از دست خواهید داد. با تور لحظه آخری کوش آداسی آژانس مسافرتی مهرپرواز این فرصت فراهم شده است تا از خدمات و تخفیف های ویژه بهره مند شوید. 

تور زمینی کوش آداسی

بسیاری از افراد برای کاهش هزینه های سفر خود قصد دارند تور زمینی کوش آداسی را خریداری کنند. این تورها معمولا در ایامی مانند نوروز و تابستان که تعداد مسافران زیاد است، برگزار می شود. اگر با مسافت طولانی و سفرهای گروهی مشکلی ندارید این تورها می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

تور ارزان کوش آداسی

برای تور ارزان کوش آداسی می توانید هتل های 3 یا 4 ستاره را رزرو کنید تا با قیمت مناسب به کوش آداسی سفر کنید. باید به این نکته توجه داشته باشید که هتل انتخابی شما چه امکاناتی دارد. مدت زمان سفر شما حدود یک هفته خواهد بود بنابراین هتلی را انتخاب کنید که امکانات خوبی ارائه دهد. بسیاری از افراد برای تفریحات لوکس، خدمات رفاهی با کیفیت و تفریحات آبی به کوش آداسی سفر می کنند که بستگی به هتل انتخابی دارد.

تور کوش آداسی از سایر شهرها

تور کوش آداسی از تمامی شهرهای ایران مانند تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز و... برگزار می شود. تور کوش آداسی از شهرهای مختلف قابل برگزاری است و آژانس مسافرتی مهرپرواز در حال حاضر تورهای خود را از تهران برگزار می کند.


تور آنتالیا مهرپرواز
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 10:42

تور آنتالیا【مشاهده قیمت تور آنتالیا ارزان و لحظه آخری 】مهرپرواز 

تور آنتالیا لحظه آخری⏰ و ارزانترین قیمت تور آنتالیا و بهترین هتل های آنتالیا را با آژانس مسافرتی مهرپروازخرید و رزرو کنید .پشتیبانی 24 ساعته + ارزانترین نرخ تور

برای خرید تور آنتالیا ترکیه مهرپرواز به نکات زیر توجه کنید

پکیج تور آنتالیا چیست؟

 

قبل از هرچیزی لازم است بگوییم آفر تور آنتالیا چه مواردی را شامل می شود؟

  • بلیط هواپیما رفت و برگشت
  • هتل (معمولا به صورت 6 یا 7 شب اقامت)
  • ترانسفر فرودگاهی
  • لیدر فارسی زبان
  • بیمه مسافرتی
  • گشت شهری

تعداد روزهای اقامت در آنتالیا

 

یکی از نکاتی که لازم است به آن توجه داشته باشید این است که پروازهای تهران به مقصد آنتالیا فقط یک روز در هفته انجام می گیرد و با این حال چیزی به اسم تور آنتالیا 3 شب و 4 روز به خودی خود وجود ندارد و حدقل زمان اقامت شما در آنتالیا به مدت یک هفته است. البته این نکته هم باید یادآور شویم که اگر تور ترکیبی مثل استانبول آنتالیا خریداری کنید طبیعتا زمان اقامتتان در آنتالیا کم تر می شود.

قیمت تور آنتالیا چقدر است؟

هزینه سفر به آنتالیا باتوجه به هتلی که انتخاب می کنید و همچنین نرخ پرواز متفاوت است. اما حتما این نکته را در نظر داشته باشید باتوجه به اینکه سفر به این شهر بصورت هفتگی است پس ارزش این را دارد که به فکر قیمت تور آنتالیا هتل 5 ستاره مخصوصا در مناطق لارا، کمر و بلک باشید زیرا کسانی که میخواهند به اینجا بروند به دنبال بهترین و لوکس ترین خدمات هتل ها هستند و عملا میتوان گفت تور خیلی ارزان آنتالیا با هتل های 3 ستاره از جذابیت سفرتان کم می کند و در این صورت شاید مقصد دیگری را انتخاب کنید بهتر باشد.

تور آنتالیا لحظه آخری چه ویژگی هایی دارد؟

حال که نکته بالا را متذکر شدیم این موضوع را در نظر داشته باشید که اگر باز هم به ارزان تر بودن تور پافشاری بیشتری دارید می توانید روی تورهای لحظه آخری آنتالیا حساب باز کنید. حتی تور لحظه آخری آنتالیا هتل 5 ستاره هم با قیمت های ارزان تری و با همان امکانات پیشین خود ارائه می شوند. این پکیج ها معمولا در یکی دو روز مانده به برگزاری تورها عرضه میشوند و باتوجه به اینکه ظرفیت آن ها تکمیل نشده برخی از آژانس ها همچون مهرپرواز اقدام به عرضه تور دقیقه نودی آنتالیا یا همان لحظه آخری می کنند.

 

تور آنتالیا پرواز مستقیم یا غیر مستقیم؟

یکی از مهم ترین سوالات مسافران تور آنتالیا این است که تور آنتالیا با پرواز خارجی بهتر است یا داخلی؟ 

خب اگر به دنبال این هستید که تور آنتالیا ارزان قیمت خریداری کنید پروازهای داخلی که غیر مستقیم هستند بهترین انتخاب می باشند اما در نظر داشته باشید که زمان بیشتر را در مسیر خواهید بود. به این شکل که به یکی از شهرهای اسپارتا یا دنیزلی رفته و از آن جا به صورت زمینی به مدت 3 الی 4 ساعته به آنتالیا می رسید اما اگر برایتان مهم است که زودتر به مقصد برسید پیشنهاد می کنیم پرواز خارجی همچون سان اکسپرس را خریداری نمایید.

تور زمینی آنتالیا 

خیلی ها با توجه به هزینه سفر با هواپیما تمایل دارند تا تور آنتالیا زمینی با قطار یا اتوبوس را خریداری کنند. در اینجا نکته ای که وجود دارد این است که اگر مبدا شما تهران باشد این سفر حداقل 30 ساعت زمان میبرد اما در نظر داشته باشید به این شکل نیست که این گونه سفر در تمامی ماه ها انجام شود و بیشتر در ایام نوروز و فصل تابستان باتوجه به جمعیت زیاد مسافران تعدادی از آژانس ها از جمله مهرپرواز این تور زمینی را برگزار می کنند.

نکته دیگر این است که تور زمینی آنتالیا از تبریز و سایر شهرها هم برگزار می شوند اما طبق نکته قبلی در روزهای محدودی این سفرها شکل میگیرد.

آیا تور آنتالیا از سایر شهرهای ایران برگزار میشوند یا فقط تهران؟

تور آنتالیا از تبریز و سایر شهرها همچون اصفهان، شیراز و مشهد نیز طرفداران خاص خود را دارد و این گونه نیست که این سفرها فقط از تهران انجام بگیرد.


تور استانبول مهرپرواز
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 10:25

تور استانبول【مشاهده قیمت تور استانبول ارزان و لحظه آخری 】مهرپرواز

تور استانبول لحظه آخری⏰ و ارزانترین قیمت تور استانبول و بهترین هتل های استانبول را با آژانس مسافرتی مهرپروازخرید و رزرو کنید .پشتیبانی 24 ساعته + ارزانترین نرخ تور

 

پکیج کامل تور استانبول شامل چه مواردی است؟

در اولین گام لازم است که بدانید آفر تور استانبول چه خدمات و مواردی را شامل می شود

  • بلیط هواپیما رفت و برگشت (در صورت سفر هوایی)
  • ترانسفر فرودگاهی
  • تور لیدر
  • بیمه مسافرتی
  • گشت شهری
  • بلیط اتوبوس(در صورت سفر به صورت زمینی)

تور هوایی استانبول

پروازها در فصل heigh season

اگر میخواهید تور استانبول هوایی خریداری کنید و برایتان مهم است که هزینه برای شما ارزانتر تمام شود در نظر داشته باشید که چه فصل و ماهی میخواهید عازم این شهر شوید اگر در فصل های سیزن (heigh season) مثل ایام نوروز و تابستان قصد سفر به استانبول را داشته باشید میبایست مبلغ بیشتری را برای بلیط هواپیما و در نتیجه تور خود پرداخت نمایید.

هتل در فصل heigh season

همانگونه که در این فصول از سال نرخ پروازها افزایش پیدا می کند طبعا قیمت هتل ها هم بالا میرود البته که نمیتوان کیفیت هتل های استانبول را با هتل های بی نظیر آنتالیا از نظر خدمات مقایسه کرد اما با این حال هتل های نزدیک به میدان تکسیم در کنار گرانتر بودن خدمات بهتری نسبت به سایر هتل های استانبول ارائه میدهند.

قیمت تور استانبول

با مطالعه موارد بالاتر می توانید به این نتیجه برسید که قیمت تور استانبول به نرخ پرواز، نرخ هتل و از همه مهم تر تعداد روزهای سفر و فصلی که قصد رفتن به استانبول را دارید بستگی دارد با این حال اگر به دنبال تور ارزان استانبول هستید چند راه در پیش دارید 

  • در فصول (low season) "لو سیزن" چون پاییز، زمستان و ماه رمضان به این شهر سفر کنید
  • بلیط های ارزان قیمت داخلی و چارتر خریداری نمایید
  • هتلی که قصد اقامت را دارید دور تر از مرکز شهر (میدان تکسیم) باشد
  • همچنین میتوانید تورهای 3 شب و 4 روز استانبول هم خریداری نمایید.

