بهترین پرواز ها را با جیبوجت جستجو کن
بزرگترین جزیره ژاپن چه نام دارد
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 12:48

بزرگترین جزیره ژاپن

ژاپن 4 جزیره اصلی دارد که با نام های هوکایدو، هونشو، کیوشو و شیکوکو شناخته می شوند. البته ژاپن فقط همین 4 جزیره را ندارد و اگر همه جزایر کوچک و بزرگش را در نظر بگیریم، باید بگوییم که این کشور از 6852 جزیره تشکیل شده است که البته خیلی هایشان غیر قابل سکونت هستند. با ما همراه باشید تا شما را با 4 جزیره اصلی ژاپن که در واقع بزرگترین جزایر ژاپن هستند، آشنا کنیم و اصلی ترین ویژگی های هر کدام از جزیره های بزرگ ژاپن را برایتان بیان کنیم. با خواندن این مطلب می توانید با حال و هوای کلی کشور زیبای ژاپن آشنا شوید و اطلاعات بسیار جالبی درباره بزرگترین جزیره ژاپن کسب کنید.

جزیره هونشو، بزرگترین جزیره ژاپن

هونشو نام بزرگترین جزیره ژاپن و به عبارتی اصلی ترین جزیره این کشور است. گفتنی است که این جزیره علاوه بر اینکه بزرگترین جزیره ژاپن است، به عنوان یکی از هفت جزیره بزرگ دنیا شناخته می شود. به خاطر وسعت بالایی که این جزیره دارد، بخش عمده جمعیت ژاپن در همین جزیره زندگی می کنند و بیشتر شهرهای اصلی ژاپن از جمله شهر توکیو در این جزیره قرار گرفته اند.نکته جالب دیگر اینکه از آنجایی که این جزیره وسیع و پهناور در مرکز ژاپن قرار گرفته، آن را از طریق تونل های زیردریایی و همین طور پل های متعدد به جزایر دیگر ژاپن متصل کرده اند. شما در این جزیره می توانید میزان پیشرفته بودن کشور ژاپن را به خوبی درک کنید و بهترین تکنولوژی های روز دنیا را در کنار هم در این جزیره به چشم ببینید.

از جمله مهمترین شهرهای جزیره هونشو در ژاپن می توان به شهرهای توکیو، هیروشیما، اوساکا، کیوتو، ناگویا، سندای، یوکوهاما و نیگاتا اشاره کرد. این را هم بگوییم که جزیره هونشو به عنوان بزرگترین جزیره ژاپن یک جزیره کوهستانی است و آتشفشان های فعال متعددی در آن وجود دارد. اتفاقا وجود این کوه های آتشفشانی در جزیره هونشو باعث شگفت انگیزتر شدن این جزیره زیبا شده اند و جلوه بسیار جالبی به آن داده اند. بزرگترین جزیره ژاپن در حل جدول کلمات متقاطع بسیار استفاده می شود. پس در صورتی که اهل حل جدول هستید به کار شما می آید.

جزیره هونشو، بزرگترین جزیره ژاپن

جزیره هونشو، بزرگترین جزیره ژاپن

جزیره هوکایدو، دومین جزیره بزرگ ژاپن

جزیره هوکایدو شمالی ترین جزیره ژاپن است. این جزیره که به عنوان دومین جزیره بزرگ ژاپن شناخته می شود، در نزدیکی جزیره هونشو قرار گرفته است و از آن توسط تنگه ای به نام تسوگارو جدا شده است. در این جزیره یک شهر بزرگ به نام ساپورو وجود دارد که به عنوان مرکز جزیره هوکایدو شناخته می شود و می توان گفت که مهمترین شهر این جزیره محسوب می شود. علاوه بر این شهر، شهرهای مهم دیگری مثل هاکوداته، اوبیهیرو، آساهیکاوا، کیتامی، شاری، آباشیری و واکانای نیز در این جزیره وسیع قرار گرفته اند.
جزیره هوکایدو یک جزیره کاملا کوهستانی است و درست مثل جزیره هونشو کوه های آتشفشانی متعددی دارد. طبیعت جزیره به خاطر وجود همین کوه های آتشفشانی بسیار زیباست و خیلی از توریستان از آن به عنوان زیباترین جزیره ژاپن یاد می کنند. ضمن اینکه این جزیره بین اسکی بازان و طبیعت گردان محبوبیت بسیار زیادی دارد. چراکه در جزیره هوکایدو پارک های ملی متعددی از جمله پارک ملی شیرتوکو وجود دارد که شرایط بی نظیری برای طبیعت گردی و تجربه تفریحات مفرح دیگر دارند. گفتنی است که یکی دیگر از دلایل محبوبیت جزیره هوکایدو این است که در آن جشنواره های متعددی برگزار می شود که از جمله آن ها می توان به یک جشنواره زمستانی معروف اشاره کرد.

جزیره هوکایدو، دومین جزیره بزرگ ژاپنجزیره هوکایدو، دومین جزیره بزرگ ژاپن

جزیره کیوشو، سومین جزیره بزرگ ژاپن

جزیره کیوشو که درست در بخش جنوب غربی جزیره هونشو قرار گرفته، سومین جزیره بزرگ ژاپن است. این جزیره به خاطر هوای نیمه گرمسیری، چشمه های آب گرم و کوه های آتشفشانی که دارد، نزد توریستان محبوب شده است. نکته جالبی که درباره سومین جزیره بزرگ ژاپن وجود دارد، این است که آن را با نام "سرزمین آتش" می شناسند. دلیل این مساله این است که در آن یک سری کوه آتشفشانی وجود دارد که فعال هستند و می توان از آن ها به عنوان اصلی ترین شاخصه این جزیره یاد کرد.
 بزرگترین شهری که در جزیره کیوشو وجود دارد، شهری به نام فوکوئوکا است. علاوه بر این شهر، شهرهای دیدنی دیگری از جمله ناگازاکی و کاگوشیما نیز در این جزیره زیبا و شگفت انگیز قرار گرفته اند که هر کدامشان به نوعی جذاب هستند.

جزیره کیوشو، سومین جزیره بزرگ ژاپن

جزیره کیوشو، سومین جزیره بزرگ ژاپن

جزیره شیکوکو، چهارمین جزیره بزرگ ژاپن

جزیره شیکوکو در میان 4 جزیره اصلی ژاپن از همه کوچکتر است. این جزیره در شرق جزیره کیوشو یعنی سومین جزیره بزرگ ژاپن و در جنوب شرقی جزیر هونشو یعنی بزرگترین جزیره ژاپن قرار گرفته است. این جزیره که شهرهایی مثل ماتسویاما و کوچی را در خود جای داده، حال و هوای متفاوتی با جزایر دیگر ژاپن دارد و همیشه از آن به عنوان جزیره فرهنگی ژاپن یاد می شود. دلیل این مساله این است که در آن معابد بودایی متعددی وجود دارد و خیلی از شاعران سبک هایکو اهل این جزیره هستند. گفتنی است که بازدیدکنندگان می توانند با قدم زدن در حاشیه این جزیره از تک تک 88 معبدی که در آن وجود دارد، دیدن کنند.

این جزیره درست مثل جزایر دیگر ژاپن طبیعت کوهستانی دارد. اما تفاوتش با دیگر جزایر ژاپن در این است که کوهستان هایش خیلی کوچکتر از کوهستان های دیگر نقاط این کشور هستند و ارتفاع هیچ کدام از قله هایش بیشتر از 1828 متر نیست. نکته جالب دیگر اینکه هیچ کوه آتشفشانی در جزیره شیکوکو وجود ندارد و می توان گفت که این مورد نیز یکی از مهمترین تفاوت های جزیره شیکوکو با 3 جزیره اصلی دیگر ژاپن است.

همان طور که حدسش را می زنید، ژاپن جدای از اینکه کشور بسیار پیشرفته ای است، زیبایی کم نظیری هم دارد و به جرئت می توان عنوان یکی از شگفت انگیزترین کشورهای آسیایی و حتی یکی از خاص ترین کشورهای دنیا را به آن داد. به همین خاطر است که خیلی از توریستان از راه خیلی دور راهی آسیا می شوند تا بتوانند این کشور منحصر به فرد با جزایر زیبایش را از نزدیک ببینند. راستی شما دوست دارید که کدامیک از این جزیره های ژاپن را از نزدیک ببینید؟ هونشو، هوکایدو، کیوشو یا شیکوکو؟

 

درباره جزایر معروف بیشتر بخوانید:

بزرگترین جزیره ایران در خلیج فارس

5 جزیره شگفت انگیز در ترکیه

دانستنی های جالب درباره جزیره بورا بورا


بزرگترین جزیره جهان را بشناسید
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 12:37

بزرگترین جزیره جهان جزیره ای بسیار سرد به نام گرینلند است. بزرگترین جزیره دنیا جمعیت کمی دارد. نکات جالب دیگری درباره آن وجود دارد که آن را بررسی کرده ایم.

بزرگترین جزیره جهان کدام است؟

جزیره ای که عنوان بزرگترین جزیره جهان را به خود اختصاص داده است، جزیره ای است که فقط 57 هزار نفر در آن زندگی می کنند. جزیره ای که هوای یخی دارد و حتی سطح زمین آن را یخ پوشانده است و همیشه و در همه ایام سال هوا در آن سرد است. جزیره ای که شرایط زندگی در آن بسیار متفاوت با دیگر جزیره های دنیاست و شرایط آب و هوایی کاملا متفاوتی با جزایر دیگر دنیا دارد. این جزیره با نام گرینلند شناخته می شود. با ما همراه باشید تا شما را با بزرگترین جزیره جهان و البته متفاوت ترین و منحصر به فردترین جزیره جهان آشنا کنیم و یک سری حقایق جالب درباره گرینلند به شما بگوییم. به شما قول می دهیم که اطلاعاتی را در این مطلب بخوانید که حتی باورش برایتان سخت باشد. چراکه به جرئت می توان گفت که گرینلند جزیره ای است که شبیه به آن در هیچ نقطه دیگری در زمین پیدا نمی شود.

درباره بزرگترین جزیره جهان
گریلند  نام یک مجمع الجزایر است. اما به بزرگترین و پرجمعیت ترین جزیره ای که در این مجمع الجزایر وجود دارد نیز گرینلند گفته می شود. این جزیره از 2500 سال قبل از میلاد مسیح سکنه داشته است و تاریخ غنی و ارزشمندی دارد.  این جزیره  به عنوان یکی از سردسیرترین کشورهای دنیا شناخته می شود و در بیشتر روزهای سال دمای زیر صفر درجه سانتیگراد را تجربه می کند. جالب است بدانید که این جزیره با دریاهایی احاطه شده است که آب آن ها یا یخ زده است و یا دمای خیلی پایینی دارد و موقعیت جغرافیایی بسیار خاصی دارد.

نمایی از بزرگترین جزیره جهان

نمایی از بزرگترین جزیره جهان

لوکیشن بزرگترین جزیره جهان
بزرگترین جزیره جهان از سمت جنوب شرقی با اقیانوس اطلس، از سمت شرق با دریای گرینلند، از سمت شمال با اقیانوس قطب شمال و از سمت غرب با خلیج بافین احاطه شده است. نزدیک ترین کشورهایی که به گرینلند به عنوان بزرگترین جزیره جهان نزدیک هستند، کشورهای کانادا و ایسلند هستند. در واقع اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، نزدیک ترین کشور به گرینلند از سمت شرق ایسلند و از سمت غرب کانادا است. 
مساحت بزرگترین جزیره جهان
جزیره گریلند حدود 2 میلیون و 166 کیلومتر مربع مساحت دارد. این جزیره با اینکه بزرگترین جزیره دنیاست، اما به عنوان کم تراکم ترین کشور دنیا شناخته می شود. در این جزیره وسیع حدود 57 هزار نفر زندگی می کنند و بیشتر این افراد در سواحل غربی این جزیره سکونت دارند. اگر به مساحت گرینلند به عنوان بزرگترین جزیره جهان دقت کنید، می بینید که خیلی عجیب است که در جزیره ای به این بزرگی چنین تعداد کمی زندگی می کنند. چراکه مساحت گرینلند تقریبا برابر مجموع مساحت کشورهای فرانسه، انگلیس، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، اتریش، سوئیس و بلژیک است. اما علت اینکه جمعیت چنین جزیره وسیعی تا این اندازه کم است، این است که زندگی در آن بسیار سخت است. علت اینکه می گوییم زندگی در گرینلند سخت است، این است که اولا این جزیره هوای خیلی سردی دارد و دوما اینکه یک سطح یخی بیشتر قسمت های آن را پوشانده است. این سطح یخی حدود ا میلیون و 755 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و حجم آن حدود 2 میلیون و 850 هزار کیلومتر مکعب است.

مساحت بزرگترین جزیره جهان

مساحت بزرگترین جزیره جهان

حقایق جالب درباره بزرگترین جزیره جهان
سطح یخی که روی سطح زمین گرینلند را پوشانده، بین 400 تا 800 هزار سال قدمت دارد و به قدری حجیم است که به هیچ عنوان نمی توان آن را از بین برد. این سطح یخی حدودا 80 درصد از سطح گرینلند را پوشانده است و به همین خاطر عملا مردم می توانند در 20 درصد مساحت باقی مانده خانه سازی کنند و زندگیشان را سپری کنند. با این اوصاف عملا 80 درصد از مساحت بزرگترین جزیره جهان بلا استفاده است.
خورشید در گرینلند برای دو ماه یعنی از 25 ماه می (4 خرداد) تا 25 ماه جولای (3 مرداد) غروب نمی کند. جالب است بدانید که تقریبا در میانه این بازه زمانی یعنی در تاریخ 21 ژوئن (31 خرداد)، گرینلند طولانی ترین روز سال را تجربه می کند و به همین دلیل مردم گرینلند این روز را به عنوان روز تعطیل می شناسند و برای این روز اهمیت خاصی قائل هستند.
ماه جولای یعنی از اواسط تیر تا اواسط مرداد تنها ماهی است که دمای هوای گریلند در طول آن از صفر درجه سانتیگراد بیشتر می شود. این یعنی مردم گرینلند تقریبا در طول 11 ماه از 12 ماه باید با هوای سرد و یخی گرینلند کنار بیاییند و دمای زیر صفر درجه آن را تحمل کنند. با این اوصاف مشخص است که زندگی در گرینلند تا چه اندازه چالش بر انگیز است و مسلما تک تک این 57 هزار نفری که در آن زندگی می کنند، هر روز سال با مشکل های عدیده ای برای گذراندن زندگی روزمره مواجه می شوند.
در گرینلند هیچ جاده ای برای ارتباط بین مناطق مختلف گرینلند وجود ندارد و مردم مجبور هستند که از قایق ها، هواپیماها، هلیکوپترها و سورتمه ها برای تردد بین نقاط مختلف این جزیره استفاده کنند. البته داخل هر کدام از مناطق مسکونی گرینلند جاده سازی انجام شده است. اما مسلما اگر کسی بخواهد از یکی از مناطق این جزیره خارج شود و به منطقه دیگری برود، باید به یکی از روش های گفته شده مسیر مورد نظرش را طی کند.
در نهایت خوب است این را بدانید که گرینلند را به عنوان بخشی از کشور دانمارک می شناسند. اما نکته اینجاست که گرینلند قوانین خاص خودش را دارد و از بعضی از جهات مستقل از دانمارک عمل می کند. لازم به ذکر است که فقط از کشورهای دانمارک و ایسلند به مقصد گرینلند پرواز وجود دارد و هر کسی که بخواهد از گرینلند بازدید کند، باید حتما اول به یکی از کشورهای دانمارک و ایسلند برود.
امیدواریم که شما هم از خواندن حقایق شگفت انگیزی که درباره گرینلند وجود دارد، لذت برده باشید. راستی شما چه حقایق دیگری را درباره گرینلند می دانید؟ اگر اطلاعاتی در این زمینه داریم، خوشحال می شویم که اطلاعاتتان را با ما در میان بگذارید و در بخش نظرات برایمان یادداشتی بگذارید. برای رزرو تورهای ارزان به سرتاسر دنیا می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید.

بزرگتریم جزیره جهان گرینلند نام دارد

حقایق جالب درباره بزرگترین جزیره جهان


هتل های سه ستاره استانبول تکسیم آکسارای
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 12:18

 

آیا شما هم به دنبال پیدا کردن هتل های استانبول هستید و ترجیح می دهیم که به جای اینکه هزینه زیادی بابت اقامت در یک هتل ترکیه بدهید، آن هزینه را خرج خرید و تفریح در استانبول کنید؟ در این صورت بهتر است که این مطلب را از دست ندهید. ما در ادامه بهترین هتل های ارزان استانبول در محله های تکسیم و آکسارای که از محبوب ترین محله های استانبول برای اقامت هستند را به شما معرفی می کنیم. با ما همراه باشید تا به این هتل های 3 ستاره استانبول در محله های تکسیم و آکسارای نگاهی بیندازیم و شرایط آن ها را بررسی کنیم. اما قبل از آن بهتر است که دو محله تکسیم و آکسارای را با هم مقایسه کنیم و ببینیم که هر کدامشان چه ویژگی هایی دارند و کدامشان برای اقامت شرایط بهتری دارند.

بهترین هتل های سه ستاره تکسیم در استانبول
هتل فیرمان هیلال استانبول: هتل فیرمان هیلال استانبول از نظر دسترسی، از نظر امکانات و از نظر تمیزی به عنوان یکی از بهترین هتل های 3 ستاره تکسیم شناخته می شود. این هتل علاوه بر اینکه 70 اتاق شیک و زیبا دارد، امکانات دیگری مثل سونا و اتاق های ماساژ دارد و با توجه به قیمت پایینی که دارد، می توان گفت که یکی از ایده آل ترین گزینه های موجود برای اقامت ارزان در محله تکسیم استانبول است.
هتل استار تکسیم استانبول: هتل استار تکسیم از نظر لوکیشن یکی از بهترین هتل های سه ستاره تکسیم استانبول است. شما با اقامت در این هتل با پای پیاده می توانید به میدان تکسیم بروید و این یعنی با اقامت در این هتل دسترسی به تمام فروشگاه ها، بوتیک ها و مراکز خرید خوب محله تکسیم و خیابان استقلال برایتان آسان می شود. این هتل یک هتل خلوت است و فقط 27 اتاق مهمان دارد و اقامت در آن معمولا برای کسانی جالب است که می خواهند یک هتل دنج، آرام و زیبا را در مرکز شلوغی های استانبول رزرو کنند.
بهترین هتل های سه ستاره آکسارای در استانبول
هتل دلتا استانبول: هتل دلتا استانبول که حدودا 200 تا 250 متر با ایستگاه تراموا آکسارای فاصله دارد، یکی از بهترین هتل های سه ستاره محله آکسارای استانبول محسوب می شود. این هتل با اینکه یک هتل سه ستاره است، اما دیزاین بسیار لوکس و زیبایی دارد و شما می توانید با انتخاب آن با یک هزینه معقول و مقرون به صرفه یک اقامت راحت و دلچسب را تجربه کنید. پس اگر دیزاین هتل برایتان اهمیت دارد، اما بحث هزینه ها هم برایتان مهم است و به دنبال رزرو یک هتل شیک و ارزان در محله آکسارای هستید، بهتر است که همین هتل را انتخاب کنید.
هتل گرند اونال استانبول: هتل گرند اونال استانبول که در محله آکسارای و دقیقا در مرکز شهر استانبول واقع شده، به عنوان یکی از بهترین هتل های سه ستاره آکسارای شناخته می شود. این هتل علاوه بر اینکه به دریا چشم انداز دارد، اتاق های راحتی برای اقامت دارد. اتاق های این هتل سه ستاره در استانبول دارای دکوراسیون کرم قهوه ای رنگ هستند و معمولا هر کسی که در آن ها اقامت می کند، از آرامشی که در این هتل احساس می شود، تعریف می کنند. 
شما فکر می کنید که کدامیک از هتل هایی که در این مطلب تحت عنوان بهترین هتل های سه ستاره استانبول در تکسیم و آکسارای معرفی شدند، برای اقامت شما شرایط ایده آل تری دارند؟ راستی شما دوست دارید که در محله تکسیم اقامت کنید یا محله آکسارای؟ برای رزرو ارزانترین تور استانبول با ما در آژانس مسافرتی مهر پرواز تماس بگیرید. منتظر تماس شما عزیزان هستیم.


