بهترین پرواز ها را با جیبوجت جستجو کن
گسترش روابط فرهنگی و هنری میان ایران و ارمنستان
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 15:45

دیدار و مذاکره معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سفیر ارمنستان در ایران

روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نقل کرد، سید مجتبی حسینی معاونت امور هنری با آرتاشس تومانیان سفیر ارمنستان در ایران، روز ۲۸ خردادماه نشستی در ارتباط با گسترش و تقویت روابط فرهنگی - هنری ایران و ارمنستان داشتند.

تومانیان در این نشست اظهار کرد: ارمنستان و ایران، وجوه مشترک فرهنگی بسیاری دارند و ریشه روابط دوستی ارمنستان و ایران، فرهنگ می باشد. در رابطه های فرهنگی و هنری این دو کشور اقداماتی انجام شده ولی کارهای بیشتری را باید انجام داد. آرتاشس تومانیان همچنین افزود، این روابط فرهنگی و هنری باید عمق بیشتری پیدا کند و ایران و ارمنستان برای شناساندن فرهنگ های یکدیگر می توانند باهم همکاری داشته باشند و ما به معرفی و شناساندن فرهنگ و هنر ارمنستان در ایران میل زیادی داریم و از آقای سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این تقاضا را داریم که به گسترده کردن رابطه های فرهنگی و هنری ایران و ارمنستان کمک کند تا هنر و فرهنگ جمهوری اسلامی ایران نیز در ارمنستان شناخنه شود. تومانیان همچنین خبر از اجرای گروه کر کشور ارمنستان در آینده ای نزدیک و با مناسبت بزرگداشت کمیتاس آهنگساز ارمنی در تهران خبر داد.

گسترش روابط فرهنگی و هنری ایران و ارمنستان

معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جناب آقای سید مجتبی حسینی، تأکید بر همکاری فرهنگی و هنری ایران و ارمنستان داشت و بیان کرد: پیوستگی کاملی در عرصه هنرهای گوناگون مثل موسیقی میان جمهوری اسلامی ایران و کشور ارمنستان وجود دارد. با وجود پیوند فرهنگی، انتظار داریم روابط فرهنگی و هنری شایع تر باشد. تا الان هم اقداماتی در زمینه هنری بین ایران و ارمنستان انجام شده که این اقدامات موجب افزایش اجرای برنامه های هنری و آمد و شد هنرمندان دو کشور، شده است. رابطه فرهنگی ایران و ارمنستان پتانسیل گسترش را دارد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز پذیرای این امر است.
معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جناب آقای سید مجتبی حسینی همچنین افزود: افزون بر طرح های هنری و ارتباط هنرمندان ایران و ارمنستان، جشنواره های هنری مثل جشنواره های تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی و مد و لباس فجر، زمانی برای رابطه ها هستند و گروه های هنری کشور ارمنستان نیز می توانند در این رخداد حضور داشته باشند و از طرفی نیز، هنرمندان و گروه های کشور ایران هم در مقابل در جشنواره های هنری ارمنستان حضور پیدا می کنند. این وقایع می تواند آغازگر تعامل هنرمندان باشد. حسینی در پایان بیان کرد: مذاکرات و رابطه های فرهنگی و هنری بین جمهوری اسلامی ایران و کشور ارمنستان به راحتی ادامه دارد و تحکیم می شود. دولت جمهوری اسلامی ایران تمایل به تداوم روابط فرهنگی و هنری با کشورهای همسایه دارد.

با توجه به تشابه شدید فرهنگی میان ایران و ارمنستان، سفر به این کشور یکی از سفر های پر خاطره و فوق العاده ای برای شما خواهد بود. چرا که در این کشور احساس غریبگی ندارید. برای دیدن کشور زیبای ارمنستان و شهر های زیبایی مثل ایروان در جیبوجت بلیط هواپیما ایروان خود را خرید و یا رزرو کنید و از این سفر لذت ببرید. 



:: برچسب‌ها: روابط ایران و ارمنستان, گسترش روابط فرهنگی ایران و ارمنستان, وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, بلیط هواپیما ارمنستان, بلیط هواپیما ارمنستان ماهان,
میمون های پردردسر در هند
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 16:7

این خبر ها مربوط به دسامبر 2018 می باشد

میمون‌ها عرصه را بر مردم هند را تنگ و گردشگران را هراسان کرده اند. در دهلی نو کشور هند، با بالا رفتن زاد و ولد میمون ها شهر دچار هرج و مرج و در هم ریختگی شده است.

حمله میمون ها به دهلی نو

میمون ها شهر دهلی نو هند را دچار آشفتگی کردند

مردم، مسئولان و توریست های دهلی نو از دست میمون ها عاجز شده اند. بنا به گزارشات دويچه وله، در هند و به ویژه در دهلی نو، میمو‌ن ها به یک دردسر بزرگ و غیر قابل کنترل تبدیل شده اند. میمون ها در منازل، درمانگاه ها و حتی در سالن های دیوان عالی کشور هم رخنه کرده اند. میمون ها در هند به یک بغرنج تبدیل شده اند و این مسئله به حدی جدی شده است که حتی موجب اعتراض و انتقاد قاضی های دیوان عالی از دستگاه ها و مسئولان مرتبط شده اند. آن ها از سرعت پائین دستگاه های ذیربط گله داشته و این را گفته اند که تا طرحی برای جمع آوری میمون ها توسط شما ریخته شود، آنها کنترل شهر را در دست گرفته اند! . مأمور امنیتی در دیوان عالی به خبرگزاری آلمان گفته، از وقتیی که چند میمون رزوس به آنجا رخنه کرده و در آن جا زندگی می کنند، دیگر جرأت ندارد حتی از پله ها بالا برود. رزوس از تیره ماکاک ها و ماکاک ها از تیره و زیر خانواده دم دراز ها محسوب می شوند. او همچنین افزود، میمون ها ترس و وحشت را بین وکیل ها و قاضی ها ایجاد کرده و دیوان عالی را به آشفتگی کشانده اند. اکثر ساکنان دهلی نو برای آرام کردن این آشفتگی و مقابله با رزوس ها تلاش زیادی کردند که از طبیعت کمک بگیرند. مردمان دهلی نو به منظور این کار از میمون های لانگور استفاده کرده اند. آن ها می خواستند توسط لانگور ها، رزوس ها را پراکنده کنند. بر اساس قوانین هند به دام انداختن لانگور ها خلاف قانون طلقی می شود. به خاطر این موضوع بعضی از مردم  به فکر استخدام افرادی افتادند که توانایی تقلید صدای لانگورها را داشتند.
راوی کومار، یکی از افرادی بود که صدای لانگورها می توانست تقلید کند و نحوه کار خود و همکارانش را بی خشونت و طبق قواعد مذهبی تعریف می‌کند. او عنوان کرد که آن ها تمایلی به کتک زدن یا به تله انداختن میمون ها ندارند، زیرا آنها را ارتش خدای هانومان می دانستند. هانومان در آیین هند پادشاه بوزینه ها به حساب می آمده، به همین خاطر در کشور هند میمون ها را از فرزندان او می‌دانند و برای آن ها احترام خاصی قائل هستند.

حمله میمون ها به دهلی نو

قبلا بیش از ۲۰ هزار قلاده میمون به منطقه ای محافظت شده در اطراف دهلی نو انتقال داده شدند، ولی این راهکار هم تاثیر آنچنانی نداشته است. ماکاک ها هم باعث هرج و مرج در این منطقه شدند و به علت افزایش زاد و ولد آن ها، تعدادشان بیش از حد، تصور و پیش بینی شده است. میمون ها با وارد شدن به خانه ها و شکستن شیشه مغازه ها اقدام به دزدیدن خوراکی می کردند. آن ها برای انسان ها هم وقایع ناگوار به وجود می آوردند. در ایالت اودیسا در شرق هندوستان، میمونی یک نوزاد را جلوی چشم مادرش دزدید و بعد از چند ساعت جسد آن نوزاد را در یک چاه پیدا کردند.
با این وجود در دهلی نو هنوز هم ردپایی از میمون ها در شهر دیده خواهد شد. البته برخی از آن ها توسط افرادی برای دزدی آموزش دیده اند و باید با سفر به هند مراقب نزدیک شدن میمون ها به خود باشید. شما نیز اگر قصد دیدن این جانوران بامزه و در عین حال پر دردسر را دارید به سایت جیبوجت رفته و با خرید بلیط هواپیما چارتر دهلی و یا رزرو بلیط هواپیما دهلی نو به کشور هند سفر کنید و تجربه دیدن ادغام زندگی و شهر های هندوستان با زندگی میمون ها را از نزدیک مشاهده کنید.



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما دهلی, خرید بلیط هواپیما دهلی, میمون ها در هند, حمله میمون ها در دهلی, رزرو بلیط هواپیما دهلی,
دانستنی های قبل از سفر به گرجستان
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 9:32

با اطلاعات قبلی به گرجستان سفر کنید

کشور گرجستان یکی از مقصد های گردشگری بسیار زیبا و جذاب و تفلیس پایتخت این کشور، دارای جاذبه های خارق العاده و زیادی می باشد و توریست های زیادی را به خود جذب می کند، که اطلاعات تعدادی از بهترین های آن ها را برای شما در اینجا آورده ایم.

راهنمای سفر به گرجستان

شهربازی تفلیس

شهربازی بزرگ تفلیس بسیار مجهز بوده و روی کوه متاتسمیندا این شهر بنا شده است. شهربازی تفلیس پیشرفته ترین امکانات بازی که در یک شهربازی باید باشد را داراست. این شهر بازی به دو بخش، یکی برای بزرگتر ها و یک بخش دیگر آن مناسب برای سنین پائین، تقسیم بندی شده است. شهربازی تفلیس به گونه ای ساخته شده که منظره ی کوه و شهر تفلیس به زیبایی های آن افزوده است.

راهنمای سفر به گرجستان

پل صلح تفلیس

پل صلح تفلیس یکی از زیبایی ها و جاذبه های شهر تفلیس می باشد که به نماد این شهر هم تبدیل شده است. این پل را به زبان گرجی  mshvidobis khidi  می نامند. بدنه پل صلح تفلیس با تعداد زیادی لامپ LED تزئین شده و نمای رویایی و شگفت انگیزی را بر رودخانه کورا شهر تفلیس ایجاد کرده است. با ایستادن روی پل صلح تفلیس، برخی از مکان های توریستی این شهر مانند نارین قلعه، مجسمه وختانگ گورگاسالی، کلیسای متخی و چند جای دیگر را نیز مشاهده کنید.

راهنمای سفر به گرجستان

پارک آبی تفلیس Aquapark

ساعت کاری پارک آبی تفلیس 9 صبح تا 5 بعدازظهر است و این پارک تجهیز شده با تعداد زیادی سرسره های آبی و دیگر وسایل تفریح و شنا می باشد. پارک آبی تفلیس در مرکز این شهر واقع شده است و از هر نقطه ی شهر دسترسی آسانی دارد.

راهنمای سفر به گرجستان

مراکز خرید تفلیس

تفلیس مراکز خرید زیاد و مهمی دارد. از مرکزخرید های جدید این شهر: Tbilisi Mall ، ایست پوینت East Point، مرانی Merani، سیتی مال گلدانی City Mall Gldani، را می توان نام برد. تفلیس دارای مراکز خریدی می باشد که اجناس آن ها از بقیه مرکز خرید ها ارزان تر است. برخی از این مراکز خرید عبارتند از: درای بریج مارکت Dry Bridge Market، تفلیس سنترال Tbilisi Centrall، مرکز خرید کارواسلاKarvasla ، مرکز خرید لیلو Lilo Mall  و مرکز خرید میدان بازارMeidan Bazaar.

راهنمای سفر به گرجستان

تراموای هوایی تفلیس

تله کابین تفلیس یا همان تراموای هوایی، یکی از جذاب ترین تله کابین های گرجستان محسوب می شود. تله کابین تفلیس در سال 2012 افتتاح و ظرفیت هر اتاقک آن 8 نفر می باشد. این تله کابین برفراز شهر تفلیس رفته و رودخانه متکواری، خانه های زیبا و کوه های اطراف تفلیس را برای شما نمایان می کند.

راهنمای سفر به گرجستان

موزه های تفلیس

کشور گرجستان تاریخی پررنگ دارد و اهالی آن عاشق فرهنگ و هنر هستند. به همین خاطر این کشور دارای موزه های زیاد و مختلفی می باشد که هر کدام قسمتی از تاریخ و فرهنگ این کشور را بیان می کند. تعداد این موزه ها بسیار است و از آن ها می توان: موزه ملی گرجستان ، موزه هنرهای زیبا، موزه تاریخ تفلیس و موزه ابریشم را نام برد. اکثر موزه های تفلیس در مرکز و یا غرب این شهر قرار دارند و به همین دلیل دسترسی آسانی را برای بازدید کنندگان فراهم آورده اند.

راهنمای سفر به گرجستان

میدان آزادی تفلیس

در گذشته نام میدان آزادی تفلیس، میدان لنین بوده و یکی از جذاب ترین های تفلیس می باشد. بعد از گسستگی اتحاد شوروی سابق و استقلال جمهوری گرجستان، نام این میدان را به میدان آزادی تغییر دادند. میدان آزادی تفلیس شاهد اتفاقات بسیاری مثل، تظاهرات مردم تفلیس بر علیه سلطه اتحاد شوروی، مراسم شصتمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم در سال 2005 و همچنین انقلاب رز که دولت و دیکتاتور سابق این کشور را تغییر داد، بوده است. این میدان در خیابان روستاولی قرار دارد و نماد شهر تفلیس نیز می باشد.

راهنمای سفر به گرجستان

دریاچه های تفلیس

تفلیس دو دریاچه دارد که از مکان های جذاب تفلیس حساب می شوند و در بین گردشگرانی که به تفلیس سفر می کنند محبوبیت خاصی دارند. دریاچه لاک پشت های تفلیس و دریاچه لیسی تفلیس، در نزدیکی شهر تفلیس واقع شده اند و مکان های مناسبی برای تفریح، قایق سواری و ماهیگیری می باشند. دریاچه لاک پشت های تفلیس دارای تله کابینی است که با سوار شدن بر آن می توانید مناظر زیبای تفلیس را مشاهده کنید.