ویژگی های تور استانبول لحظه آخری

اخیرا تعداد مسافرانی که درخواست تور لحظه آخری را دارند بیشتر از قبل شده است. تور لحظه آخری به این شکل است که در فاصله دو روز مانده به بسته شدن تور، اگر سهمیه رزرو شده هر آژانسی کامل نشده باشد بسیاری از شرکت های مسافرتی با کاهش چشمگیر قیمت ها سعی در فروش این تورها دارند. آژانس هواپیمایی مهرپرواز از ارائه دهندگان تورهای لحظه آخری استانبول است و در اینجا لازم میدانیم تا به مزایا و معایب این تور جهت آگاهی بیشتر اشاره داشته باشیم. یکی از مزیت های تور لحظه آخری استانبول این است که هیچ تفاوتی از نظر فنی با تور استانبول ندارد و بلکه هزینه پایین تری هم دارد. از معایبی که در تور لحظه آخری وجود دارد این است که ممکن است زمان کافی برای آماده شدن و محیا کردن یک سری از کارهایتان نداشته باشید. 

تور استانبول زمینی

دو گونه سوال در این مورد وجود دارد اول اینکه آیا تور استانبول زمینی وجود دارد؟ که در جواب این سوال باید گفت "بله" اما گونه دوم به این شکل است که آیا فقط تور استانبول زمینی از تهران برگزار می شود یا از سایر استان ها مثل تبریز، شیراز و مشهد هم میتوان به این شکل به شهر زیبای استانبول رفت؟ در پاخ به این سوال هم می بایست گفت که برخی از آژانس های مسافرتی علاوه بر برگزاری تور استانبول از تهران به صورت زمینی از سایر شهرها هم این سفر را پیگیری مینمایند.

تور استانبول از سایر شهرها

بسیاری این سوال را از ما می پرسند که آیا تور استانبول از مشهد یا  شیراز و سایر شهرها برگزار می شوند یا خیر که می توان گفت این تورها هم اکنون درحال برگزاری هستند اما اینکه مهرپرواز مجری مستقیم برگزاری تور استانبول از شهرهای خارج از تهران می باشد یا خیر می بایست گفت فعلا به این شکل نیست اما در آینده امیدوار هستیم تا بتوانیم در کنار شما مردمان ایران عزیزمان در هر نقطه از این مرز و بوم باشیم تا سفر بی نظیری را برایتان رقم بزنیم.


تور ترکیه مهرپرواز
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 10:21

تور ترکیه【مشاهده قیمت تور ترکیه ارزان و لحظه آخری 】مهرپرواز

تور ترکیه لحظه آخری⏰ و ارزانترین قیمت تور ترکیه و بهترین هتل های ترکیه را با آژانس مسافرتی مهرپروازخرید و رزرو کنید .پشتیبانی 24 ساعته + ارزانترین نرخ تور

برای خرید تور ترکیه به نکات زیر توجه کنید

پکیج تور ترکیه چیست؟

در اول این بخش لازم است بدانید تور ترکیه شامل چه مواردی است

  • بلیط هواپیما رفت و برگشت
  • هتل
  • ترانسفر فرودگاهی
  • لیدر فارسی زبان
  • بیمه مسافرتی
  • گشت شهری
  • ارنسفر بین شهری (مخصوص تور ترکیبی ترکیه)

تور کدام شهر ترکیه را خریداری کنیم؟

باتوجه به اینکه ترکیه دارای ده ها شهرهای توریستی با ویژگی های منحصر به فرد است قبل از انتخاب مقصد باید تعیین کنید که سفرتان به قصد استراحت است یا خرید و یا بازدید از اماکن دیدنی. اگر در تور ترکیه خود محدودیت زمانی دارید می‌توانید استانبول، آنکارا و یا وان را برای سفر انتخاب نمایید زیرا تورهای آنتالیا، کوش آداسی، مارماریس، بدروم و ازمیر به صورت هفته‌ای برگزار می گردند. پس اگر به دنبال تور ترکیه مثلا به مدت 3 یا 4 روز هستید به استانبول سفر کنید و در ضمن در استانبول تفریح، خرید و استراحت را باهم می توانید تجربه کنید.

اقامت در هتل های ترکیه چگونه است؟

همانگونه که در بالاتر گفته شد اگر استانبول را برای سفر انتخاب کردید بهترین کار این است که هتل های نزدیک میدان تکسیم را انتخاب نمایید. اما اگر میخواهید به شهرهایی مثل آنتالیا و یا مارماریس سفر کنید حتما در انتخاب هتل وسواس بیشتری به خرج دهید و در صورتی که قادر هستید ترجیحا هتل های 5 ستاره را انتخاب نمایید زیرا این هتل ها با ارائه بهترین خدمات در شهرهای ساحلی سفری هیجان انگیز را برایتان رقم میزنند.

قیمت تور ترکیه چقدر است؟

در پاسخ به این پرسش اول از هرچیزی باید در نظر داشته باشید که آیا قصد دارید فقط به یک شهر سفر کنید (مثلا تور ترکیه استانبول را خریداری کنید) یا اینکه از تور ترکیبی ترکیه استفاده کنید (مثلا تور ترکیبی استانبول آنتالیا). نکته دیگر این است که چه تعداد روزی را برای اقامتتان انتخاب می کنید مثلا برای آنتالیا باید 6 یا 7 شب را انتخاب نمایید اما در استانبول می توانید حتی 3 یا 4 روز اقامت داشته باشید. نکته بعدی نرخ بلیط هواپیما ترکیه است مثلا اگر در زمان heigh season سفر کنید قیمت بلیطها کمی بیشتر می شود اما اگر در فصل های پاییز و زمستان قصد سفر کنید نرخ بلیط هواپیما کمی پایین تر میاید. و در آخر لازم به ذکر است که انتخاب نوع هتل هم تاثیر بسزایی در قیمت تور ترکیه دارد.

ویژگی تور ترکیه لحظه آخری چیست؟

یکی از راه های خیلی خوبی که برای آن دسته از افرادی که به دنبال تور ترکیه ارزان هستند، خرید تور لحظه آخری است که به دلیل تکمیل نشدن ظرفیت تور، در یکی دو روز مانده به شروع تور مسافرتی تخفیف بر روی آن ها لحاظ می شود. از مزایای تور لحظه آخری ترکیه این هست که میتوانید همان توری که با قیمت بالاتری عرضه میشد را ارزان تر ولی با همان کیفیت سابق خریداری کنید. 

برای چه شهرهایی تور لحظه آخری ترکیه موجود است؟

تمامی شهرهای ترکیه مخصوصا استانبول دارای تور لحظه آخری هستند اما ذکر این نکته خالی از لطف نیست که تور دقیقه نودی در شهرهای ساحلی ترکیه مثل آنتالیا بیشتر در فصول بهار و تابستان که هتل هایشان باز هستند و تمامی خدمات را ارائه می دهند برقرار است.

تور ترکیه زمینی 

یکی دیگر از ویژگی هایی که کشور ترکیه برای ایرانیان دارد این است که امکان سفر زمینی به این سرزمین وجود دارد و این می تواند خبری خوب برای مسافرانی باشد که می خواهند ارزانتر سفر کنند. 

سفر به ترکیه با اتوبوس

تورهای زمینی ترکیه با اتوبوس‌های مسافرتی انجام می گیرد و تورهای زمینی استانبول و آنتالیا اغلب در ایام توریستی سال چون نوروز و تابستان برقرار هستند و در ضمن این راهم بگوییم با اتوبوس به مقصد استانبول حدودا 30 ساعت در راه هستید. از طرفی تورهای زمینی وان اکثرا در تمامی فصول سال اجرا میشوند و از تهران حدود 10 ساعت تا وان راه است.

تور ترکیه با قطار

قطار تهران به وان در روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته برقرار است و حدودا 23 ساعت زمان میبرد. مسیر این قطار اینگونه است که پس از شروع حرکت از تهران از شهرهایی چون کرج، قزوین، تاکستان، خرم دره، زنجان، میانه، خراسانک، مراغه، عجب شیر، تبریز، سلماس و رازی (نقطه صفر مرزی) عبور می کند و در نهایت به گذرگاه کاپی‌کوی می‌رسد. در ایستگاه شهر تبریز قطار ترکیه مسافرگیری کرده و به مسیر خود ادامه می‌دهد. توجه داشته باشید که در گذرگاه کاپی‌کوی، مدارک لازمه توسط افسران بررسی می شوند پس از آن با طی حدود 110 کیلومتر، قطار به شهر وان می‌رسد. 

تور ترکیه هوایی

سفر به ترکیه با پرواز مستقیم یا غیر مستقیم؟

از ایران به ترکیه پروازهای مستقیم وجود دارد اما قبل از اینکه بخواهید به پروازهای داخلی فکر کنید در نظر داشته باشید اگر بخواهید با ایرلاین های ایرانی به مثلا آنتالیا سفر کنید میبایست به فرودگاه های اسپارتا و یا دنیزلی بروید و سپس پس از طی 3 تا 4 ساعت مسیر بصورت زمینی به آنتالیا میرسید به همین دلیل به صرفه تر است که از پرواز خارجی استفاده کنید اما پروازهای ایرانی به فرودگاه استانبول برقرار است و می توانید با بهترین قیمت عازم توریستی ترین شهر ترکیه شوید.