چرا تورهای کیش آژانس هواپیمایی مهرپرواز
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 11:26

کیش به عنوان یکی از محبوب ترین شهرهای کشورمان و البته یکی از خاص ترین جزایر ایران یک مقصد گردشگری ایده آل برای یک سفر داخلی ارزان است. این جزیره حال و هوای توریستی دارد و به قدری اقامت در آن جالب و هیجان انگیز است که محال است کسی از آن بازدید کند و دلش نخواهد که دوباره و دوباره به این جزیره جنوبی در کشورمان سفر کند.  این جزیره بهترین و به روزترین اماکن تفریحی را در خود جای داده است و خاص ترین و بهترین مراکز خرید در آن واقع شده اند. در این جزیره جاذبه های گردشگری متعددی وجود دارد و برنامه های بسیار شاد و مفرحی در آن میزبانی می شوند. گذشته از این ها، این جزیره از نظر تمیزی نیز حرف اول را در میان شهرهای ایران می زند و سفر به آن به اندازه سفر به یک کشور خارجی جذاب و هیجان انگیز است! خبر خوب اینکه ما ارزان ترین تور کیش را در آژانس مسافرتی مهر پرواز برایتان برگزار می کنیم تا بدین شکل تجربه سفر به کیش را برایتان با تور مسافرتی دلنشین تر کنیم!

نوروزتان را در کیش جشن بگیرید

سفر به کیش یکی از بهترین سفرهای نوروزی داخلی است. به این دلیل که در طول نوروز بهترین جشنواره های نوروزی با بهترین و شادترین برنامه های تفریحی در جزیره کیش برگزار می شوند و از طرفی هوای این جزیره نیز در ایام نوروز برای تفریح و گشت و گذار عالی می شود.  با این حساب اگر شما هم می خواهید که در یک سری جشنواره جالب و مهیج شرکت کنید و در ضمن خرید نوروزی تان را هم از مراکز خرید کیش انجام دهید و گذشته از این ها، با استفاده از اماکن تفریحی جذاب کیش شادترین نوروز را برای خودتان رقم بزنید، حتما در تور کیش نوروز شرکت کنید. 


چرا تورهای ازمیر آژانس مسافرتی مهرپرواز؟
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 11:19

شهر زیبا "، لقبی شناخته شده برای این شهر در ترکیه است که سالانه از بازدید کنندگان و گردشگران تور ازمیر که پر شمار هستند استقبال می کند. ازمیر هم درواقع مانند استانبول یک شهر متضاد است که بهترین و جذاب ترین دنیای مدرن و باستان را به صورت همزمان ارائه می دهد، بناهای تاریخی، ساختمان ها و ماشین های مدرن و هزاران ویژگی دیگر در مجموع به یک شهر پر جنب و جوش تبدیل شده است که در کنار توریست هایش مملو از دانشجویانی از سرتاسر دنیا می باشد که برای تحصیل راهی این شهر می شوند. آژانس مسافرتی مهرپرواز که به عنوان مجری مستقیم تور ازمیر نیز شناخته می شود به شما کمک می کند تا سفری عالی و خاطره انگیزی را در این شهر زیبا تجربه کنید. جهت کسب اطلاع از تور مسافرتی ازمیر با ما در ارتباط باشید.

ازمیر چجور جاییست؟ ازمیر شهر بزرگی در قسمت غربی آناتولی ترکیه است و سومین شهر پرجمعیت کشور ترکیه بعد از استانبول و آنکارا به حساب می آید همچنین ازمیر دومین منطقه بزرگ شهری بعد از شهر آتن یونان در حاشیه دریای اژه می باشد. برطبق سرشماری‌ای که در سال 2019 انجام گرفت جمعیت شهر ازمیر نزدیک به سه میلیون نفر بوده است درحالی که جمعیت ساکن در استان ازمیر در حدود چهار میلیون نفر بوده است. شهر ازمیر در دوران باستان قبل از حکمرانی یونانی ها، ایرانی ها، رومی ها و عثمانی ها به نام سمورنا نامیده می شده است و با این تاریخ کهن شهر ازمیر بازدید کنندگان را در هاله ای از تاریخ و مدرنیته مسحور می کند. امروزه ازمیر یکی از شهر دلپذیر کشور ترکیه است. خیابان های شهر ازمیر پوشیده از درختان نخل است و دارای پیاده روهایی زیبا به همراه خانه های شیک و جذاب می باشد و شهر ازمیر یک نقطه کانونی برای گردشگران و سرگرمی است. در شهر ازمیر شاهد بلوارهای وسیع، ساختمان های شیشه ای و مراکز خرید مدرن با سقف های کاشی قرمز رنگ سنتی ، بازار قرن 18 و مساجد و کلیساهای قدیمی خواهید بود. خط ساحلی این شهر به دلیل داشتن رستوران هایی که ماهی سرو می کنند در کنار ساحل و همچنین کافه ها ، دیسکوها و کلوپ های شبانه اش مشهور است در حالی که مناطق سرسبز آن سرشار از بناها و ویرانه هایی است که داستان تمدن های بی شمار باستانی را روایت می کند. همچنین از زمان های بسیار قدیم چشمه های بالچوا در 10 کیلومتری غرب ازمیر واقع شده اند. چنانچه این شهر زیبا و فوق العاده را به عنوان مقصد سفرتان انتخاب کنید، به طور حتم سفری پر از هیجان و سرشار از لذت و خاطرات به یاد ماندنی را با آفر تور ازمیر از تهران تجربه خواهید کرد. 
آژانس هواپیمایی مهرپرواز قیمت های مختلفی از تور ازمیر هوایی و زمینی را به شما گردشگران در فصول سال ارائه می دهد که با توجه به بودجه و سلیقه مورد نظرتان بهترین انتخاب را در رزرو و یا خرید تور ازمیر ویژه زمستان داشته باشید. لازم به ذکر است که قیمت تور ازمیر با توجه به نوع ایرلاین، نوع هتل و خدمات ارائه شده متغیر خواهد بود. اما اگر به دنبال تور ازمیر هستید میتوانید با متخصصین تور ازمیر در آژانس مهرپرواز در ارتباط باشید تا بتوانید سفر خاطره انگیزی را در این سرزمین زیبا تجربه نمایید.

نوروز 1400 را در ازمیر جشن بگیرید 


مهمترین و محبوب ترین رویداد نزد ایرانیان از دیرباز تا کنون نوروز باستان است. در این ایام ایرانیان به همراه خانواده و نزدیکان خود شروع سال جدید و بهار را جشن می گیرند. ایرانیان تعطیلات نوروز را بهترین فرصت برای سفر مخصوصا به نقاطی می دانند که هیچگاه پیش از آن نتوانسته بودند به آن جا بروند. پس این ایام زمان بسیار مناسبی برای سفرهای داخلی و خارجی می باشد. شما می توانید با توجه به سلیقه و بودجه خود بهترین انتخاب را برای یک سفر نوروزی داشته باشید تا بتوانید سال 1400 را با خاطره هایی خاص آغاز نمایید. مسلما شهر بی نظیر ازمیر ترکیه می تواند ایده آل ترین مقصد برای شروع یک سفر خاص در سال جدید باشد. تماشای مردمانی که فرهنگ نزدیک به خودمان را دارند در کنار لذت پیاده روی در یک هوای معتدل در سواحل اژه و درختانی که شکوفه زده اند در این روزها لذت دوچندانی به سفر می دهند. در همین راستا ما در آژانس هواپیمایی مهرپرواز سعی بر این داریم با ارائه ارزانترین و بهترین تور ازمیر نوروز 1400 در این امر سهیم باشیم. یکی از مهم ترین نکاتی که باید زمان خرید تورهای نوروزی ازمیر به آن توجه کنید این است که این تورها به سرعت تکمیل می شوند و بهتر است برای سفر خود از چند ماه قبل برنامه ریزی نمایید.


چرا تورهای مارماریس آژانس مسافرتی مهرپرواز؟
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 11:13

مارماریس گوشه ای از بهشت است که در آن می توانید در طول دوازده ماه سال انواع تفریحات را تجربه کنید. این بندر طبیعت و شهرهای باستان را در خود قرار داده است. همچنین امکانات Blue Cruise ، قایق سواری و امکانات ورزشی در آب از ویژگی های تبدیل شدن مارماریس به بهشت ​​گردشگران است. از آنجا که آب و هوای مدیترانه ای دارد، لذت بردن از شنا در دریا حتی در زمستان نیز امکان پذیر است. جنگلهای دیدنی و درختان کاج سر به فلک کشیده که اطراف شهر را احاطه کرده اند و در نوع خود منحصر به فرد هستند موجب شدند تا تور ارزان مارماریس در نوروز و سایر فصول سال پیشنهادی جذاب برای علاقه مندان سفر به ترکیه باشند.

مارماریس یک شهر بندری و منطقه ای توریستی در سواحل مدیترانه است و در استان موغله در ناحیه جنوب غربی کشور ترکیه قرار دارد. عمده درآمد اصلی شهر مارماریس از صنعت توریسم می باشد. شهر مارماریس در تقاطع دو رشته کوه و در کنار دریا قرار گرفته است. بر طبق سرشماری سال 2010 جمعیت شهر مارماریس در حدود 30000 بوده است که در فصل هایی که توریست ها به این شهر سفر می کنند 300000 الی 400000 نفر به جمعیت این شهر اضافه می شود. مارماریس ، که با هتل های مجلل ، آپارتمان های با کیفیت و ویلاها مبله شده است ، یکی از محبوب ترین شهرهای تفریحی و نقاط محبوب قایقرانی در سواحل اژه ترکیه است. تصور کنید که یک تفرجگاه ساحلی با آب های فیروزه ای آبی ، سواحل طولانی با ماسه های طلایی ، خلیج های زیبا، کوه های ناهموار ، دهکده های زیبا ، تپه های پوشیده از درختان کاج ، شهرهای تاریخی و باستانی ، ماریناها و یک مرکز شهر پر جنب و جوش همه و همه در شهر مارماریس وجود دارند. مارماریس تنها یکی از آن مکان هایی است که می تواند با هر چیزی مانند سواحل خوب ، ورزش های آبی ، پارک های آبی، سفرهای آبی، سفر دریایی عالی ، ماجراجویی و ورزش های روباز ، رستوران های درجه یک و آفتاب مدیترانه ای به خود ببالد. واقعاً جای تعجب نیست که مارماریس با سواحل شنی ، زندگی شبانه پرمخاطب و امکانات عالی برای خانواده ها و زوج ها به محبوبیت خود افزوده است. چنانچه این شهر زیبا و فوق العاده را به عنوان مقصد سفرتان انتخاب کنید، به طور حتم سفری پر از هیجان و سرشار از لذت و خاطرات به یاد ماندنی را با آفر تور مارماریس زمستان تجربه خواهید کرد.

آژانس مسافرتی مهرپرواز با ارائه تور مارماریس ویژه تابستان و ایام نوروز و همچنین سایر فصول شرایط را به نحوی برایتان ایجاد می کند تا با کمترین هزینه، بیشترین لذت را از سفر به ترکیه تجربه نمایید. آژانس هواپیمایی مهرپرواز قیمت های مختلفی ازتور هوایی مارماریس ویژه نوروز و همچنین زمینی را به شما گردشگران عزیز ارائه می دهد که با توجه به بودجه و سلیقه مورد نظرتان بهترین انتخاب را در رزرو و یاخرید تور مارماریس نوروز داشته باشید. لازم به ذکر است که قیمت تور مارماریس با توجه به نوع ایرلاین، نوع هتل و خدمات ارائه شده متغیر خواهد بود. اما اگر به دنبال تور ارزان قیمت مارماریس هستید میتوانید با متخصصین تور مارماریس در آژانس مهرپرواز در ارتباط باشید تا بتوانید سفر خاطره انگیزی را در این سرزمین زیبا تجربه نمایید.

 

نوروزتان را در مارماریس جشن بگیرید

 

شهر مارماریس یکی از محبوب ترین شهرها و استراحتگاه های ساحلی ترکیه است. این شهر یک گزینه عالی برای دوستداران دریا و علاقه مندان به تاریخ است. شک نداشته باشید اگر در نوروز سفری به این شهر داشته باشید یکی از بهترین مسافرت های زندگیتان را در یک هوای معتدل بهاری تجربه خواهید کرد. با رزرو تور مارماریس نوروز 1400، آژانس هواپیمایی مهرپرواز این وعده را به شما می دهیم تا بتوانید علاوه بر اقامت در یک هتل عالی باتوجه به شرایط و هزینه ای که می خواهید پرداخت کنید، تمامی تفریحات مارماریس را با تور نوروزی تجربه نمایید. 


چرا تورهای بدروم آژانس مساافرتی مهرپرواز؟
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 11:2


بدروم، شهری در سواحل دریای اژه که ترکیبی از مناظر و سرگرمی ها را ارائه می دهد. یک سفر عالی باتور ارزان بدرومویژه پاییز به این شهر ساحلی داشته باشید، سپس با بازدید از قلعه ای که در زمان جنگ های صلیبی ساخته شده، نگاهی گذرا به گذشته بدروم بیندازید. بدروم با پس زمینه آبی لاجوردی، ساحلی طولانی با درختان نخل و جذابیت عجیب و غریب شهری پر ماجرا است که نماد آن برجسته ترین بنای دیدنی شهر یعنی قلعه سنت پیتر ساخته شده توسط شوالیه های صلیبی رودس است که شما را به گذشته می برد. کافه های پر از گل و خیابان های سفید، همه و همه نوید بخش سفری بی نظیر باتور بدروم ترکیه به این شهر بی نظیر هستند.

ممکن است تصور شود که بهترین راه برای کاوش در یونان باستان رفتن به یونان است. اما واقعیت این است که مرزهای مدرن ما آمفی تئاترها و آثار باستانی قدیمی را در یک کشور واحد جمع آوری نمی کنند. دور از آن! شما می توانید سهم کافی از سایت های یونان باستان را برای کاوش در اینجا در بدروم داشته باشید. تنوع بسیار زیادی از دوره های نمایشی در بدروم نکته ای قابل تأمل است.

 

بدروم یک منطقه و شهر بندری ای در استان موغله کشور ترکیه و در ناحیه جنوب غربی منطقه ی اژه قرار دارد. شهر بدروم در قسمت جنوبی سواحل جزیره بدروم قرار دارد. در زمان باستان شهر بدروم با نام هالیکارناس نامیده می شده که به خاطر وجود آرامگاه هالیکارناسوس که یکی از عجایب هفتگانه به شمار می آمده است مشهور بود. شبه جزیره بدروم یکی از شیک ترین مناطق گردشگری در ترکیه است. بدروم با دارا بودن معماری تاریخی، سواحل فوق العاده، خانه های سفید، دهکده های ماهیگیری و کلوپ های شبانه معروف سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می کند. شهر بدروم در فصل تابستان بسیار تماشایی و دیدنی می شود چون در این زمان سطح شهر سرشار از گل های کاغذی به رنگ های نارنجی و بنفش می شود که از خانه های سفید این شهر به خیابان های باریکش سرازیر می شوند هم چنین بدروم مرکز قایق های بادبانی در ترکیه می باشد و با دارا بودن تفرجگاه های ساحلی خود که دارای استانداردهای بین المللی می باشند بهترین مقصد برای مسافرین تورهای مسافرتی علاقمندان تفریح با قایق های بادبانی در اژه و مدیترانه می باشد. در شهر بدروم می توانید در آب های بسیار تمیز شنا کنید، غاصی کنید و به خصوص به اکتشاف صخره های مرجانی و غارها بروید باید گفت که آب ها دارای اسفنج های رنگارنگ از هر نوع، شکل و اندازه ای می باشند و همینطور دارای تنوع بی نظیری از آبزیان مانند اختاپوس ها می باشند. شهرت قایقرانی های بدروم به دوران باستان باز می گردد و امروزه هنوز هم صنعتگران قایق های بادبانی سنتی نیز می سازند. چنانچه این شهر زیبا و فوق العاده را به عنوان مقصد سفرتان انتخاب کنید، به طور حتم سفری پر از هیجان و سرشار از لذت و خاطرات به یاد ماندنی را با آفر تور بدروم تجربه خواهید کرد. 

نوروزتان را در بدروم جشن بگیرید

تجربه ی سفر بی نظیر در ایام نوروز به شهر ساحلی که رفته رفته همچون استانبول و آنتالیا در دل مردم دنیا جا باز می کند. از سواحل بی نظیر دریای اژه گرفته تا قلعه ها و بناهای باستانی. بدروم یک مکان دوست داشتنی برای بازدید و همچنین ماه عسل زوج های جوان می باشد. در این راستا پیشنهاد می کنیم حتما از تور بدروم نوروز 1400 آژانس مهرپرواز استفاده کنید تا تعطیلاتی بی نظیر را در اینجا با تور نوروزی سپری کنید.


چرا تورهای کوش آداسی آژانس مسافرتی مهرپرواز؟
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 10:53

کوش آداسی یا شهر پرنده نام یک شهر ساحلی در حاشیه دریای اژه ترکیه است. کوش آداسی با 95 کیلومتر مربع مساحت در جنوب شهر ازمیر و در حدود 60 کیلومتر شهر آیدین قرار گرفته است. شهر باستانی اِفِسوس در نزذیکی این شهر فوق العاده قرار دارد می توان گفت کوش آداسی به یک شهر ماهیگیری تماشایی به همراه آب های تمیز و درخشان و سواحل شورانگیز تبدیل شده است. همین دریای تمیز و پاک، طبیعت زیبا، بنادر و نزدیکی آن به شهرهای تاریخی موجب شده است تا در کنار استانبول و آنتالیا به توریستی ترین مقصد ترکیه تبدیل شود و هنوز هم با داشتن سواحلی زیبا، تابش مناسب خورشید، نسیم های خنک، رستوران هایی که غذاهای خوشمزه مخصوص به منطقه اژه را سرو می کنند و هتل های با کیفیت نزد گردشگران و توریست های محبوبیت خود را حفظ نموده است. علاوه بر این در شهر کوش آداسی فعالیت های ورزشی هیجان انگیزی مانند کوهنوردی، غواصی و طبیعتگردی و ... انجام داد. کوش آداسی با دارا بودن امکانات تفریحی متنوع تمامی انتظارات گردشگران را برآورده می کند و مطمئن باشید کش آداسی مقصد گردشگری ای است که در هنگام سفر به آن عاشقش خواهید شد. چنانچه این شهر زیبا و فوق العاده را به عنوان مقصد سفرتان انتخاب کنید، به طور حتم سفری پر از هیجان و سرشار از لذت و خاطرات به یادماندنی را با آفر تور کوش آداسی تجربه خواهید کرد.
آژانس مسافرتی مهرپرواز با ارائه تور کوئش آداسی ویژه تابستان و ایام نوروز و همچنین سایر فصول شرایط را به نحوی برایتان ایجاد می کند تا با کمترین هزینه، بیشترین لذت را از سفر به ترکیه تجربه نمایید. آژانس هواپیمایی مهرپرواز قیمت های مختلفی از تور هوایی کوش آداسی و همچنین زمینی را به شما گردشگران عزیز ارائه می دهد که با توجه به بودجه و سلیقه مورد نظرتان بهترین انتخاب را در رزرو و یا خرید تور کوش آداسی داشته باشید. لازم به ذکر است که قیمت تور کوش آداسی با توجه به نوع ایرلاین، نوع هتل و خدمات ارائه شده متغیر خواهد بود. اما اگر به دنبال تور کوش آداسی هستید میتوانید با متخصصین تور کوش آداسی در آژانس مهرپرواز در ارتباط باشید تا بتوانید سفر خاطره انگیزی را در این سرزمین زیبا تجربه نمایید.

نوروزتان را در کوش آداسی جشن بگیرید

 

کوش آداسی یک شهر ساحلی زیبا، در غرب کشور ترکیه می باشد. مجاورت کوش آداسی با دریای مدیترانه و نیز وجود طبیعت بکر و زیبای ، این شهر را به یک مکان فوق العاده برای علاقمندان به طبیعت تبدیل کرده است. هر ساله میلیون ها گردشگر و توریست از کشورهای مختلف برای بازدید از این شهر شگفت آور، این مقصد را برای سفر خود انتخاب می کنند. علاوه بر این ، وجود مناطق باستانی و تاریخی بسیاری که این شهر دارد، باعث شده کوش آداسی برای علاقمندان به آثار باستانی و تاریخی هم جذابیت بسیاری داشته باشد. اگر این شهر را به عنوان مقصد سفرتان در نوروز انتخاب کنید، حتماً سفری لبریز از لذت و خوشی و نیز خاطرات فراموش نشدنی را در تور کوش آداسی نوروز 1400 تجربه خواهید کرد. 


چرا تورهای آنتالیا آژانس مسافرتی مهرپرواز؟
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 10:39

آنتالیا یکی از محبوب ترین مقصدهای تعطیلات ترکیه است، به لطف هتل های مجلل، سواحل خیره کننده و مجموعه چشمگیر جاذبه های تاریخی نگاه های قابل توجهی به آن است، تعجب آور نیست که این شهر زیبا مقصدی ایده آل و محبوب تبدیل شود. بنابراین هرگز زمان بدی برای بازدید از این شهر جذاب که در ساحل فیروزه ای قرار دارد وجود ندارد. بنابراین برای سفر به این شهر با لذت فراوان تر لازم است از تور آنتالیا استفاده نمایید. می توانید با مشاهده وبسایت ما اطلاعاتی از آفر تور آنتالیا زمستان آژانس هواپیمایی مهرپرواز بدست آورید.