راهنمای سفر به گرجستان

حمام گوگردی تفلیس

 از دیگر مکان های پرطرفدار تفلیس برای توریست هایی که به این شهر سفر می کنند، حمام های گوگردی تفلیس است. اکثر حمام گوگردی های تفلیس در قسمت شرقی و قدیمی تفلیس واقع شده اند. آب گرم حمام های گوگردی تفلیس از چشمه های آب گرم طبیعی این شهر تامین شده و خواص درمانی زیادی به خصوص برای افرادی که دارای بیماری های پوستی و یا تنفسی هستند، دارد.

راهنمای سفر به گرجستان

آثار تاریخی تفلیس

شهر تفلیس دارای تعداد زیادی کلیسا و بنای تاریخی مربوط به دوره های گذشته می باشد. با سفر به تفلیس می توانید جاذبه های تاریخی مثل: کلیسای کاشوتی تفلیس، مجسمه کارتلیس ددا، کلیسای سامبا و نارین قلعه، را بازدید کرده و از دیدن معماری این مکان ها شگفت زده شوید.

راهنمای سفر به گرجستان

شما نیز می توانید برای سفر به کشور گرجستان و شهر زیبای تفلیس، به سایت جیبوجت مراجعه و خرید بلیط هواپیما تفلیس و یا رزرو بلیط هواپیما تفلیس خود را انجام دهید و به آسانی سفری خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید.



:: برچسب‌ها: سفر به گرجستان, بلیط هواپیما تفلیس, خرید بلیط هواپیما تفلیس, رزرو بلیط هواپیما تفلیس, جاذبه های گردشگری گرجستان,
گردشگران در مالزی باید حجاب داشته باشند
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 16:10

حجاب توریست ها در مالزی

در ایالت ترنگانو واقع در شمال شرقی مالزی در فوریه 2015 قانونی مبنی بر این که توریست های خارجی هم در زمان سفر به این ایالت مجبور به حفظ حجاب اسلامی می باشند.

ایالتی که گردشگران آن مجبور به حفظ حجاب هستند

مالزی سال 2014 میلادی پذیرای بیش از 26 میلیون توریست خارجی از سراسر دنیا بوده است و از این طریق بیش از 23 میلیارد دلار درآمد را وارد چرخه اقتصاد خود کرد. همچنین ایالت ترنگانو مالزی در سال 2013  حدود چهار میلیون توریست را شاهد بوده و پیش بینی ها حاکی از آن بود که جمعیت گردشگران ایالت ترنگانو در آن سال میلادی به چیزی بیشتر از پنج میلیون گردشگر برسد. این ایالت به دارالایمان معروف است و در ساحل شرقی شبه جزیره مالایا قرار گرفته است و زیباترین ساحل های کشور مالزی در این ایالت واقع می باشند و در فکر این است که 35 درصد گردشگر های خارجی را که به مالزی سفر می کنند به خود جذب کند و از طرفی هم هدف و چیزی که مد نظرش است، گردشگران و توریست های اسلامی می باشد و در چارچوب همین موضوع پوشش و حجاب اسلامی را در بخشنامه ای تاکید کرده است.
طبق اطلاعات به دست آمده از دولت ترانگانو، توریست ها و به خصوص توریست های خانمی که از این ایالت بازدید می کنند، باید پوشش هایی را که در دستور العمل این دولت است داشته باشند. تارنمای دولت ترنگانو اظهار کرد، دستورالعمل لباس گردشگر ها را در همین روزها به کلیه شرکت ها و موسسات مسافرتی مالزی و دفتر های گردشگری مالزی مستقر در کشورهای دیگر مثل سنگاپور، اندونزی و تایلند ارائه می کنند.

قانون حجاب در ترنگانو مالزی

تاثیر تصویب قانون حجاب ترنگانو در جذب توریست

محمد جیدین شفیع، رئیس امور فرهنگی و گردشگری در دولت ترنگانو گفت اطمینان خاطر دارد که هرگز این قانون، دیدار توریست هارا از ایالت ترنگانو منع نخواهد کرد. او خاطر نشان کرد که در جلسه شورای رسوم مالایی و امور اسلامی ایالت ترنگانو نام گذاری شده به مایدام، فرایند آماده کردن دستورالعمل ها و تفحص آشفتگی ها، مورد صحبت کردن واقع شده است. او همچنین افزود که این دستورالعمل قبلا بررسی شده و مسافران داخلی و محلی و همچنین مسافران بین المللی ملزم به اجرای آن و رعایت قانون حجاب خواهند بود.
طبق این دستور، تمام مردها و بانوان گردشگر محلی و خارجی باید پوشش و حجاب مناسب داشته و شئونات اسلامی را محترم شمرده و رعایت کنند و افرادی که از این قانون سرپیچی کنند، تحت مشاوره قرار می گیرند. به نوشته روزنامه استار در زمان تصویب این قانون، اولیاء افرادی که سن آن ها از سن قانونی کمتر است و امور اسلامی را رعایت نکنند هم باید در جلسه مشاوره حضور پیدا کنند.
عجیب ترین چیزی که دولت ایالتی ترنگانو مالزی اعلام کرده این است که، مردهایی که در نماز جمعه حضور نداشته باشند، طبق قانون و تا مدت زیادی از آن نگذشته، بر روی خودرو نعش کش گذاشته شده و در سطح شهر  چرخانده می شوند. احمد رازیف عبدالرحمان، سر وزیر ایالت ترنگانو مالزی هم بیان کرد، شورای مایدام با کسانی که در مکان های عمومی از پوشش و لباس های نا مناسب استفاده کنند به طور جدی برخورد می شود.

قانون حجاب در ترنگانو مالزی

ایالت ترنگانو مالزی دارای جاذبه های دیدنی و مناطق شگفت انگیزی است که دیدن آن ها خاطرات خوبی را برای شما رقم خواهد زد. برای سفر به ایالت ترنگانو مالزی به سایت جیبوجت مراجعه کنید و با خرید بلیط هواپیما کوالالامپور و یا رزرو بلیط هواپیما کوالالامپور به کشور مالزی و شهر کوالالامپور رفته و از آنجا به ایالت زیبا و دیدنی ترنگانو که در 440 کیلومتری کوالالامپور قرار دارد سفر کنید.



:: برچسب‌ها: قانون حجاب در مالزی, حجاب گردشگران در مالزی, بلیط هواپیما کوالالامپور, خرید بلیط هواپیما کوالالامپور, رزرو بلیط هواپیما کوالالامپور,
ایرانی ها بیشتر به کدام کشور ها سفر می کنند
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 12:36

آمار مسافرت ایرانی ها به خارج از کشور

طبق گزارشات جهانی، توریست های ایرانی دارای مقام اول گردشگران جهان در کشور تایلند و جایگاه چهارم توریست های دنیا در ترکیه می باشند و بر اساس این گزارش ها درآمدی نزدیک به 1.2 میلیارد دلار در سال را به این دو کشور وارد می کنند. همچنین طبق بررسی ها درباره ی میزان گردشگران ایرانی در کشورهای دیگر، بیشترین مقصد های گردشگری ایرانی ها تایلند، ترکیه و امارات می باشد.

بیشترین مقاصد گردشگری ایرانی ها

میزان سفر ایرانیان به ترکیه

طبق آمار رسمی که ترکیه اعلام کرده است، یک میلیون و پانصد هزار نفر از کشور در سال ۲۰۱۱ به ترکیه سفر داشته اند که پس از آلمان، روسیه و انگلیس بیشترین توریست های وارد شده به کشور ترکیه به حساب می آیند. همچنین ایران در ورود گردشگر به کشور ترکیه در رده چهارم قرار گرفته است و درآمد به دست آمده از این میزان نفر وارد شده به کشور ترکیه در سال 2011 عددی برابر با یک میلیارد دلار اعلام شده است.

بیشترین مقاصد گردشگری ایرانی ها

آمار توریست های ایرانی که به تایلند سفر کرده اند

ایرانیان مقام اول آمار گردشگران وارد شده به کشور تایلند را دارند. در سال 2010 میلادی طبق آخرین گزارشات نشر شده، 160 هزار ایرانی وارد تایلند شده اند. بیش از 200 میلیون دلار درآمد برای ورود ایرانی ها به تایلند در این سال نصیب این کشور شده است. توریست های ایرانی تا جایی برای تایلند مهم به شمار می روند که با به وقوع پیوستن سیل در چند ماهه گذشته در ایران، سفیر کشور تایلند در ایران به صورت رسمی در داخل کشور ایران جلسه ای تشکیل می‌دهد و به ایرانی ها این مسئله که سیل، بر جاذبه های کشور تایلند موثر نبوده و ایرانی ها مثل قبل به سفرهای خود به تایلند ادامه دهند، را مطرح نموده است. تایلند کشوری است که علاوه بر جاذبه‌های طبیعی که دارد از نظر فساد اخلاقی نیز در دنیا مطرح است. اگر شما نیز قصد سفر به کشور تایلند را دارید، به شما پیشنهاد می کنیم که رفتن به شهر پوکت را از دست ندهید. این دارای زیباترین و خارق العاده ترین سواحل و مکان های دیدنی است. برای سفر به پوکت، به شایت جیبوجت رفته و با خرید بلیط هواپیما پوکت و یا رزرو بلیط هواپیما پوکت، سفری به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید.

بیشترین مقاصد گردشگری ایرانی ها

 
میزان سفر ایرانی ها به دبی

سالانه بین 250 تا 350 ایرانی به دبی سفر می‌کنند. ایران روزانه 18 پرواز و در هفته 126 پرواز مستقیم به دبی دارد. بخشی از مسافران ایرانی برای ترانسفرینگ به دبی می روند و از آن جا به کشورهای دیگر سفر می‌کنند.

بیشترین مقاصد گردشگری ایرانی ها

بعد از کشورهایی که نام برده شد، گردشگران ایرانی کشورهای دیگری را به عنوان مقصد گردشگری برای خود در نظر گرفته اند. پیش بینی می شود این کشور ها که ارمنستان، گرجستان و بلغارستان هستند، در سال های آینده پذیرای سیل عظیمی از توریست های ایرانی باشند. گردشگران ایرانی در جهان به توریست شاپینگ معروف هستند زیرا قسمتی از سفرهای ایرانیان به سایر کشورها برای خرید جنس های ارزان است.



:: برچسب‌ها: بیشترین مقاصد گردشگری ایرانی ها, توریست های ایرانی, گردشگران ایرانی, مقصد های گردشگری, خرید بلیط هواپیما پوکت,
سفر به تایلند در ماه های مختلف سال
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 18:16

بهتر است چه زمانی به تایلند سفر کنیم

با توجه به اینکه آب و هوای کشور تایلند در ماه های گوناگون سال تغییر می کند ولی در همه ماه ها می توانید به این کشور سفر کرده و روز های خوبی را سپری کنید، بهترین زمان سفر به تایلند، ماه های خنک و خشک یعنی بین ماه نوامبر تا ابتدای ماه آوریل است. در جنوب تایلند، آب و هوای سواحل غربی و شرقی با هم تفاوت دارند. سواحل غربی در زمستان هوای بهتری دارد و زمان خوبی برای غواصی به شمار می رود. آب و هوای سواحل شرقی نیز در بیشتر روز های سال خوب است، پائین ترین مقدار بارندگی در سواحل شرقی در ژانویه و فوریه و بیشترین آن در ماه نوامبر است.

سفر به تایلند در ماه های مختلف سال

سفر به تایلند در ژانویه

در ژانویه آب و هوای تایلند خیلی خوب است و احتمال بارش کم است. در شمال تایلند هوا خنک تر و شرایط بهتری دارد. سواحل غربی هم مناسب گرفتن آفتاب هستند. در تایلند جشنواره سال نو چینی مانند برخی کشور های آسیایی برگزار می شود. روز برگزاری این فستیوال تعطیل عمومی نیست ولی در کل تایلند این روز را جشن می گیرند و منطقه چینی ها پر از اژدها های قرمز رنگ شده و مردم در خیابان به آتش بازی و شادی می پردازند.

سفر به تایلند در ماه های مختلف سال

سفر به تایلند در ماه فوریه

با آغاز ماه فوریه بارندگی در تایلند کم کم کاهش می یابد ولی بقیه قسمت های کشور گرم و خشک است. در ماه فوریه جشنواره گل چیانگ مای به مناسبت آخر فصل سرما و سه روزه برگزار می شود.

سفر به تایلند در ماه مارس

در ماه مارس دمای هوای کشور تایلند به ۳۰ درجه سانتی گراد می رسد و هوای خنک شمالی جای خود را به هوایی می دهد که روز به روز گرم تر می شود. اگر سلیقه شما سواحل آفتابی است، ماه مارس بهترین فرصت سفر به تایلند است.

سفر به تایلند در ماه آوریل

هوا در آوریل به شدت عالی می شود، به همین منظور تعداد توریست هایی که به تایلند می آیند افزایش پیدا می کند. سال نو در تایلند از  ۱۳ تا ۱۵ آوریل آغاز می گردد، در روز جشن سال نو آب معطری بر سر مردم می ریزند تا گناه ها و بخت بد از آن ها شسته شود.

سفر به تایلند در ماه های مختلف سال

سفر به تایلند در ماه می

در ماه می فصل و دوره سفر ها به اتمام رسیده و از قیمت ها کاسته می شود. در ماه می که به تایلند سفر می کنید، نهایت استفاده و لذت را از سواحل خلوت و هزینه های کم ببرید. در این ماه بارش های کمی وجود دارد ولی اگر به دنبال سواحل آفتابی هستید، به سواحل شرقی تایلند سفر کنید.

سفر به تایلند در ماه ژوئن

در ماه ژوئن در تایلند به آخرین روزهای بارانی آن بر می خورید، کل تایلند خلوت و توریست زیادی در آن نیست و مرکزهای خرید تخفیفات و حراج های خود را اغاز می کنند.

سفر به تایلند در ماه جولای

در ماه جولای تایلند دمای هوا کاسته می شود و با تمام شدن بهار به شدت باد و باران افزوده می شود، اما سواحل شرقی تایلند در این روز ها همان سواحل آفتابی هستند. ولی چون در آن زمان مدارس به اتمام می رسند، جزیره هایی مثل جزیره ساموی هنوز مقداری از شلوغی خود را از دست نداده است.