تور ترکیه از سایر شهرها

اینگونه نیست که فقط با تور ترکیه از تهران برگزار شود بلکه از شهرهایی مخصوصا تبریز، شیراز، مشهد، اصفهان، شیراز و کرمانشاه نیز این مقصد طرفداران زیادی دارد و از هرکدام تورهای مسافرتی به ترکیه برگزار میشود.


بزرگترین شهر ایران کدام است
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 14:20

بزرگترین شهر ایران از نظر مساحت

آیا می دانید که بزرگترین شهر ایران کدام شهر است؟ آیا می دانید که بزرگترین شهر ایران چندمین شهر بزرگ دنیاست؟ آیا می دانید که بزرگترین شهر ایران چه تاریخچه ای داشته است و در گذشته وسعتش چقدر بوده است؟ آیا می دانید که مزایا و معایب زندگی در بزرگترین شهر ایران چیست؟ با ما همراه باشید تا جواب همه این سوال ها را به شما بدهیم و یک سری حقایق جالب و شگفت انگیز را درباره بزرگترین شهر ایران برایتان بیان کنیم. اما قبل از اینکه به ادامه مطلب برسیم، باید به شما بگوییم که حدستان درست بوده و بزرگترین شهر ایران شهر تهران بزرگ است. در ادامه سعی می کنیم که حقایقی که درباره تهران نمی داریم را برایتان بیان کنیم.

بزرگترین شهر ایران

نمایی زیبا از شهر تهران

مساحت شهر تهران

تهران به عنوان بزرگترین شهر ایران حدود 730 کیلومتر مربع مساحت دارد و این بدین معنی است که تهران بیست و هفتمین شهر بزرگ جهان است و در لیست بزرگترین شهرهای دنیا جای دارد. لازم به ذکر است که بعد از تهران، شهرهای اصفهان، مشهد و تبریز به عنوان بزرگترین شهرهای ایران شناخته می شوند.

 
جمعیت شهر تهران

تهران پرجمعیت ترین شهر ایران است و در این مساله هیچ شکی نیست. اما حقیقت عجیبی که درباره آن وجود دارد و می خواهیم در موردش صحبت کنیم، این است که جمعیت تهران در طول روز خیلی بیشتر از جمعیت آن در طول شب است. ماجرا از این قرار است که درصد قابل توجهی از مردم شهرهای اطراف تهران برای کار به شهر تهران می آیند و بعد از تمام شدن کارشان به شهر خودشان بر می گردند. همین باعث شده که جمعیت شهر تهران در طول روز به 12 میلیون نفر برسد و این بدین معنی است که روزها جمعیت این شهر حدودا 4 میلیون نفر بیشتر از روز است. به همین خاطر است که همیشه در خیابان ها و بزرگراه های تهران ترافیک های سنگین وجود دارد.

تاریخچه بزرگترین شهر ایران

جالب است بدانید که تهران در گذشته روستای بسیار کوچکی بوده است. اما از سال 1788 میلادی به بعد که آقا محمد خان قاجار آن را به عنوان پایتختش انتخاب کرد، شروع به پیشرفت کرد و کم کم ظاهر امروزی خودش را پیدا کرد و بعد از گذشت چندین سال به بزرگترین شهر ایران تبدیل شد. این شهر از همان سال به بعد یعنی از دوران قاجاریان به این طرف همیشه پایتخت ایران بوده است. این را هم بگوییم که تاریخچه تهران به 5000 سال قبل از میلاد مسیح می رسد.

جاذبه های گردشگری شهر تهران

بعضی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری ایران و همچنین بعضی از مجهزترین و مدرن ترین اماکن تفریحی ایران در شهر تهران قرار گرفته اند. از جمله جاهای دیدنی و اماکن تفریحی این شهر می توان به برج آزادی، برج میلاد، کاخ سعدآباد، کاخ گلستان، پارک آب و آتش، پل طبیعت، بوستان چیتگر، دریاچه خلیج فارس، آبشار تهران، پارک آبی او پارک، شهربازی ارم و انواع و اقسام مراکز خرید و مجتمع های تجاری مدرن و لوکس اشاره کرد. ضمن اینکه موزه های متعددی نیز در بزرگترین شهر ایران وجود دارند که یکی از دیگری زیباتر و دیدنی تر هستند و جزء بهترین موزه های ایران محسوب می شوند.

جاذبه های گردشگری بزرگترین شهر ایران

برج میلاد از جاذبه های گردشگری تهران

اولین ساختمان در شهر تهران

اولین ساختمان بلندی که در تهران ساخته شد، ساختمان پلاسکو بود. همان طور که می دانید، این ساختمان در خیابان استانبول تهران واقع شده بود و متاسفانه بر اثر آتشسوزی از بین رفت. اما با این حال خاطرات مردم تهران از این ساختمان قدیمی و ارزشمند تا همیشه ماندگار خواهند بود.

زلزله در شهر تهران

آخرین زلزله شدیدی که در شهر تهران رخ داد، در سال 1830 میلادی اتفاق افتاد. حالا یکی از دغدغه های مسئولین تهران و همین طور شهروندان این شهر این است که مبادا دوباره زلزله شدیدی در تهران رخ بدهد. متاسفانه باید این ر ا هم بگوییم که شهر تهران از نظر خطر رخ دادن بلایای طبیعی به عنوان یکی از خطرناک ترین شهرهای دنیا شناخته می شود.

موش های شهر تهران

یکی از عجیب ترین حقایقی که درباره بزرگترین شهر ایران یعنی شهر تهران وجود دارد، این است که به ازای هر یک نفری که در این شهر زندگی می کند، 4 عدد موش وجود دارد! اگر تعجب کرده اید، به شما حق می دهیم. اما واقعیت این است که این موش ها وجود دارند و می توان گفت که مردم شهر تهران و علی الخصوص مناطق جنوبی آن با این موش ها کنار آمده اند.

طولانی ترین خیابان تهران

خیابان ولیعصر که یکی از زیباترین خیابان های ایران است، به عنوان طولانی ترین خیابان خاورمیانه شناخته می شود. این خیابان از میدان راه آهن شروع می شود و تا تجریش ادامه پیدا می کند و طول آن حدود 17.3 کیلومتر است. این خیابان با وجود درختانی که دارد و همین طور رستوران ها، کافه ها و فروشگاه هایی که در سرتاسر آن قرار گرفته اند، یکی از جاذبه های گردشگری تهران محسوب می شود و معمولا توریستان نیز از قدم زدن در آن استقبال می کنند.

آلودگی هوا در شهر تهران

بزرگترین شهر ایران یعنی تهران با تمام خوبی ها و امکاناتی که دارد، مشکلات زیادی هم دارد. یکی از این مشکلات که شهروندان تهران همیشه باید با آن سر و کله بزنند، آلودگی دائمی هوای تهران است. تلخ است، اما باید بگویمی که هر روز حدود 27 نفر به خاطر آلودگی هوا در این شهر بزرگ از دنیا می روند و این آمار بسیار بالا و ناراحت کننده ای است.

بزرگترین شهر ایران بعد از تهران

بزگترین شهر ایران بعد از تهران، شهر اصفهان است که 551 کیلومتر مربع مساحت دارد. پس از آن مشهد است که 328 کیلومتر مربع وسعت دارد. اما از نظر جمعیت ابتدا تهران قرار دارد، سپس مشهد و پس از آن اصفهان در رتبه سوم قراردارد.

 

سخن نهایی

با توجه به همه حقایقی که درباره تهران گفته شده، می توان گفت که زندگی در بزرگترین شهر ایران مزایا و معایب خاص خودش را دارد. اما به هر حال این نیز یک حقیقت است که تهران با تمام خوبی ها و بدی هایی که دارد، یک شهر دوست داشتنی است و یکی از مهمترین شهرهای ایران تلقی می شود. راستی شما چه حقایق دیگری درباره تهران می دانید؟ اگر شما هم نکته جالبی درباره این شهر می دانید، با ما در میان بگذارید و نظر خود را برایمان بنویسید.

 

 

درباره جاذبه های گردشگری تهران بیشتر بخوانید:

موزه زمان تهران، کلکسیونی از ساعت ها

موزه ملی ایران باستان

پارک آبی اپارک تهران (اوپارک)


قوانین جزیره کیش که حتما باید بدانید
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 14:17

قوانین جزیره کیش

اگر شما هم تجربه سفر به کیش را داشته باشید، مطمئنا می دانید که جزیره کیش به شکل عجیبی از همه شهرها و جزایر دیگر ایران تمیزتر است. اگر هم تا به حال به این جزیره زیبا سفر نکرده باشید، مطمئنا عکس های آن را دیده اید یا حداقل تعریف تمیزی بی حد و اندازه آن را شنیده اید. اگر برایتان سوال پیش آمده که چگونه جزیره کیش مثل شهرهای اروپایی تمیز است و ظاهر خوبی دارد، باید به شما بگوییم که همه این تمیزی ها به خاطر این است که جزیره کیش قوانین و مقررات بسیار پیچیده و سختگیرانه ای دارد. اگر دوست دارید که با قوانین جزیره کیش آشنا شوید، با ما همراه باشید تا یک به یک آن ها را به شما بگوییم.