آنتالیا پنجمین شهر پرجمعیت کشور ترکیه است که در سواحل جنوب غربی کشور ترکیه و در محاصره کوهستان توروس قرار گرفته است و به همین خاطر شهر آنتالیا بزرگترین شهر ترکیه در سواحل مدیترانه و در خارج از منطقه اژه با جمعیت بیش از یک میلیون نفر است. شهر زیبای آنتالیا دروازه ای به ساحل هایی با آب های فیروزه ای است که با آب های آبی خیره کننده خود شناخته شده است. آنتالیا با دارا بودن جاذبه های طبیعی بسیار زیبا مانند آبشارهای این شهر و همچنین اماکن دیدنی تاریخی راه ها و روش های زیادی را برای لذت بردن در سفر به آنتالیا پیش روی گردشگران قرار می دهد و اینگونه به یکی از مهمترین مراکز تفریحی و توریستی کشور ترکیه تبدیل شده است. اما تمام جذابیت های شهر آنتالیا در ساحل های جذاب آن خلاصه نمی شود بلکه در مرکز شهر می توانید از مناره یولی بالا بروید و از چشم انداز پانورامای آن لذت ببرید و همچنین می توانید از دروازه هادریان که نزدیک به دو هزار سال قدمت دارد دیدن کنید و حتی می توانید به دیدن شهر قدیمی مارینا بروید و از زیبایی های این شهر قدیمی دیدن نمایید.چنانچه این شهر زیبا و فوق العاده را به عنوان مقصد سفرتان انتخاب کنید، به طور حتم سفری پر از هیجان و سرشار از لذت و خاطرات به یاد ماندنی را با آفر تور آنتالیا تجربه خواهید کرد. 
آژانس مسافرتی مهرپرواز با ارائه تور آنتالیا ویژه تابستان و ایام نوروز و همچنین سایر فصول شرایط را به نحوی برایتان ایجاد می کند تا با کمترین هزینه، بیشترین لذت را از سفر به آنتالیا تجربه نمایید. آژانس هواپیمایی مهرپرواز قیمت های مختلفی از تور آنتالیا هوایی و زمینی را به شما گردشگران عزیز ارائه می دهد که با توجه به بودجه و سلیقه مورد نظرتان بهترین انتخاب را در رزرو و یا خرید تور آنتالیا داشته باشید. لازم به ذکر است که قیمت تور آنتالیا با توجه به نوع ایرلاین، نوع هتل و خدمات ارائه شده متغیر خواهد بود. اما اگر به دنبال تور ارزان آنتالیا هستید میتوانید با متخصصین تور آنتالیا در آژانس مهرپرواز در ارتباط باشید تا بتوانید سفر خاطره انگیزی را در این شهر زیبا تجربه نمایید. 

نوروزتان را در آنتالیا جشن بگیرید

 

آنتالیا یک شهر ساحلی زیبا است. مجاورت آنتالیا با دریایی که توانسته است در میان 3 قاره به تنهایی نفوذ کند و از طرفی وجود مناظر زیبای طبیعی و باستانی، این شهر را به منطقه ای فوق العاده و شگفت آور تبدیل کرده است. سالانه گردشگران بسیاری با استفاده از تور آنتالیا نوروز 1400 برای دیدن این شهر، از مناطق مختلف دنیا به این شهر سفر می کنند. مسلما شما هم درکنار همین طبیعت بی نظیر محو آثار باستانی بسیار زیاد ومکان های تاریخی این شهر می شوید. چنانچه سفر به همراه تور آنتالیا پرواز ایرانی را به عنوان مقصد سفرتان انتخاب نمایید، می توانید سفری بسیار خوب و هیجان انگیز و به یاد ماندنی را تجربه کنید. 


چرا تورهای ترکیه آژانس مسافرتی مهرپرواز؟
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 10:35

درباره تور ترکیه

 

تماشای تاریخ غنی، طبیعت بی نظیر و ارتباط با مردمانی شبیه به خودمان در سفر به ترکیه تجربه ایست که پیش روی شما قرار می گیرد چه بسا به همین دلیل است که در سال های اخیر تور ترکیه به پرطرفدارترین تور مسافرتی میان ما ایرانیان تبدیل شده است که می خواهیم بهترین سفر را در زندگی خود تجربه کنیم. از سواحل زیبای مارماریس، بدروم، آنتالیا و کوش آداسی گرفته تا بناهای شگفت انگیز تاریخی در استانبول و قونیه. البته که نمی توان از نزدیکی ترکیه به ایران و عدم نیاز به ویزا برای سفر به این سرزمین را در نظر نگرفت. همانگونه که می دانید ترکیه مملو از جاذبه های تاریخی و طبیعی بی نظیر است. همچنین علاوه بر آثار باستانی فراوان، ترکیه دارای انواع متفاوتی از مکان های تفریحی و توریستی همچون بالن سواری در کاپادوکیا است که می توان اوج هیجان را در اماکن تفریحی این کشور تجربه کرد. چنانچه این کشور زیبا و فوق العاده را به عنوان مقصد سفرتان انتخاب کنید، به طور حتم سفری پر از هیجان و سرشار از لذت و خاطرات به یاد ماندنی را با آفر تور ترکیه زمستان تجربه خواهید کرد. 

اگر به دنبال این هستید که ارزان ترین فصل تور ترکیه کی می باشد و دیگر شرایط پکیج های تورهای ترکیه به چه شکل است در ادامه همراه ما باشید.

آژانس مسافرتی مهرپرواز با ارائه تور ترکیه ویژه نوروز و تابستان و همچنین سایر فصول شرایط را به نحوی برایتان ایجاد می کند تا با کمترین هزینه، بیشترین لذت را از سفر به ترکیه تجربه نمایید. آژانس هواپیمایی مهرپرواز قیمت های مختلفی از تور ترکیه هوایی و تور ترکیه زمینی را به شما گردشگران عزیز ارائه می دهد که با توجه به بودجه و سلیقه مورد نظرتان بهترین انتخاب را در رزرو و یا خرید تور ترکیه داشته باشید. لازم به ذکر است که قیمت تور ترکیه با توجه به نوع ایرلاین، نوع هتل و خدمات ارائه شده متغیر خواهد بود. اما اگر به دنبال تور ارزان ترکیه هستید میتوانید با متخصصین تور ترکیه در آژانس مهرپرواز در ارتباط باشید تا بتوانید سفر خاطره انگیزی را در این سرزمین زیبا تجربه نمایید. 

 

نوروزتان را در ترکیه جشن بگیرید

 

نوروز زمانی است که بسیاری از افراد برنامه ریزی می کنند تا به خارج از محل سکونت خود بروند. شاید جالب باشد که بدانید در برخی از شهرهای ترکی مخصوصا کردها، عید نوروز جشن گرفته می شود. بسیاری از گردشگران خارجی برای شرکت در فستیوال ها و کنسرت های موسیقی که در ایام نوروز برگزار می شود راهی آنتالیا می شوند. مطمئنا اگر با تور ترکیه نوروز 1400 به این سرزمین بروید، سفری بی نظیر را تجربه خواهید کرد


چرا تورهای استانبول آژانس مسافرتی مهرپرواز؟
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 10:13
درباره تور استانبول

یکی از عبارات رایجی که امروز در هرجایی اعم از پیامک های تبلیغاتی، فضای مجازی، بیلبوردها و ... مشاهده می کنیم "تور استانبول" یا همچنین "تور لحظه آخری استانبول" و از این قبیل عبارات می باشد. پس می توان فهمید که سفر به استانبول این روزها چقدر طرفدار دارد و بسیاری به دنبال این هستند تا به این شهر سفری داشته باشند. البته حق هم دارند نمی توان از تماشای تنگه بسفر که به تنهایی دو قاره را از هم جدا کرده و از هر طرف آن بناهای تاریخی به جا مانده از امپراطوری عثمانی دیده می شوند گذشت. نکته جالب این است که علاوه بر عاشقان تاریخ و طبیعت این شهر برای عاشقان مد و خرید هم جایگاه ویژه ای دارد، پیاده روی در خیابان استقلال که در دو طرف آن انواع فروشگاه ها دیده می شوند و در حالیکه نوازندگان حتی ایرانی در نقطه به نقطه آن جا با آلات موسیقی خود شور و هیجان خاصی به آن جا داده اند. پس اگر تا به حال به این شهر سفر نکرده اید می توانید با مهرپرواز در ارتباط باشید و با رزرو هتل استانبول در بهترین جا اقامت کنید و از دیگر خدمات ما نیز بهره مند شوید.

یکی از سوالاتی است که ممکن است در ذهن خود داشته باشید و به همین دلیل در جواب قصد داریم با دلایل متفاوتی این موضوع را روشن تر کنیم.

استانبول در سال های اخیر همواره در میان ده شهر توریستی و برتر جهان بوده است و آژانس مسافرتی مهرپرواز سعی دارد تا با ارائه بهترین تورهای استانبول، خاطراتی فراموش نشدنی را از سفر به این شهر بی نظیر برای شما بسازد. سالانه میلیون ها گردشگر از سرتاسر دنیا برای دیدن جاذبه های گردشگری این شهر زیبا و دوست داشتنی به آن سفر می کنند. سفر به استانبول برای هر قشری با هر سلیقه ای مناسب است، چرا که این شهر زیبا ترکیبی از انواع تفریحات هیجان انگیز و جاذبه های گردشگری را دارد. از پیاده روی در محله های قدیمی استانبول در حالی که برج گالاتا سر به فلک کشیده گرفته تا تماشای تنگه بسفر مخصوصا زمانی که در حال نوشیدن طعم بی نظیر قهوه ترک هستید همه و همه می تواند شیرین ترین تجربه سفرتان در استانبول را رقم بزند. اگر این شهر را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید، به طور حتم سفری پر از لذت و خاطره های به یادماندنی را با آفر تور استانبول زمستان تجربه خواهید کرد. 
آژانس مسافرتی مهرپرواز با ارائه تور استانبول همچنین تور چارتری استانبول ویژه تابستان و ایام نوروز و همچنین سایر فصول شرایط را به نحوی برایتان ایجاد می کند تا با کمترین هزینه، بیشترین لذت را از سفر به استانبول تجربه نمایید. آژانس هواپیمایی مهرپرواز قیمت های مختلفی از تور هوایی استانبول و همچنین تور زمینی را به شما گردشگران عزیز ارائه می دهد که با توجه به بودجه و سلیقه مورد نظرتان بهترین انتخاب را در رزرو و یا خرید اینترنتی تور استانبول داشته باشید. لازم به ذکر است که قیمت تور استانبول با توجه به نوع ایرلاین، نوع هتل و خدمات ارائه شده متغیر خواهد بود. اما اگر به دنبال تور ارزان استانبول زمستان هستید میتوانید با متخصصین تور استانبول در آژانس مهرپرواز در ارتباط باشید تا بتوانید سفر خاطره انگیزی را در این شهر زیبا تجربه نمایید.

نظرتان چیست تعطیلات سال نو را این بار در شهر خاص و بی نظیر استانبول بگذرانید؟ روی این پیشنهاد فکر کنید مطمئنا پشیمان نخواهید شد. گذر از پارک امیرگان که درختانش در حال شکوفه دادن هستند در یک آب و هوای بی نظیر بهاری در حالیکه دریا قابل دیدن است نمای خاصی را به این شهر بخشیده است. نکته دیگر این است که در ایام نوروز باتوجه به اینکه مردم دیگر کشورهای جهان مخصوصا اروپایی ها تعطیل نیستند بنابراین به شلوعی تابستان نیست و در نتیجه بهترین زمان برای سفر به استانبول می باشد. 

شما می توانید با توجه به سلیقه و بودجه خود بهترین انتخاب را داشته باشید تا بتوانید سال 1400 را با خاطره هایی خاص آغاز نمایید. از طرفی همانطور که گفته شد استانبول مناسب هر سلیقه ای است و می توانید با استفاده از تور استانبول نوروز 1400، سال جدیدتان را به بهترین شکل آغاز نمایید. یکی از مهم ترین نکاتی که باید بدانید زمان خرید تورهای نوروزی می باشد. این تورها به سرعت تکمیل می شوند و بهتر است اگر قصد سفر در ایام نوروز را دارید برای سفر خود از چند ماه قبل برنامه ریزی نمایید. سفر خود را با تور استانبول نوروز 1400 مهرپرواز تجربه نمایید تا خاطره ای بی نظیر و فوق العاده را برای خود و خانواده خود بر جای بگذارید.


نکات مهم برای کم کردن استرس مهاجرت
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 17:7

5 نکته مهم برای کم کردن استرس مهاجرت

با اینکه مهاجرت شیرینی های منحصر به فرد خودش را دارد و فکر کردن به آن می تواند برای شما انگیزه بخش و امیدوارکننده باشد، اما به همان اندازه هم می تواند تلخی های خاص خودش را داشته باشد. مخصوصا وقتی که تایم و زمان مهاجرت نزدیک می شود و استرس مهاجرت بیشتر می شود، ممکن است که این تلخی هر کسی را اذیت کند. اگر شما هم در روند مهاجرت هستید و قرار است که به همین زودی ها زندگی خود را جمع و جور کنید و برای همیشه به یک کشور جدید وارد شوید، بهتر است که برای این مساله آماده باشید. کاری که باید انجام دهید، این است که این 5 توصیه و نکاتی که در ادامه برای کم کردن استرس مهاجرت به شما می گوییم را مطالعه کنید و سعی کنید که نکات آن ها را رعایت کنید تا بتوانید به شیرین ترین شکل ممکن پروسه مهاجرت را طی کنید و بیشتر از مهاجرت و فرصت بهبود شرایط زندگیتان لذت ببرید. 

5 نکته مهم برای کم کردن استرس مهاجرت

نکات مهم برای کم کردن استرس مهاجرت

به خودتان برای مهاجرت زمان بدهید

توصیه ما به شما این است که برای مهاجرت عجله به خرج ندهید و سعی کنید که در این زمینه احساسی عمل نکنید. مهم نیست که چقدر برای شروع کردن زندگی خود در یک کشور پیشرفته هیجان دارید. در هر صورت باید سعی کنید که احساسات خود را کنترل کنید و یک زمان کافی برای تصمیم گیری خود و طی کردن روال مهاجرت در نظر بگیرید.

واقعیت این است که اگر بازه زمانی کمی را برای طی کردن این پروسه در نظر بگیرید، همه نگرانی هایتان با هم مخلوط خواهد شد و نتیجه اش این می شود که یک دنیا استرس به زندگیتان هجوم می آورد. پس بهتر است که قدم به قدم کارهای مهاجرتتان را انجام دهید و ببینید که در هر مرحله باید چه کاری انجام دهید. پس بهتر است که حتما یک دفترچه خاص به برنامه ریزی خود برای مهاجرت اختصاص دهید و حتما کارهای خود را در آن یادداشت کنید و سعی کنید که با برنامه ریزی درست یک به یک آن ها را انجام دهید تا بتوانید مهاجرت بی استرسی را تجربه کنید.

شما می توانید پیش از به کشور مورد نظرتان سفر داشته باشید تا با فرهنگ آن ها آشنا شوید. برای مثال اگر می خواهید به کشور ترکیه بروید، تور ازمیر نوروز 1400 و یا سفر با تور مارماریس نوروز 1400 می تواند گزینه های خوبی برای گذراندن تعطیلات شما باشد.

 

کودکانتان را از نظر روانی برای مهاجرت آماده کنید

اگر شما هم فرزندی دارید و قرار است که به صورت خانوادگی مهاجرت را تجربه کنید، بهتر است که کودکانتان را هم برای این مهاجرت آماده کنید. بهتر است که فرزندانتان را در جریان پروسه مهاجرت قرار دهید و آن ها را از نظر احساسی و ذهنی آماده کنید تا بدانند که چه تغییرات بزرگی بعد از مهاجرت در انتظارشان است. نکته ای که باید از آن مطلع باشید، این است که هر کودکی واکنش خاص خودش را به موضوع مهاجرت نشان میدهد. بعضی ها ممکن است که ذوق زده شوند و بعضی ها ممکن است که بگویند اصلا علاقه ای به مهاجرت ندارند. حالا فرقی ندارد که فرزند شما در کدام گروه قرار می گیرد و درباره مهاجرت چه نظری دارد، در هر صورت شما موظف هستید که او را از نظر ذهنی آماده کنید و سعی کنید که پذیرش او را نسبت به مهاجرت بالا ببرید و نگرانی او را تا جای ممکن رفع کنید. در این صورت مطمئن باشید که او هم با شما همراهی بیشتری خواهد کرد و در نتیجه استرستان از مهاجرت کمتر خواهد شد. مثلا اگر فرزندتان عنوان کرد که نگران دوری از دوستانش است، برایش یک گوشی تلفن هوشمند یا تبلت بخرید و برایش توضیح دهید که با اپلیکیشن های ارتباطی می تواند با دوستانش بعد از مهاجرت در ارتباط باشد. توصیه ما به شما این است که جدای از این مساله، سعی کنید که در روند پیشبرد کارهای مربوط به مهاجرت، مدام نظر فرزندتان را بپرسید و برایش ابعاد مختلف مهاجرت را توضیح دهید و با او درباره سبک زندگیش بعد از مهاجرت، ورزش هایی که می تواند تجربه کند و هیمن طور آب و هوای کشوری که برای مهاجرت مد نظر دارید، صحبت کنید تا او هم کم کم برای قرار گرفتن در یک موقعیت جدید آماده شود. 

کودکانتان را از نظر روانی برای مهاجرت آماده کنید

استرس مهاجرت که ممکن است مشکل ساز شود

به خانواده خود اطمینان خاطر و قوت قلب بدهید

یادتان باشد که مهاجرت فقط شخص شما را درگیر نمی کند و واقعیت این است که مهاجرت شما تاثیر مستقیمی بر روی زندگی عزیزان، دوستان و فامیل هایتان هم می گذارد. به هر حال نمی توان منکر این شد که خیلی از افراد بعد از مهاجرت شما درگیر فاصله به وجود آمده بین شما با خودشان می شوند. پس بهتر است که قبل از اینکه به روز مهاجرتتان برسید، آن ها را از این نظر آماده کنید و به آن ها قوت قلب بدهید و به آن ها بگویید که دوری آنقدرها که فکرش را می کنند، سخت نیست و شما حتما با آن ها در ارتباط خواهید بود. به آن ها توضیح دهید که مدام با آن ها تماس تصویری خواهید داشت، برایشان نامه خواهید نوشت، از طریق شبکه های اجتماعی با آن ها در ارتباط خواهید بود و مسلما بعدا دوباره همدیگر را خواهید دید. یادتان باشد که اگر اطرافیانتان آرامش بیشتری داشته باشند، می توانند این آرامش را به سمت شما برگردانند و در نتیجه پروسه مهاجرتتان با استرس کمتری پیش خواهد رفت.

به خانواده خود اطمینان خاطر و قوت قلب بدهید@

لحظات آخر مهاجرت و اطمینان خاطر به خانواده بسیار اهمیت دارد

ریسک های مهاجرت را برای خودتان به حداقل برسانید

نکته ای که باید به آن توجه کنید، این است که وقتی مهاجرت می کنید، زندگی به آن شکلی که آن را می شناختید، برای همیشه تمام می شود و یک زندگی جدید با شرایط جدید پیش رویتان قرار می گیرد. همین مساله می تواند باعث استرس و ترس بشود و هم خودتان و هم خانواده تان را با تنش های متعدد رو به رو کند. با این حساب باید شما تمام تلاشتان را به کار بگیرید تا ریسک های مهاجرتتان به حداقل برسند و ترس هایتان کمتر شوند تا بتوانید با آرامش بیشتری مهاجرت کنید. برای این منظور بهتر است که از قبل به فکر کار و حرفه خود در کشور مورد نظرتان و همین طور اوضاع تحصیلی فرزندتان در آن کشور باشید و حتما تحقیقات خود را در همه زمینه ها کامل کنید. هرچه شرایط بعد از مهاجرت در ذهنتان روشن تر باشد و تکلیفتان روشن تر باشد، مهاجرتتان هم بی دغدغه تر انجام خواهد شد. نکته دیگر اینکه داشتن بیمه در کشور مورد نظرتان می تواند اطمینان شما را بیشتر هم بکند و استرستان را کاهش دهد. 
از کمک متخصصین مهاجرت بهره مند شوید

در نهایت به شما توصیه می کنیم که حتما برای مهاجرت خود از افرادی که قبلا تجربه مهاجرت را داشته اند یا کسانی که در این حوزه متخصص هستند، کمک بگیرید. هرچقدر بیشتر به تجربه های دیگران در این زمینه گوش دهید و هرچقدر بیشتر خودتان را برای ابعاد مختلف مهاجرت آماده کنید، استرستان هم در این زمینه کمتر خواهد شد.