سفر به تایلند در ماه های مختلف سال

سفر به تایلند در ماه آگوست

در ماه آگوست هوا به شدت بارانی می باشد. کمتر کسی به سواحل می رود ولی جزیره ساموی بازهم از هوای خوبی برخوردار است و بهترین گزینه ساحلی است، اما با این وجود در این جزیره هم در ماه آگوست، بعضی اوقات بارش های کمی را مشاهده خواهید کرد.

سفر به تایلند در ماه سپتامبر

ماه سپتامبر، پر باران ترین ماه سال است و برای کسانی که می خواهند از ساحل لذت ببرند زمان خوبی نیست.اما در این ماه می توانید از هزینه های پائین و نخفیفات عالی بهره مند شوید.

سفر به تایلند در ماه اکتبر

تایلند در ماه اکتبر همچنان شاهد باران های شدید است. در اواخر اکتبر هوای خنک تر و مقدار کم رطوبت و بارندگی، دوباره گردشگران را به سمت تایلند می کشاند. در این ماه در پوکت جشنواره گیاه خواران برگزار می شود. در فستیوال گیاهخواران که ۹ روز طول می کشد، کسانی که در یک ماه از خوردن گوشت دوری کرده اند، این روز را جشن می گیرند.

سفر به تایلند در ماه های مختلف سال

سفر به تایلند در ماه نوامبر

در ماه نوامبر تایلند بازگشت خورشید را به سواحل غربی این کشور خواهید دید و دوست داران ساحل دوباره برای تفریح و حمام آفتاب به سواحل پوکت و کرابی می روند، با پیدا شدن و رسیدن فصل زمستان، شمال تایلند صبح و عصرهای خنکی دارد.

سفر به تایلند در ماه های مختلف سال

سفر به تایلند در ماه دسامبر

در ماه دسامبر هوا بسیار عالی و خوب می شود و شلوغ ترین زمان تایلند در سال است. سواحل غربی آماده پذیرایی از حجم عظیم توریست ها و گردشگران می شود. توصیه ما به شما این است که با آغاز دسامبر به تایلند بروید که با هتل هایی که با آمدن کریسمس، افزایش قیمت زیادی پیدا می کنند برخورد نکنید.

برای سفر به تایلند و دیدن جاذبه های این بهشت زیبا، به سایت جیبوجت که دارای انواع بلیط هواپیما چارتر و سیستمی می باشد، رفته و بلیط هواپیما خود را تهیه کنید.به شما توصیه می شود برای سفر به تایلند با خرید بلیط هواپیما پاتایا یا رزرو بلیط هواپیما پاتایا حتما به این شهر رفته و از جاذبه ها و سواحل آن لذت ببرید.



:: برچسب‌ها: سفر به تایلند, بلیط هواپیما, بلیط هواپیما پاتایا, خرید بلیط هواپیما پاتایا, بلیط هواپیما چارتر,
سفر به تایلند در ماه های مختلف سال
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 18:14

بهتر است چه زمانی به تایلند سفر کنیم

با توجه به اینکه آب و هوای کشور تایلند در ماه های گوناگون سال تغییر می کند ولی در همه ماه ها می توانید به این کشور سفر کرده و روز های خوبی را سپری کنید، بهترین زمان سفر به تایلند، ماه های خنک و خشک یعنی بین ماه نوامبر تا ابتدای ماه آوریل است. در جنوب تایلند، آب و هوای سواحل غربی و شرقی با هم تفاوت دارند. سواحل غربی در زمستان هوای بهتری دارد و زمان خوبی برای غواصی به شمار می رود. آب و هوای سواحل شرقی نیز در بیشتر روز های سال خوب است، پائین ترین مقدار بارندگی در سواحل شرقی در ژانویه و فوریه و بیشترین آن در ماه نوامبر است.

سفر به تایلند در ماه های مختلف سال

سفر به تایلند در ژانویه

در ژانویه آب و هوای تایلند خیلی خوب است و احتمال بارش کم است. در شمال تایلند هوا خنک تر و شرایط بهتری دارد. سواحل غربی هم مناسب گرفتن آفتاب هستند. در تایلند جشنواره سال نو چینی مانند برخی کشور های آسیایی برگزار می شود. روز برگزاری این فستیوال تعطیل عمومی نیست ولی در کل تایلند این روز را جشن می گیرند و منطقه چینی ها پر از اژدها های قرمز رنگ شده و مردم در خیابان به آتش بازی و شادی می پردازند.

سفر به تایلند در ماه های مختلف سال

سفر به تایلند در ماه فوریه

با آغاز ماه فوریه بارندگی در تایلند کم کم کاهش می یابد ولی بقیه قسمت های کشور گرم و خشک است. در ماه فوریه جشنواره گل چیانگ مای به مناسبت آخر فصل سرما و سه روزه برگزار می شود.

سفر به تایلند در ماه مارس

در ماه مارس دمای هوای کشور تایلند به ۳۰ درجه سانتی گراد می رسد و هوای خنک شمالی جای خود را به هوایی می دهد که روز به روز گرم تر می شود. اگر سلیقه شما سواحل آفتابی است، ماه مارس بهترین فرصت سفر به تایلند است.

سفر به تایلند در ماه آوریل

هوا در آوریل به شدت عالی می شود، به همین منظور تعداد توریست هایی که به تایلند می آیند افزایش پیدا می کند. سال نو در تایلند از  ۱۳ تا ۱۵ آوریل آغاز می گردد، در روز جشن سال نو آب معطری بر سر مردم می ریزند تا گناه ها و بخت بد از آن ها شسته شود.

سفر به تایلند در ماه های مختلف سال

سفر به تایلند در ماه می

در ماه می فصل و دوره سفر ها به اتمام رسیده و از قیمت ها کاسته می شود. در ماه می که به تایلند سفر می کنید، نهایت استفاده و لذت را از سواحل خلوت و هزینه های کم ببرید. در این ماه بارش های کمی وجود دارد ولی اگر به دنبال سواحل آفتابی هستید، به سواحل شرقی تایلند سفر کنید.

سفر به تایلند در ماه ژوئن

در ماه ژوئن در تایلند به آخرین روزهای بارانی آن بر می خورید، کل تایلند خلوت و توریست زیادی در آن نیست و مرکزهای خرید تخفیفات و حراج های خود را اغاز می کنند.

سفر به تایلند در ماه جولای

در ماه جولای تایلند دمای هوا کاسته می شود و با تمام شدن بهار به شدت باد و باران افزوده می شود، اما سواحل شرقی تایلند در این روز ها همان سواحل آفتابی هستند. ولی چون در آن زمان مدارس به اتمام می رسند، جزیره هایی مثل جزیره ساموی هنوز مقداری از شلوغی خود را از دست نداده است.

سفر به تایلند در ماه های مختلف سال

سفر به تایلند در ماه آگوست

در ماه آگوست هوا به شدت بارانی می باشد. کمتر کسی به سواحل می رود ولی جزیره ساموی بازهم از هوای خوبی برخوردار است و بهترین گزینه ساحلی است، اما با این وجود در این جزیره هم در ماه آگوست، بعضی اوقات بارش های کمی را مشاهده خواهید کرد.

سفر به تایلند در ماه سپتامبر

ماه سپتامبر، پر باران ترین ماه سال است و برای کسانی که می خواهند از ساحل لذت ببرند زمان خوبی نیست.اما در این ماه می توانید از هزینه های پائین و نخفیفات عالی بهره مند شوید.

سفر به تایلند در ماه اکتبر

تایلند در ماه اکتبر همچنان شاهد باران های شدید است. در اواخر اکتبر هوای خنک تر و مقدار کم رطوبت و بارندگی، دوباره گردشگران را به سمت تایلند می کشاند. در این ماه در پوکت جشنواره گیاه خواران برگزار می شود. در فستیوال گیاهخواران که ۹ روز طول می کشد، کسانی که در یک ماه از خوردن گوشت دوری کرده اند، این روز را جشن می گیرند.

سفر به تایلند در ماه های مختلف سال

سفر به تایلند در ماه نوامبر

در ماه نوامبر تایلند بازگشت خورشید را به سواحل غربی این کشور خواهید دید و دوست داران ساحل دوباره برای تفریح و حمام آفتاب به سواحل پوکت و کرابی می روند، با پیدا شدن و رسیدن فصل زمستان، شمال تایلند صبح و عصرهای خنکی دارد.

سفر به تایلند در ماه های مختلف سال

سفر به تایلند در ماه دسامبر

در ماه دسامبر هوا بسیار عالی و خوب می شود و شلوغ ترین زمان تایلند در سال است. سواحل غربی آماده پذیرایی از حجم عظیم توریست ها و گردشگران می شود. توصیه ما به شما این است که با آغاز دسامبر به تایلند بروید که با هتل هایی که با آمدن کریسمس، افزایش قیمت زیادی پیدا می کنند برخورد نکنید.

برای سفر به تایلند و دیدن جاذبه های این بهشت زیبا، به سایت جیبوجت که دارای انواع بلیط هواپیما چارتر و سیستمی می باشد، رفته و بلیط هواپیما خود را تهیه کنید.به شما توصیه می شود برای سفر به تایلند با خرید بلیط هواپیما پاتایا یا رزرو بلیط هواپیما پاتایا حتما به این شهر رفته و از جاذبه ها و سواحل آن لذت ببرید.



:: برچسب‌ها: سفر به تایلند, بلیط هواپیما, بلیط هواپیما پاتایا, خرید بلیط هواپیما پاتایا, بلیط هواپیما چارتر,
در تقویم تایلند چه می گذرد؟!
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 16:7

رخداد های مهم در تقویم تایلند

این موضوع را می دانید که سال اروپایی ها از هنگام متولد شدن حضرت مسیح آغاز می شود، تقویم تایلندی نیز از سال 543 میلادی و مقارن با بودا شروع می شود که در سال 1388 به وسیله پادشاه تایلند تعریف شد و در حال حاضر نیز تقویم رسمی تایلند می باشد. در تقویم تایلند 1 ژانویه اول سال نو است که به یک سنت تبدیل شده است. نام ماه ها در تقویم تایلند بر گرفته از برج فلکی هند هستند و به ماه های 30 روزه و ماه های 31 روزه دسته بندی می شوند. نام ماه های تایلندی طبق ماه های میلادی و معنی آن ها به صورت زیر می باشند.

نام ماه به میلادی نام ماه به تایلندی معنی نام ماه تایلندی
ژانویه มกราคม هیولای دریایی
فوریه กุมภาพันธ์ پارچ
مارچ มีนาคม نوعی ماهی
آپریل เมษายน قوچ
می พฤษภาคม گاو نر
ژوئن มิถุนายน جفت
جولای กรกฎาคม خرچنگ
آگوست สิงหาคม شیر
سپتامبر กันยายน دختر
اکتبر ตุลาคม تعادل
نوامبر พฤศจิกายน عقرب
دسامبر ธันวาคม کمان

رویدادهای کشور تایلند

تعطیلات رسمی تایلند

قبل از سفر به هریک از شهر های تایلند، ابتدا از تقویم رسمی تایلند و تعطیلاتی که دراین کشور وجود دارد حتما مطلع شوید. اگر قصد سفر به تایلند را دارید، تجربه بازدید و سفر به بانکوک خالی از لطف نیست و خاطرات خوبی را برایتان به جای می گذارد.
1 ژانویه: این روز جشن سال نو تایلند و تعطیل رسمی است. 
2 ژانویه: دومین روز از ژانویه نیز به مناسبت سال نو تایلند تعطیل رسمی است.
16 فوریه: شانزده فوریه سالن نو چینی است و بعضی از کشور های آسیایی مثل تایلند تعطیل عمومی هستند.

مناسبت های کشور تایلند

1 مارچ: Mala Bucha روز ماکا بوچا در تایلند و چند کشور دیگر تعطیل رسمی می باشد، زیرا در صبح این روز مردم به سمت معابد رفته و خود را به بودا می سپارند و در شب نیز در معبدها گوش به خطبه های راهبه ها میدهند و با روشن کردن شمع و همچنین با گل ریزان بودا، به آن ادای احترام می کنند.
13 آپریل الی17 آپریل: Songkran Festival یا جشن آب، از 13 آپریل تا 17 آپریل در کشور تایلند برگزار می شود و از جشن های مهم این کشور است.

جشن آب در تایلند

30 آپریل: روز کارگر یا " May Day "
30 آپریل، در تایلند روز کارگر است و به همین خاطر تعطیل رسمی است.
1 می: اگر 1 می در روز سه شنبه ی هفته باشد و دوشنبه و روز قبل آن روز کارگر بوده باشد، به مناسبت این روز، 1 می نیز تعطیل می شود.
11 می: در این روز، جشن سلطنتی کشور تایلند برگزار می شود. مناسبت دیگر 22 می، روز کشاورزی است.

جشن سلطنتی تایلند

29 می: مقدس ترین روز برای تایلندی ها 29 می است، مناسبت این روز تولد بودا است و در این روز بودا به روشنگری رسیده است.
27 جولای: اولین خطبه بودا در روز 27 جولای بیان شده که یکی از روز های مهم در کشور تایلند است. بودا در روز 27 جولای چهار حقیقت اصلی را ذکر نموده است، 27 جولای روز دشمن نیز می باشد.
30 جولای: 30 جولای در تایلند یک روز ملی می باشد و تولد پادشاه تایلند در 30 جولای بوده است.
12 اگوست: در کشور تایلند روز مادر 12 آگوست است.
13 آگوست: ملکه فعلی تایلند یعنی " Sirikit "   در روز 13 آگوست متولد شده است و در صورتیکه این مناسبت در آخر هفته بیفتد آن را به روز دوشنبه موکول می کنند.
15 اکتبر: مرگ پادشاه تایلند در تاریخ 15 اکتبر به وقوع پیوسته است. کشور تایلند در ساعت 3:30 دقیقه ظهر در روز 15 اکتبر به دلیل فوت پادشاه تایلند در 88 سالگی، به سکوت فرو می رود.
22 اکتبر: 22 اکتبر روزی است که طولانی ترین پادشاه تایلند توانست در دهه 90 تایلند را به دموکراسی تغییر دهد.
23 اکتبر: در این روز پادشاه سیام (تایلند) فوت کرده است. او کار های زیادی برای مردم این کشور از جمله حذف برده داری کرده است.
5 دسامبر: روز پدر، در کشور تایلند 5 دسامبر می باشد.
10 دسامبر: 10 دسامبر روز قانون اساسی در تایلند است. در تاریخ 10 دسامبر 1932 تایلند به سلسله قانون اساسی دست پیدا کرده است.
31 دسامبر: آخرین روز سال 31 دسامبر است. در 31 دسامبر و ساعت 00:00 شب، مردم تایلند آغاز سال جدید را با آتش بازی جشن می گیرند.