قوانین جزیره کیش

نمایی از جزیره کیش

 

سرعت مجاز در کیش

در جزیره کیش دوربین های کنترل سرعت متعددی نصب شده اند و همه رانندگان باید مدام مواظب این باشند که سرعتشان را از حد مجاز بیشتر نکنند تا توسط این دوربین ها جریمه نشوند. خوب است این را بدانید که در بیشتر بلوارهای اصلی کیش، سرعت مجاز در کیش 60 کیلومتر بر ساعت است و همه موظف هستند که در این جزیره آرام رانندگی کنند. پس اگر احیانا به فکر اجاره کردن ماشین خارجی در کیش هستید و احیانا به این خاطر دلتان می خواهد که این ماشین های خارجی را اجاره کنید تا بتوانید سرعت آن ها را امتحان کنید، باید این را بدانید که عملا چنین امکانی در جزیره کیش برایتان وجود ندارد و شما مجبور هستید که حتی با ماشین های خارجی آخرین مدل نیز در کیش آرام رانندگی کنید.

 

ممنوع بودن بوق زدن در کیش

شاید برایتان عجیب باشد، اما هیچ کسی در کیش تحت هیچ شرایطی حق بوق زدن را ندارد. این یعنی همه باید در جزیره کیش در سکوت کامل رانندگی کند و کسی اجازه ندارد که به خاطر منافع شخصی خودش آرامش جزیره کیش را بر هم بزند. نکته اینجاست که اگر کسی در کیش بوق بزند و پلیس راهنمایی رانندگی یک راننده را در حال بوق زدن ببیند، او را جریمه می کند.

 

زدن چادر مسافرتی در کیش

یکی دیگر از قوانین و مقررات کیش این است که هیچ کسی نمی تواند در این جزیره در چادر اقامت داشته باشد. بر خلاف همه شهرهای ایران که هر کسی می تواند به راحتی یک پارک را برای چادر زدن انتخاب کند و به راحتی چادرش را برپا کند، امکان چادر زدن در کیش وجود ندارد. البته یک استثنا در این مورد وجود دارد و آن استثنا این است که در ایام نوروز قانون ممنوعیت چادر زدن در کیش برداشته می شود. البته حتی در ایام نوروز نیز یک سری پارک ها و محل های خاص برای چادر زدن در نظر گرفته می شود و باز هم در این دوران مسافران نمی توانند در هر جا که دلشان خواست، چادر بزنند و باید به محل اسکان چادر در کیش توجه کنند.

 

تمیز بودن ماشین در کیش

یک قاون جالب درباره جزیره این است که همه باید در این جزیره خودرو خودشان را تمیز و پاکیزه نگه دارند تا ظاهر زیبا و تمیز این جزیره به خاطر آلوده بودن ماشین ها خدشه دار نشود. این یعنی هر کسی که با خودرو کثیف در کیش رانندگی کند، جریمه می شود و پلیس ها حق دارند که رانندگان چنین ماشین هایی را جریمه کنند.

قوانین رانندگی در کیش

جدای از همه مواردی که تا اینجای لیست به آن ها اشاره شد، رانندگان کیش موظف هستند که تمام قوانین راهنمایی رانندگی که در شهرهای دیگر ایران نیز وجود دارد را رعایت کنند. اما تفاوت اینجاست که در کیش همه قوانین معمولی راهنمایی و رانندگی به طرز بسیار عجیبی به صورت سختگیرانه اعمال می شوند و حتی قوانین ساده ای که رانندگان شهرهای دیگر آن ها را آنچنان رعایت نمی کنند، در کیش به صورت جدی پیگیری می شوند و همه آن ها جریمه دارند. مثلا اگر کسی در کیش پشت خط عابر پیاده نایستد و به عابر اجازه تردد ندهد، جریمه می شود. اگر کسی حق تقدم را رعایت نکند، جریمه می شود و به همین ترتیب اگر کسی در حین رانندگی راهنما نزند، جریمه می شود.

قوانین رانندگی در کیش

قوانین رانندگی در کیش

قوانین اجاره ماشین در کیش

یادتان باشد که شما حتما برای اجاره کردن ماشین در کیش باید گواهینامه داشته باشید. ضمن اینکه اگر قرارداد اجاره ماشین در کیش را امضا کنید، موظف هستید که قوانین راهنمایی و رانندگی را به صورت کامل اجرا کنید، ماشینتان را در حین استفاده تمیز نگه دارید و حتما زمانی که قصد استفاده از خودرو و رانندگی را دارید، قرارداد اجاره خود را در کیف مدارک همراهتان داشته باشید. چراکه پلیس کیش این اجازه را دارد که دفترچه اجاره ماشین را از شما به عنوان راننده ماشین های اجاره ای طلب کند و می تواند شما را بابت نداشتن این دفترچه جریمه کند.

شنا در سواحل کیش

در جزیره کیش یک سری سواحل مخصوص برای شنا در نظر گرفته شده اند. این سواحل با نام پلاژ شناخته می شوند و مسافران فقط اجازه این را دارند که در همین پلاژها شنا کنند. یادتان باشد که در سواحل دیگر کیش، امکان شنا کردن وجود ندارد و شما موظف هستید که به عنوان مسافر جزیره کیش، این قانون را نیز رعایت کنید و در ساحل های قابل شنا در کیش به شنا و آبتنی بپردازید.

سخن پایانی

در آخر باید بگوییم که نتیجه همه این سختگیری ها در کیش این شده که حالا همه شهروندان این جزیره و حتی همه توریستان و مسافرانی که وارد این جزیره می شوند، به صورت منظم قوانین را رعایت می کنند. همین باعث شده که جزیره کیش به یک جزیره بسیار تمیز و پاکیزه تبدیل شود و ظاهر کاملا متفاوتی با نقاط دیگر ایران پیدا کند. پس اگر به کیش سفر کردید و دیدید که همه خیابان ها و ماشین ها در این جزیره از تمیزی برق می زنند و آرامش در این جزیره برقرار است، تعجب نکنید و این را بدانید که این ها نتیجه قوانین و مقررات سختگیرانه ای هستند که هر روز و هر ساعت در کیش تحت نظارت هستند. شما می توانید برای سفر به کیش، تور کیش را از آژانس مسافرتی مهرپرواز رزرو کنید.

 

درباره جزیره کیش بیشتر بخوانید:

جذاب ترین تفریحات آبی کیش

جاذبه های دیدنی و جذاب کیش

هزینه سفر به کیش


غذاهای ارزان استانبول را بشناسید
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 14:13

غذاهای ارزان استانبول کدامند؟

یکی از حقایق جالبی که درباره استانبول وجود دارد، این است که غذاهای این شهر بسیار لذیذ هستند. اما جالب تر از این حقیقت، این است که هیچ کسی مجبور نیست که برای اینکه این غذاهای خوشمزه را بچشد، به یک رستوران خیلی خاص در این شهر مراجعه کند و هزینه زیادی را بابت خرید غذا در استانبول بپردازد. بلکه خیلی راحت می توان در اغذیه فروشی های استانبول که قیمت غذا در آن ها بسیار مناسب است، غذاهایی را نوش جان کرد که مثالشان در هیچ شهر و کشور دیگری پیدا نمی شود.غذاهایی که با اینکه ارزان هستند و قیمت بالایی ندارند، اما طعم و مزه ای دارند که هر کسی را شیفته خودشان می کنند. با ما همراه باشید تا چند تا از خوشمزه ترین غذاهای ارزان استانبول را به شما معرفی کنیم.

دونر از غذاهای ارزان استانبول

اگر بخواهیم فقط یک غذای ارزان در استانبول را به شما توصیه کنیم، قطعا آن غذا دونر خواهد بود. کباب های دونر در استانبول هم با گوشت و هم با مرغ درست می شوند و آنقدر در این شهر محبوب هستند که در بیشتر اغذیه فروشی های استانبول سرو می شوند. توصیه ای که برای امتحان کردن طعم این غذای خوشمزه در استانبول برایتان داریم، این است که به هیچ عنوان برای خوردن دونر به رستوران های بزرگ و یا رستوران های زنجیره ای مراجعه نکنید و به جای این کار، به دنبال سفارش دادن آن از یک اغذیه فروشی کوچک و محلی باشید تا دونرهای بهتر، لذیذتر و ارزانتری نصیبتان شود.

دونر از غذاهای ارزان استانبول

دونر از غذاهای ارزان استانبول

کوفته از غذاهای ارزان استانبول

جالب است بدانید که در استانبول حدود 50 مدل کوفته مختلف با حدود 50 طعم متنوع وجود دارد. این بدین معنی است که اگر شما در روزهای اقامتتان در استانبول هر روز کوفته بخورید، باز هم فرصت نمی کنید که طعم همه انواع کوفته های ترکیه ای را در طول سفر امتحان کنید. اما به هر حال بد نیست که بعضی از وعده های غذاییتان در استانبول را به خوردن کوفته های خوشمزه استانبولی اختصاص دهید و حداقل چند مدل از کوفته های متنوع و لذیذ این شهر را در طول سفرتان نوش جان کنید. چراکه کوفته های این شهر بسیار معروف هستند و با طعم خوب و البته قیمت مناسبی که دارند، به عنوان یکی از محبوب ترین و بهترین غذاهای ارزان استانبول شناخته می شوند.