ممنون که در این مطلب از آژانس هواپیمایی مهرپرواز همراه ما بودید. در نهایت هر جای این دنیا که هستید، برایتان آرزوی موفقیت، سربلندی و خوشنودی داریم.


درباره مهاجرت بیشتر بخوانید:

بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت

دانستنی هایی که برای مهاجرت به کانادا باید از آن ها اطلاع داشته باشید!

شرایط مهاجرت به ترکیه

 

چگونه عکس های بهتری در طول سفر بگیریم
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 16:43

ایده هایی کاربردی برای عکاسی بهتر در طول سفر

واقعیت این است که از هر سفری خاطرات آن سفر می ماند و عکس هایش! اگر شما هم با ما موافقید و دلتان می خواهد که بتوانید خاطرات سفرتان را با عکس های بهتری ماندگار کنید، این مطلب برایتان حتما جالب خواهد بود. در ادامه می خواهیم به شما یاد بدهیم که چگونه می توانید عکس های بهتری در طول سفر بگیرید. با ما همراه باشید تا چند ترفند و چند نکته کاربردی برای عکاسی بهتر در طول سفر به شما یاد دهیم.

از مردم در طول سفر عکاسی کنید

این یک حقیقت است که خاطرات ما از سفر به هر جایی با مردم آن شهر یا کشور و فرهنگ آن ها گره می خورد. مسلما شما هم اگر به سفرهای قبلیتان فکر کنید و خاطرات سفرهایتان را مرور کنید، یاد حال و هوای مردمان آن شهر یا کشوری هم که به آن سفر کرده اید، می افتید. به شما توصیه می کنیم که برای اینکه خاطراتتان از سفرهایتان زنده تر باقی بمانند، از مردم در حین زندگی روزمره در طول سفر عکاسی کنید. البته اگر می خواهید از نزدیک از شخص خاصی عکاسی کنید، بهتر است که از او قبل از عکاسی اجازه بگیرید.

یکی از مقاصد داخلی که می توانید با سفر به آن عکس های زیبایی خلق کنید، جزیره کیش است. شما می توانید با تور کیش از آژانس هواپیمایی مهرپرواز به این جزیره زیبا سفر کنید. سفر به کیش مخصوصا در ایام عید نوروز با تور کیش نوروز 1400 توصیه می شود. زیرا حال و هوای خوبی دارد و عکس های خوبی می توانید ثبت کنید.

از مردم در طول سفر عکاسی کنید

از مردم در طول سفر عکاسی کنید

از انعکاس آینه یا آب برای عکاسی استفاده کنید

تقارن و انعکاس می تواند به شکل عجیبی عکس ها را زیبا کند. به شما توصیه می کنیم که گاهی برای عکاسی در طول سفر با جایی مواجه شدید که در آن آب یا آینه وجود داشت، کمی خلاقیت به خرج دهید و سعی کنید که از انعکاس آینه یا آب استفاده کنید تا عکس هایتان جذاب تر شوند.

از گرفتن عکس های سلفی صرف نظر کنید

عکس های سلفی دیگر جذابیت قدیم را ندارند و به نوعی تکراری شده اند. به شما توصیه می کنیم که برای اینکه عکس های بهتری در طول سفر بگیرید، دوربینتان را جایی کار بگذارید یا خیلی ساده از یک نفر درخواست کنید که از شما عکس بگیرد. مطمئن باشید که عکس هایی که بدین شکل گرفته می شوند، بعدها برایتان بیشتر از عکس های سلفی کاربرد خواهند داشت.

از قانون یک سوم در عکاسی سفر استفاده کنید


یک قانون اصلی در عکاسی وجود دارد که اگر از آن استفاده کنید، عکس های یادگاری سفرتان بهتر خواهند شد. این قانون از این قرار است که باید کادر خود را به یک سوم تقسیم کنید. در این صورت می بینید که کادرتان با دو خط به سه قسمت اصلی تبدیل خواهد شد و همین اتفاق هم اگر برای عرض کادر بیفتد، می بینید که عرض کادرتان هم با دو خط به سه قسمت اصلی تقسیم می شود و در نتیجه کادرتان به 9 قسمت مربعی شکل کوچک تقسیم می شود. وقتی که این تقسیم بندی را در ذهنتان انجام دادید، تنها کاری که باید انجام دهید این است بعد به گونه ای کادربندی کنید که سوژه اصلی عکاسیتان در یک سوم کناری یا در واقع روی خط تقسیم کننده سمت راست یا چپ بیفتد. به شما قول می دهیم که اگر همین یک قانون ساده را عملی کنید، عکس هایتان جذاب تر خواهند شد.

از قانون یک سوم در عکاسی سفر استفاده کنید

از قانون یک سوم در عکاسی سفر استفاده کنید

همیشه در طول سفر دوربینتان آماده عکاسی باشد

هر کدام از لحظات سفر می توانند خاطره انگیز باشند و در هر لحظه از سفر ممکن است که یک اتفاق جالب بیفتد. پس بهتر است که هر لحظه آماده عکاسی باشد و هر وقت احساس کردید که یک اتفاق جالب در حال رخ دادن است که بعدا دیدن تصاویرش برایتان جالب خواهد بود، سریعا دوربین یا گوشی تلفن همراهتان را از کیف دربیاورید و سریعا و بدون اتلاف وقت آن خاطره را ثبت کنید.

لنزهای دوربینتان را مدام تمیز کنید

یک نکته مهم که خیلی وقت ها بیشترمان از آن غافل می مانیم، این است که اگر لنز دوربین مان تمیز باشد، عکس های مان جذاب تر و با کیفیت تر خواهند شد. به شما توصیه می کنیم که اگر می خواهید عکس های یادگاری از سفرتان بهتر بیفتند، این یک مورد را به خاطر بسپارید و هر وقت که خواستید عکاسی کنید، اول لنز دوربین تان را تمیز کنید.

از فلاش دوربین برای عکاسی استفاده نکنید

از ما این یک نکته ساده را بپذیرید که فلاش دوربین در بیشتر مواقع باعث بدتر شدن کیفیت عکس هایتان می شود. پس بهتر است که تا جای ممکن از فلاش دوربین استفاده نکنید و سعی کنید که از نور طبیعی برای عکاسی استفاده کنید.

در ساعات اولیه صبح یا زمان غروب عکاسی کنید

اگر می خواهید از جای خاصی یا طبیعت خاصی در طول سفر عکاسی کنید، بهتر است که اول صبح یا در زمان غروب برای عکاسی در محل حضور پیدا کنید. در این صورت هم منظره جذاب تر می شود، هم بازی نورها در تصویرتان بهتر می شود و هم اینکه به احتمال زیاد در این ساعات جمعیت کمتری در آن محلی که می خواهید عکاسی کنید، حضور دارند و همین باعث می شود که بتوانید زوایای بهتری را برای عکاسی انتخاب کنید.

در ساعات اولیه صبح یا زمان غروب عکاسی کنید

در ساعات اولیه صبح یا زمان غروب عکاسی کنید

از اپلیکیشن های عکاسی در طول سفر استفاده کنید

در حال حاضر دنیا، دنیای اپلیکشن های مختلف است و تقریبا می توان برای هر چیزی یک اپلیکیشن خوب وجود دارد. پس بهتر است که از این امکانات استفاده کنید و هم برای عکاسی و گرفتن عکس ها و هم برای ادیت عکس ها از اپلیکیشن های مختلف استفاده کنید. یادتان باشد که این اپلیکیشن ها می توانند جادو کنند و حال و هوای عکس های یادگاری سفرتان را از این رو به آن رو کنند. گفتنی است که اپلیکشن اینستاگرام قابلیت های زیادی برای ادیت عکس و اضافه کردن نور و فیلتر به عکس ها دارد و شما هم می توانید از آن ها برای ادیت تصاویرتان استفاده کنید. البته باید این را در نظر داشته باشید که هیچ وقت یک عکس بد با فیلتر به یک عکس خوب تبدیل نمی شود. پس بهتر است که از همان ابتدا سعی کنید که عکس های خوبی بگیرید تا در ادیت زیباتر بشوند.

به جای زوم کردن عکستان را کراپ کنید

اگر می خواهید با تلفن هوشمند خود عکاسی کنید و دلتان می خواهد که یک سری اشیاء یا یک سری افراد در کادرتان نیفتند، به شما توصیه می کنیم که در این شرایط به هیچ عنوان از قابلیت زوم دوربینتان استفاده نکنید. چراکه در این صورت کیفیت عکستان پایین خواهد آمد. به جای این کار به شما توصیه می کنیم که در صورت امکان عکستان را به صورت کامل بگیرید و بعد آن قسمت هایی که به نظرتان در کادر اضافه هستند را حذف کنید و به اصطلاح عکستان را کراپ کنید.
در نهایت آرزو می کنیم که به هر جای این دنیا که سفر کردید، بتوانید عکس های خوبی بگیرید و از آن مهمتر بتوانید خاطرات خوبی را برای خودتان بسازید.

به جای زوم کردن عکستان را کراپ کنید

به جای زوم کردن عکستان را کراپ کنید


درباره عکاسی در سفر بیشتر بخوانید:

عکاسی از زیباترین و محبوب ترین جاذبه های دنیا

15 جایی که شما می توانید بهترین عکس های اینستاگرامی سال نو میلادی را در آن ها بگیرید

اینستاگرامی ترین جاذبه های گردشگری استانبول

 

هزینه های سفر به تایلند
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 16:1

هزینه های سفر به تایلند چقدر است؟

اگر شما هم رویای سفر به تایلند و بازدید از جاهای دیدنیش، آفتاب گرفتن در سواحلش، تجربه تفریحات متنوعش، گشت زدن در بازارهای محلی جذابش و یا شب نشینی در کافه های سرزنده اش را دارید و در این میان نمی دانید که باید برای کسب این تجربه های تکرارنشدنی چقدر پول داشته باشید، این مطلب را از دست ندهید. ما امروز می خواهیم ببینیم که قیمت ها در تایلند برای هر توریست چقدر است؟ و صفر تا صد سفر به تایلند برای شما چقدر هزینه دارد. پس با ما همراه باشید تا درباره هزینه های مختلف سفر به این کشور با شما صحبت کنیم.

بهترین راه سفر به تایلند

از آنجایی که به احتمال زیاد شما هم با زبان تایلندی آشنایی ندارید و احتمالا شما هم تا به حال سر و کارتان با مردم کشور تایلند نیفتاده، به شما توصیه می کنیم که برای اینکه سفر به تایلند برایتان بی دردسرتر، راحت تر و البته کم هزینه تر پیش برود، از قبل برنامه ریزی های سفرتان به این کشور را انجام دهید. در واقع توصیه ما به شما این است که از قبل یک تور ارزان تایلند با امکانات کامل برای خود پیدا کنید تا بدانید که دقیقا پروزتان چه زمانی است، قرار است در کدام شهرها اقامت کنید و قرار است که در هر شهری در کدام هتل اقامت داشته باشید. اما سوال اینجاست که قیمت ارزانترین تور تایلند چقدر است؟ حقیقت ماجرا این است که رنج قیمتی این تور ماه به ماه و فصل به فصل متفاوت است. به همین خاطر بهتر است که به شما یک قیمت کلی ندهیم تا به اشتباه نیفتید. بهترین کار این است که شما یک تماس ساده با ما بگیرید تا همه شرایط ارزانترین قیمت تور تایلند را به شما اعلام کنیم. اما اگر هم با همه این اوصاف فکر می کنید که ترجیحتان سفر به تایلند بدون تور است، بهتر است که نگاهی به ادامه مطلب بیندازید تا درباره قیمت بلیط هواپیما و هتل های این کشور صحبت کنیم.

بهترین راه سفر به تایلند

جاذبه های گردشگری تایلند

هزینه بلیط هواپیما و هتل در تایلند

نکته ای که باید مد نظر داشته باشید، این است که تایلند از آن کشورهایی است که شما می توانید هم در آن یک مهمانخانه ارزان برای اقامت پیدا کنید و هم می توانید به دنبال رزرو یک هتل لاکچری با امکانات مدرن و لوکس در آن باشید. اتفاقا این مساله به یکی از دلایل محبوبیت این کشور تبدیل شده است و همین مساله باعث شده که هم کسانی که به دنبال سپری کردن تعطیلات آنچنانی هستند، به سفر به تایلند به چشم یک انتخاب خوب نگاه کنند و هم کسانی که به اصطلاح بک پکر هستند و سفرهای خیلی ارزان را می پسندند، طرفدار سفر به این کشور باشند. نکته اینجاست که در این کشور همه مدل هتل و مهمانخانه ای وجود دارد و شما می توانید از 100 بات تا 2000 بات را برای هزینه اقامت هر شب تان در این کشور در نظر بگیرید. البته مشخص است که با 100 بات یک اتاق ساده در یک مهمانخانه نصیبتان می شود که مسلما امکاناتی مثل حمام اختصاصی هم نخواهد داشت. از آن طرف با 2000 بات یک اتاق مجهزتر در یک هتل بسیار خوب در اختیارتان قرار خواهد گرفت. 
با این اوصاف باید بگوییم که اگر به دنبال رزرو یک اتاق در یک مهمانخانه خوب باشید و نخواهید اتاقتان امکانات خیلی کمی هم داشته باشد، باید حدود 1000 بات را برای هر شب در نظر بگیرید و اگر هم بخواهید در یک هتل اقامت کنید، همان حوالی 2000 بات برای هر شب اقامتتان کافی است. البته مسلم است که هتل های مجهزتر و لوکس تر هم در این کشور وجود دارد که قیمت هر کدامشان با دیگری متفاوت است. در مورد قیمت بلیط هواپیما تایلند هم بهترین کار این است که به قسمت خرید بلیط وب سایت مهرپرواز مراجعه کنید تا با چند کلیک ساده قیمت بلیط هم دستتان بیاید.

هزینه غذا در تایلند

یکی دیگر از سوالاتی که ممکن است شما هم درباره هزینه های سفر به تایلند در ذهن داشته باشید، این است که هزینه غذا در این کشور چقدر است؟ مثل همه موارد دیگر این لیست، قیمت غذا در تایلند هم متنوع است. نکته اینجاست که اگر شما به خوردن غذاهای خیابانی تایلند علاقه داشته باشید، هزینه ها برایتان در حداقل مقدار ممکن تمام خواهد شد و شما می توانید در این صورت با حدود 30 تا 50 بات یک غذای خوشمزه که با برنج، سبزیجات و گوشت درست شده باشد را در خیابان های شهرهای مختلف این کشور برای خودتان تهیه کنید. اگر هم بخواهید یک غذای کامل تر در یک رستوران که سیستم خنک کننده هم داشته باشد و در کل شرایطش به نسبت مناسب باشد غذایتان را میل کنید، باید حدود 100 تا 210 بات را برای آن وعده غذاییتان در نظر بگیرید. 
با این حساب اگر فرض را بر این بگیریم که شما صبحانه تان را داخل هتل میل می کنید، یک وعده را غذای خیابانی میل می کنید و یک وعده را هم داخل یک رستوران غذا می خورید، باید به شما بگوییم که در این صورت باید حدود 150 تا 300 درهم را بابت غذای هر روز کنار بگذارید تا خیالتان راحت باشد. البته این را هم بگوییم که غذای گران تر در رستوران گران تر هم در تایلند وجود دارد و این یعنی اگر رستوران خاصی مد نظرتان باشد، ممکن است که به بودجه بیشتری نیاز پیدا کنید.

هزینه کافه گردی در تایلند

از آنجایی که یکی از تفریحات معمول در تایلند، کافه گردی و شب نشینی است، ما بر آن شدیم تا درباره هزینه های کافه گردی نیز صحبت کنیم تا شما بتوانید تخمین بهتری از هزینه های سفر به تایلند در ذهن داشته باشید. نکته اینجاست که اگر بخواهید شبتان را در یکی از کافه های شبانه این کشور بگذرانید، باید چند صد بات بسته به کافه ای که انتخاب می کنید، هزینه کنید. با این حساب به شما توصیه می کنیم که حداقل 1000 بات را هم بابت هزینه تفریحات شبانه در تایلند همراهتان داشته باشید. 

هزینه حمل و نقل عمومی در تایلند

قیمت تاکسی در تایلند از 30 بات شروع می شود و معمولا از این مقدار هم بیشتر می شود. برای اینکه هزینه ها بهتر دستتان بیاید، بهتر است که برایتان یک مثال از تردد در شهر بانکوک بزنید. خوب است این را بدانید که اگر شما بخواهید در شهر بانکوک از تاکسی استفاده کنید، باید انتظار این را داشته باشید که کرایه هر مسیر بین 30 تا 150 بات برایتان حساب شود. البته اگر همان مسیر را با قطارهای شهری طی کنید، به احتمال زیاد هزینه طی کردن آن مسیر برایتان 20 تا 40 بات تمام خواهد شد و این یعنی با استفاده از قطارهای درون شهری در بانکوک می توانید هزینه تردد در تایلند را برای خودتان کمتر کنید. البته راه ارزانتری هم برای تردد در بانکوک وجود دارد و آن راه این است که از اتوبوس های درون شهری بانکوک برای تردد استفاده کنید. در این صورت می توانید با 6.5 تا 20 بات یک بلیط اتوبوس بخرید و هر مسیری که مد نظرتان هست را در این شهر با اتوبوس طی کنید. گفتنی است که کرایه تاکسی های سه چرخه ای توک توک هم در بانکوک حدود 30 بات و کرایه تاکسی های موتوری در این شهر حدود 10 تا 20 بات است. در مورد شهرهای دیگر تایلند هم اوضاع تقریبا به همین منوال است و تقریبا کرایه های تاکسی و اتوبوس در آن ها با بانکوک برابری می کند.

هزینه تردد در تایلند

نمایی زیبا از جاهای دیدنی تایلند و حضور گردشگران

قیمت بلیط جاهای دیدنی تایلند

مسلما شما هم مثل هر توریست دیگری در زمان اقامت در تایلند دلتان می خواهد که از چندتا از جاذبه های گردشگری معروف این کشور هم دیدن کنید. به همین خاطر به شما توصیه می کنیم که یک بودجه حدودا 500 باتی را برای روزهایی که قصد بازدید از جاذبه های توریستی این کشور را دارید، در نظر داشته باشید. چراکه مثلا قیمت بلیط جاذبه گردشگری مثل گراند پالاس بانکوک حدود 250 بات است. در ضمن این را هم بد نیست بدانید که قیمت گرفتن ماساژ تایلندی حدودا 200 بات است و اگر شما هم به دنبال کسب این تجربه باشید، باید حدودا 200 بات را مخصوص هزینه ماساژ در این کشور کنار بگذارید.

سخن پایانی درباره هزینه های سفر به تایلند


در آخر باید این را هم بگوییم که هزینه سفر به جزیره های تایلند به نسبت شهری مثل بانکوک کمی بیشتر است و اینکه شما به چقدر پول برای سفر به تایلند نیاز دارید، به این بستگی دارد که چه تفریحاتی و چه نوع اقامتی مد نظرتان باشد. پس بهتر است که یک حساب کتاب جزئی برای خودتان انجام دهید و ببینید که بنا بر موارد گفته شده در این لیست، هزینه سفر شما چقدر خواهد بود.

سخن پایانی درباره هزینه های سفر به تایلند

آثار تاریخی و باستانی تایلند

اگر به سفر به شهرها و کشورهای ساحلی علاقه دارید، علاوه بر این کشور که معرفی کردیم، می توانید با تور کوش آداسی نوروز 1400 یا تور بدروم نوروز 1400 سفری کم هزینه تر به کشور همسایه یعنی ترکیه داشته باشید.
 

بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت کاری بعد از ویروس کرونا
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 15:46

بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت کاری کدامند؟

مهاجرت کاری می تواند همیشه شرایط زندگی هر کسی را تغییر دهد. البته این به شرطی است که هر کسی بداند بسته به شغل و حرفه ای که دارد، باید چه کشوری را برای مهاجرت انتخاب کند. نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم، این است که شیوع ویروس کرونا تاثیر مستقیمی بر روی اقتصاد کشورهای مختلف دنیا گذاشته است و همین مساله باعث شده که بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت کاری بعد از ویروس کرونا با بهترین های قبل از ویروس کرونا فرق داشته باشد. به همین خاطر ما بر آن شدیم تا لیستی از بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت کاری که از نظر اقتصادی ثبات خوبی دارند و با شرایط پیش آمده در دنیا، کشورهای خوبی برای کار محسوب می شوند، برایتان تهیه کنیم. در این مطلب از آژانس گردشگری مهرپرواز می توانید این لیست را مطالعه کنید.