توصیه جیبوجت به شما این است که حتما در یکی از فستیوال های کشور تایلند شرکت کنید.برای سفر به تایلند کافیست با خرید بلیط هواپیما بانکوک، به این کشور زیبا و شگفت انگیز لحظات خوبی را برای خود خاطره کنید.



:: برچسب‌ها: تقویم رسمی تایلند, تعطیلات تایلند, بلیط هواپیما تایلند, خرید بلیط هواپیما تایلند, سفر به تایلند,
ایرلاین ها چه خدماتی به مسافرانشان می دهند
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 13:7

شرکت های هواپیمایی چه خدماتی را به مسافران خود ارائه می دهند؟

خدمات ویژه ای که شرکت های هواپیمایی به مسافران خود ارائه می دهند، مزیت رقابتی آن شرکت هواپیمایی برای جذب کردن مشتریان و فروش بلیط پروازهایشان می باشد. برای طیف گسترده ای از مسافران هواپیما فقط قیمت ارزان و یا ایمن بودن یک پرواز مهم می باشد، ولی بعضی ها به جز این ویژگی ها، به خدمات ویژه‌ هر شرکت هواپیمایی نیز اهمیت زیادی می دهند. مثلا برای کسی که 10 ساعت یا بیشتر می خواهد در یک پرواز خارجی باشد، خدمات ویژه شرکت هواپیمایی که با آن سفر می کند بسیار حائز اهمیت است. در این پرواز ها پذیرایی و فاصله صندلی ها نیز برای مسافر اهمیت زیادی دارد. بسیاری از افراد دارای شرایط خاصی هستند و به دنبال شرکت هواپیمایی می گردند که خدماتش هماهنگ با شرایط آن ها باشد.

خدمات شرکت های هواپیمایی

خدمات هواپیمایی ایران ایر

ایران‌ایر برای کودک بین ۵ تا ۱۲ساله با رضایت نامه‌ والدین یا قیم قانونی و بدون همراه بلیط پرواز را رایگان محاسبه می کند. همچنین برای نوزادان ۷روزه تا ۲ ساله نیز لازم نیست‌ بلیط تهیه شود، به این ترتیب که زمان تهیه بلیط، صندلی را درخواست کنید که مخصوص مسافران دارای نوزاد است. یکی دیگر از خدمات ایران ایر این است که در صورت داشتن رژیم غذایی هنگام تهیه بلیط آن را ذکر کنید و هنگام پذیرایی غذاهایی با رژیم پزشکی، گیاهی، غذای مذهب های گوناگون و کودکان را دریافت کنید. ایران ایر حمل حیوانات خانگی را نیز برای مسافران خود امکان پذیر کرده است. به منظور این کار شناسنامه و مدارک پزشکی حیوان خانگی خود را ارائه داده تا آن را در قسمت بار برای شما تا مقصد حمل کنند و هزینه آن معادل وزن حیوان و قفس آن و هزینه کارگزاری می باشد. در صورت نیاز به تجهیزات پزشکی مانند صندلی چرخدار، برانکارد، تخت یا وسایل دیگر، در زمان خرید‌ بلیط شرایط را بیان کنید و از تسهیلات شرکت هواپیمایی ایران ایر بهره مند شوید. همچنین مسافرانی که از نظر جسمی یا ذهنی، شنوایی یا بینایی کم توان هستند و مشکل دارند و یا به علت هر بیماری نیاز به محافظ یا کسی که آن ها را همراهی کند دارند، از مراقبت‌های ویژه‌ شرکت هواپیمایی بهره مند می شوند.

خدمات شرکت های هواپیمایی

خدمات شرکت هواپیمایی ماهان

مسافران بیزینس هواپیمایی ماهان و کسانی که عضو باشگاه کثیرالسفرها هستند، از سالن لانج بهره مند می شوند. آن ها ساعت های قبل از پرواز را می توانند در این سالن سپری کنند و به میان وعده، صبحانه‌ گرم، اتاق بازی کودکان، مطبوعات، خبرنامه ها و مجلات انگلیسی و فارسی و همچنین اینترنت wifi دسترسی داشته باشند. این شرکت هواپیمایی به افراد نابینا و ناشنوا اگر به صورت گروهی سفر نکرده باشند، خدمات رایگان ارائه می کند. کسانی که به ویلچر نیاز دارند هم در این دسته مسافران قرار می گیرند و باید هنگام سفر نیاز خود را مطرح نمایند. در تمامی مراحل پرواز مهمانداران ایرلاین ماهان کودکان 5 تا 12 سال بدون همراه را مساعدت می کنند، اگر دارای چنین شرایطی هستید به بدون همراه بودن کودک در زمان خرید بلیط اشاره کنید. ارائه سبد  نوزاد در پروازهای ماهان ایرلاین برای کودکان ۷ روز تا ۲ سال تمام و تحمل وزن ۱۲ تا ۱۴ کیلوگرم، از دیگر خدمات این شرکت هواپیمایی می باشد و کاملا رایگان است. حمل پرندگان و دیگر حیوانات خانگی نیز از خدمات شرکت هواپیمایی ماهان است و برای محاسبه هزینه‌ حمل، قفس را جدا از بار مجاز رایگان در نظر می گیرد و در صورت نداشتن بار این هزینه بعنوان کرایه حمل دریافت می شود. لازم به ذکر است که اگر می خواهید به سن پترزبورگ روسیه سفر کنید، تنها شرکت هواپیمایی که بلیط هواپیما سن پترزبورگ را می توانید از آن تهیه کنید ایرلاین ماهان می باشد. پرواز مستقیم از تهران به سنت پترزبورگ به وسیله شرکت هواپیمایی ماهان Mahan Airlines صورت می پذیرد.

خدمات شرکت های هواپیمایی

خدمات ایرلاین آسمان

شرکت هواپیمایی آسمان، بارهای خاص را مانند فاسد شدنی هایی مثل میوه‌، لبنیات، داروهای خاص، مواد منفجره، مواد رادیواکتیو، مایعات قابل اشتعال و همچنین حیوانات زنده را جابجا و حمل می کند. علاوه بر این موارد، حمل و نقل اجساد با هماهنگی سازمان بهشت زهرا توسط شرکت هواپیمایی آسمان صورت می گیرد.

خدمات شرکت های هواپیمایی

هواپیمایی کاسپین

در پرواز های داخلی شرکت هواپیمایی کاسپین کودک ۵ تا ۱۱ سال، بدون همراه می تواند سفر کند. برای این کار فرمی که مخصوص کودک بدون همراه است را پر کرده و در نظر داشته باشید مراحل پذیرش را همراه کودک انجام می دهد.

خدمات شرکت های هواپیمایی

هواپیمایی زاگرس

هواپیمایی زاگرس خدماتی مثل ویلچر، جای مخصوص در پرواز مثل صندلی خوابیده یا نزدیک به سرویس بهداشتی و کپسول اکسیژن را برای مسافران سالمند، معلول، نابینا، کودک بدون همراه، زنان باردار و یا کسانی که مجوز پزشکی برای پرواز دارند، ارائه می‌کند. مسافر باید تمام موارد و بیماری خود را قبل از سفر با شرکت هواپیمایی مطرح کند.

خدمات شرکت های هواپیمایی

هواپیمایی قشم ایر

شرکت هواپیمایی قشم ایر برای افرادی که به دستور پزشک معالجشان نیاز به مخزن اکسیژن دارند، فقط برای داخل هواپیما و به کمک مهمانداران کپسلول اکسیژن وصل کرده و هزینه‌ آن جداگانه محاسبه می‌شود و باید هنگام خرید بلیط اطلاعات پزشکی مثل سرعت جریان اکسیژن در دقیقه ارائه شود. همچنین برای افراد و مسافران کم توان خدمات رایگانی مثل غذاهای رژیمی خاص، کمک کردن به مسافر برای سوار و پیاده شدن از هواپیما، کمک به مسافرانی که با ویلچر، اسکوترهای سه چرخ موتوری و سایر ابزار حرکتی هستند، را ارائه می دهد. مسافرانی که نیاز به صندلی چرخدار دارند، می توانند از پذیرش تا خروجی فرودگاه نیز با اعلام اطلاعات پزشکی و نیاز به ویلچر به ایرلاین قبل از پرواز، از آن در فرودگاه استفاده کنند که هزینه آن به عهده مسافر می باشد. کودکانی که سن آن ها از دو سال کمتر است، اطفال حساب شده و با عدم امکان رزرو صندلی، حداکثر ۱۰درصد هزینه‌ پرواز را می پردازند و افرادی که سن آن ها بیش از ۲ سال و کم‌تر از ۱۲سال تمام هستند، کودک طلقی می‌شوند و با حق رزرو صندلی، حداکثر ۵۰ درصد برای پروازهای داخلی و ۷۵ درصد برای پروازهای خارجی هزینه پرواز پرداخت می کنند. در شرکت هواپیمایی قشم ایر برای کودکان بین ۵ تا ۱۲سال بدون حضور مسافر همراه و با تکمیل فرم کودک فاقد همراه و امضا آن توسط ولی یا قیم، بلیط صادر می شود.

خدمات شرکت های هواپیمایی

هواپیمایی امارات

شرکت هواپیمایی امارات برای مسافران خود خدمات سالن لانچ در کلیه فرودگاه های بین المللی در کل دنیا و برگزاری پروازهای ویژه و ترکیبی را ارائه می دهد. رزرو هتل، ترانسفر فرودگاهی در مقصد پرواز و تورهای جهانگردی از دیگر خدمات این ایرلاین می باشند. شرکت هواپیمایی امارات امکان دیدن خارج هواپیما با دوربین را برای مسافران خود فراهم کرده و به آن ها سرویس اینترنت پرسرعت و پخش زنده تلویزیون، ایمیل سرور، امکان استفاده از بازی های ویدئویی و مشاهده فیلم و انیمیشن و همچنین استفاده از کانال های صوتی را ارائه می دهد. علاوه بر این خدمات، هواپیماهای این شرکت هواپیمایی دارای سیستم  ICE |Information, Communication, Entertainment  هستند. این سیستم دربردارنده بیش از ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ کانال تلویزیونی، سیستم خبری ۳۰۰۰i  و به روز رسانی اتوماتیک اخبار، هستند.

خدمات شرکت های هواپیمایی

هواپیمایی ترکیش ایر

سالن لانچ مجهز در فرودگاه‌های بین‌المللی برای بیزینس کلاسی ها، رزرو وعده های غذایی خاص برای مسافرانی که 24 ساعت قبل از پرواز آن را رزرو می کنند، خدمات صندلی چرخدار، مجهز به مانیتور و تماشای فیلم و گوش کردن به موسیقی در طول پرواز و اینترنت برای مسافران بیزینس کلاس، خدماتی است که کیش ایرلاین به مسافران خود می دهد.

خدمات شرکت های هواپیمایی

هواپیمایی قطر ایرویز

شرکت هواپیمایی قطر ایرویز بجز حمل و نقل مسافر، از سال ۲۰۱۰ ، جابجایی بار را نیز آغاز کرده است. این شرکت توانایی جابجایی ۷۵۰ هزار تن بار در سال را دارد. قطر ایرویز برای حمل بار به کشورهای آسیای دور و اروپا از بوئینگ ۷۷۷ و برای انجام این کار در سایر مسیرها از هواپیماهای ایرباس استفاده می کند.

خدمات شرکت های هواپیمایی

هواپیمایی لوفت هانزا

لوفت هانزا، گروه  LSG و بزرگترین ارائه دهنده خدمات پرواز در دنیاست.

خدمات شرکت های هواپیمایی

هواپیمایی کی ال ام

هواپیمایی کی ال ام برای مسافران بیزنیس کلاس خود با توجه به مدت زمانی که در پرواز هستند سه وعده غذایی تعبیه کرده و در کلیه کلاس های پروازی برای مسافران مسلمان یا گیاهخواران  غذای حلال و غذاهای گیاهی سرو می شود. کی ‌ال‌ ام ایرلاین دارای قابلیت حمل ۲۰۰۰ بسته با حداکثر وزن 32 کیلوگرم را دارد. این بسته ها همزمان به 70 مقصد ارسال می شوند. در فرودگاه آمستردام خدمات اورژانسی در کلینیک کمک های اولیه و داروخانه در تمام ساعت های شبانه روز در اختیار مسافران این ایرلاین قرار می‌گیرد.

خدمات شرکت های هواپیمایی

شرکت هواپیمایی اتریشی

آشپز در هواپیماهای این شرکت هواپیمایی، غذاهای متنوع کترینگ مثل: سوپ و پیش غذا، غذای انتخاب شده از سه غذای اصلی، نوشیدنی، شیرینی و پنیر را سرو می‌کند. در کلاس بیزینس اتریشی ایرلاین، غذاها به وسیله آشپز جداگانه تهیه و سرو می‌شود. در بیزینس کلاس این شرکت هواپیمایی ۱۰ نوع قهوه تازه در پرواز سرو می‌شود.

خدمات شرکت های هواپیمایی

برای خرید بلیط هواپیما هرکدام از ایرلاین هایی که خدمات آن با سلیقه و شرایط شما مطابقت دارد، به سایت جیبوجت مراجعه کرده و با مشاهده بهترین قیمت هایبلیط هواپیما سفری لذت بخش را برای خود رقم بزنید. 



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما, بلیط هواپیما سن پترزبورگ, شرکت های هواپیمایی, خدمات شرکت های هواپیمایی, ایرلاین,
بهترین زمان سفر به مسکو چه موقع است؟
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 16:11

سفر به مسکو را در چه زمان هایی برنامه ریزی کنیم

مسکو شهر باشکوهی است و سطح فرهنگی بالایی دارد، به همین خاطر مقصد عالی برای سفر است. دقیقا مثل بقیه کشور های سابق شوروی، روسیه نیز برای برطرف کردن مشکلاتی مثل فقر، عدم وجود مراقبت پزشکی، نبود بهداشت مناسب و اعتیاد بیش از حد به الکل، تلاش زیادی کرد. با وجود این مسکو توانست خود را به یکی از گران‌ترین، اختصاصی ترین و بزرگ ترین مقاصد گردشگری در جهان تبدیل کند.