کوفته از غذاهای ارزان استانبول

کوفته از غذاهای ارزان استانبول

 

پیده ازغذاهای ارزان استانبول

پیده یک مدل پیتزای خوشمزه است که معروف به پیتزای ترکیه ای است. یکی از بهترین غذاهایی که شما می توانید در استانبول با صرف یک هزینه کم نوش جان کنید، همین پیده است. برای طبخ این غذای خوشمزه از پنیرهای ترکیه ای، اسفناج، گوجه، قارچ و گوشت تازه استفاده می شود و ادویه های بسیار خوشمزه ای هم در تهیه آن به کار برده می شود. گفتنی است که این غذا طعم متفاوتی با پیتزاهای غربی دارد و طعم آن بیشتر به طعم غذاهای خاورمیانه ای نزدیک است.

ایسلاک برگر از غذاهای ارزان استانبول

ایسلاک برگر یک همبرگر بسیار خوشمزه است که به عنوان یکی از بهترین غذاهای ارزان استانبول شناخته می شود. این همبرگر با همه همبرگرهایی که تا به حال خورده اید، متفاوت است و هم ظاهر و هم طعم و مزه متفاوتی دارد. برای تهیه ایسلاک برگر، همبرگر را در یک سس گوجه و پیاز غوطه ور می کنند و بعد آن را بخار پز می کنند و در نتیجه نان آن حالت خمیری و مرطوب پیدا می کند. به همین دلیل است که نام این همبرگر سنتی ترکیه ای را همبرگر مرطوب گذاشته اند و به آن همبرگر خیس نیز می گویند. قسمت خوب ماجرا اینجاست که قیمت این همبرگر که بی نهایت خوشمزه است، فقط 3 لیره و یا شاید حتی کمتر است و شما می توانید با کمترین هزینه ممکن آن را در استانبول خریداری و نوش جان کنید.

بالیک اکمک از غذاهای ارزان استانبول

بالیک اکمک یکی از خوشمزه ترین غذاهای خیابانی استانبول است. بالیک اکمک یک نوع ساندویچ ماهی است که معمولا در اغذیه فروشی های ساحلی استانبول سرو می شود. این ساندویچ های خوشمزه که حدودا 5 لیره قیمت دارند، با ماهی کبابی، پیاز، ترشی و کاهو درست می شوند و طعم جالبی دارند. اگر شما هم به طعم غذاهای دریایی علاقه دارید، بد نیست که طعم بالیک اکمک را در طول سفر به استانبول بچشید.

بالیک اکمک از غذاهای ارزان استانبول

بالیک اکمک از غذاهای ارزان استانبول

دون دورما از غذاهای ارزان استانبول

دون دورما یک نوع بستنی سنتی ترکیه است که به جرئت می توان به عنوان یکی از خوشمزه ترین بستنی های دنیا از آن یاد کرد. به شما توصیه می کنیم که اگر یک وقت در استانبول هوس خوردن یک خوراکی خوشمزه را کردید، حتما یک دون دورما سفارش دهید و از چشیدن طعم لذیذ این بستنی خوشمزه لذت ببرید. اگر هم خیلی اهل خوردن بستنی نیستید، می توانید از اغذیه فروشی های استانبول به جای دون دورما، یک باقلوای استانبول به همراه یک فنجان چای ترکیه ای سفارش دهید و با خوردن آن ها روحتان را تازه کنید.

سیمیت از غذاهای ارزان استانبول

سیمیت یک مدل نان ترکیه ای است که قدمت طبخ آن در استانبول به حوالی سال 1500 میلادی می رسد. این نان باستانی که در استانبول طرفداران زیادی دارد، هم با پنیر و هم به صورت ساده خورده می شود و در اغذیه فروشی های متعددی در استانبول موجود هستند توصیه ما به شما این است که حتما در استانبول طعم نان سیمیت را بچشید و چه با پنیر و چه بی پنیر طعم آن را امتحان کنید.

راستی به نظرتان کدامیک از این غذاهای ارزان در استانبول لذیذتر هستند؟ شما دوست دارید که کدامیک از این غذاها را در طول سفر به استانبول نوش جان کنید؟ به شما قول می دهیم که اگر هر کدام از این غذاها را از اغذیه فروشی های استانبول سفارش دهید، پشیمان نشوید.

برای رزرو تور ارزان استانبول می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.

 

درباره سفر به استانبول بیشتر بخوانید:

هزینه سفر به استانبول به چه صورت می باشد

قیمت غذا در ترکیه چقدر است؟

چگونه می توان از استانبول به آنتالیا رفت؟


بزرگترین جزیره جهان را بشناسید
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 14:9

بزرگترین جزیره جهان کدام است؟

جزیره ای که عنوان بزرگترین جزیره جهان را به خود اختصاص داده است، جزیره ای است که فقط 57 هزار نفر در آن زندگی می کنند. جزیره ای که هوای یخی دارد و حتی سطح زمین آن را یخ پوشانده است و همیشه و در همه ایام سال هوا در آن سرد است. جزیره ای که شرایط زندگی در آن بسیار متفاوت با دیگر جزیره های دنیاست و شرایط آب و هوایی کاملا متفاوتی با جزایر دیگر دنیا دارد. این جزیره با نام گرینلند شناخته می شود. با ما همراه باشید تا شما را با بزرگترین جزیره جهان و البته متفاوت ترین و منحصر به فردترین جزیره جهان آشنا کنیم و یک سری حقایق جالب درباره گرینلند به شما بگوییم. به شما قول می دهیم که اطلاعاتی را در این مطلب بخوانید که حتی باورش برایتان سخت باشد. چراکه به جرئت می توان گفت که گرینلند جزیره ای است که شبیه به آن در هیچ نقطه دیگری در زمین پیدا نمی شود.

بزرگترین جزیره دنیا

گریلند  نام یک مجمع الجزایر است. اما به بزرگترین و پرجمعیت ترین جزیره ای که در این مجمع الجزایر وجود دارد نیز گرینلند گفته می شود. این جزیره از 2500 سال قبل از میلاد مسیح سکنه داشته است و تاریخ غنی و ارزشمندی دارد.  این جزیره  به عنوان یکی از سردسیرترین کشورهای دنیا شناخته می شود و در بیشتر روزهای سال دمای زیر صفر درجه سانتیگراد را تجربه می کند. جالب است بدانید که این جزیره با دریاهایی احاطه شده است که آب آن ها یا یخ زده است و یا دمای خیلی پایینی دارد و موقعیت جغرافیایی بسیار خاصی دارد.

نمایی از بزرگترین جزیره جهان

نمایی از بزرگترین جزیره جهان

گرینلند در کجا قرار دارد؟

بزرگترین جزیره جهان از سمت جنوب شرقی با اقیانوس اطلس، از سمت شرق با دریای گرینلند، از سمت شمال با اقیانوس قطب شمال و از سمت غرب با خلیج بافین احاطه شده است. نزدیک ترین کشورهایی که به گرینلند به عنوان بزرگترین جزیره جهان نزدیک هستند، کشورهای کانادا و ایسلند هستند. در واقع اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، نزدیک ترین کشور به گرینلند از سمت شرق ایسلند و از سمت غرب کانادا است. 

مساحت گرینلند

جزیره گریلند حدود 2 میلیون و 166 کیلومتر مربع مساحت دارد. این جزیره با اینکه بزرگترین جزیره دنیاست، اما به عنوان کم تراکم ترین کشور دنیا شناخته می شود. در این جزیره وسیع حدود 57 هزار نفر زندگی می کنند و بیشتر این افراد در سواحل غربی این جزیره سکونت دارند. اگر به مساحت گرینلند به عنوان بزرگترین جزیره جهان دقت کنید، می بینید که خیلی عجیب است که در جزیره ای به این بزرگی چنین تعداد کمی زندگی می کنند. چراکه مساحت گرینلند تقریبا برابر مجموع مساحت کشورهای فرانسه، انگلیس، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، اتریش، سوئیس و بلژیک است. اما علت اینکه جمعیت چنین جزیره وسیعی تا این اندازه کم است، این است که زندگی در آن بسیار سخت است. علت اینکه می گوییم زندگی در گرینلند سخت است، این است که اولا این جزیره هوای خیلی سردی دارد و دوما اینکه یک سطح یخی بیشتر قسمت های آن را پوشانده است. این سطح یخی حدود ا میلیون و 755 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و حجم آن حدود 2 میلیون و 850 هزار کیلومتر مکعب است.