مهاجرت کاری به استرالیا

استرالیا یکی از بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت کاری است. این کشور که اتفاقا فرهنگ های مختلفی هم در آن دیده می شود و تعداد مهاجرانش هم بالاست، یک کشور جذاب با مردم مهربان و خونگرم است و از هر لحاظ گزینه مناسبی برای مهاجرت کاری محسوب می شود. گفتنی است که این کشور برای کار کردن خارجی ها علی الخصوص کسانی که در رشته های آی تی، مهندسی و پرستاری فعالیت دارند، بی نظیر است. نکته اینجاست که هم شرایط کاری در استرالیا عالی است و هم اینکه حقوق ها و درآمدها در این کشور بسیار بالاست. البته این را هم بگوییم که اجاره خانه و همین طور قیمت خانه ها در این کشور زیاد است. اما به این جهت که درآمد افراد در آن بالاست، هر کسی از پس هزینه های سنگین زندگی در اسرتالیا بر می آید. از طرفی نکته خوب دیگری که درباره مهاجرت کاری به استرالیا وجود دارد، این است که کیفیت زندگی در آن فوق العاده بالاست و از جهتی هر کسی که در آن زندگی می کند، از بابت تعادل خوبی که بین کار و زندگیش ایجاد شده، احساس رضایت می کند.

استرالیا

نمایی زیبا از کشور استرالیا

مهاجرت کاری به آلمان

آلمان یک کشور خوب و ایده آل برای کار کردن است و به جرئت می توان گفت که یکی از بهترین کشورهای اروپا و حتی یکی از ایده آل ترین کشورهای جهان برای مهاجرت کاری است. دلیلش هم این است که این کشور اقتصاد باثباتی دارد و از این گذشته همه چیز در آن پیشرفته است. لازم به ذکر است که کسانی که در حوزه تحقیقات و پزشکی و همین طور رشته های مربوط به طراحی و ساخت اتومبیل، امور بانکداری و آی تی فعالیت می کند، می تواند کار خوبی در این کشور پیدا کند. این را هم بگوییم که تعادل بین زندگی و کار در آلمان به شکل جدی رعایت می شود و هیچ کسی در این کشور از کارمندانش درخواست نمی کند که کارهای باقی مانده روزش را برای تکمیل کردن به خانه ببرد. نکته دیگر اینکه امکان گرفتن اقامت آلمان بعد از 3 سال کار در این کشور وجود دارد و این نکته هم باعث شده که توجه مردم کشورهای مختلف دنیا به مهاجرت کاری به آلمان جلب شود.

آلمان

تصویری از خیابان های آلمان و برج معروف آن

مهاجرت کاری به لوکزامبورگ

وقتی صحبت از مهاجرت کاری بعد از سال 2020 و بعد از شیوع ویروس کرونا به میان می آید، خیلی از اقتصادشناسان این را به زبان می آورند که لوکزامبورگ یکی از بهترین گزینه های موجود به حساب می آید. همان طور که می دانید لوکزامبورگ یکی از کوچک ترین کشورهای اروپایی است، اما با این حال برای کار در رشته های آی تی و رشته های حوزه مالی به عنوان یکی از بهترین کشورهای اروپا شناخته می شود. در این کشور درآمدها بسیار بالاست و با اینکه هزینه زندگی در آن زیاد است، اما اصولا مهاجران از بابت پرداخت هزینه هایشان در این کشور با مشکل مواجه نمی شوند. لازم به ذکر است که سیستم خدمات درمانی و زیرساخت ها در این کشور شرایط عالی دارند و نکته مثبت دیگر اینکه در این کشور زبان های مختلفی مثل فرانسوی، آلمانی، انگلیسی و لوکزامبورگی کاربرد دارند و همین باعث می شود که مهاجران کشورهای مختلف در این کشور برای زندگی احساس راحتی را تجربه کنند. 

لوکزامبورگ؛ کشوری زیبا با امکانات رفاهی بالا

مهاجرت کاری به نیوزیلند

نیوزیلند با شرایط اقتصادی پایدار و مردم مهربانی که دارد، یکی دیگر از بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت کاری محسوب می شود. گفتنی است که کسانی که در رشته های مربوط به تجارت، پزشکی، مهندسی و آی تی تحصیلات دارند، راحت تر می توانند در این کشور کار پیدا کنند. در ضمن خوب است این را هم بدانید که کیفیت زندگی در این کشور و همین طور تعادل کار و زندگی در آن عالی است. البته نکته ای که باید از آن مطلع باشید، این است که اگر کسی مهارت کافی در یک رشته خاص نداشته باشد، نمی تواند به این راحتی ها در نیوزیلند کار پیدا کند. با این حساب بهتر است که قبل از اینکه تصمیمتان را به شکل جدی برای مهاجرت کاری به نیوزیلند بگیرید، در مورد این مساله تحقیق کنید که در این کشور کاری برای شما پیدا می شود یا خیر.

نیوزیلند

کشور نیوزیلند و طبیعت زیبای آن

مهاجرت کاری به بحرین


در نهایت باید به شما بگوییم که بحرین یکی دیگر از بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت کاری پس از سال 2020 است. چراکه بحرین یکی از قدرتمندترین ارزهای جهان را دارد و یکی از آزادترین کشورهای حوزه خلیج فارس محسوب می شود. در این کشور هم مثل کشورهای دیگر این لیست، تعادل خوبی بین کار و زندگی رعایت می شود و اصولا حقوق ها و درآمدها در آن بالاست و از همه جالب تر اینکه هزینه زندگی در آن هم چندان بالا نیست. در ضمن مالیات به بعضی از مشاغل در این کشور تعلق نمی گیرد و به خاطر همه این موارد است که می گوییم بحرین یکی از بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت کاری است. 

بحرین

کشور بحرین در حاشیه خلیج فارس

سخن پایانی

لازم به ذکر است که ما در این لیست کشورهایی را به شما معرفی کردیم که از نظر اقتصادی ثبات قابل قبولی دارند و علی الخصوص در دوران شیوع کرونا و پس از آن شرایط خوبی برای کار کردن دارند. به شما توصیه می کنیم که اگر شما هم به فکر مهاجرت کاری بعد از کرونا هستید، حتما به این مساله توجه کنید و کشوری را برای مهاجرت انتخاب کنید که از نظر شرایط اقتصادی به مشکل نخورده باشد. در آخر امیدواریم که این لیست توانسته باشد به شما برای انتخاب یک کشور خوب برای مهاجرت کاری کمک کرده باشد.


درباره مهاجرت کاری بیشتر بخوانید:

مناسب ترین کشورها برای مهاجرت از لحاظ کار کدامند

ویزای کار در اروپا چیست و چه شرایطی دارد؟

اقامت از طریق کار در ترکیه

 

هزینه سفر به آلانیا
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 15:23

هزینه سفر به آلانیا چقدر است؟

آلانیا که نام شهری زیبا در استان آنتالیا ترکیه است، یکی از آن جاذبه های گردشگری است که این روزها تعریف و تمجید زیادی از آن در دنیای گردشگری می شود. شهری که به سواحل زیبا و طبیعت خارق العاده ای که دارد، مشهور شده است و هتل هایش به اندازه هتل های آنتالیا بزرگ، لوکس، مجهز و جذاب هستند. ما امروز می خواهیم ببینیم که هزینه سفر به آلانیا چقدر است و شما با چقدر پول می توان فرصت بازدید از آن را به خودتان هدیه دهید. با این اوصاف باید بگوییم که در ادامه یک حساب و کتاب جزئی در پیش داریم و می خواهیم با هم یک دو دو تا چهارتای ساده کنیم. پس ماشین حساب و دفتر حساب هایتان را نزدیکتان داشته باشید که حتما به آن ها نیاز پیدا می کنید.

قیمت ارزانترین تور آلانیا


بهترین راه سفر به آلانیا مثل هر شهر دیگری در کشور زیبای ترکیه این است که یک تور ارزان برای خودتان پیدا کنید و با این کار خیالتان را از بابت قیمت بلیط هواپیما آلانیا، قیمت هتل در آلانیا و قیمت غذا و خورد و خوراک در این شهر و حتی هزینه تجربه یک سری از تفریحات در این شهر ساحلی راحت کنید. چراکه اکثر هتل های این شهر امکانات گسترده ای دارند و خیلی هایشان آل اینکلوسیو و یا آلترا آل اینکلوسیو هستند و در واقع خدمات خیلی از هتل های این شهر بدین شکل است که سرو غذا، نوشیدنی و تجربه تفریحات متنوع در آن ها رایگان است. حالا سوال این است که قیمت تور آلانیا چقدر است؟ برای اینکه جواب قطعی تری از قیمت به روز شده این تور پیدا کنید، به شما توصیه می کنیم که یک تماس کوتاه و فوری با ما بگیرید تا رنج قیمتی تور آلانیا در زمان مورد نظر شما برای سفر را به شما بگوییم و ارزانترین آفرها را به شما معرفی کنیم. اگر هم نظرتان این است که بدون تور به آلانیا سفر کنید، می توانید ادامه مطلب را مطالعه کنید تا حدود هزینه سفر به آلانیا دستتان بیاید.

قیمت ارزانترین تور آلانیا

نمایی زیبا از آلانیا ترکیه

قیمت بلیط هواپیما و هتل در آلانیا


از آنجایی که سفر به آلانیا نیاز به ویزا ندارد، خودتان هم می توانید خیلی راحت با رزرو بلیط هواپیما و هتل در این شهر راهی سفر به آن شوید. اما همان طور که می توانید حدسش را بزنید، این روش برای سفر به آلانیا دردسرهای خاص خودش را دارد و شما باید برای برنامه ریزی آن کمی بیشتر وقت بگذارید. خوب است این را بدانید که قیمت هتل در آلانیا مثل هر شهر دیگری متنوع است. گفتنی است که قیمت میانگین یک اتاق دو تخته در هتل های آلانیا حدود 146 لیره است. البته مسلم است که قیمت هر هتل با هتل دیگر بسته به امکانات و لوکیشنی که در این شهر ساحلی دارد، متفاوت است و این یک عدد میانگین محسوب می شود. نکته دیگر اینکه قیمت هتل در فصل تابستان در آلانیا از هر فصل دیگری بیشتر است و دلیلش هم این است که فصل تابستان همان فصلی است که امکان تجربه تفریحات بیشتری در این شهر و هتل های آن وجود دارد. اگر شما هم بخواهید در همین فصل راهی آلانیا شوید، باید انتظار این را داشته باشید که قیمت ها حدود 30 درصد برایتان بیشتر شود. در مورد قیمت بلیط هواپیما آلانیا هم همین موضوع صدق می کند و مسلم است که قیمت بلیط هواپیما هم فصل به فصل تغییر پیدا می کند. راحت ترین کاری که می توانید برای اطلاع از ارزانترین نرخ قیمت بلیط هواپیما آلانیا در تاریخ های مختلف انجام دهید، این است که در بخش خرید بلیط وب سایت مهر پرواز تاریخ مورد نظرتان را وارد کنید تا قیمت ایرلاین های مختلف برایتان نمایش داده شود. در ضمن می توانید قیمت دقیق هتل های 3 ستاره، 4 ستاره و همین طور 5 ستاره را از همکاران ما استعلام بگیرید.

قیمت بلیط هواپیما و هتل در آلانیا

طبیعت بسیار زیبای آلانیا

قیمت غذا در آلانیا

نکته ای که باید مد نظر داشته باشید، این است که در بیشتر هتل های آلانیا غذا به صورت رایگان برای مهمانان سرو می شود و در واقع قیمت آن در قیمت پکیج تور لحاظ می شود. پس بهتر است که اول نگاهی به خدمات هتلتان بیندازید و ببینید که در هتل مد نظر شما هم صبحانه ناهار شام به صورت رایگان سرو می شود یا نه. اگر این طور بود، دیگر نیازی نیست که قیمت غذا در آلانیا را به بودجه بندیتان اضافه کنید. اما به هر حال خوب است این را بدانید که اگر خودتان بخواهید غذایتان را در این شهر تهیه کنید، باید یک بودجه حدودا 40 لیره ای را برای خورد و خوراک هر نفرتان در هر روز اقامتتان در این شهر در نظر داشته باشید.

کرایه تاکسی و اتوبوس در آلانیا

از آنجایی که بیشتر هتل های آلانیا مجهز به ساحل اختصاصی و امکانات تفریحی هستند، به احتمال زیاد شما هم با سفر به آلانیا زیاد در تردد نخواهید بود. اما به هر حال اگر دلتان بخواهد به مراکز خرید آلانیا و همین طور مراکز تفریحی آن و البته جاذبه های گردشگری آن مراجعه کنید، ناچار به استفاده از تاکسی و اتوبوس می شوید. حالا بسته به اینکه هتل شما چقدر با جاهای دیدنی و مراکز تفریحی آلانیا فاصله داشته باشد، بودجه ای که برای تردد در این شهر نیاز دارید هم برایتان کم یا زیاد می شود. اما خوب است این را بدانید که اصولا مسافران و توریستان بین 8 تا 10 لیره را به صورت روزانه خرج کرایه تاکسی و اتوبوس در این شهر زیبا در ترکیه می کنند. با این حساب بهتر است که شما هم چنین بودجه برای تردد در آلانیا داشته باشید.

کرایه تاکسی و اتوبوس در آلانیا

سواحل زیبای شهر آلانیا ترکیه

قیمت بلیط جاهای دیدنی آلانیا

اگر شما هم اهل موزه گردی و بازدید از جاهای دیدنی آلانیا باشید، باید حداقل 14 لیره را به ازای هر روز اقامتتان در آلانیا به عنوان بودجه تفریح در آلانیا مد نظر داشته باشید. مثلا اگر شما بخواهید 5 روز در آلانیا بمانید و هر روز را به گشت و گذار در این شهر اختصاص دهید، باید حدود 70 لیره را همراهتان داشته باشید تا با آن بلیط موزه و دیگر جاذبه های توریستی آلانیا را تهیه کنید. البته این را هم بگوییم که اکثر مسافران این شهر هر روز را صرف گشت و گذار در این شهر نمی کنند و بعضی از روزها را در هتلشان می مانند تا از استخرها، پارک آبی و دیگر امکانات تفریحی هتلشان بهره مند شوند.

امیدواریم که این مطلب برایتان مفید بوده باشد و حالا بهتر بتوانید برای تجربه یکی از هیجان انگیزترین سفرهای زندگیتان یعنی سفر به آلانیا بودجه بندی کنید و راحت تر بتوانید هزینه های این سفر به یادماندنیتان را تخمین بزنید. در نهایت این را بگوییم که در مورد سفر به شهری مثل آلانیا، اگر سفرتان را با تور انجام دهید، عملا خیلی از هزینه های گفته شده را در پیش ندارید و این یعنی اصلی ترین هزینه که برای سفر به آلانیا در پیش دارید، همان هزینه رزرو تور آلانیا است. برای سفر نوروزی نیز تور آلانیا نوروز 1400 را می توانید در مهرپرواز رزرو کنید.


درباره آلانیا بیشتر بخوانید:

دیدنی ترین جاذبه های گردشگری آلانیا

در بهترین سواحل خانوادگی آلانیا خوش بگذرانید!

همه چیز در مورد فرهنگ، سنت ها و سبک زندگی مردم آلانیا

 

هزینه سفر به آلانیا
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 15:23

هزینه سفر به آلانیا چقدر است؟

آلانیا که نام شهری زیبا در استان آنتالیا ترکیه است، یکی از آن جاذبه های گردشگری است که این روزها تعریف و تمجید زیادی از آن در دنیای گردشگری می شود. شهری که به سواحل زیبا و طبیعت خارق العاده ای که دارد، مشهور شده است و هتل هایش به اندازه هتل های آنتالیا بزرگ، لوکس، مجهز و جذاب هستند. ما امروز می خواهیم ببینیم که هزینه سفر به آلانیا چقدر است و شما با چقدر پول می توان فرصت بازدید از آن را به خودتان هدیه دهید. با این اوصاف باید بگوییم که در ادامه یک حساب و کتاب جزئی در پیش داریم و می خواهیم با هم یک دو دو تا چهارتای ساده کنیم. پس ماشین حساب و دفتر حساب هایتان را نزدیکتان داشته باشید که حتما به آن ها نیاز پیدا می کنید.

قیمت ارزانترین تور آلانیا


بهترین راه سفر به آلانیا مثل هر شهر دیگری در کشور زیبای ترکیه این است که یک تور ارزان برای خودتان پیدا کنید و با این کار خیالتان را از بابت قیمت بلیط هواپیما آلانیا، قیمت هتل در آلانیا و قیمت غذا و خورد و خوراک در این شهر و حتی هزینه تجربه یک سری از تفریحات در این شهر ساحلی راحت کنید. چراکه اکثر هتل های این شهر امکانات گسترده ای دارند و خیلی هایشان آل اینکلوسیو و یا آلترا آل اینکلوسیو هستند و در واقع خدمات خیلی از هتل های این شهر بدین شکل است که سرو غذا، نوشیدنی و تجربه تفریحات متنوع در آن ها رایگان است. حالا سوال این است که قیمت تور آلانیا چقدر است؟ برای اینکه جواب قطعی تری از قیمت به روز شده این تور پیدا کنید، به شما توصیه می کنیم که یک تماس کوتاه و فوری با ما بگیرید تا رنج قیمتی تور آلانیا در زمان مورد نظر شما برای سفر را به شما بگوییم و ارزانترین آفرها را به شما معرفی کنیم. اگر هم نظرتان این است که بدون تور به آلانیا سفر کنید، می توانید ادامه مطلب را مطالعه کنید تا حدود هزینه سفر به آلانیا دستتان بیاید.

قیمت ارزانترین تور آلانیا

نمایی زیبا از آلانیا ترکیه

قیمت بلیط هواپیما و هتل در آلانیا


از آنجایی که سفر به آلانیا نیاز به ویزا ندارد، خودتان هم می توانید خیلی راحت با رزرو بلیط هواپیما و هتل در این شهر راهی سفر به آن شوید. اما همان طور که می توانید حدسش را بزنید، این روش برای سفر به آلانیا دردسرهای خاص خودش را دارد و شما باید برای برنامه ریزی آن کمی بیشتر وقت بگذارید. خوب است این را بدانید که قیمت هتل در آلانیا مثل هر شهر دیگری متنوع است. گفتنی است که قیمت میانگین یک اتاق دو تخته در هتل های آلانیا حدود 146 لیره است. البته مسلم است که قیمت هر هتل با هتل دیگر بسته به امکانات و لوکیشنی که در این شهر ساحلی دارد، متفاوت است و این یک عدد میانگین محسوب می شود. نکته دیگر اینکه قیمت هتل در فصل تابستان در آلانیا از هر فصل دیگری بیشتر است و دلیلش هم این است که فصل تابستان همان فصلی است که امکان تجربه تفریحات بیشتری در این شهر و هتل های آن وجود دارد. اگر شما هم بخواهید در همین فصل راهی آلانیا شوید، باید انتظار این را داشته باشید که قیمت ها حدود 30 درصد برایتان بیشتر شود. در مورد قیمت بلیط هواپیما آلانیا هم همین موضوع صدق می کند و مسلم است که قیمت بلیط هواپیما هم فصل به فصل تغییر پیدا می کند. راحت ترین کاری که می توانید برای اطلاع از ارزانترین نرخ قیمت بلیط هواپیما آلانیا در تاریخ های مختلف انجام دهید، این است که در بخش خرید بلیط وب سایت مهر پرواز تاریخ مورد نظرتان را وارد کنید تا قیمت ایرلاین های مختلف برایتان نمایش داده شود. در ضمن می توانید قیمت دقیق هتل های 3 ستاره، 4 ستاره و همین طور 5 ستاره را از همکاران ما استعلام بگیرید.

قیمت بلیط هواپیما و هتل در آلانیا

طبیعت بسیار زیبای آلانیا

قیمت غذا در آلانیا

نکته ای که باید مد نظر داشته باشید، این است که در بیشتر هتل های آلانیا غذا به صورت رایگان برای مهمانان سرو می شود و در واقع قیمت آن در قیمت پکیج تور لحاظ می شود. پس بهتر است که اول نگاهی به خدمات هتلتان بیندازید و ببینید که در هتل مد نظر شما هم صبحانه ناهار شام به صورت رایگان سرو می شود یا نه. اگر این طور بود، دیگر نیازی نیست که قیمت غذا در آلانیا را به بودجه بندیتان اضافه کنید. اما به هر حال خوب است این را بدانید که اگر خودتان بخواهید غذایتان را در این شهر تهیه کنید، باید یک بودجه حدودا 40 لیره ای را برای خورد و خوراک هر نفرتان در هر روز اقامتتان در این شهر در نظر داشته باشید.