بهترین زمان سفر به مسکو

بهترین زمان سفر به مسکو بر اساس آب و هوا

ماه های آوریل و می (۱۲ فروردین تا ۱۰ خرداد) هستند که بهترین زمان سفر به مسکو را در خود جای داده اند، در این زمان دما به ۱۰ تا ۱۵٫۶ درجه سانتی‌گراد میرسد، در کنار آن خورشید در ساعات بیشتری از روز بر شهر می‌تابد. علاوه بر هوای خوب، در این بازه زمانی شما با قیمت های پائین و خوب هتل ها همراه هستید. البته که بهترین زمان سفر به مسکو، می تواند فصل تابستان باشد، زیرا هوا گرم و برای گشت و گذار مناسب می‌شود.

بهترین زمان سفر به مسکو

فصل تابستان: ماه های ژوئن تا آگوست (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور)

اگر برای سفر به مسکو پول زیادی را کنار گذاشته اید، می‌توانید مسکو و زیبایی هایش را در فصل تابستان ببینید و از شکوفه های تازه در آمده درختان تا جاذبه های فرهنگی آن را ببینید و لذت ببرید. ولی به دلیل اینکه قیمت هتل ها و سایر هزینه ها در این زمان بسیار بالاست ممکن است کمی برایتان آزاردهنده باشد.

بهترین زمان سفر به مسکو

فصل پاییز: ماه های سپتامبر تا اکتبر (۱۰ شهریور تا ۹ آبان)

زمانی که تابستان مسکو رو به اتمام است و پائیز از راه می رسد، فرصت خوبی برای گردشگران علاقه مند سفر به مسکو به وجود می آید. با سفر به مسکو در این فصل و این زمان از سال، از شلوغی زیاد تابستانی و همینطور هزینه های گزاف هتل ها قبل از رسیدن زمستانی سرد، به دور هستید و سفری کم هزینه را خواهید داشت.

بهترین زمان سفر به مسکو

فصل زمستان: ماه های نوامبر تا مارس (۱۰ آبان تا ۱۱ فروردین)

زمستان‌های روسیه، برای افراد ضعیف به هیچ وجه توصیه نمی شود، زیرا در بعضی ایام، خورشید حتی ممکن است فقط یک ساعت در روز بتابد و نکته دیگر اینکه برف بسیار سنگین تا مارس (۱۰ اسفند تا ۱۱ فروردین) به بارش خود ادامه می دهد. اگر می خواهید برای سفر به مسکو هزینه کمی را صرف کنید می توانید در این زمان به آنجا سفر کنید ولی توصیه ما هرگز این نیست زیرا تعداد کمی از افراد، به جز از ساکنان خود شهر، می‌توانند به خوبی این یخبندان را پشت سر بگذارند.

بهترین زمان سفر به مسکو

فصل بهار: ماه های آوریل تا می (۱۲ فروردین تا ۱۰ خرداد)

در فصل بهار دمای هوا تا حد قابل تحملی افزایش می یابد. (دمای میانگین در طول روز در بازه ۱۰ تا ۲۱٫۱ درجه سانتی‌گراد است)، ولی در این فصل هم نیاز به لباس های گرم دارید. قیمت هتل ها با آمدن این فصل، کم کم رو به افزایش است. با سفر به مسکو در این زمان هم می توانید از هزینه پائین هتل ها بهره مند شوید هم تابش گرم آفتاب را خواهید داشت.

بهترین زمان سفر به مسکو

بهترین زمان سفر به مسکو بر اساس فستیوال ها و رویدادها

اگر قصد سفر به مسکو روسیه و شرکت در فستیوال ها و جشنواره های بسیار مفرح این شهر را دارید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. جیبوجت فستیوال هر فصل و زمانی را برای شما معرفی کرده تا راحت تر برای زمان بندی سفر به روسیه برنامه ریزی کنید.

فستیوال ها و رویدادهای فصل تابستان

فستیوال جاز اوسادبا: فستیوال موسیقی جاز در مسکو است و یک تا دو روز در جولای (۱۰ تیر تا ۹ مرداد)، برگزار می گردد و بزرگ ترین فستیوال موسیقی در روسیه به شمار می رود. گروه‌هایی با سبک های مختلفی مثل جاز، بوز، جاز-راک و دیگر سبک ها در این فستیوال، بهترین اجرا های خود را ارائه می دهند.

فستیوال جاز اوسادبا مسکو

فستیوال بین‌المللی فیلم مسکو: نخستین دوره  فستیوال بین‌المللی فیلم مسکو در سال ۱۹۳۵ به دستور استالین پیشوای شوروی برگزار شد. از این فستیوال بعنوان رقیبی برای جشنواره فیلم ونیز نام می بردند. فستیوال بین‌المللی فیلم مسکو از سال ۱۹۵۹ هر سال در شهر مسکو و در اواخر ماه ژوئن، برگزار می‌شود و از معتبر ترین فستیوال ها در جهان است.

بهترین زمان سفر به مسکو

فستیوال ها و رویدادهای فصل پاییز

فستیوال هفته مد روسیه: در اکتبر و در مسکو برگزار می گردد. در این فستیوال طراحان مد و لباس از کل دنیا آثار خود به نمایش می گذارند.

بهترین زمان سفر به مسکو

فستیوال ها و رویدادهای فصل زمستان

فستیوال سال نو: جشن سال نو با آتش بازی و تفریحات هیجان انگیز دیگر، از سوم دسامبر تا دوم ژانویه در مسکو برگزار می گردند.

سال نوی ارتودکس های روسیه: چهارده ژانویه (۲۴ دی)، سال نوی ارتودکس های روسی می باشد ولی در تعطیلات ملی روسیه ثبت نشده است، اما باز هم بستگی به ناحیه های کشور روسیه دارد و ممکن است در بعضی جاها از تعطیلات غیر رسمی می باشد.

بهترین زمان سفر به مسکو

فستیوال ها و رویدادهای فصل بهار

روز کارگر/فستیوال بهار: سال ۱۹۱۸ در شوروی سابق، نخستین روز از ماه می را روز جهانی کارگر برگزیدند. بعد از ۱۹۹۱، روز کارگر در سیاست کمرنگ شد. اما در سال ۱۹۹۲، اول می، در پارلمان روسیه، روز کارگر و فستیوال بهاری نام گرفت. برای اکثر روسیه ای ها نیز روزی با تفریح و خوشگذرانی و در کنار خانواده بودن طی می شود. گل لاله و یاس بنفش نماد آخرین روز های بهار و بالن هایی که نماد جشن ها هستند در این فستیوال دیده می شوند.

روز پیروزی: به یاد پیروزی اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی در برابر آلمان نازی، این روز را جشن می گیرند. فستیوال پیروزی برای اولین بار در ۱۶ جمهوری اتحاد شوروی جشن گرفته شد و بعد از امضای سند تسلیم آلمان ‏در نیمه شب ۸ ماه می ۱۹۴۵ (پس از نیمه شب در ۹ می به وقت مسکو) این پیروزی را جشن گرفتند.

بهترین زمان سفر به مسکو

اگر زمان سفر به مسکو را برای تفریح و خوشگذرانی طبق مطالب بالا انتخاب کردید، سریعا به سایت جیبوجت رفته و اقدام به خرید بلیط هواپیما مسکو و یا رزرو بلیط هواپیما مسکو نمائید.



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما مسکو ماهان, بلیط هواپیما مسکو تهران, بلیط هواپیما مسکو به مشهد, بلیط هواپیمای مسکو به تهران, بلیط هواپیما چارتر مسکو,
آداب، رسوم و فرهنگ مردم آنتالیا
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 13:34

قبل از سفر به آنتالیا، بعضی آداب آنجا را بشناسید

در صورتیکه قصد سفر به آنتالیا را دارید بهتر است ابتدا به این مطلب توجه کنید که مردمان و اهالی آنجا چه فرهنگ ها و آداب و رسومی دارند، به همین منظور است که به شما توصیه می شود این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا سفر دلپذیر تری به آنتالیا داشته باشید. در آنتالیا از موزه ها و آثار تاریخی بازدید کنید، چرا که این آثار، تاریخ ترکیه و آنتالیا را برای شما بازگو خواهند کرد. البته با وجود اینکه آنتالیا تا به الان تغییرات بسیار زیادی از همه نظر داشته اما رسوم و فرهنگ آنتالیایی قدیم هنوز هم در این شهر وجود دارد.

آداب و رسوم مردم آنتالیا

آداب برخورد و معاشرت

ترک ها، مخصوصا اهالی شهر آنتالیا به زبان مادریشان بسیار علاقه مند هستند. به همین خاطر با توریست هایی که می توانند ترکی صحبت کنند خیلی گرم تر برخورد می نمایند، پیشنهاد می کنیم که برخی از کلمه ها و اصطلاحات ترکی را یاد بگیرید.

آداب عمومی حضور در اماکن مختلف

بهتر است به این امر توجه داشته باشید که در گذشته زنان آنتالیا می بایست لباس ها و پوشش بخصوصی بر تن داشته باشند، ولی الان به این صورت نیست و می توانند با پوشش و لباس هایی که دوست دارند و با عرف و معمول یکیست، در جامعه حضور داشته باشند. این را نیز باید بدانید که نوشیدن مشروبات الکلی در ملا عام برخلاف آداب و رسوم آنجاست. فراموش نکنید که  پیش از ورود به هر جایی که فرش شده است، باید کفش هایتان را در بیاورید.

آداب حضور در اماکن آنتالیا

نماد شهری آنتالیا

نماد و سمبل آنتالیا پرتقال است و باغ های پرتقال زیادی در آنجا به چشمتان می خورد. یک نکته جالب این است که در اکثر آثار تاریخی آنتالیا نقاشی های پرتقال دیده می شود و در قسمت ورودی مکان های عمومی، پرتقال های پلاستیکی و یا چوبی گذاشته اند. ترکیه ها از نظر آداب و رسوم شباهت زیادی به ایرانی ها دارند. برای موضوع ‌تجارت اگر بخواهید در مورد ترک های ترکیه بدانید، باید این مطلب را ذکر کنیم که معاملات در آنجا هم مثل ما ایرانی ها در آرامش کامل و بدون هیچ عجله ای صورت می گیرد.

نماد و سمبل مردم آنتالیا

تعارف در آنتالیا

ترکیه ای ها هم مثل ایرانی ها، به شدت اهل تعارف هستند، مثلا اگر موقع خرید کردنتان در بازار یا هر فروشگاه دیگری، صاحب فروشگاه یا فروشنده از شما خواست که در خوردن چای با او همراه شوید و به شما چای تعارف کرد، تعجب نکنید، چون این تعارف یک رسم قدیمی در آنتالیا محسوب می شود و اگر درخواست آن شخص را نپذیرید، باعث ناراحتی او می شوید زیرا این برخورد شما را یک توهین برداشت می کنند.

تعارف کردن مردم آنتالیا

نوروز در آنتالیا

جشن و مراسم نوروز در کشور ترکیه و در شهری در ساحل مدیترانه، یعنی آنتالیا، هنوز هم برگزار می شود، با این تفاوت که برگزاری این جشن امروزه مثل قدیم نیست و فقط در نواحی که ساکنان آن کُرد هستند و بخشی از شمال، این جشن قدیمی را برپا می کنند. در واقع برگزاری آئین نوروز در کشور ترکیه سمبل قدرت کردهای آنجاست. البته این را نیز بدانید که کردنشینان ترکیه سعی کردند که در این کشور نوروز به رسمیت شناخته شود ولی فقط توانستند به تعطیل رسمی بودن نوروز در ترکیه دست بیابند.

نوروز در آنتالیا

فرهنگ مذاکره

ترک ها به روابط بلند مدت در معاملات و تجارت اهمیت زیادی می دهند، به همین خاطر در مذاکرات اولیه خود این نکته را به آن ها یاد آوری کنید و برای انجام معامله تعجیل نداشته باشید و هنگام مذاکره و گفتگو از بی حوصلگی بپرهیزید. به شما توصیه می شود اگر برای تجارت و انجام معامله با ترک ها به هریک از شهر های آنجا سفر می کنید، حتما از یک مترجم زبان ترکی یا انگلیسی استفاده نمایید. زمان سلام و احوالپرسی و دست دادن، دستشان را محکم بفشارید. این نکته مد نظرتان باشید که زمانی که با یک آنتالیایی در حال صحبت کردن هستید ، به هیچ وجه به او پشت نکنید، چون صمیمیتی که او نسبت به شما داشته از بین می رود و اعتمادش به شما کم می شود.

مذاکره برای خرید در آنتالیا

اگر به هر دلیلی قصد سفر به کشور ترکیه و شهر آنتالیا را دارید، با مراجعه به سایت جیبوجت و خرید بلیط هواپیما آنتالیا یا رزرو بلیط هواپیما آنتالیا در آرامش کامل به این شهر بسیار زیبا و دیدنی سفر کرده و خاطرات خوبی را برای خود رقم بزنید.



:: برچسب‌ها: بلیط چارتر, آنتالیا ترکیه, آنتالیا هوایی, بلیط هواپیما آنتالیا به تهران, بلیط هواپیما آنتالیا لحظه آخری,
قطار تهران به وان و تهران به آنکارا راه اندازی شد
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 9:59

آغاز کار قطار تهران به وان و تهران به آنکارا

در گذشته برای سفر به ترکیه قطار مستقیمی نبود و می بایست از چند مسیر عبور می کردیم. یعنی اول باید از تهران به سمت تبریز می رفتیم، سپس به وان، تاتوان و از آن جا به آنکارا می رفتیم. علاوه بر این اگر قصد سفر به استانبول را می داشتیم باید از آنکارا به سمت استانبول می رفتیم. طبق سخنان معاونت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی و همچنین خبرهای اخیر بنا بر این شد که از چهارم تیر ماه سال 1398 قطار تهران به آنکارا راه‌اندازی شود.