مساحت بزرگترین جزیره جهان

مساحت بزرگترین جزیره جهان

حقایق جالب درباره بزرگترین جزیره جهان

سطح یخی که روی سطح زمین گرینلند را پوشانده، بین 400 تا 800 هزار سال قدمت دارد و به قدری حجیم است که به هیچ عنوان نمی توان آن را از بین برد. این سطح یخی حدودا 80 درصد از سطح گرینلند را پوشانده است و به همین خاطر عملا مردم می توانند در 20 درصد مساحت باقی مانده خانه سازی کنند و زندگیشان را سپری کنند. با این اوصاف عملا 80 درصد از مساحت بزرگترین جزیره جهان بلا استفاده است.
خورشید در گرینلند برای دو ماه یعنی از 25 ماه می (4 خرداد) تا 25 ماه جولای (3 مرداد) غروب نمی کند. جالب است بدانید که تقریبا در میانه این بازه زمانی یعنی در تاریخ 21 ژوئن (31 خرداد)، گرینلند طولانی ترین روز سال را تجربه می کند و به همین دلیل مردم گرینلند این روز را به عنوان روز تعطیل می شناسند و برای این روز اهمیت خاصی قائل هستند.

ماه جولای یعنی از اواسط تیر تا اواسط مرداد تنها ماهی است که دمای هوای گریلند در طول آن از صفر درجه سانتیگراد بیشتر می شود. این یعنی مردم گرینلند تقریبا در طول 11 ماه از 12 ماه باید با هوای سرد و یخی گرینلند کنار بیاییند و دمای زیر صفر درجه آن را تحمل کنند. با این اوصاف مشخص است که زندگی در گرینلند تا چه اندازه چالش بر انگیز است و مسلما تک تک این 57 هزار نفری که در آن زندگی می کنند، هر روز سال با مشکل های عدیده ای برای گذراندن زندگی روزمره مواجه می شوند.
در گرینلند هیچ جاده ای برای ارتباط بین مناطق مختلف گرینلند وجود ندارد و مردم مجبور هستند که از قایق ها، هواپیماها، هلیکوپترها و سورتمه ها برای تردد بین نقاط مختلف این جزیره استفاده کنند. البته داخل هر کدام از مناطق مسکونی گرینلند جاده سازی انجام شده است. اما مسلما اگر کسی بخواهد از یکی از مناطق این جزیره خارج شود و به منطقه دیگری برود، باید به یکی از روش های گفته شده مسیر مورد نظرش را طی کند.

بزرگتریم جزیره جهان گرینلند نام دارد

تصویری از گرینلند بزرگترین جزیره جهان

سخن پایانی

در نهایت خوب است این را بدانید که گرینلند را به عنوان بخشی از کشور دانمارک می شناسند. اما نکته اینجاست که گرینلند قوانین خاص خودش را دارد و از بعضی از جهات مستقل از دانمارک عمل می کند. لازم به ذکر است که فقط از کشورهای دانمارک و ایسلند به مقصد گرینلند پرواز وجود دارد و هر کسی که بخواهد از گرینلند بازدید کند، باید حتما اول به یکی از کشورهای دانمارک و ایسلند برود.

امیدواریم که شما هم از خواندن حقایق شگفت انگیزی که درباره گرینلند وجود دارد، لذت برده باشید. راستی شما چه حقایق دیگری را درباره گرینلند می دانید؟ اگر اطلاعاتی در این زمینه داریم، خوشحال می شویم که اطلاعاتتان را با ما در میان بگذارید و در بخش نظرات برایمان یادداشتی بگذارید. برای رزرو تورهای ارزان به سرتاسر دنیا می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

 

 

درباره بزرگترین ها در ایران و جهان بیشتر بخوانید:

بزرگترین جزیره ایران در خلیج فارس

بزرگترین شهر ایران کدام است

بزرگترین جزیره ژاپن چه نام دارد

 


بهترین هتل های سه ستاره استانبول در تکسیم و آکسارای
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 13:54

بهترین هتل های سه ستاره استانبول

آیا شما هم به دنبال پیدا کردن یک هتل ارزان در استانبول هستید و ترجیح می دهیم که به جای اینکه هزینه زیادی بابت اقامت در یک هتل لوکس در استانبول بدهید، آن هزینه را خرج خرید و تفریح در استانبول کنید؟ در این صورت بهتر است که این مطلب را از دست ندهید. ما در ادامه بهترین هتل های استانبول در محله های تکسیم و آکسارای که از محبوب ترین محله های استانبول برای اقامت هستند را به شما معرفی می کنیم. با ما همراه باشید تا به این هتل های 3 ستاره استانبول در محله های تکسیم و آکسارای نگاهی بیندازیم و شرایط آن ها را بررسی کنیم. اما قبل از آن بهتر است که دو محله تکسیم و آکسارای را با هم مقایسه کنیم و ببینیم که هر کدامشان چه ویژگی هایی دارند و کدامشان برای اقامت شرایط بهتری دارند.

اقامت در محله تکسیم استانبول

علت اصلی که باعث شده اقامت در محله تکسیم استانبول تا این اندازه محبوب شود، این است که این محله بهترین محله استانبول برای خرید است. هر کسی که در این منطقه اقامت کند، می تواند به محض اینکه پایش را از هتل بیرون می گذارد تا آخر شب مشغول خرید شود و به راحتی آب خوردن به بهترین مراکز خرید استانبول دسترسی پیدا کند. این یعنی برای کسی که به خرید علاقه دارد و می خواهد یک اقامت ارزان در استانبول را تجربه کند، رزرو یک هتل سه ستاره در تکسیم یک انتخاب هوشمندانه است! چراکه در این صورت هم می تواند هزینه اقامت در استانبول را برای خودش به حداقل برساند و هم اینکه با اقامت در یکی از هتل های نزدیک به مراکز خرید استانبول در محله تکسیم از پرداخت هزینه کرایه تاکسی های استانبول برای دسترسی به مراکز خرید استانبول معاف می شود. 

چرا اقامت در محله تکسیم استانبول

اقامت در محله آکسارای استانبول

آکسارای یکی از ارزانترین محله های استانبول برای اقامت است. علاوه بر اینکه هتل های محله آکسارای خیلی ارزان هستند، اجناس موجود در فروشگاه ها و بازارهای محله آکسارای نیز بسیار قیمت مناسب هستند. گفتنی است که یک بازار عمده فروشی خوب و ارزان در نزدیکی آکسارای به نام بازار عمده فروشی لباس لاله لی وجود دارد که معمولا کسانی که به دنبال خرید لباس عمده در استانبول هستند، به آن مراجعه می کنند. این را هم بگوییم که آکسارای دسترسی خوبی به محله تکسیم دارد و با وجود همه این ها یک محله ایده آل برای اقامت ارزان در استانبول است. با این اوصاف به شما توصیه می کنیم که اگر به دنبال خرید لباس عمده در استانبول هستید، در محله آکسارای اقامت کنید تا هم هزینه های جانبی سفر به استانبول مثل هزینه اقامت برایتان کمتر شود و هم اینکه بتوانید لباس های ارزانتری را به شکل عمده در استانبول تهیه کنید.

چرا اقامت در محله آکسارای استانبول

بهترین هتل های سه ستاره استانبول در تکسیم

هتل فیرمان هیلال استانبول

هتل فیرمان هیلال استانبول از نظر دسترسی، از نظر امکانات و از نظر تمیزی به عنوان یکی از بهترین هتل های 3 ستاره تکسیم شناخته می شود. این هتل علاوه بر اینکه 70 اتاق شیک و زیبا دارد، امکانات دیگری مثل سونا و اتاق های ماساژ دارد و با توجه به قیمت پایینی که دارد، می توان گفت که یکی از ایده آل ترین گزینه های موجود برای اقامت ارزان در محله تکسیم استانبول است.

هتل استار تکسیم استانبول

هتل استار تکسیم از نظر لوکیشن یکی از بهترین هتل های سه ستاره تکسیم استانبول است. شما با اقامت در این هتل با پای پیاده می توانید به میدان تکسیم بروید و این یعنی با اقامت در این هتل دسترسی به تمام فروشگاه ها، بوتیک ها و مراکز خرید خوب محله تکسیم و خیابان استقلال برایتان آسان می شود. این هتل یک هتل خلوت است و فقط 27 اتاق مهمان دارد و اقامت در آن معمولا برای کسانی جالب است که می خواهند یک هتل دنج، آرام و زیبا را در مرکز شلوغی های استانبول رزرو کنند.

بهترین هتل های سه ستاره استانبول در آکسارای

هتل دلتا استانبول

هتل دلتا استانبول که حدودا 200 تا 250 متر با ایستگاه تراموا آکسارای فاصله دارد، یکی از بهترین هتل های سه ستاره محله آکسارای استانبول محسوب می شود. این هتل با اینکه یک هتل سه ستاره است، اما دیزاین بسیار لوکس و زیبایی دارد و شما می توانید با انتخاب آن با یک هزینه معقول و مقرون به صرفه یک اقامت راحت و دلچسب را تجربه کنید. پس اگر دیزاین هتل برایتان اهمیت دارد، اما بحث هزینه ها هم برایتان مهم است و به دنبال رزرو یک هتل شیک و ارزان در محله آکسارای هستید، بهتر است که همین هتل را انتخاب کنید.