کرایه تاکسی و اتوبوس در آلانیا

از آنجایی که بیشتر هتل های آلانیا مجهز به ساحل اختصاصی و امکانات تفریحی هستند، به احتمال زیاد شما هم با سفر به آلانیا زیاد در تردد نخواهید بود. اما به هر حال اگر دلتان بخواهد به مراکز خرید آلانیا و همین طور مراکز تفریحی آن و البته جاذبه های گردشگری آن مراجعه کنید، ناچار به استفاده از تاکسی و اتوبوس می شوید. حالا بسته به اینکه هتل شما چقدر با جاهای دیدنی و مراکز تفریحی آلانیا فاصله داشته باشد، بودجه ای که برای تردد در این شهر نیاز دارید هم برایتان کم یا زیاد می شود. اما خوب است این را بدانید که اصولا مسافران و توریستان بین 8 تا 10 لیره را به صورت روزانه خرج کرایه تاکسی و اتوبوس در این شهر زیبا در ترکیه می کنند. با این حساب بهتر است که شما هم چنین بودجه برای تردد در آلانیا داشته باشید.

کرایه تاکسی و اتوبوس در آلانیا

سواحل زیبای شهر آلانیا ترکیه

قیمت بلیط جاهای دیدنی آلانیا

اگر شما هم اهل موزه گردی و بازدید از جاهای دیدنی آلانیا باشید، باید حداقل 14 لیره را به ازای هر روز اقامتتان در آلانیا به عنوان بودجه تفریح در آلانیا مد نظر داشته باشید. مثلا اگر شما بخواهید 5 روز در آلانیا بمانید و هر روز را به گشت و گذار در این شهر اختصاص دهید، باید حدود 70 لیره را همراهتان داشته باشید تا با آن بلیط موزه و دیگر جاذبه های توریستی آلانیا را تهیه کنید. البته این را هم بگوییم که اکثر مسافران این شهر هر روز را صرف گشت و گذار در این شهر نمی کنند و بعضی از روزها را در هتلشان می مانند تا از استخرها، پارک آبی و دیگر امکانات تفریحی هتلشان بهره مند شوند.

امیدواریم که این مطلب برایتان مفید بوده باشد و حالا بهتر بتوانید برای تجربه یکی از هیجان انگیزترین سفرهای زندگیتان یعنی سفر به آلانیا بودجه بندی کنید و راحت تر بتوانید هزینه های این سفر به یادماندنیتان را تخمین بزنید. در نهایت این را بگوییم که در مورد سفر به شهری مثل آلانیا، اگر سفرتان را با تور انجام دهید، عملا خیلی از هزینه های گفته شده را در پیش ندارید و این یعنی اصلی ترین هزینه که برای سفر به آلانیا در پیش دارید، همان هزینه رزرو تور آلانیا است. برای سفر نوروزی نیز تور آلانیا نوروز 1400 را می توانید در مهرپرواز رزرو کنید.


درباره آلانیا بیشتر بخوانید:

دیدنی ترین جاذبه های گردشگری آلانیا

در بهترین سواحل خانوادگی آلانیا خوش بگذرانید!

همه چیز در مورد فرهنگ، سنت ها و سبک زندگی مردم آلانیا

 

هزینه های سفر به مسکو روسیه
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 15:2

هزینه های سفر به مسکو روسیه چقدر است؟

آیا مسکو شهر گرانی برای سفر، تفریح و گشت و گذار است؟ سفر به مسکو روسیه چقدر هزینه دارد؟ ما امروز در این مطلب از آژانس مسافرتی مهرپرواز می خواهیم درباره مسائل مالی سفر به مسکو با شما صحبت کنیم و با هم یک حساب و کتاب مختصر کنیم و ببینیم که یک نفر یا یک خانواده برای این سفر باید چقدر پول داشته باشد؟ در ادامه درباره تمام ریز هزینه های سفر به مسکو صحبت می کنیم.

هزینه های سفر به مسکو روسیه

برنامه ریزی برای هزینه های سفر به مسکو روسیه

رزرو تور مسکو روسیه

اولین کاری که شما برای اینکه راهی مسکو شوید، باید آن را انجام دهید، این است که یک تور برای خود رزرو کنید. در واقع باید بگوییم که این راحت ترین روش برای سفر به روسیه است. اما سوال این است که قیمت تور روسیه چقدر است؟ نکته ای که باید مد نظر داشته باشید، این است که تورهایی که به مقصد این شهر برگزار می شوند، متنوع هستند و هم تورهای لوکس و هم تورهای ارزانی برای این مسیر برگزار می شوند که مسلما در کیفیت و خدمات تور و همین طور خدمات هتل ها و موارد دیگر با یکدیگر متفاوت هستند. برای اینکه از بهترین نرخ های این تور باخبر شوید، بهتر است که یک تماس کوتاه با ما بگیرید تا قیمت های به روز این تورها با خدمات متنوع را به اطلاع شما برسانیم.

اما قبل از آن خوب است این را بدانید که در مسکو همه مدل هتلی با همه مدل قیمتی وجود دارد. اما اگر بخواهیم یک میانگین خدمتتان عرض کنیم، باید بگوییم که اصولا توریستان حدود 2،600 روبل روسیه را خرج اقامت یک شب در مسکو می کنند. حالا شما می توانید با انتخاب یک هتل ارزان یا یک هتل لوکس، مبلغی کمتر یا بیشتر از این میانگین را برای اقامتتان در نظر بگیرید. نکته دیگر اینکه اگر هتل خود را از قبل رزرو کنید، معمولا با آفرهای بهتری با نرخ های بهتری رو به رو خواهید شد.

رزرو تور مسکو روسیه

یکی از جاذبه های گردشگری معروف مسکو روسیه

هزینه تردد در مسکو روسیه

نکته ای که باید به شما بگوییم، این است که اصولا تردد در مسکو در این شهر نسبتا مقرون به صرفه است. البته به شرطی که شما از وسایل حمل و نقل عمومی این شهر استفاده کنید. گفتنی است که موزه مسکو جزء جاهای دیدنی این شهر محسوب می شود و به قدری زیباست که شما با استفاده از آن می توانید احساس این را هم تجربه کنید که در هر ایستگاه از یک موزه دیدنی بازدید کرده اید. با این حساب بهتر است که تا جای ممکن در زمان اقامت در این شهر از استفاده از تاکسی و البته اتوبوس و دیگر وسایل نقلیه چشم پوشی کنید و از همان مترو برای تردد در شهر استفاده کنید. 

لازم به ذکر است که قیمت بلیط یک طرفه مترو مسکو 55 روبل روسیه است. حالا گذشته از آن، خوب است این را هم بدانید که کرایه تاکسی از فرودگاه مسکو تا مرکز شهر مسکو چیزی بین 1000 تا 2500 روبل روسیه است و همان طور که می بینید از نظر قیمتی کرایه تاکسی در مسکو تفاوت زیادی با کرایه مترو دارد و با این حساب مشخص است که استفاده از مترو در این شهر گذشته از اینکه تجربه جالب تری است، از نظر هزینه ای نیز مقرون به صرفه تر است. با همه این اوصاف به شما توصیه می کنیم حدود 300 روبل برای پرداخت کرایه تاکسی و مترو و وسایل حمل و نقل عمومی دیگر همراهتان داشته باشید.

 

هزینه تفریح در مسکو روسیه

قبل از اینکه درباره هزینه مورد نیاز برای تفریح در مسکو روسیه صحبت کنیم، باید این را به شما بگوییم که در این شهر تفریحات رایگان و ارزان متعددی قابل تجربه هستند که از جمله آن ها می توان به بازدید از یک موزه هنری، قدم زدن در یک پارک زیبا و بازدید از یک کلیسای خاص اشاره کرد. ضمنا یک سری تورهای پیاده روی رایگان در این شهر برگزار می شوند که اگر در آن ها شرکت کنید، فرصت بازدید از جاذبه های گردشگری مسکو و آشنا شدن با این شهر را با یک هزینه مقرون به صرفه کسب می کنید.

اما خوب است برای اینکه هزینه تفریح در مسکو روسیه دستتان بیاید، قیمت بلیط ورودی مهمترین جاذبه های گردشگری مسکو را بدانید. مثلا خوب است این را بدانید که قیمت بلیط کرملین مسکو 700 روبل روسیه، قیمت بلیط موردی موزه پوشکین 400 روبل روسیه و قیمت بلیط ورودی گالری ترتیاکوف 500 روبل روسیه است.

با این اوصاف و با انجام یک حساب و کتاب جزئی می توان گفت که اگر شما به ازای هر روز اقامتتان در این شهر حدود 1000 تا 1200 روبل داشته باشید، می توانید از پس بلیط این جاهای دیدنی بربیایید و تفریحات خوبی را در این شهر تجربه کنید.

 

هزینه تفریح در مسکو روسیه

هزینه تفریح در مسکو روسیه و بازدید از اماکن گردشگری

 

قیمت غذا و نوشیدنی در مسکو روسیه

مسلما است که شما برای سفر به مسکو باید بودجه ای برای خورد و خوراک خود داشته باشید. برای اینکه بتوانید یک برآیند خوب هم درباره هزینه های این چنینی در ذهنتان داشته باشید، باید این را بدانید که قیمت یک  فنجان قهوه در مسکو بین 65 تا 150 روبل است، قیمت یک بطری آب کوچک 100 روبل و قیمت میانگین غذا برای دو نفر حدود 550 روبل است. با همه این اوصاف توصیه ما به شما این است که نفری حدود 900 روبل برای غذای هر روزتان به همراه داشته باشید. البته مشخص است که اگر صبحانه را در هتل خودتان در شهر مسکو میل کنید، هزینه تان برای خرید غذا در این شهر کمتر از 900 روبل هم می شود. البته این به شرطی است که رستوران های متوسط را برای غذا خوردن انتخاب کنید و به دنبال خوردن غذا در یک رستوران خیلی خاص یا خیلی لاکچری نباشید.

 

سخن پایانی

حالا که به پایان مطلب رسیدیم، کافی است که تعداد نفرات و تعداد روزهای اقامتتان را مشخص کنید، هزینه های ذکر شده را روی کاغذ بنویسید و یک برآورد کلی از هزینه های سفر به مسکو روسیه برای خودتان و همسفرانتان انجام دهید تا بودجه بندی این سفر برایتان آسان شود و دیگر این سوال که چقدر پول برای سفر به مسکو روسیه نیاز هست را در ذهن نداشته باشید. برای شما عزیزان سفر بسیار خاطره انگیز، بسیار شیرین و بسیار به یادماندنی را آرزو می کنیم. سفر به خیر.

 


درباره سفر به روسیه بیشتر بخوانید:

 

چگونه ارزان به روسیه سفر کنیم؟

7 سوغاتی که فقط از روسیه می توانید بخرید

چگونه می توان از مسکو به سنت پترزبورگ رفت؟

 

هتل آل اینکلوسیو چیست و چه فرقی با بقیه هتل ها دارد؟
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 14:6

هتل آل اینکلوسیو، فولبرد و هافبرد چه فرقی با هم دارند؟

همه ما وقتی که شرایط مسافرت برایمان جور می شود خوشحال می شویم و یک شور و هیجان شدید در وجودمان شکل می گیرد. اما واقعیت این است که به شرطی این شور و هیجان تا انتهای سفر برایمان باقی می ماند که سفر به همان شکلی که برایش برنامه ریزی کردیم، پیش برود. یکی از مواردی که شما باید به آن توجه کنید، این است که نوع هتل و همین طور خدمات هتل می تواند تاثیر مستقیمی بر روی کیفیت سفر شما بگذارد و این مساله در سفرهای ساحلی مثل سفر به آنتالیا که عملا بیشتر زمان مسافران در هتل می گذرد، مهم تر می شود. ما امروز می خواهیم فرق خدمات هتل های مختلف از جمله فرق هتل آل اینکلوسیو (All-inclusive)، فولبرد (Full Board)، هافبرد (Half Board) و هتل BB را به شما توضیح دهیم تا یک بار برای همیشه تفاوت آن ها را به طور مشخص متوجه شوید و از این به بعد بتوانید خیلی راحت تر و با دقت بیشتری هتلی که برای اقامت در آن نقشه کشیده اید را رزرو کنید و در نهایت مطمئن باشید که آن هتل همانی است که شرایطش را دوست دارید.

هتل آل اینکلوسیو، فولبرد و هافبرد چه فرقی با هم دارند

سفر می تواند جذاب باشد به شرطی که هتل مناسب انتخاب کنید

 

هتل آل اینکلوسیو چیست؟

خیلی از هتل های شهری مثل آنتالیا با نام آل اینکلوسیو (All-inclusive) یا به صورت مختلف با نام هتل آل شناخته می شوند. اما سوال این است که اصلا آل اینکلوسیو چیست. خوب است این را بدانید که عبارت آل اینکلوسیو در هر هتلی خدمات خاصی را در بر می گیرد و در واقع خدمات آل اینکلوسیو بسته به اینکه آن هتل چه امکاناتی دارد، ممکن است کمی تغییر پیدا کند. به همین خاطر اگر به یک هتل عبارت آل اینکلوسیو نسبت داده شده بود، باید نگاهی هم به خدمات هتل بیندازید تا دقیقا متوجه شوید که این هتل چه خدماتی را به مهمانانش به صورت رایگان ارائه می دهد. این نکات در هنگام رزرو برای سفر با تور آنتالیا نوروز 1400 بسیار کاربردی است.

اصولا در هتل های آل اینکلوسیو (All-inclusive) با یک قیمت مشخص که در واقع قیمت رزرو یک اتاق در آن هتل است، خدمات رایگانی به مهمانان ارائه می شود و این خدمات می تواند شامل سرو غذا، نوشیدنی و خوراکی های میان وعده به صورت رایگان و همین طور امکان استفاده از تفریحات و برنامه های تفریحی به صورت رایگان باشد. البته نکته اینجاست که معمولا در خدمات آل اینکلوسیو یک ساعت پایانی در شب برای ارائه این خدمات در نظر گرفته شده است و بعد از آن دیگر غذا، نوشیدنی یا خدمات دیگر رایگان نیستند.

اینجاست که بحث هتل های یو آل یا آلترا آل اینکلوسیو مطرح می شود. نکته اینجاست که در هتل های یو آل معمولا خدمات رایگان 24 ساعته هستند.

نکته دیگری که باید درباره خدمات آل اینکلوسیو در هتل ها به آن اشاره کنیم، این است که یک سری از خدمت مثل دسترسی به مرکز اسپا و استفاده از خدمات آن مثل ماساژ و همین طور تجربه بازی گلف و ورزش های دیگر می توانند در این هتل رایگان نباشند و شما باید از قبل در مورد آن ها سوال بپرسید.

منظور از هتل های آل اینکلوسیو چیست

نمایی از یک هتل آل اینکلوسیو و بسیار زیبا

هتل فولبرد چیست؟

وقتی عبارت فولبرد (Full Board) به خدمات یک هتل نسبت داده می شود، بدین معنی است که در آن هتل صبحانه، ناهار شام به صورت رایگان برای مهمانان سرو می شود. اما نکته اینجاست که در این هتل ها سرو نوشیدنی یا هر خوراکی خارج از وعده های غذایی اصلی روزانه رایگان نیستند و مهمانان باید صورتحساب مربوط به آن ها را پرداخت کنند. 
با این حساب می توان گفت که خدمات فولبرد معمولا مطلوب توریستانی است که می خواهند صبحانه، ناهار و شامشان را در هتل میل کنند، اما خیلی هم دلشان نمی خواهد که در کل ساعات روز به برنامه های هتل محدود باشند و مدام در هتل بمانند.

منظور از هتل های فولبرد چیست

گردشگران در مسیر هتل

هتل هافبرد چیست؟

حالا گذشته از خدمات آل اینکلوسیو، آلترا آل اینکلوسیو و فولبرد، یک نوع خدمات دیگر هم در بعضی از هتل ها به مهمانان ارائه می شود که به آن هافبرد (Half Board) گفته می شود. نکته اینجاست که در هتل هایی که خدمات هافبرد ارائه می شود، صبحانه و شام به صورت رایگان برای مهمان سرو می شود. این بدین معنی است ناهار و خوراکی های دیگر شامل پکیج رایگان آن هتل نیستند و مهمانان باید در صورت نیاز به استفاده از خدمات دیگر هزینه جداگانه ای را به آن هتل پرداخت کنند. 
با این اوصاف می توان گفت که کسانی باید خدمات هافبرد را در نظر داشته باشند که می خواهند کل روز را خارج از هتل بگذرانند و می خواهند بعد از خوردن صبحانه از هتل خارج شوند و در شهر گشت و گذار کنند و دوباره موقع شام به هتل برگردند.

کدام هتل ها غذاها را رایگان سرو می کنند؟

همان طور که تا اینجای مطلب گفتیم، هم در هتل های آل، هم در هتل های فولبرد و هم در هتل های هافبرد غذای رایگان برای مهمانان سرو می شود. اما نکته اینجاست که در خدمات آل اینکلوسیو هم صبحانه و ناهار و شام و هم خوراکی های میان وعده و نوشیدنی ها تا یک ساعت مشخص برای مهمانان رایگان است.

اما معمولا در هتل های آلترا آل اینکلوسیو یا هتل های یوآل همان خدمات هتل های آل به صورت شبانه روزی به مهمانان به صورت رایگان ارائه می شود.

از آن طرف در هتل های فولبرد هر سه وعده غذایی به صورت رایگان برای مهمانان سرو می شود و هر خوراکی یا خدماتی خارج از این سه وعده غذایی هزینه مخصوص به خودش را به صورت جداگانه دارد.

همچنین در هتل های هافبرد هم فقط صبحانه و شام برای مهمانان سرو می شود و در آن ها خبری از سرو ناهار و خوراکی های میان وعده به صورت رایگان نیست.

 

هتل BB چیست؟

یک سری از هتل ها نیز به نام هتل های B&B یا هتل های بی بی شناخته می شوند. نکته اینجاست که B ابتدایی در این عبارت حالت مختصر کلمه bed به معنی تخت خواب است و B انتهایی هم مختصر کلمه breakfast به معنی صبحانه است. این یعنی در هتل های BB شما می توانید با رزرو اتاقتان از خدمات سرو صبحانه به صورت رایگان هم بهره مند شوند. این هتل ها معمولا برای کسانی مناسب هستند که می خواهند یک صبحانه مفصل را در هتلشان میل کنند و خیال این را ندارند که از خدمات دیگری در هتلشان استفاده کنند.

هتل SC چیست؟

نکته دیگر اینکه یک سری هتل وجود دارند که مجهز به آشپزخانه هستند و شما در آن ها می توانید در آن ها خودتان آشپزی کنید. این مدل هتل ها که عبارت self catering به آن ها نسبت داده می شود، هتل هایی هستند که کسانی از اقامت در آن ها استقبال می کنند که قصد این را ندارند که هزینه سرو غذا در هزینه رزرو اتاقشان لحاظ شود و می خواهند دستشان برای درست کردن غذا برای خودشان باز شود. در واقع باید بگوییم که این هتل ها برای خانواده ها و همین طور کسانی که به دنبال تجره یک سفر فوق العاده ارزان هستند، مناسب تر هستند.

امیدواریم که حالا دید بازتری به خدمات مختلف ارائه شده در هتل های مختلف داشته باشید و حالا بدانید که برای شما چه هتلی با چه خدماتی مناسب تر است.

کدام هتل ها غذاها را رایگان سرو می کنند

هتل هایی که غذاهای رایگان سرو می کنند

بهترین قیمت تورهای داخلی و خارجی با آژانس هواپیمایی مهرپرواز
آماده هستید تا یک سفر هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید؟! از طریق آژانس هواپیمایی مهرپرواز می توانید مطمئن ترین خدمات مسافرتی را دریافت نمایید. همین حالا می توانید با خرید تورهای خارجی از قبیل تور آنتالیا به زیباترین نقطه جهان سفر کنید. همچنین با خرید تورهای لحظه آخری نیز از آفر های ویژه بهرمند شوید و با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی مهرپرواز سفری مطمئن را برای خود رقم بزنید. تلاش ما درآژانس مهرپرواز این است تا بهترین هتل ها و اقامتگاه ها را با بهترین قیمت ها به شما مسافران گرامی ارائه دهیم که در تورهای نوروز 1400 می توانید از خدمات آن ها بهرمند شوید.