نحوه سفر به آنکارا با قطار

برای سفر از تهران به آنکارا با قطارهای چهارستاره مسافری چهارتخته، در تهران سوار بر قطار شده و تا ایستگاه وان خواهید رفت. با رسیدن به مرز ایران و دریاچه وان، باید از قطار پیاده شده و با کشتی به طرف بندر تاتوان حرکت کنید. سپس برای پیمودن مسیر بندر تاتوان تا آنکارا سوار بر قطارهای چهار تخته ترکیه شده و به سمت آنکارا راهی می شوید.

قطار تهران آنکارا

سفر از آنکارا به استانبول با قطار

حالا نوبت به طی کردن مسیر آنکارا_استانبول می رسد. قطاری که از آنکارا به استانبول می رود در دو نوبت حرکت دارد. زمان حرکت اول آن،  صبح ساعت 6:00 و دیگری بعد از ظهر نزدیک به ساعت 16:30 است، در این قسمت از مسیر سفر به استانبول با قطار، می توانید نزدیک به حدود 4 ساعت و سی دقیقه از منظره های بی نظیر مسیر آنکارا _ استانبول نهایت لذت را ببرید. مناظر این مسیر بسیار شگفت انگیز است و اگر قصد سفر دسته جمعی را دارید، قطار گزینه خوبی برای شماست و همراهی با دیگران در این مسیر باعث می شود که خستگی مسافت طولانی از یاد ببرید. به دلیل مسافت زیاد قطار توقف های طولانی دارد، پس به شما توصیه می کنیم برای این سفر برنامه ریزی دقیقی داشته باشید.

سفر به استانبول با قطار

سفر به استانبول با قطار چقدر زمان می برد؟

سفر با قطار در مسیر تهران تا آنکارا 60 ساعت طول می کشد و برای سفر از تهران به وان 20 تا 23 ساعت زمان برای سفر با قطار نیاز است. اگر بخواهید با قطار به استانبول بروید سفر شما حدود 70 ساعت به طول می انجامد. البته لازم به ذکر است که اطلاعات دقیق حرکت قطار ها و زمان سفر را از قسمت اطلاعات راه آهن تهران نیز می‌توانید دریافت کنید. برای سفر با قطار از تهران به وان، آنکارا و یا استانبول، ممکن است در مرز مقداری معطل شوید، به همین خاطر مدت زمانی که برای این سفر در راه هستید، متغیر است.

قیمت بلیط قطار تهران به آنکارا و وان و نحوه دریافت آن

طبق آخرین قیمت ها، بلیط تهران به آنکارا، ٤٣ یورو و بلیط تهران به وان 20 یورو ارزش گذاری شده است. بدلیل اینکه قیمت بلیط به نرخ یورو دریافت می‌شود، کاهش و یا افزایش نرخ ارز در قیمت بلیط این قطار بسیار تاثیرگذار است. برای دریافت بلیط های داخلی کشور ترکیه (آنکارا، استانبول و...) باید از طریق آژانس های ایرانی که در ترکیه حضور دارند اقدام کنید تا بلیط قطار شما را خرید و یا رزرو کنند. اگر هنوز هم قصد سفر به کشور ترکیه و شهر استانبول را دارید ولی خصوصیات سفر با قطار شما را از این سفر منصرف کرده است، به سایت جیبوجت مراجعه کرده و با رزرو بلیط هواپیما استانبول و یا خرید بلیط هواپیما استانبول در کمترین زمان ممکن آسوده ترین سفر به استانبول را تجربه کنید.



:: برچسب‌ها: قطار تهران آنکارا, قطار تهران ترکیه, بلیط هواپیما استانبول, خرید بلیط هواپیما استانبول, سفر به استانبول, بلیط هواپیما استانبول به تهران,
فستیوال های تابستانه استانبول
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 14:13

تابستان به استانبول بروید و در این فستیوال ها شرکت کنید

ترکیه به دلیل فاصله کم از نظر مسافت و شباهت زیاد از نظر فرهنگ به ایران، گزینه عالی برای مسافرت ایرانیان است. تابستان استانبول، دارای جشنواره ها و فستیوال های متعددی است که استقبال کننده زیادی نیز دارند و با آغاز فصل گرما در استانبول آن ها نیز شروع می شوند.

جشنواره های تابستانه استانبول

جشنواره موزیک استانبول

در فستیوال موسیقی استانبول ارکستر های ترکی و  همچنین ارکستر های بین المللی بهترین آثار خود را ارائه می دهند و کلیه شرکت کنندگان در این جشنواره را شگفت زده می کنند. در این فستیوال بیش از  22 کنسرت اجرا می شود و از 4 ژوئن آغاز و تا 29 ژوئن ادامه دارد. اگر در این بازه زمانی قصد سفر به استانبول را دارید به هیچ وجه این جشنواره هیجان انگیز را از دست ندهید.

جشنواره موزیک استانبول

فستیوال کنسرت های کلاسیک استانبول

از دیگر جشنواره ها و فستیوال هایی که در تابستان استانبول برگزار می شود، فستیوال کنسرت های موسیقی کلاسیک استانبول می باشد. فستیوال کنسرت های موسیقی کلاسیک در منطقه کادیکوی استانبول برگزار می شود. سالن بزرگی که این جشنواره در آن برگزار می گردد اپرا سوریای نام دارد که در سال 1920 بنا شده است. با رزرو بلیط هواپیما استانبول در اواسط ژوئن می توانید خود را به این فستیوال با شکوه برسانید.

فستیوال کنسرت های کلاسیک استانبول

جشنواره خرید استانبول

استانبول دارای بهترین مراکز خرید در آسیا می باشد و به همین دلیل سفر بسیاری از توریست ها و گردشگران از کل دنیا به استانبول، به خاطر بازارها و مراکز خرید جذابش است. به دلیل استقبال خوبی که توریست ها از مراکز خرید استانبول داشته اند، سالانه در فصل تابستان و ماه ژوئن، جشنواره خرید برپا می شود. این فستیوال طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده و افراد زیادی را به سمت خود می کشاند و یکی از بهترین فستیوال ها در استانبول محسوب می شود. در جشنواره خرید، مرکزهای خرید تا نه روز و در بیشتر مواقع بیش از 9 روز تا پاسی از شب باز هستند و به فروش اجناس خود می پردازند. در مقابل آن هم خیابان های استانبول نیز تا بامداد مملو از افرادی است که در این فستیوال حضور دارند و خرید خود را انجام می دهند. در جشنواره خرید استانبول اکثر مراکز خرید این شهر، فروش های فوق العاده و تخفیف های زیادی را برای شرکت کنندگان در این جشنواره در نظر می گیرند. مرکز خرید های: استانبول مال، مرکز خرید فروم، مرکز خرید زورلو و مرکز خرید ایستینیه از بهترین و فعال ترین مراکز خرید در این جشنواره هستند. جشنواره خرید از 8 ژوئن آغاز و تا 30 ژوئن ادامه خواهد داشت.

جشنواره خرید استانبول

جشنواره فتح 1453 در استانبول

از دیگر فستیوال هایی که تابستان استانبول را سرشار از شور و هیجان می کند، جشنواره فتح عثمانی 1453 می باشد. این فستیوال به زمان قسطنطنیه بر می گردد و هرساله در استانبول برگزار می شود. در جشنواره فتح عثمانی 1453، نمایش های گروهی، رژه مردان عثمانی، آتش بازی ها و نمایش های فوق العاده دیگری اجرا می شود که دیدن آن ها حتما توصیه می شود. اگر می خواهید در این جشنواره حضور داشته باشید، می توانید خرید بلیط هواپیما استانیول خود را برای تاریخ 29 می برنامه ریزی کنید که از این فستیوال جا نمانید.

جشنواره فتح 1453

جیبوجت تعدادی از این فستیوال ها به شما معرفی کرده تا برای سفر به استانبول با خرید بلیط هواپیما استانبول در زمان مناسب و در فصل تابستان به این شهر تاریخی و دیدنی سفر کرده و از جاذبه های دیدنی و همچنین این فستیوال ها بازدید کنید و لذت ببرید.



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما, خرید بلیط هواپیما, بلیط هواپیما استانبول, خرید بلیط هواپیما استانبول, جشنواره های تابستانه استانبول, فستیوال های استانبول, تابستان استانبول, سفر به استانبول, خرید بلیط هواپیما استانبول, سفر به استانبول, بلیط هواپیما استانبول به تهران, بلیط هواپیما استانبول تهران, بلیط هواپیما استانبول به تبریز, بلیط هواپیما استانبول چارتر, بلیط هواپیما استانبول به ارومیه, بلیط هواپیما استانبول ارزان, بلیط هواپیما استانبول از تبریز, بلیط هواپیما استانبول ایران ایر, بلیط هواپیما استانبول از شیراز, بلیط هواپیما استانبول از مشهد, خرید اینترنتی بلیط هواپیما استانبول,
هفت روز در دبی، شش پیشنهاد فوق جذاب
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 16:56

مکان هایی که لذت سفر به دبی را دوچندان می کند

امارات متحده ی عربی UAE  / United Arab Emirates، اتحادیه مهمی است که در جنوب شرقی شبه جزیره ی عربستان قرار دارد و با خلیج فارس Persian Golf  و خلیج عمان Trucial  نیز هم جوار است. بیشتر گردشگران امارات متحده عربی بدلیل سواحل شنی سفید، ورزش های آبی، صحراگردی، پارك ها، مراکز خرید عظیم و مناظر شگفت انگیز شهر دبی، به آن جا سفر می کنند.

سفر به دبی

بازدید از دبی مال و برج خلیفه

بین تعداد زیادی برج و آسمان خراش که در دبی وجود دارد، دو ساختمان هستند که از همه مهم تر می باشند. یکی بلند ترین ساختمان جهان محسوب می شود و به دبی مال چسبیده است. پیشنهاد ما به کسانی که از خرید کردن لذت می برند و یا در کل می خواهند چیزی بخرند این است که بهترین موقعیت یعنی دبی مال را از دست ندهند و اگر خرید کردن برایتان مهم نیست، پیشنهاد می کنیم از بخش های داخل دبی مال مثل سینما سه بعدی و رستوران های  این مرکز خرید بزرگ استفاده کنید. بازدید از برج خلیفه را به یاد داشته باشید. در برنامه بعد از ظهرتان بازدید از برج خلیفه را بگنجانید تا از بالاترین نقطه دبی دیدن غروب زیبا و دیدنی آن را از دست ندهید. بعد از بازدید از بلندترین برج جهان، در پایین برج خلیفه به تماشای فواره های موزیکال دبی بپردازید. برج العرب و سوک مدینت (بازار) پیشنهاد دیگر ما به شماست. از دیدن آن دریغ نکنید.

سفر به دبی، دبی مال

محلات قدیمی دبی

در روز دوم، خیلی آسان و به وسیله مترو می توانید به دبی قدیم و همان خانه ها و کوچه های قدیمی دبی دسترسی پیدا کنید، از منطقه های قدیمی دبی میتوانیم باستیکایا Bastiqaya و بور دبی Bur Dubai را به شما معرفی کنیم. این منطقه از قدیمی ترین مناطق تجاری مروارید به شمار می رود. همچنین این منطقه اولین جایی است که در آن هندی ها بجز  بادیه نشین های عرب که انجا بودند، ساکن شدند. در محله قدیمی دبی رستوران ها و کافه های زیادی با طبخ غذاهای هندی در حال فعالیت هستند. بازارهای اصیل با معماری سنتی نیز در این منطقه زیاد به چشم می خورد. در این منطقه، بازدید از موزه دبی، ساخته شده در قلعه ای متعلق به قرن ۱۸ میلادی خالی از لطف نیست. به منظور خرید لوازم الکترونیکی پیشنهادمان این است که به بور دبی سر بزنید. پائین قیمت ترین بازارها حتی نسبت به بازارهای اروپا، بور دبی است.

دبی قدیم old dubai

سفر به العین، Al Ain

یک روز را نیز از شهر دبی بیرون رفته و به العین، محل فروش شتر بروید. العین پاتوقی برای گردشگران یا خریداران شتر است. اکثر فروشندگان بازار شتر هندی و پاکستانی هستند اما فروشندگان اصیل عرب نیز بین آن ها دیده می شود. برای عزیمت به العین حدود یک ساعت و سی دقیقه باید با ماشین یا تاکسی از دبی خارج شوید. در این منطقه از دبی به غیر از بازار شتر ها، مکان های تاریخی مثل قلعه جهیلی که قدمت آن به قرن ۱۹ بر می گردد و در آن زمان وسط صحرا ساخته شده است، وجود دارد. اگر خودرو دارید حتما به کوه حفیت Jebel Hafeet بروید و در جاده های کوهستانی و پر پیچ و خم آن از رانندگی لذت ببرید. اگر قصد خروج از شهر دبی را داشتید ولی سفر به العین مد نظرتان نبود می توانید به ابوظبی بروید. در سفر به ابوظبی بازدید از مسجد شیخ زاید را در برنامه هایتان قرار دهید. مسجد زاید از عظیم ترین مسجدهای مسلمانان به شمار می رود. بزرگترین فرش و بزرگترین لوستر و چلچراغ در این مسجد کار شده است.

العین کوه حفیت

جمیرا، مسجد جمیرا

یک روز از سفرتان را به خوشگذرانی در جمیرا بپردازید و هتل آتلانتیس را ببینید. برای رفتن به جمیرا از مونو ریل استفاده کنید و  از دیدن شکل نخل جزیره ها لذت ببرید. رفتن به پارک تفریحی آبی در جمیرا را هرگز از دست ندهید. همچنین پیشنهاد می کنیم که سوار بر قایق اطراف جزیره را بگردید. برای رفتن به محله جمیرا حدود ۱۸ کیلومتر مسافت را باید با تاکسی طی کنید. جمیرا محله ای خوب برای تفریح است و می توانید از مسجد آن بازدید کنید. مسجد جمیرا از کوچکترین و زیباترین مسجد های اسلام است و درب های آن برای بازدید غیر مسلمان نیز باز می باشد.

مسجد جمیرا

خوش گذرانی در دبی مارینا و ساحل جمیرا، Dubai Marina and JBR

دبی مارینا دیار مهاجران غربی در دبی و ساحلی بی نظیر که در تلاش است تا سانتا مونیکای لس آنجلس را تکرار کند. آنجا محل جمع شدن افراد بومی دبی و گردشگران و مهاجران و یا جوانان برای تفریح است. اگر دنبال مکانی آرام و بی هیاهو هستید، ساحل جمیرا ولی اگر دنبال محله ای غربی هستید به دبی مارینا بروید.