هتل گرند اونال استانبول

هتل گرند اونال استانبول که در محله آکسارای و دقیقا در مرکز شهر استانبول واقع شده، به عنوان یکی از بهترین هتل های سه ستاره آکسارای شناخته می شود. این هتل علاوه بر اینکه به دریا چشم انداز دارد، اتاق های راحتی برای اقامت دارد. اتاق های این هتل سه ستاره در استانبول دارای دکوراسیون کرم قهوه ای رنگ هستند و معمولا هر کسی که در آن ها اقامت می کند، از آرامشی که در این هتل احساس می شود، تعریف می کنند. 

سخن پایانی

شما فکر می کنید که کدامیک از هتل هایی که در این مطلب تحت عنوان بهترین هتل های سه ستاره استانبول در تکسیم و آکسارای معرفی شدند، برای اقامت شما شرایط ایده آل تری دارند؟ راستی شما دوست دارید که در محله تکسیم اقامت کنید یا محله آکسارای؟ برای رزرو تور استانبول ارزان با ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید. منتظر تماس شما عزیزان هستیم.

 

 

درباره استانبول بیشتر بخوانید:

کدام منطقه استانبول برای اقامت بهتر است؟

همه چیز درباره اقامت در بخش آسیایی استانبول

راهنمای خرید در تکسیم استانبول


پارک کروکودیل قشم بازدیدی هیجان انگیز
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 13:46

پارک کروکودیل قشم

پارک کروکودیل قشم یک پارک متفاوت و بسیار جالب در جزیره دیدنی قشم است. این پارک که نام کامل آن پارک کروکودیل نوپک قشم است، تنها پارک کروکودیل موجود در کل خاورمیانه است و نمونه آن در هیچ کشور دیگری در خاورمیانه وجود ندارد. در این پارک کروکودیل بیش از 100 کروکودیل در سن های ختلف وجود دارد و از همه جالب تر اینکه پیرترین کروکودیل ایران در این پارک نگهداری می شود. با ما همراه باشید تا شما را با این پارک شگفت انگیز آشنا کنیم و با هم ببینیم که دقیقا در آن چه خبر است. 

پارک کروکدیل قشم

پارک کروکدیل قشم

درباره پارک کروکودیل قشم

جزیره قشم جایی است که شما می توانید تجربه هایی را در آن کسب کنید که امکان تجربه آن ها در هیچ جزیره و هیچ شهر دیگری در ایران وجود ندارد. یکی از تجربه های بسیار خاصی که شما می توانید در جزیره قشم کسب کنید، تجربه بازدید از پارک کروکودیل قشم است. شما در این پارک می توانید کروکودیل های عظیم الجسه ای را ببینید که شاید در نگاه اول ترسناک باشند، اما دیدنشان جذاب و خاطره انگیز است. البته این را هم بگوییم که در این پارک به جز کروکودیل ها، یک سری حیوانات دیگر نیز نگهداری می شوند و یک سری پوشش گیاهی نادر نیز در آن وجود دارد که در نوع خودشان جالب هستند. با وجود همه این ها، پارک کروکودیل قشم به یک پارک منحصر به فرد تبدیل شده که می تواند هم نظر کودکان و هم نظر بزرگترها را به خود جلب کند.

تاریخچه پارک کروکودیل قشم

ایده پرورش دادن کروکودیل ها اولین بار به ذهن یک متخصص جانورشناس به نام خانم روستایی رسید. در سال 2004 بود که این متخصص کشورمان به این ایده فکر کرد و در کمتر از یک سال بعد، برای عملی کردن این پروژه اش به همراه همسرش یعنی آقای سالاروند راهی قشم شد. آن ها در قشم یک شرکت تحت عنوان نوآوران پویا کیمیا تاسیس کردند و از این روش مجوز تاسیس یک مزرعه برای پرورش کروکودیل ها را دریافت کردند. این زوج متخصص برای شروع کارشان 8 کروکودیل را از حوزه جنوب شرقی آسیا به جزیره قشم وارد کردند و در نهایت توانستند با انجام تحقیقات بسیار و تلاش های متعدد در سال 2013 به هدفشان برسند و پرورش کروکودیل را به آن صورت که برایش برنامه ریز کرده بوند، انواع دهند. برنامه ای که شاید در ابتدای کار به نظرشان شبیه به یک آرزو بود، اما بالاخره عملی شد و حالا شما می توانید نتیجه عملی شدن این برنامه را در پارک نوپک قشم به چشم ببینید.

تاریخچه پارک کروکدیل قشم

تاریخچه پارک کروکودیل قشم

پرورش کرودکیل ها در پارک کروکودیل قشم

در پارک کروکودیل قشم سعی شده که همه عوامل لازم برای پرورش کروکودیل ها کنترل شود. از آنجایی که کروکودیل ها جانوران تخم گذاری هستند و بچه هایشان بعد از 3 ماه از تخم متولد می شوند، در این پارک کیفیت آب، دما، رطوبت و همین طور عوامل دیگر مثل عادات غذا خوردن آن ها تحت کنترل است تا همه چیز به خوبی پیش برود و پرورش کروکودیل ها در آن ها به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد. جالب است بدانید که به خاطر اینکه دمای خاک جزیره قشم در بعضی از ماه های سال بیش از حد زیاد می شود و این مساله پروسه پرورش کروکودیل ها را با مشکل مواجه می کند، یک فضای خاص برای نگهداری از تخم های کروکودیل ها در پارک نوپک قشم ساخته شده است تا تخم های کروکودیل ها به جای طبیعت در آن فضای مصنوعی نگهداری شوند.

پروش کرودکیل ها در پارک کروکدیل قشم

پروش کرودکیل ها در پارک کروکودیل قشم

ایده هایی برای تفریح در پارک نوپک قشم

جالب ترین تفریحی که شما می توانید در پارک کروکودیل قشم داشته باشید، عکاسی با کروکودیل هاست. قسمت خوب ماجرا اینجاست که عکاسی در پارک کروکودیل نوپک قشم مجاز است و شما می توانید به آن اندازه ای که دلتان می خواهد، عکاسی کنید و عکس های جالبی برای صفحات مجازی خود تهیه کنید. همچنین می توانید تجربه قدم زدن در میان کروکودیل ها را بدون اینکه نگران آسیب رسیدن به خودتان و فرزندانتان باشید، کسب کنید. می پرسید چگونه؟ ماجرا از این قرار است که روتین غذا دادن به کروکودیل های پارک نوپک قشم رعایت می شود و به طور مرتب به این کروکودیل ها غذا داده می شود. به همین دلیل آن ها هیچ وقت گرسنه نیستند و از این رو شما می توانید مطمئن باشید که هیچ خطری شما را در پارک کروکودیل نوپک قشم تهدید نمی کند و کروکودیل ها به هیچ عنوان در این پارک به شما حمله نمی کنند.

رستوران های نزدیک به پارک کروکودیل قشم

چندین و چند رستوران در نزدیکی پارک کروکودیل قشم وجود دارند که شما می توانید برای غذا خوردن به آن ها مراجعه کنید. اما اگر به دنبال یک غذای خوب و با کیفیت هستید، به شما توصیه می کنیم که در یکی از رستوران های بدیل، خان بوم، شب های طلایی، نعیم، شب های دفاری، دو دلفین، دریا، سینگو، غذای خانگی سینگو، فست فود ستاره دریا یا رستوران غذای طلایی در جزیره قشم غذایتان را میل کنید تا از کیفیت غذا مطمئن باشید. شما در این رستوران ها می توانید غذاهای سنتی، غذاهای فست فودی یا غذاهای غربی را نوش جان کنید.

هتل های نزدیک به پارک کروکودیل قشم

اگر شما به دنبال اقامت در یک هتل در نزدیکی پارک کروکودیل قشم هستید، می توانید بسته به بودجه ای که دارید، در هتل بوتیک ایرمان، هتل ارم قشم، هتل ساحلی خلیج فارس، هتل آسماری، هتل مارینا 1 و هتل مارینا 2 قشم اقامت کنید. لازم به ذکر است که هتل بوتیک ایرمان به نسبت دیگر هتل هایی که نامشان را بیان کردیم، هتل لوکس تری است و هزینه اقامت در آن به نسبت کمی بالاتر است.

سخن پایانی

در نهایت به شما توصیه می کنیم که اگر به کروکودیل ها علاقه دارید و دوست دارید که از یک پارک متفاوت دیدن کنید و تجربه متفاوتی را در تور قشم کسب کنید، بهتر است که حتما از پارک کروکودیل قشم دیدن کنید. مطمئن باشید که پارک کروکودیل قشم از هر پارک دیگری در قشم جذاب تر است و بازدید از آن می تواند برایتان تجربه بسیار خاطره انگیزی را به ارمغان بیاورد. برای رزرو تور ارزان قشم می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهر پرواز تماس بگیرید.