درباره راهنمای سفر بیشتر بخوانید:

مهم ترین نکات و وسایل که در سفر باید به آن ها توجه داشت

با مشکل زبان در سفر چه باید کرد؟

اشتباه های توریستان در سفر به استانبول

 

ترکیه برای کار بهتر است یا تایلند؟
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 13:27

دو کشوری که این روزها ایرانیان از مهاجرت کاری به آن ها استقبال می کنند، ترکیه و تایلند هستند. خیلی ها این دو تا کشور را با هم مقایسه می کنند و می خواهند بدانند که کدامیک از این کشورها شرایط مساعدتری برای کار دارند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید، بهتر است که چند دقیقه ای وقت بگذارید و این مطلب را بخوانید تا ببینید که واقعا کدامیک از این کشورها برای کار بهتر هستند و کدامشان شرایط بهتری برای زندگی و کار شما دارند. در این مطلب از آژانس هواپیمایی مهرپرواز حقایقی را درباره کار در ترکیه یا کار در تایلند به شما می گوییم که مطمئنا تصمیم گیریتان را برای انتخاب بین ترکیه یا تایلند برای کار راحت تر می کنند. 

کار در ترکیه یا کار در تایلند

اول از همه باید این را به شما بگوییم که اگر بخواهیم فقط مقوله کار و پیشرفت شغلی را در نظر بگیریم، باید بگوییم که ترکیه اقتصاد بهتری به نسبت تایلند دارد. حقیقت این است که ترکیه به مثال پلی بین آسیا، اروپا و همین طور آفریقاست. چراکه نیمی از ترکیه در قاره آسیا واقع شده است و نیمی از آن هم در قاره اروپا قرار گرفته است و از جهتی نسبتا فاصله کمی هم از سمت جنوب با قاره آفریقا دارد و این یعنی از نظر جغرافیا موقعیت خوبی دارد. اما سوال این است که این مساله جغرافیایی چه تاثیری روی کسب کار دارد؟

نکته اینجاست که اگر شما بخواهید کسب و کاری در ترکیه داشته باشید و فروشی در اروپا، روسیه و همین طور آسیای مرکزی داشته باشید، به احتمال زیاد پیشرفت بیشتری در ترکیه به نسبت تایلند خواهید داشت. این را هم بگوییم که زیرساخت های ترکیه از تایلند بهتر است و ارتباطات خوبی هم بازار اروپا، روسیه و آسیای مرکزی دارد. اما این را هم باید در نظر داشته باشید که اگر قصد تولید محصولی را داشته باشید، هزینه تولید و همین طور مالیات در ترکیه از تایلند بیشتر است. اما با توجه به اینکه بازار کار در ترکیه بهتر است، باز هم می توان گفت که کار در ترکیه راحت تر از کار در تایلند است.

اما با همه این ها، یک سری از افراد مهاجرت کاری به تایلند را ترجیح می دهند. به هر حال این یک واقعیت است که هر کدام از این کشورها مزایا و معایبی دارند. در ادامه می خواهیم شرایط هر دو کشور ترکیه یا تایلند برای کار و زندگی را بررسی کنیم و یک سری نکات جالب درباره هر دو به شما بگوییم تا ببینید که برای شخص شما تایلند برای کار بهتر است یا ترکیه؟!

 

شرایط اقامت و زندگی در تایلند

یکی از نکاتی که همیشه مهاجران تایلند از آن به نیکی یاد می کنند، مهربانی مردمان این کشور است. واقعیت این است که مردم تایلند مهربان هستند. اما شما باید این را هم در نظر داشته باشید که فرهنگ کاملا متفاوتی با ما ایرانیان دارند و شاید بتوان گفت که به نسبت ترکیه، فرهنگشان تفاوت بیشتری با ما دارد و شاید هماهنگ شدن با این فرهنگ برای بعضی از ایرانیان سخت باشد.

یک نکته مثبت دیگری که درباره کار و زندگی در تایلند وجود دارد، این است که هزینه ها در این کشور بسیار پایین است و اصولا شما با درآمدی که در این کشور دارید، می توانید از پس هزینه های زندگیتان بر بیایید. البته به شرطی که کمی هم صرفه جویی به خرج دهید و به چشم مسافرت به اقامت کاریتان در این کشور نگاه نکنید و مدام به دنبال تفریح نباشید!

این را هم بگوییم که تایلند کشور فوق العاده زیبایی است و مسلما تجربه کار در یک کشور زیبا می تواند تجربه فوق العاده ای باشد و حال دلتان را بهتر کند. اما همه این ها به شرطی است که شما یک شغل خوب در تایلند داشته باشید.

 

مجوز کار در تایلند

 گفتنی است که ممکن است در ابتدا پیدا کردن شغل در تایلند خیلی ساده نباشد. پس بهتر است که قبل از اینکه اسباب و اثاثیه تان را به قصد مهاجرت کاری به تایلند جمع کنید، یک شغل در این کشور برای خودتان دست و پا کنید. البته اگر به دنبال شغل خاصی نیستید و به حقوق های کم راضی هستید، می توانید به این کشور بروید و بعد به دنبال یک کار ساده در آن باشید.

نکته دیگری که باید مد نظر داشته باشید، این است که شاید کار کردن با یک تایلندی خیلی برایتان آسان نباشد. چراکه در تایلند محیط های کاری مثل محیط های کاری کشورهای غربی منظم نیست و اصولا مردم تایلند خیلی مسائل مختلف را جدی نمی گیرند و خیلی اهل برنامه ریزی نیستند. پس اگر شما فرد منظمی هستید، بهتر است که از کار در تایلند صرف نظر کنید تا از این بابت اذیت نشوید.

این را هم بگوییم که در فرهنگ تایلندی خارجی ها حق و حقوق کمتری از خود مردم تایلند دارند و با این حساب فقط در صورتی می توانید جایگاه بالایی در جامعه این کشور داشته باشید و از امنیت اجتماعی بالایی برخوردار باشید که پول زیادی داشته باشید.

این را هم بگوییم که اگرچه یک سری از شرکت ها در تایلند بین المللی هستند و کارمندانشان از زبان انگلیسی استفاده می کنند، اما در کل کسانی می توانند زندگی راحت و آسوده ای را در این کشور داشته باشند که هم زبان مردم این کشور باشند و در واقع زبان تایلندی را خوب بلد باشند. با این حساب باید شما هم دغدغه یادگیری زبان تایلندی را به دغدغه های مهاجرت شغلی به این کشور اضافه کنید و حتما سعی کنید که از قبل برای یادگیری آن برنامه ریزی داشته باشند. 

 

درباره کار و زندگی در تایلند

کار و زندگی در تایلند

واقعیت های زندگی در ترکیه

مهاجرت شغلی به ترکیه و در واقع کار در ترکیه هم شرایط خاص خودش را دارد و آن هم مزایا و معایب مختلفی دارد. یکی از مواردی که باعث محبوبیت کار در ترکیه نزد ایرانیان شده، این است که ترکیه به نسبت تایلند به کشور ما نزدیک تر است، مردمانش فرهنگ نزدیک تری به ما دارند و رفت و آمد بین ایران و این کشور راحت تر از رفت و آمد بین ایران و تایلند است.

نکته دیگری که همه به آن توجه می کنند، این است که یاد گرفتن زبان ترکیه ای برای ایرانیان، علی الخصوص ایرانیان ترک زبان، راحت تر است و این مساله بسیار مهمی است که شما هم باید به آن توجه داشته باشید و ببینید که آیا شما می توانید زبان ترکیه ای را یاد بگیرید یا نه. چراکه شاید در بعضی از شرکت ها و مشاغل در ترکیه کارتان با زبان انگلیسی راه بیفتد، اما در ترکیه فقط زبان ترکیه ای به کارتان می آید و عملا زبان انگلیسی مگر در شغل های بسیار محدود و خاص برایتان کاربردی نخواهد بود.

این را هم بگوییم که پیدا کردن کار در ترکیه به آن آسانی که فکرش را می کنید نیست و خیلی از مهاجران ایرانی بعد از چند ماه به ایران بر می گردند و اقرار می کنند که نتوانسته اند شغل خوب و پر درآمدی را در این کشور پیدا کنند. با این حساب بهتر است که اول از این مساله مطمئن باشید که در این کشور کار خوبی در انتظارتان است و بعد قصد مهاجرت به ترکیه را عملی کنید.

این مساله وقتی مهم می شود که بخواهید در شهرهای بزرگ این کشور اقامت کنید. چراکه هزینه زندگی در شهرهای بزرگ این کشور از جمله استانبول خیلی بالاست و به هر حال شما باید شغلی در این کشور داشته باشید که بتوانید از پس کرایه های سنگین خانه های این شهر و همین طور هزینه های دیگر زندگی بربیایید.

 

شرایط کار در ترکیه

نکته مهم درباره کار در ترکیه این است که پیدا کردن شغل برای شما سخت تر از اهالی خود ترکیه است و شاید لازم شود که در ترکیه به شغل هایی کمتر از توانایی خود راضی شوید و این مورد هم موردی است که بعضی از مهاجران ایرانی را اذیت می کند.

اما سوال این است که با همه این اوصاف کدام کشور برای کار بهتر است؟ ترکیه یا تایلند؟ در جواب باید بگوییم که شما برای کار در هر دو کشور باید از قبل به دنبال پیدا کردن یک شغل خوب باشید. در ضمن باید به اولویت های خود توجه کنید و ببینید که با توجه به شرایطی که در مورد هر دو کشور در این مطلب گفته شد، کدامشان با روحیات و سبک زندگی شما تطابق بیشتری دارند.

در نهایت اینکه این یک تصمیم شخصی است و فقط شما می توانید با توجه به کاری که به دنبال آن هستید و ایده آل هایی که برای زندگی و کار در نظر دارید، می توانید ببینید که کدام کشور برای شما شرایط بهتری دارد. 

درباره کار و زندگی در ترکیه

کار و زندگی در ترکیه

 

بهترین قیمت تورهای داخلی و خارجی با آژانس هواپیمایی مهرپرواز
آماده هستید تا یک سفر هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید؟! از طریق آژانس هواپیمایی مهرپرواز می توانید مطمئن ترین خدمات مسافرتی را دریافت نمایید. همین حالا می توانید با خرید تورهای ارزان داخلی و خارجی از قبیل تور ترکیه، تور ارزان استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی و تور مارماریس به زیباترین نقاط جهان سفر کنید. اگر قصد سفر به استانبول در نوروز را دارید تور استانبول نوروز را نیز توصیه می کنیم. همچنین با خرید تورهای لحظه آخری نیز از آفر های ویژه بهرمند شوید و با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی مهرپرواز سفری مطمئن را برای خود رقم بزنید. تلاش ما درآژانس مهرپرواز این است تا بهترین هتل ها و اقامتگاه ها را با بهترین قیمت ها به شما مسافران گرامی ارائه دهیم که در تورهای نوروز 1400 می توانید از خدمات آن ها بهرمند شوید.


درباره کار در نقاط مختلف دنیا بیشتر بخوانید:

آیا دبی برای کار خوب است؟

پیدا کردن شغل در ترکیه

ویزای کار در اروپا چیست و چه شرایطی دارد؟

 

هزینه های سفر به هند
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 12:35

هزینه های سفر به هند چقدر است؟

کشور هند کشور بزرگی است و مشخص است که هزینه های سفر به آن بسته به اینکه هر کسی می خواهد از چند تا از شهرهای آن دیدن کند و بسته به اینکه می خواهد چند روز را در این کشور زیبا به گشت و گذار اختصاص دهد، تغییر می کند. اما از آنجایی که اکثر ما ایرانیان و البته اکثر توریستان کشورهای نقاط دیگر دنیا شهرهای دهلی آگرا جیپور را برای سفر انتخاب می کنیم، ما هم در این مقاله بر روی هزینه های سفر به این سه شهر هند تمرکز کرده ایم. در ادامه می خواهیم این را بررسی کنیم که هزینه سفر به هند در سه شکل سفر ارزان، سفر با هزینه متوسط و سفر لوکس و لاکچری حدودا چقدر است. پس با ما همراه باشید و این مطلب جالب و جذاب را از دست ندهید.

هزینه های سفر به هند

فیل، یکی از جاذبه های سفر به هند

بخش بندی هزینه های سفر به هند

برای اینکه شما بتوانید تخمین خوب و قابل قبولی از هزینه های سفر به هند بزنید، اول باید این را در ذهنتان مشخص کنید که می خواهید با تور به هند سفر کنید یا می خواهید خودتان با تهیه ویزا هند و رزرو بلیط هواپیما و هتل این سفر به یادماندنی را تجربه کنید. چراکه در حالت اول یک سری هزینه ها در هزینه تور برای شما لحاظ می شود و دیگر با پرداخت هزینه مربوط به رزرو ارزانترین تور هند نباید هزینه جداگانه ای را برای اقامت و پروازتان به این کشور در نظر بگیرید و فقط باید یک بودجه برای تفریح و همین طور خورد و خوراک با خودتان به این کشور ببرید. البته این را هم بگوییم که اگر در خدمات هتلی که انتخاب می کنید سرو ناهار و شام در نظر گرفته باشد، بابت این مورد هم به هزینه جداگانه نیازی ندارید. با داشتن این موارد در ذهن با ما همراه باشید تا با هم هزینه های سفر به هند را بررسی کنیم.

قیمت بلیط هواپیما هند

به این خاطر که قیمت بلیط هواپیما هند مثل هزینه بلیط هواپیما هر مقصد گردشگری دیگری بسته به روز و ساعت و ایرلاین تغییر پیدا می کند، به شما توصیه می کنیم که قیمت بلیط هواپیما هند را در وب سایت مهر پرواز بررسی کنید تا قیمت دقیق بلیط هواپیما هند در روز و ساعت مورد نظرتان دستتان بیاید.

قیمت هتل های هند

حالا ما فرض را بر این می گیریم که شما می خواهید خودتان هتل خودتان را رزرو کنید، در این صورت باید به شما بگوییم که قیمت ارزانترین هتل های هند حدود 700 تا 1500 روپیه برای هر شب اقامت است. البته همان طور که گفته شد، این در مورد ارزانترین هتل های هند ذکر شده و مشخص است که اگر به دنبال امکانات خاصی در هتل باشید، باید بیشتر هزینه کنید. اگر کمی خدمات بیشتری مد نظرتان باشد، می توانید در هتل های قیمت متوسط هند با هزینه میانگین 2500 روپیه برای هر شب اقامت داشته باشید. اگر هم به دنبال رزرو یک هتل لاکچری در هند هستید، باید به صورت میانگین 4500 درهم را برای هزینه هر شب اقامتتان در هند کنار بگذارید. 

هزینه حمل و نقل در هند

اگر شما هم می خواهید از هر سه شهر دهلی آگرا جیپور دیدن کنید، برایتان بهتر است که در قالب تور هند به این کشور سفر کنید. چراکه در غیر این صورت باید خیلی برنامه ریزی دقیقی داشته باشید تا بتوانید هم ترددتان بین شهرهای این کشور را هماهنگ کنید و هم اینکه هتل هایتان را در شهرهای مختلف آن رزرو کنید و این یعنی برنامه ریزیتان از هر نظر باید کامل و بی نقص باشد. اما اگر با تور به این کشور سفر کنید، همه این برنامه ریزی ها برایتان انجام می شود و درصد خطای احتمالی به صفر می رسد. اما به هر حال خوب است این را بدانید که اگر شما می خوهید خودتان بین سه شهر دهلی آگرا جیپور تردد کنید،  می توانید برای طی کردن مسافت بین شهرها از تاکسی، قطار، اتوبوس و حتی هواپیما استفاده کنید و مسلما است که هزینه هر کدام با دیگری متفاوت است. اما به طور کلی توصیه ما به شما این است که به صورت میانگین حدود 50 روپیه را برای طی کردن هر مسیر در نظر داشته باشید. لازم به ذکر است که این هزینه برای طی کردن این مسیر با قطار بیان شده و مشخص است که قیمت بلیط اتوبوس ارزانتر و قیمت بلیط هواپیما از این مقدار بیشتر است.
در ضمن باید این را بگوییم که این قیمت ها برای بلیط قطارهایی بیان شده که شما می توانید از 365 روز قبل آن ها را رزرو کنید. به هر حال این امکان وجود دارد که اگر شما بخواهید همان روز سفر برای رزرو بلیط قطار خود اقدام کنید، مبالغ بیشتری از شما دریافت شود. گفتنی است که اگر شما با تور به این کشور سفر کنید، این هزینه را هم پیش رو نخواهید داشت. 
حالا جدای از این مساله شما باید یک هزینه را هم برای تردد درون شهری در شهرهای دهلی آگرا جیپور در نظر داشته باشید. توصیه ما به شما این است که چه می خواهید به صورت شخصی و چه می خواهید با تور به این کشور سفر کنید، به صورت میانگین 240 روپیه را بابت تردد هر روزتان در نظر دشته باشید.

هزینه تردد در هند

مردم هند و بررسی هزینه تردد در هند

قیمت غذا در هند

نکته دیگری که درباره هزینه های سفر به هند باید بدانید، این است که حداقل قیمت ناهار و شام در هند چیزی حدود 80 تا 150 روپیه است. البته مشخص است که قیمت غذا رستوران به رستوران متفاوت است و اگر شما به رستوران های ارزان قیمت هند نروید و یک رستوران متوسط در این کشور را برای غذا خوردن انتخاب کنید، باید بیشتر یا دقیق تر بگوییم بین 250 تا 400 روپیه برای هر وعده غذایی هزینه کنید. اگر هم به دنبال غذا خوردن در رستوران های لاکچری هند باشید، در این صورت هر غذا برایتان بین 1000 تا 2500 روپیه هزینه خواهد داشت.

قیمت غذا در هند

قیمت غذا در هند

هزینه تفریح در هند

حالا نوبتی هم باشد، باید درباره قیمت بلیط جاهای دیدنی هند صحبت کنیم. ما به شما توصیه می کنیم که نفری حداقل 6000 درهم با خودتان به هند ببرید تا بتوانید از اماکن دیدنی و جاذبه های گردشگری هند دیدن کنید. چراکه همان طور که می دانید جذابیت سفر به هند به بازدید از جاهای دیدنی مختلف آن بر می گردد و واقعا حیف است که شما برای این منظور پول کم بیاورید.
در نهایت این را یادآوری می کنیم که اگر شما با تور به این کشور سفر کنید، خیلی از هزینه های ذکر شده را پیش رو نخواهید داشت. به شما توصیه می کنیم که خدمات توری که مد نظر دارید را بررسی کنید و ببینید که کدامیک از گزینه های ذکر شده در قیمت تور لحاظ شده تا بتوانید تخمین بهتری از این مساله بزنید که باید چقدر پول با خودتان به هند ببرید. در هر صورت آرزومندیم که شما بتوانید فارغ از بودجه ای که برای سفر به هند در نظر دارید، بهترین سفر ممکن را به این کشور تجربه کنید.

هزینه تفریح در هند

هزینه تفریح در هند

اگر علاوه بر کشور هند به کشورهای دیگر آسیایی و طبیعت آن علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم تور سریلانکا نوروز 1400 در ایام عید نوروز و تور سریلانکا در ایام عادی را از دست ندهید.
 

هزینه سفر به ترابزون
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 11:52

هزینه سفر به ترابزون چقدر است؟

ترابزون یک شهر ساحلی در شمال شرقی ترکیه است. این شهر فوق العاده سرسبز و زیباست و طبیعتی که دارد، همه را در نگاه اول غافلگیر می کند. برای بررسی هزینه سفر به ترابزون با ما همراه باشید تا با هم یک حساب سرانگشتی مختصر کنیم و ببینیم که اگر شما بخواهید این شهر زیبای ساحلی را از نزدیک ببینید، باید چقدر پول داشته باشید و چقدر پول با خودتان به ترابزون ببرید.

هزینه سفر به ترابزون

نمایی زیبا از ترابزون ترکیه

هزینه سفر به ترابزون با تور

مثل هر شهر دیگری در ترکیه، شما برای سفر به ترابزون دو راه پیش رو دارید. یکی اینکه تور ترابزون را رزرو کنید و با یک تور برنامه ریزی شده و هماهنگ شده راهی ترکیه شوید که در این صورت دیگر نیازی نیست که نگران قیمت بلیط هواپیما ترابزون، قیمت هتل های ترابزون و همین طور هزینه سرو صبحانه و خدمات دیگر تور باشید. در واقع اگر شما تور را برای خودتان رزرو کنید، دیگر ذهنتان از بابت همه این هزینه ها راحت می شود و بودجه بندی سفر به ترکیه برایتان راحت تر می شود. در این صورت کافی است که مبلغی را برای تامین هزینه های ناهار و شامتان در این شهر و همین طور تفریح یا شاید هم خرید همراهتان داشته باشد. گفتنی است که در ادامه همه این هزینه ها را بررسی می کنیم. اما برای اینکه بخش عمده هزینه سفر به ترابزون با تور دستتان بیاید، بهتر است که یک تماس کوتاه با ما داشته باشید تا رنج قیمت تورها را به شما بگوییم و مناسب ترین قیمت تور ترابزون را به شما آفر دهیم.