دبی مارینا

به دیدن مسابقات شترسواری بروید

مسابقات شترسواری در the Al Marmoom Racetrack جزء لاینفک زندگی مردم عرب زبان می باشد. در سفر به دبی از رفتن به این مسابقات و دیدن آن دریغ نکنید و هرگز آن را از دست ندهید. مسابقات شتر سواری با حدود ۶۰ شتر انجام می گیرد که با شروع مسابقه، شتر با نگه داشتن شترران بر کوهان خود شروع به دویدن می کند و با بقیه شتر ها و شتررانان رقابت را آغاز می کند. از تاریخ اکتبر تا آپریل یعنی از ماه های مهر تا اردیبهشت هر جمعه و شنبه این مسابقات در دبی برگذار می شود. همچنین مسابقات اسب سواری نیز هفتگی و در استادیوم مسابقه میدان Meydan racing stadium ، در روز پنج شنبه ساعت ۷ غروب از آبان تا مهرماه برگزار خواهد شد.

مسابقات شتر سواری در دبی

شما هم می توانید با رزرو بلیط هواپیما دبی و یا خرید بلیط هواپیما دبی به این شهر زیبا و جذاب سفر کنید. در سفر به دبی از پیشنهادات جیبوجت غافل نشوید.



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما دبی, سفر به دبی, جاذبه های دبی, برج های دبی,
پرواز های چارتری و سیستمی و تفاوت آن ها
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 14:18

همه چیز در مورد پروازهای چارتری و سیستمی 

پروازها به طور کلی به دو دسته چارتر و سیستمی تقسیم بندی می شوند که طبق خدمات و امکاناتی که با خرید بلیط هواپیما به مسافران می دهند شامل انواع پرواز فرست کلاس، تجاری و اقتصادی می شود و هر کدام دارای خدمات و امکانات منحصر به خود می باشد.

پرواز چارتری

کلمه چارتر به معنی اجاره هواپیما یا صندلی است. پرواز چارتر پروازی است که در آن تمام یا تعداد مشخصی از صندلی های یک هواپیما توسط آژانس های مسافرتی اجاره گرفته می شود. در این صورت شرکت هواپیمایی را اجاره دهنده یا چارتر دهنده و به آژانس هواپیمایی که صندلی های هواپیما را اجاره کرده، اجاره کننده یا چارتر کننده می نامند. پرواز چارتری اکثرا در مسیرهایی که تردد و ترافیک زیادی از نظر مسافر دارند، کاربرد دارد و ممکن است برای یک زمان کوتاه و روزهای خاص باشد. صندلی های پرواز چارتری هم در تور ها مورد استفاده قرار می گیرد هم در پرواز های معمولی و هزینه هر تعداد صندلی که برای پرواز خالی بماند بر عهده چارتر کننده یعنی آژانس هواپیمایی می باشد، به همین خاطر در لحظه های نزدیک به پرواز آژانس های چارتر کننده بلیط ها را ارزان تر ارائه می دهند. در صورت بروز هرگونه مشکل در حمل و نقل و حوادث، مانند تاخیر در پرواز و یا گم شدن بار، مسئولیت آن بعهده شرکت هواپیمایی بوده و آژانس هواپیمایی پاسخگو نخواهد بود. بلیط های چارتری در بیشتر غیرقابل استرداد، کنسلی و تغییر در روز و ساعت است.

پرواز های چارتری و سیستمی

پرواز سیستمی

پرواز سیستمی یا برنامه ای پروازهای معمولی و منظمی هستند که در برنامه های پروازی شرکت های هواپیمایی وجود دارند. پرواز های سیستمی، برنامه و زمان از پیش تعیین شده ای دارند. بلیط خطوط هوایی مهم در بیشتر مواقع به شکل پرواز سیستمی ارائه می شوند. بلیط های سیستمی نسبت به پروازهای چارتر دارای نرخ و قیمت ثابت تری هستند و در صورت خالی ماندن صندلی های هواپیما مسئولیت آن به عهده شرکت هواپیمایی است. علاوه بر این نرخ بلیط های سیستمی برای کودکان (2 الی 12 سال) دارای 50 درصد تخفیف می باشد. فروش بلیط پروازهای سیستمی هم توسط آژانس‌های مسافرتی و هم شرکت هواپیمایی انجام می پذیرد. در مورد بلیط پرواز های سیستمی باید به این نکته توجه داشته باشید که مانند پرواز چارتر نیستند و مطابق با قوانین و مقررات کنسلی می باشند و هرچه به زمان پرواز نزدیک تر شوید درصد کمتری از هزینه مسترد خواهد شد.

انواع دسته بندی های پروازی



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما, خرید بلیط هواپیما, رزرو بلیط هواپیما, قیمت بلیط هواپیما, بلیط هواپیما چارتر, بلیط ارزان هواپیما, ارزان ترین بلیط هواپیما, بلیط هواپیما سیستمی,
انواع کلاس های پروازی و امکانات آن ها
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 10:17

طبقه بندی کلاس های پروازی طبق قوانین سازمان حمل و نقل بین المللی هوایی

بر طبق قوانین سازمان حمل و نقل بین المللی هوایی (یاتا) صندلی های هواپیما کلاس بندی پروازی گوناگونی را دربر دارند که مسافران می توانند بلیط هواپیما خود را طبق کلاسی که مد نظرشان است انتخاب کنند و برای هر نوع کلاس متفاوت، هزینه متفاوتی پرداخت می کنند.

درجه یک(فرست کلاس : First Class یا F)

فرست کلاس گرانترین صندلی های هواپیما می باشند و شامل انواع تک نفره، مبله، اتاقک و خصوصی هستند. امکانات رفاهی فرست کلاس تفاوت بسیاری با بقیه کلاس های پروازی دارد و دارای تلویزیون خصوصی با ریموت کنترل، لپ تاپ، سرویس اینترنت ماهواره ای، صندلی های اتوماتیک با داشتن قابلیت تنظیم زیر پا، پشت و پشتی سر به حالت یک بالش بسیار منعطف و سرویس بهداشتی جداگانه است. در پرواز فرست کلاس غذای گرم برای مسافران سرو می شود و انتخاب نوع غذا از روی منوی غذایی است. مهماندار های کلاس پروازی فرست کلاس تجربه کاری بالاتری دارند. در زمان سوار شدن مسافران، اشخاصی که بلیط فرست کلاس تهیه کرده اند جدا از بقیه مسافران به هواپیما انتقال داده می شوند و در ترمینال فرودگاه هم کانتر پذیرش مسافران فرست کلاس کانتری جداگانه است و برای دریافت کارت پرواز اولویت دارند. همچنین در هنگام پیاده شدن مسافران فرست کلاس اولین مسافرانی هستند که از هواپیما خارج می‌شوند. اکثر کسانی که از بلیط های فرست کلاس استفاده می کنند، مسافران VIP و سرمایه داران بزرگ هستند. علاوه بر امکاناتی که ذکر شد، برخی فرست کلاس ها برای کسانی که می خواهند جلساتشان را برگزار کنند، اتاق جلسات و لابی خصوصی هم در هر کابین موجود می باشد.

کلاس پروازی فرست first class

درجه تجاری : (کلاس تجاری - business class یا C)

کلاس تجاری دومین و بعد از فرست کلاس قرار می گیرد. صندلی های بیزنس کلاس در دو ردیف جداگانه قرار دارند و معمولا جلویکلاس اکونومی و با فاصله‌ بیشتری از هم قرار گرفته اند. صندلی های بیزنس کلاس مبله، راحت، اتوماتیک و جادار می باشند. در پرواز های با کلاس تجاری غذاهای گرم سرو شده و دارای کترینگ متفاوت می باشند ولی در درجه ای پایین تر از فرست کلاس است.برخی امکانات رفاهی دیگر مثل کانتر جدا و حمل و نقل مستقل در حد فاصل ترمینال تا هواپیما و بالعکس در کلاس پروازی بیزنس کلاس موجود می باشد. کلاس بیزنس کابین جداگانه ای دارد و رسیدگی مهماندار ها بیشتر و چشمگیر تر است. بلیط بیزنس کلاس در مقابل فرست کلاس قیمت کمتری دارد ولی از اکونومی بالاتر است.

کلاس پروازی بیزنس business class

درجه اقتصادی: (کلاس اکونومی - economy class یا Y)

کلاس اکونومی در پروازها آخرین کلاس پروازی و در ایران طرفدار بیشتری دارد و مشتری هایشان، مسافران عادی هستند. در یک پرواز بیشتر صندلی ها مربوط به کلاس اکونومی هستند که قیمت آن ها پائینتر از بقیه کلاس ها می باشد. امکانات صندلی های اکونومی در حد روزنامه و مجلات تبلیغاتی می باشد که در بعضی هواپیما ها برای این کلاس پروازی مانیتور و هدفون نیز تعبیه شده است و معمولا خط پروازی و مدل هواپیما نیز در کم و زیاد شدن این امکانات بسیار تاثیر گذار می باشند.

کلاس پروازی اکونومی economy class



:: برچسب‌ها: پرواز فرست کلاس, پرواز اکونومی, پرواز تجاری, کلاس های پرواز,
شرکت های هواپیمایی معتبر و فعال در ایران
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 10:6

کلیاتی در مورد مجموعه هوایی ایران

ایران دربردارنده تعداد بسیاری هواپیمای دولتی و خصوصی می باشد که با سابقه ترین و قدیمی ترین آن ها شرکت هواپیمایی ایرانیَن ایرویز بود و در سال ۱۹۴۴ میلادی تأسیس و در حال حاضر به ایران ایر شناخته می‌شود. ناوگان هوایی ایران تا ژوئن ۲۰۰۹ در ۴۵ مسیر بین المللی پرواز می‌کرده است. در ناوگان هوایی شرکت های هواپیمایی ایران تعداد زیادی بوئینگ های قدیمی، ایرباس های استیجاری و جت های ناحیه ای مثل بی ای ئی ۱۴۶ و فوکر ۱۰۰ وجود دارد و در حال پرواز هستند. همچنین جالب است بدانید که فرودگاه اصلی که یک شرکت هواپیمایی در آن فعالیت دارد و اقدامات خرید بلیط هواپیما رانیز در آن انجام می دهد، را قطب آن شرکت هواپیمایی می گویند. معمولاً مبدأ یا مقصد بیشترین پروازهای یک شرکت هواپیمایی، قطب آن شرکت است.

شرکت های هواپیمایی فعال و معتبر در ایران

شرکت های هواپیمایی حمل و نقل مسافری ایران

  • ایران ایر با کد یاتا IR در سال۱۹۶۱ تاسیس شده و قطب پروازی آن فرودگاه بین‌المللی امام خمینی و فرودگاه بین‌المللی مهرآباد می باشد. پرچم ایران برروی هواپیماهای این شرکت هواپیمایی نقش بسته و حامل پرچم ایران می باشند.
  • شرکت هواپیمایی ماهان از دیگر شرکت های هواپیمایی ایران است که دارای کد یاتا W5  و در سال۱۹۹۲ میلادی تاسیس و فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کرمان و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی قطب های این شرکت هواپیمایی می باشد.
  • شرکت هواپیمایی که کد یاتا آن EP است و در سال ۱۹۸۰ تاسیس شده هواپیمایی آسمان است. فرودگاه بین‌المللی امام خمینی و  فرودگاه بین‌المللی مهرآباد قطب های شرکت هواپیمایی ماهان هستند.
  • فرودگاه بین‌المللی آیت الله جمی آبادان قطب شرکت هواپیمایی زاگرس می باشد. شرکت هواپیمایی زاگرس در سال ۲۰۰۵ تاسیس و کد یاتا آن ZV می باشد.
  • هواپیمایی آتا یکی از شرکت های هواپیمایی در ایران است که در سال ۲۰۱۰ تاسیس و کد یاتا آن I3   می باشد. فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز قطب این شرکت هواپیمایی می باشد. 
  • کیش ایر یک شرکت هواپیمایی است که در ایران فعالیت می کند.کد یاتا شرکت هواپیمایی کیش ایر Y9 است. این شرکت هواپیمایی در سال ۱۹۸۹ با برگزیدن فرودگاه بین‌المللی کیش بعنوان قطب خود تاسیس و شروع به فعالیت کرد.
  • یاتاکد QB  مربوط به هواپیمایی قشم است که فرودگاه دیرستان را بعنوان قطب خود انتخاب کرده و در سال ۱۹۹۶ تاسیس شده است.
  • هواپیمایی معراج، شرکت هواپیمایی عامل برای دولت جمهوری اسلامی ایران است. شرکت هواپیمایی معراج در سال ۲۰۱۰ تاسیس و کد یاتا آن JI می باشد. فرودگاه بین‌المللی امام خمینی و فرودگاه بین‌المللی مهرآباد قطب های این شرکت هواپیمایی هستند.
  • هواپیمایی تابان در زمان تاسیس خود یعنی سال ۲۰۰۶ فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد را به عنوان قطب خود برگزید. یاتا شرکت هواپیمایی تابان HH می باشد.
  • یکی دیگر از شرکت های هواپیمایی فعال ایران هواپیمایی ایران ایرتور می باشد. یاتا کد شرکت هواپیمایی ایران ایرتور B9 می باشد. هواپیمایی ایرتور در سال ۱۹۷۳ تاسیس شده که فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد و فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز قطب آن می باشند.
  • در سال ۱۹۹۳ یک شرکت هواپیمایی به نام شرکت هواپیمایی کاسپین در ایران تاسیس شد که هنوز هم در حال فعالیت می باشد. فرودگاه بین‌المللی مهرآباد قطب شرکت هواپیمایی کاسپین است و یاتا آن  RV است.
  • هواپیمایی کارون با یاتا کد NV  در سال ۱۹۹۲ میلادی و با قطب های فرودگاه بین‌المللی اهواز و فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان تاسیس و شروع به فعالیت نمود.
  • هواپیمایی ساها نیز در ایران در اواخر قرن نوزدهم میلادی و سال ۱۹۹۰ تاسیس شد. قطب شرکت هواپیمایی ساها فرودگاه بین‌المللی مهرآباد می باشد.
  • هواپیمایی وارش هم در سال 2018 و با قطب فرودگاه دشت ناز ساری افتتاح شد.