 

درباره قشم بیشتر بخوانید:

بزرگترین جزیره ایران در خلیج فارس

قشم کجا بریم خرید

دره ستارگان قشم از عجایب جزیره


باغ نارنجستان قوام شیراز را بشناسید
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 11:46

باغ نارنجستان قوام شیراز

آیا دلتان می خواهد از یکی از زیباترین خانه های ایران دیدن کنید؟ آیا دوست دارید که یکی از دیدنی ترین باغ های ایران را از نزدیک ببینید؟ پس اجازه دهید یک باغ و یک خانه زیبا را به شما معرفی کنیم که مطمئن هستیم نمونه اش را در هیچ جای دیگری، نه در ایران و نه در هیچ کشور دیگری پیدا نمی کنید. باغ سرسبزی که حوض بسیار زیبایی در میانه آن وجود دارد. باغی که پر از گل های زیبا، درختان نخل و درختان نارن است و عطر نارنج و گل های خشبو از هر سو در آن به مشام می رسد. این باغی که در موردش صحبت می کنیم، یک باغ تاریخی بسیار شگفت انگیز است که در شیراز واقع شده و با نام باغ نارنجستان قوام شیراز شناخته می شود. واقعیت این است که این باغ و خانه هایی که در آن وجود دارند، یک مجموعه تاریخی معمولی را تشکیل نداده اند. بلکه این ها مثل یک گالری جذاب هنری هستند که در آن ها آینه کاری و تزئینات هنری دیگر به زیباترین شکل ممکن قابل مشاهده هستند. با ما همراه باشید تا شما را با این مجموعه شگفت انگیز که با نام نارنجستان قوام و همین طور خانه قوام شناخته می شود، آشنا کنیم.

تاریخچه باغ نارنجستان قوام

روزی روزگاری در زمان قاجاریان، یک تاجر به نام قوام الملک در ایران زندگی می کرد که اتفاقا حاکم فارس محسوب می شد. این تاجر خوشنام در بین سال های 1879 تا 1886 یک خانه برای خودش در شیراز ساخت. این خانه در طول زمان ساختش تکمیل شد و بزرگ و بزرگ تر شد تا اینکه به یک خانه خاص با یک باغ بسیار زیبا تبدیل شد. به خاطر اینکه باغ این مجموعه بسیار زیبا بود، کم کم توجه ها از روی بنای این مجموعه به سمت باغ زیبای آن معطوف شد و به همین خاطر بیشتر افراد به جای آنکه نام خانه قوام الملک را خانه قوام بگذارند، آن را نارنجستان یعنی باغ نارنج صدا کردند.  جالب است بدانید که این نارنجستان که زمانی خانه حاکم فارس بوده، در دوران پهلوی به یک دانشگاه تبدیل شد و در یک بازه زمانی به عنوان دادسرا و همین طور در یک بازه زمانی دیگر به عنوان محلی برای برگزاری ملاقات های رسمی و دولتی مورد استفاده قرار گرفت. حالا هم این باغ زیبا به یک موزه تبدیل شده است و این یعنی بازدید از آن برای عموم آزاد است و حالا به چشم یک جاذبه گردشگری در شیراز به آن نگاه می شود.

تاریخچه باغ نارنجستان قوام

درباره باغ نارنجستان قوام

سرتاسر باغ نارنجستان قوام زیباست و هر کسی با قدم گذاشتن در فضای آن، در همان لحظات اول به این نتیجه می رسد که این باغ یک باغ شگفت انگیز است و زیباییش با زیبایی هیچ باغ دیگری در ایران قابل مقایسه نیست. در طراحی و دیزاین تک تک قسمت های این باغ تامل شده است. دور درب ورودی باغ نارنجستان قوام آجرهایی کار گذاشته اند که به آیاتی از قرآن و یک شعر از شاعری به نام آسوده شیرازی مزین شده است. در این باغ یک آبراه وجود دارد که از قسمت ورودی این باغ شروع شده و تا قسمت جلویی ساختمان اصلی باغ نارنجستان قوام ادامه پیدا می کند. در هر دو طرف این آبراه گل های رنگارنگ و درختان و درختچه های بسیار زیبایی کاشته شده اند که عطر بسیار دلنشینی را در فضای این باغ پخش کرده اند. همین مساله باعث شده که تجربه بازدید از باغ نارنجستان قوام برای هر کسی به یک تجربه خاص و به یادماندنی تبدیل شود و هر کسی که تجربه بازدید از این باغ را داشته، عطر بی نظیر نارنج های این باغ را در خاطر داشته باشد. به شما توصیه می کنیم که اگر می خواهید تجربه کامل و بی نقصی از بازدید از باغ نارنجستان قوام داشته باشید، در حوالی فصل بهار به شهر شیراز و این باغ زیبا مراجعه کنید تا شما هم بتوانید عطر نارنج های این باغ را استشمام کنید و جادوی این باغ را به چشم ببینید. شما می توانید با تور شیراز از این مکان بازدید کنید.

معماری باغ نارنجستان قوام

در باغ نارنجستان قوام سه ساختمان وجود دارد که در سه سمت مختلف این باغ قرار گرفته اند. ساختمان اصلی باغ نارنجستان قوام یک ساختمان دو طبقه است که یک ایوان بسیار زیبا با آینه کاری ها و نقاشی های بسیار تحسین برانگیزی دارد. این خانه به خاطر آینه کاری ها، کاشی کاری ها و منبت کاری هایی که دارد، نظر هر کسی را به خود جلب می کند. همه درب ها و چارچوب پنجره هایی که در ساختمان اصلی باغ نارنجستان قوام قرار دارند، از جنس چوب گردو هستند و قسمت جالب ماجرا اینجاست که همه پنجره های این خانه دارای شیشه های رنگارنگ هستند. از آن هم جالب تر اینکه تمامی دیوارهای خانه قوام با آینه تزئین شده اند و مجموعه این ها با هم باعث شده که خانه قوام به یک خانه شگفت انگیز تبدیل شود.
خانه زینت الملک شیراز
دومین ساختمانی که در باغ نارنجستان قوام به چشم می خورد، خانه ای به نام خانه زینت الملک است. این خانه نیز درست مثل خانه قوام یعنی ساختمان اصلی باغ نارنجستان قوام زیباست. اما متاسفانه در دوران انقلاب تا حدی تخریب شده است و بخش شرقی ایوان آن در اثر آتشسوزی نابود شده است. اما با این حال این خانه نیز خانه شگفت انگیزی است و مسلما با تمام آسیب هایی که دیده، هنوز هم می تواند هر بازدید کننده از با هوجد بیاورد. چراکه در سقف خانه زینت الملک آینه کاری های بسیار زیبایی انجام شده است و علاوه بر آن ها، کاشی کاری های بسیار خاص و منحصر به فردی در دیوارهای آن به چشم می خورد.
خانه عراقی شیرازی
سومین ساختمانی که در باغ نارنجستان قوام وجود دارد، خانه ای به نام خانه عراقی است. بخش جنوبی این ساختمان در گذشته به عنوان آشپزخانه و مطبخ مورد استفاده قرار می گرفته است و بخش های شمالی و غربی آن هم در روزگاری یک مکتب خانگی بوده اند. این خانه از نظر ظاهری شباهت های زیادی با دو خانه دیگر باغ نارنجستان قوام دارد. تنها تفاوتی که در این خانه به چشم می خورد، این است که این خانه یک حیاط کوچک پشتی دارد. گفتنی است که این خانه در حال حاضر به دانشگاه شیراز تعلق دارد.
در آخر باید تاکید کنیم که باغ نارنجستان قوام به قدری شگفت انگیز است که نمی توان زیبایی واقعیش را در قالب کلمات توصیف کرد. پس اگر احیانا راهی شیراز هستید، حتما برای بازدید از باغ نارنجستان قوام وقت بگذارید و فرصت دیدن این همه زیبایی در باغ نارنجستان قوام را برای خودتان فراهم کنید.

 

درباره شیراز و ایرانگردی بیشتر بخوانید:

روستای قلات بهشت استان فارس را بشناسید

عجایب و شگفتی های ایران کشوری با اصالت و با شکوه

فاصله هوایی تهران تا شیراز



سرعت لود کم صفحات در موبایل و از بین رفتن ترافیک سایت
شرکت پیام آوران پارسیان
www.papgroup.ir

تور روسیه
برگزار کننده بهترین تورهای روسیه
www.alefbatour.com

تور کوش آداسی
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
www.mehrparvaz.com

بلیط هواپیما چارتر
ارائه دهنده بهترین بلیط هواپیما چارتری
www.Trip.ir

کاهش قیمت بلیط هواپیما در روزهای گذشته
قیمت بلیط هواپیما تا پایین ترین حد خود کاهش یافت.
www.rokna.net

سنگ تراورتن
خرید و فروش انواع سنگ ساختمانی
www.anamisstone.com
سنگ مرمریت
خرید انواع سنگ مرمریت
www.anamisstone.com
سنگ مرمر
خرید و فروش انواع سنگ مرمر ساختمانی اونیکس
www.anamisstone.com
سنگ ازنا
فروش انواع سنگ ازنا ارزان قیمت در تهران
www.anamisstone.com
سنگ گرانیت
انواع سنگ ساختمانی گرانیت مشکی و سفید نهبندان، نطنز و مروارید مشهد
www.anamisstone.com
سنگ گوهره
فروش انواع سنگ گوهره ممتاز و سوپر کف قیمت
www.anamisstone.com
سنگ هرسین
انواع سنگ مرمریت هرسین
www.anamisstone.com
سنگ طرح چوب
قیمت سنگ سنداستون طرح چوب
www.anamisstone.com