شرکت های هواپیمایی مسافری فعال در ایران

شرکت های هواپیمایی حمل و نقل باری ایران

به جز شرکت های هواپیمایی مسافری فعال در ایران، شرکت های هواپیمایی نیز در زمینه حمل و نقل باری تاسیس شده و در حال فعالیت می باشند. این شرکت ها عبارتند از:

  • هواپیمایی فارس ایر قشم که در سال ۲۰۰۳ تاسیس و قطب آن فرودگاه بین‌المللی امام خمینی می باشد.
  • هواپیمایی پیام با افتتاح در سال ۲۰۰۸ و قطب فرودگاه بین‌المللی پیام استان البرز.
  • و هواپیمایی پویا ایر که قطب آن فرودگاه بین‌المللی مهرآباد می باشد و در سال ۲۰۰۸ تاسیس و شروع به فعالیت در زمینه حمل و نقل هوایی باری کرده است.


:: برچسب‌ها: شرکت های هواپیما یی ایران, ایرلاین های فعال ایران, مشخصات ایرلاین های ایران,
به چه دلایلی هواپیماها سقوط می کنند؟
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 10:54

دلایل عمده سقوط هواپیما ها

هواپیماها به هیچ وجه به یک دلیل واحد سقوط نمی کنند. سقوط هواپیما تقریبا در بیشتر موارد ترکیبی از عوامل مختلف است که منجر به اتفاق می شود. بنابراین آمار دقیق و علت واحدی که موجب سقوط هواپیما می شود را به سختی می توان تشخیص داد. با رزرو بلیط هواپیما جیبوجت به دلیل همکاری با بهترین شرکت های هواپیمایی، سفری خوش و آرام را تجربه کنید.

دلایل سقوط هواپیما

علل مشترک تصادفات هواپیما

به غیر از اتفاقات مهم هواپیمایی که ممکن است جان صد ها مسافر را بگیرد، سقوط کردن هواپیما های سبک و فوق سبک متاسفانه بسیار شایع است و تاثیرات بسیار مخربی بر سرنشینان و افراد روی زمین دارد. با این حال، سرنشینان یک هواپیمای سبک فرصت بیشتری برای زنده ماندن در یک سانحه هوایی را نسبت به هواپیماهای سنگین و یا فوق سنگین دارند. چرا که هواپیماهای کوچک می توانند در مناطق روستایی و  بدون آمادگی بیشتری نسبت به هواپیمای مسافربری بزرگ فرود آمده و خود را از سانحه نجات دهند. تصادفات هواپیما در اکثر موارد نیز در هنگام فرود یا زمان بلند شدن رخ می دهد و به ندرت و مگر در موارد بسیار نادر پیش می آید که در اواسط پرواز سقوط هواپیما اتفاق بیافتد. با این حال به طور کلی عواملی که در زیر آورده ایم می توانند دلایل و میزان مقصر بودن قابل قبولی برای سقوط هواپیما ها باشند.

علت های سقوط هواپیما

55٪ خطای خلبان

بی تجربه بودن خلبان، همراه با شرایط نامساعد آب و هوایی عواملی هستند که دست به دست هم داده و فاجعه ای را رقم می زنند. خلبان باید بتواند آب و هوا را پیش بینی کرده و تعیین کند آیا هواپیما می تواند با آب و هوای نامساعد و یا وجود طوفان های شدید پرواز کند یا خیر. همچنین خلبانان نیز باید بتوانند هر گونه مشکلات مکانیکی را که ممکن است در مدیریت پرواز رخ دهد، اداره کنند. همچنین ممکن است خلبان در طول پرواز به هر دلیلی برای ادامه ی کنترل هواپیما ناتوان شود که این یکی از بدترین شرایط را در پرواز به وجود می آورد.

تاثیر اشتباهات خلبانی در سقوط هواپیما

17٪ خطای مکانیکی هواپیما

هواپیما در اکثر کشورهای جهان تولید می شود و قبل از این که اولین پرواز را تجربه کند از مراحل آزمایشی زیادی عبور خواهد کرد تا تاییدیه کامل برای شروع پرواز را بگیرد. با این حال، گاهی اوقات در طول یک پرواز، در عملکرد هواپیما اشکال به وجود می آید و منجر به حوادث وحشتناکی می شود. مسافران آسیب دیده و خانواده هایشان این حق را دارند که پس از ایجاد یک سانحه هوایی که دلیل آن نقص مکانیکی در هواپیما باشد، مدعی و از تولید کننده هواپیما شکایت کنند.

خطاهای مکانیکی در سقوط هواپیما

13٪ آب و هوا

آب و هوا معمولا در سوانح هوایی نقش مهمی را ایفا می کند. با وجود اینکه بیشتر هواپیماهای غول پیکر قادر به مقاومت در برابر طوفان های شدید هستند و می توانند در برابر آن ایستادگی کنند، هواپیما های کوچکتر به شدت در برابر این موضوع حساس می باشند. برخورد های رعد و برق می تواند شکست کامل الکتریکی را در یک هواپیما در پی داشته باشد.

تاثیر آب و هوا بر سقوط هواپیما

8٪ خرابکاری در هواپیما

8% درصد از سقوط هواپیماها در جهان وجود خرابکار در هواپیما و انجام خرابکاری در هواپیماها است. خرابکاری به عنوان یکی از عوامل سقوط هم تراز با برخورد رعد و برق به هواپیما قرار می ‌گیرد. هواپیما ربایی و ناپدید کردن هواپیما جزء خرابکاری ها در هواپیما می باشند.

خرابکاری در هواپیما عامل سقوط آن

7٪ عوامل دیگر انسانی

خطاهای دیگر انسانی به هر شکل و به هر طریقی نیز درصد اندکی را در عوامل سقوط هواپیما به خود اختصاص داده اند. مثلا افرادی که در فرآیند پرواز سهیم هستند، مثل خدمه ای که سوختگیری را انجام می دهند و یا حتی افرادی که در باربری قرار دارند، ممکن است یک خطا و یک کار نادرستی را انجام دهند که شروع کننده فاجعه ای بزرگ باشد.



:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما, رزرو بلیط هواپیما, سقوط هواپیما, دلایل سقوط هواپیما,
تحولی عظیم در ساختار هواپیما به فاصله یک قرن
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 10:45

تغییر ساختار هواپیما از بنوئیست تا بوئینگ 787

بعد از اختراع و پرواز اولین هواپیما توسط برادران رایت، چیزی که توجه بشر را به خود جلب کرد، تولید مدل های مختلف و پیشرفته تر این اختراع جدید بود. استاندارد ها مدام به روز شد و در هر لحظه بالاتر می رفت. برای مطلع شدن از این سیر تکاملی، تا انتهای این مطلب مارا همراهی کنید.

بنوئیست، سال۱۹۱۴ BENOIST XIV

بنوئیست نخستین هواپیما در جهان بود که بعد از هواپیمای برادران رایت ساخته شده و طبق یک برنامه منظم در سال ۱۹۱۴  بین شهرهای سن پترزبورگ و تامپا تردد داشته است. اولین جابجایی مسافر به صورت دائم با 3 ساعت پرواز  در ۲ مسیر پاریس و بروکسل و در سال ۱۹۱۹ میلادی توسط بنوئیست انجام می شد. لازم به ذکر یک نکته بسیار جالب است که در سال 1919 در کل جهان فقط تعداد ۱۸ فروند هواپیمای حمل مسافر وجود داشت.

هواپیمای فورد، سال۱۹۲۶ FORD TRI-MOTOR

چارلز لیندبرگ در سال ۱۹۲۷ نخستین کسی بود که با گاو آهنی در رده پرواز های بین المللی آمریکا، سفر کرد. هواپیمای فورد به دلیل اینکه به حدی در مقابل مدل های دیگر هواپیما هاب موجود قوی و ایمن تر بود، گاو آهنی نامیده می شد. پرواز با این گاو آهنی در آن دوره از سریع ترین سفرهای انجام شده محسوب می شد.

هواپیمای داگلاس، سال ۱۹۳۶ DOUGLAS DC-3

داگلاس یک مدل هواپیمایی بود که برای سوددهی به صنعت هواپیمایی طراحی و تولید شد. چهارده مدل هواپیما بعدها جایگزین داگلاس شدند، ولی هیچ یک قادر نبودند به اندازه داگلاس در تجارت هوایی سود آفرین باشند. بیش از شصت سال از ساخت این نوع هواپیما می گذرد ولی همچنان نیز خاطرات سفر با این مدل هواپیما در ذهن کسانی که سفر با داگلاس را تجربه کرده اند باقی مانده است.

هواپیمای داگلاس 1936 میلادی

هوی لند، سال۱۹۵۲ DE HAVILLAND D.H. 106 COMET

هوی لند اولین جت مسافربری جهان، تحول و حرکتی عظیم در صنعت هواپیمایی به شمار می رفت. ولی سرنوشت آن در نیمه راه عوض و دچار تغییر کاربری شد. در سال ۱۹۵۴ در جت هایی که به منظور جابجایی مسافر تولید شده بودند، هوی لند به دلیل سرعت بالایی که داشت، به یک هواپیمای کاربردی برای استفاده در جنگ ها تبدیل شد.

بوئینگ ۷۷۷، سال ۱۹۵۸ BOEING

بوئینگ نخستین جت مسافربری آمریکایی بود که معنای واقعی آرامش درطول پرواز را برای مسافران آن زمان به ارمغان آورد. بوئینگ 777  با سرعتی بالغ بر۶۰۰ مایل یعنی 966 کیلومتر در ساعت پرواز می کند. با هواپیمای بوئینگ 777 در ۱۹۵۸ میلادی، بیش از ۱ میلیون مسافر بر بالای اقیانوس اطلس لذت پرواز را تجربه کردند. این هواپیما همچنان بر جابجایی مسافران استوار است و هنوز هم موثر در صنعت هواپیمایی به فعالیت خود ادامه می دهد.

بوئینگ ۷۴۷، سال ۱۹۶۹ BOEING 747

هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ یک جمبو جت است که به عنوان نخستین هواپیما با کاربری حمل و نقل مسافر در سطحی گسترده مورد استفاده در خطوط هوایی قرار گرفت است. در بوئینگ 747  صندلی های بیشتری به کار رفته است و یک گزینه مناسب و مقرون بصرفه از نظر تعداد حمل مسافر محسوب شد. موتور توربو فان که در دهه ی ۱۹۷۰ برای این هواپیما استفاده شده است، باعث تقلیل صدای جت ها هنگام پرواز شدند. بوئینگ 747 در مقابل مدل های قبلی هزینه بلیط ها را برای مسافران بسیار کاهش داده است.

بوئینگ 747در سال 1969 میلادی

هواپیمای کنکورد، سال ۱۹۷۶ CONCORDE

در صنعت هواپیما سازی از کنکورد به عنوان پرسرعت ترین تحولات هواپیمایی به خاطر ترنسفورماتورز های هواپیما یاد می کنند. در سال ۱۹۷۸، طبق قانون رقابتی شدن خدمات پرداخت در آمریکا، خطوط هوایی که از کنکورد بهره می بردند شاهد بازگشت قابل توجه قدرت در خود بودند. بریتیش ایر ویز و ایر فرانس جزء شرکت های هواپیمایی بودند که از قانون رقابتی خدمات پرداخت پیروی می کردند و از قدرتمندان خطوط هوایی به حساب می آمدند.

هواپیمای کنکورد سال 1976 میلادی

ایرباس ۳۳۰، سال ۱۹۸۸ AIRBUS A320

اولین هواپیمایی که با سیستمی هوشمند و با برنامه نویسی کامپیوتری وارد خطوط هوایی شد، ایرباس 330 بود. وزن بسیار سبک، دقت بالا، قابل اطمینان و کاهش چشمگیر حجم کار خلبان از ویژگی های این ایرباس به شمار می رفت.با کار گذاشتن نمایشگر در این هواپیما، استاندارد جدیدی در طراحی هواپیما ها شکل گرفت. در این زمان بود که بوئینگ ها رقابت خود را با ایر باس آغاز کردند.

بوئینگ ۷۸۷، سال ۲۰۱۱ BOEING 787 DREAMLINER

بوئینگ 787 ساخته شده از قطعه های سبک آلومینیومی و به صرفه در مصرف سوخت برای مسافت های طولانی است. به دلیل این که مدت زمان طولانی پرواز باعث خستگی مسافران می شود، فشار و رطوبت در کابین هواپیما به شکل ریز بینانه ای کنترل می شود و همین امر باعث می شود که مسافران پرواز ها بوئینگ 787 را با راحتی و آرامش در سفر بشناسند.

 


:: برچسب‌ها: صنعت هواپیمایی, ساختار هواپیما, بدنه هواپیما, انواع هواپیما, اخبار صنعت هوایی,


سرعت لود کم صفحات در موبایل و از بین رفتن ترافیک سایت
شرکت پیام آوران پارسیان
www.papgroup.ir

تور روسیه
برگزار کننده بهترین تورهای روسیه
www.alefbatour.com

تور کوش آداسی
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
www.mehrparvaz.com

بلیط هواپیما چارتر
ارائه دهنده بهترین بلیط هواپیما چارتری
www.Trip.ir

کاهش قیمت بلیط هواپیما در روزهای گذشته
قیمت بلیط هواپیما تا پایین ترین حد خود کاهش یافت.
www.rokna.net

سنگ تراورتن
خرید و فروش انواع سنگ ساختمانی
www.anamisstone.com
سنگ مرمریت
خرید انواع سنگ مرمریت
www.anamisstone.com
سنگ مرمر
خرید و فروش انواع سنگ مرمر ساختمانی اونیکس
www.anamisstone.com
سنگ ازنا
فروش انواع سنگ ازنا ارزان قیمت در تهران
www.anamisstone.com
سنگ گرانیت
انواع سنگ ساختمانی گرانیت مشکی و سفید نهبندان، نطنز و مروارید مشهد
www.anamisstone.com
سنگ گوهره
فروش انواع سنگ گوهره ممتاز و سوپر کف قیمت
www.anamisstone.com
سنگ هرسین
انواع سنگ مرمریت هرسین
www.anamisstone.com
سنگ طرح چوب
قیمت سنگ سنداستون طرح چوب
www.anamisstone.com