 

هزینه سفر به ترابزون به صورت شخصی

همان طور که گفته شد، شما اگر دلتان بخواهد می توانید به راحتی بدون تور و به صورت شخصی به ترابزون سفر کنید. در این صورت باید یک بلیط هواپیما و یک هتل رزرو کنید و با آن ها راهی ترابزون شوید. از آنجایی که برای سفر به ترابزون نیازی به اخذ ویزا ندارید، این روند برایتان ساده است. اما به هر حال در این صورت بودجه بندی سفر و همین طور برنامه ریزی آن کمی برایتان سخت تر می شود. برای اینکه این راه هم برایتان ساده تر شود، می توانید با تماس بگیرید تا قیمت های به روز شده از قیمت بلیط هواپیما ترابزون گرفته تا قیمت هتل های مختلف در این شهر را به شما اطلاع دهیم. این را هم بگوییم که با خواندن ادامه مطلب می توانید دید بازتری نسبت به هزینه های سفر به ترابزون پیدا کنید.

هزینه سفر به ترابزون به صورت شخصی

هزینه سفر به ترابزون به صورت شخصی و بازدید از جاذبه های گردشگری

قیمت هتل های ترابزون

خوب است این را بدانید که به صورت میانگین قیمت هتل های 3 ستاره ترابزون حدود 25 دلار، برای هتل های 4 ستاره کمتر از 40 یورو و برای هتل های لوکس 5 ستاره حدود 60 یورو است. البته همان طور که ذکر شد این مبالغ میانگین هستند و مسلم است که هزینه اقامت در یک هتل 3 ستاره با هتل 3 ستاره دیگر بسته به لوکیشن و امکاناتی که دارد، متفاوت است. نکته دیگر اینکه بهترین راه برای یافتن قیمت به روز هتل مد نظرتان این است که با ما تماس بگیرید و بهتر است به این مبالغ استناد نکنید.

هزینه تفریح و خورد و خوراک در ترابزون

بسته به اینکه شما قصد تجربه چه نوع تفریحاتی را در ترابزون دارید و چقدر اهل خوردن غذاهای متنوع هستید و دلتان می خواهد در چه رستوران هایی با چه سطحی در این شهر غذایتان را میل کنید، باید بین 22 تا 40 دلار را به ازای هر روز اقامت در این شهر همراهتان داشته باشید. در واقع اگر شما به دنبال تفریحات ارزان و رایگان در ترابزون هستید و در مورد غذا هم سختگیری خاصی ندارید و می خواهید در رستوران های ارزان ترابزون غذا بخورید، روزی 22 دلار برای هر نفرتان برای تامین هزینه تفریح و خورد و خوراک در این شهر کافی است. اما اگر اهل بریز بپاش بیشتری هستید، بهتر است که بودجه 40 دلار را به ازای هر روز اقامت در این شهر در نظر داشته باشید تا در این شهر پول کم نیاورید و بتوانید تفریحاتی که مورد علاقه تان است را به طور تمام و کمال در این شهر تجربه کنید.

 

مجموع هزینه های سفر به ترابزون ترکیه

با توجه به همه موارد گفته شده به شما توصیه می کنیم که اگر می خواهید یک سفر خوب و بدون نقص را به ترابزون تجربه کنید، در صورتی که دو نفر هستید، حدود 44 تا 80 دلار همراهتان داشته باشید. البته همان طور که حدسش را می زنید، در این مبلغ هزینه تور لحاظ نشده و در واقع مبلغی است که شما برای تفریح، تردد و همین طور تامین هزینه خورد و خوراکتان برای هر روز در ترابزون نیاز دارید. همچنین برای سفر خارجی باید عوارض خروج از کشور نیز بپردازید. اگر دلتان می خواهد که هزینه های دیگر از جمله قیمت تور یا قیمت بلیط هواپیما و هتلتان در این شهر را پایین بیاورید، ما برایتان پیشنهادی داریم که در ادامه به شما می گوییم.

مجموع هزینه های سفر به ترابزون

منظره ای زیبا از این شهر در ارزان ترین زمان سفر به ترابزون

ارزان ترین زمان سفر به ترابزون

نکته ای که باید مد نظر داشته باشید، این است که شما با دستکاری در زمانی که می خواهید برای سفر به ترابزون انتخاب کنید، می توانید یک صرفه جویی کلی در هزینه های سفر به ترابزون داشته باشید. بر طبق بررسی های انجام شده می توان گفت که از 1 ژانویه تا 18 مارس (11 دی تا 27 اسفند) و همین طور از 3 سپتامبر تا 16 دسامبر (12 شهریور تا 25 آذر) ارزانترین زمان های سفر به ترابزون هستند. پس اگر می خواهید کل هزینه های گفته شده را برای خودتان تا 30 درصد کمتر کنید، بهتر است که در این ماه ها به ترابزون سفر کنید. البته باید به اولویت هایتان هم فکر کنید و ببینید که ارزانی برایتان مهمتر است و یا آب و هوا برایتان اهمیت بیشتری دارد. چراکه مشخص است که در دو فصل ابتدایی سال هوای ترابزون برای شنا و آفتاب گرفتن شرایط ایده آل تری دارد و باطبع این را هم نمی توان انکار کرد که اصولا در این دو فصل هزینه سفر به ترابزون به نسبت نیمه پایانی سال کمی بیشتر است.
امیدواریم که حالا که این مطلب را درباره هزنیه های سفر به ترابزون مطالعه کردید، راحت تر بتوانید پس انداز لازم را برای سفر به ترابزون انجام دهید و حالا بدانید که برای شما با توجه به تعداد اعضای خانواده تان و همین طور مدت زمانی که قصد اقامت در ترابزون دارید، به چقدر پول برای تجربه این سفر جذاب نیاز هست. شما می توانید برای سفر به این شهر زیبا تور ترکیه و یا تور ترکیه نوروز 1400 را رزرو کنید.

 


درباره ترابوزن و ترکیه بیشتر بخوانید:

جاذبه های گردشگری ترابزون

کدام مرز ایران برای سفر زمینی به ترکیه بهتر است؟

اماکن تاریخی ترکیه که شما را به گذشته های ترکیه می برند

 

هزینه های سفر به وان
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 16:41

هزینه های سفر به وان چقدر است؟

اینکه چقدر برای سفر به وان باید هزینه کنید، به این بستگی دارد که بخواهید چگونه به این شهر مرزی سفر کنید. مثلا مشخص است که اگر با تور هوایی یا تور زمینی به وان سفر کنید یا خودتان ماشین خودتان را استارت بزنید و راهی وان شوید، در نهایت مجموع هزینه هایتان متفاوت خواهد شد. ما در این مقاله با اینکه کدام گزینه بهتر است، کاری نداریم و فقط می خواهیم هزینه سفر به وان از راه هوایی و زمینی و همین طور سفر شخصی به وان را بررسی کنیم. پس ماشین حساب را در دستتان بگیرید و با ما همراه باشید تا ببینیم واقعا برای سفر به وان برای خرید باید چقدر هزینه کنید تا در نهایت ببینید که ارزشش را دارد که راهی وان شوید یا خیر. البته اگر از ما می پرسید، باید همین ابتدای ماجرا به شما بگوییم که صد در صد ارزشش را دارد.

 

درباره هزینه های سفر به وان

قبل از اینکه وارد حساب و کتاب مالی شویم، باید این را به شما بگوییم که به جرئت می توان گفت که هیچ سفر خارجی برای ما ایرانیان ارزانتر از سفر به وان نمی شود. پس می توانید این را مطمئن باشید که چه از راه هوایی، چه از راه زمینی و چه با ماشین شخصی به وان سفر کنید، در هر صورت سفر ارزانی در انتظارتان خواهد بود. در واقع نکته اینجاست که بیشترین هزینه ای که مسافران در سفر به وان متحمل می شوند، هزینه ای است که بابت خرید لباس های مراکز خرید وان پرداخت می کنند. وگرنه هم هزینه سفر به وان و هم هزینه اقامت در این شهر و هم هزینه خورد و خوراک در آن چندان بالا نیست. حالا که خیالتان ازاین بابت راحت شد، بهتر است که به ادامه مطلب بپردازیم و به شکل جزئی تری درباره هزینه های سفر به وان صحبت کنیم.

درباره هزینه های سفر به وان

بررسی هزینه های سفر به وان ترکیه

قیمت تور وان ترکیه

شاید بتوان گفت که راحت ترین راه سفر به وان سفر با تورهای برنامه ریزی شده است. یعنی ساده ترین کار این است که شما یک تماس با آژانس مسافرتی بگیرید و در تاریخی که می خواهید، تور ارزان وان را رزرو کنید تا از قبل هم برنامه سفرتان هماهنگ شود و هم اینکه بدانید قرار است در کجای این شهر اقامت داشته باشید. در این صورت دو راه پیش رو دارید، اول اینکه با هواپیما به وان سفر کنید و دوم اینکه یک تور زمینی وان ارزان قیمت را رزرو کنید. برای اینکه بتوانید بهتر قیمت این دو را در شرایط حال و حاضر مقایسه کنید و قیمت های به روز شده این تورها را استعلام بگیرید، بهتر است که یک تماس با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز داشته باشید تا ارزانترین قیمت ها به شما آفر داده شوند. اگر هم قصد سفر به وان در نوروز را دارید، تور نوروزی وان را توصیه می کنیم.

البته گذشته از این هزینه شما باید یک هزینه را برای خورد و خوراک در وان یعنی تامین ناهار و شامتان در این شهر همراه خود داشته باشید و یک هزینه هم بابت خرید در وان همراهتان باشد. درباره مورد اول باید بگوییم که شما می توانید با بین 20 تا 30 لیره غذاهای خوشمزه ای را در طول روز برای خودتان تهیه کنید. اما درباره مورد دوم همه چیز بستگی به خودتان دارد که چقدر اهل خرید هستید. اما به طور متوسط می توان گفت که شما باید حداقل معادل 6 میلیون تومان ارز همراهتان داشته باشید تا بتوانید در این شهر برای خودتان خرید کنید. البته این حداقل مقدار ممکن است و ما به شما توصیه می کنیم که اگر می خواهید هر مدل لباسی که به چشمتان خورد را تهیه کنید، حداقل 12 میلیون تومان را به لیره تبدیل کنید و در این سفر همراهتان داشته باشید.

این را هم بگوییم که شما باید عوارض خروج از کشور را هم برای سفر به وان پرداخت کنید که مبلغ آن 220 هزار تومان است. البته همان طور که می دانید این مبلغ از مسافرانی دریافت می شود که قصد تجربه سفر اولشان را در آن سال داشته باشند. در غیر این صورت برای سفر دومی ها این مبلغ 330 هزار تومان و برای سفر سومی ها 440 هزار تومان محاسبه می شود.

سفر به وان با تور

سفر به وان با تور و گشت و گذار در شهر

هزینه سفر به وان با خودرو شخصی

اگر نظر شما این است که سفر به شهری مثل وان با ماشین خودتان جذاب تر است، هزینه های دیگری برای این سفر پیش رو دارید. اول اینکه شما باید قیمت بنزین مصرفی برای سفر به وان را در نظر داشته باشید. اگر مبدا سفرتان تهران است و می خواهید از تهران به وان سفر کنید، باید این را بدانید که شما حدود 850 کیلومتر را از تهران تا مرز رازی پیش رو دارید و از مرز رازی هم باید حدود 100 کیلومتر رانندگی کنید. همان طور که می دانید قیمت بنزین در ایران به صورت آزاد 3000 تومان است و در وان هم این قیمت حدودا 7 لیره است. با این حساب شما باید با توجه به مصرف بنزین ماشینتان یک حساب کتاب جزئی کنید و ببینید که چقدر پول برای بنزین زدن برای این سفر زمینی نیاز دارید.
نکته دیگر اینکه شما برای سفر زمینی به وان باید ماشینتان را کاپوتاژ کنید و پلاک بین المللی داشته باشید و همین طور گواهینامه رانندگی بین المللی خود را دریافت کنید که مسلما هزینه های خاص خودش را دارد. البته اگر به دنبال این دردسرها نیستید و می خواهید هم آسان تر و هم ارزان تر سفر زمینی به وان به صورت شخصی را تجربه کنید، می توانید ماشینتان را در پارکینگ مرز رازی پارک کنید و با پرداخت حدود 20 لیره سوار ون های مرز رازی به وان شوید. اما به هر حال اگر نظرتان این است که با ماشین خودتان 100 کیلومتر باقی مانده از مرز رازی تا وان را طی کنید، باید حدودا 1 میلیون تومان را بابت هزینه های مورد نیاز برای طی کردن روال اداری کارهایتان در نظر داشته باشید.
نکته دیگر اینکه شما برای سفر زمینی به وان هم باید درست مثل سفر با تور، هزینه های مربوط به عوارض خروج از کشور را پرداخت کنید و باید مبالغ ذکر شده در قسمت قبلی را هم پرداخت کنید.

سخن پایانی

در آخر باید این را به شما بگوییم که سفر به وان معمولا برای همه مخصوصا برای کسانی که اشتیاق قلبی برای خرید لباس های جدید داشته باشند، بیش از هزینه ای که می کنند جذاب و خاطره انگیز است. ما برای شما هم چنین سفر خاطره انگیز و به یادماندنی را آرزو می کنیم.

 

 

 

درباره وان ترکیه بیشتر بخوانید:

نکات کاربردی برای سفر به وان

آیا شهر وان در ترکیه برای خرید خوب است؟

همه چیز درباره جزیره آختامار دریاچه وان در شهر وان ترکیه

 


هزینه های سفر به باکو
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 16:25

هزینه سفر به باکو جمهوری آذربایجان

شاید باورش برایتان سخت باشد، اما تا همین چند سال پیش قرار بود که آذربایجان و علی الخصوص شهر باکو در آن مثل شهر دبی در امارات توریستی و مدرن شود و به همین خاطر در آن زمان ها هزینه سفر به باکو هم تا حدی زیاد بود. تا اینکه در سال 2014 قیمت نفت افت پیدا کرد و همین باعث شد که کشور آذربایجان به صنعت گردشگری به چشم دیگری نگاه کند و نتیجه این تغییر دیدگاه این شد که حالا باکو از یک مقصد گردشگری لوکس به یک مقصد گردشگری ارزان و در عین حال بسیار جذاب و دیدنی تبدیل شده است. اجازه دهید در این مطلب از آژانس هواپیمایی مهرپرواز با هم هزینه های سفر به باکو را بررسی کنیم و ببینیم که آیا واقعا هزینه سفر به باکو به آن ارزانی که می گویند، هست یا نه!

هزینه های سفر به باکو

جاذبه های گردشگری و مناظری زیبا از باکو

قیمت تور باکو

اگر قیمت تور ارزان باکو را با قیمت تورهای خارجی دیگر مقایسه کنیم، می بینیم که واقعا هزینه های سفر به باکو با سفرهای خارجی دیگر قابل مقایسه نیست. اول اینکه باکو در نزدیکی کشورمان ایران است و قیمت بلیط هواپیما باکو به نسبت خیلی پایین است. دوم اینکه ما برای سفر به باکو نیاز به ویزا نداریم و سوم اینکه قیمت هتل های باکو به نسبت قیمت هتل های شهرهای دیگر در کشورهای دیگر خیلی کمتر است. برای اینکه اطلاع دقیقی از قیمت تور باکو پیدا کنید، کافی است که یک تماس با ما بگیرید تا به شما بگوییم که قیمت تورهای مختلف با شرایط مختلف چقدر است. اما شما به جزهزینه ای که باید برای رزرو این تور در نظر بگیرید، هزینه های دیگری هم در طول این سفر هیجان انگیز در پیش رو خواهید داشت که در ادامه سعی می کنیم بیشتر درباره آن ها صحبت کنیم.

قیمت تور باکو

نمایی زیبا از شهر باکو

قیمت غذا و نوشیدنی در باکو

اگر شما تمام وعده های غذاییتان در باکو را در رستوران های این شهر میل کنید، معمولا قیمت سه وعده غذاییتان از مرز 20 دلار فراتر نمی رود. البته اگر این مبلغ برایتان زیاد است، می توانید با صرف صبحانه رایگان در هتل خودتان این مبلغ را برای خودتان کمتر کنید. در ضمن اگر رستوران های ارزان تر و محلی باکو را برای غذا خوردن انتخاب کنید، این مبلغ برایتان کمتر هم می شود. نکته اینجاست که قیمت غذا در رستوران های موجود در خیابان نظامی و رستوران هایی که در نزدیکی میدان فواره باکو هستند، بالاتر از جاهای دیگر است و با این حساب اگر شما به دنبال سفر ارزان به باکو هستید، نباید به رستوران های این حوالی مراجعه کنید. نکته دیگر اینکه اگر در یک هتل آپارتمان در باکو اقامت کنید و غذایتان را خودتان درست کنید، می توانید غذای هر روز را با کمتر از 5 دلار تامین کنید.

قیمت غذا و نوشیدنی در باکو

قیمت غذاهای باکو جمهوری آذربایجان

کرایه تاکسی و اتوبوس در باکو

هزینه تردد در باکو به طرز غیر قابل باوری ارزان است. چه شما از اتوبوس و چه از مترو برای تردد در باکو استفاده کنید، در هر صورت می توانید با 0.20 منات آذربایجان مسیر مورد نظرتان را طی کنید. البته مشخص است که اگر بخواهید با تاکسی در این شهر تردد کنید، باید بودجه بیشتری را بابت پرداخت کرایه های تاکسی در نظر بگیرید.

 

قیمت بلیط جاهای دیدنی باکو

قیمت بلیط جاهای دیدنی باکو مثل موزه های این شهر، برج مایدن و کاخ شیروان شاه در این شهر حدود 10 منات آذربایجان است و اینکه شما چقدر باید با خودتان برای تفریح پول به باکو ببرید، بستگی به این دارد که بخواهید از چند جای دیدنی در این شهر بازدید کنید. نکته دیگر اینکه اگر بخواهید از جاذبه هایی مثل آتشگاه و یانار داغ یا کوه سوزان در نزدیکی باکو دیدن کنید، با در نظر گرفتن کرایه وسایل حمل و نقل عمومی باید حدود 10 دلار را برای این بازدیدهای یک روزه در نظر داشته باشید. البته این را هم بگوییم که اگر بخواهید از این جاذبه های توریستی در باکو در قالب تورهای شخصی که در خود باکو برگزار میشوند دیدن کنید، باید مبالغ بیشتری بپردازید. مثلا اگر بخواهید با این تورهای یک روزه از باکو به پارک ملی قبوستان بروید، باید حدودا 70 دلار هزینه کنید.

قیمت بلیط جاهای دیدنی باکو

قیمت بلیط جاهای دیدنی باکو

هزینه سفر به باکو چقدر است؟

حالا اگر همه این هزینه ها را با هم در نظر بگیریم و حتی هزینه حدودی تور شامل بلیط هواپیما و هتل را در نظر بگیریم، باید بگوییم که شما می توانید با داشتن حدود 30 دلار به ازای هر روز اقامتتان، یک سفر خوب به مقصد این شهر را تجربه کنید. البته این در صورتی است که همه حداقل ها را در این شهر برای خود در نظر بگیرید. در غیر این صورت اگر به دنبال یک سفر بهتر به باکو هستید، باید حداقل بین 60 تا 100 دلار را بابت همه هزینه های گفته شده برای هر روزتان در نظر بگیرید. 
البته همان طور که می دانید همه این هزینه ها به صورت حدودی گفته شده اند و مشخص است که نمی توان هیچ نظر قطعی و کاملی درباره هزینه های سفر به باکو داد. پیشنهاد ما به شما این است که اگر می خواهید تخمین قطعی تری از هزینه های سفر به باکو بزنید، اول از همه با ما تماس بگیرید تا قیمت ارزانترین تور باکو را به شما ارائه کنیم و بعد با توجه به مطالب گفته شده درباره هزینه خورد و خوراک و همین طور هزینه های تردد و تفریح در این شهر، خودتان یک حساب سرانگشتی کنید و ببینید برای خانواده شما، سفر به باکو چقدر هزینه در پی خواهد داشت. در این صورت می توانید به جواب درست تری درباره هزینه های سفر به باکو برسید و راحت تر برای این سفر بودجه بندی کنید.

هزینه سفر به باکو

خیابانی سنگ فرش در باکو

سخن آخر

در نهایت اینکه با توجه به هزینه سفر به دیگر بخش های اروپا، باید بگوییم که سفر به باکو فوق العاده ارزان است و سفر به آن مخصوصا برای ما ایرانیان بسیار مقرون به صرفه است. پس اگر شما هم نمی خواهید خیلی برای یک سفر خارجی هزینه کنید، اما با این حال می خواهید که یک شهر جذاب و مدرن با امکانات تفریحی و جاذبه های گردشگری زیبا را از نزدیک ببینید، ما به شما سفر به شهر زیبای باکو در کشور جذاب آذربایجان را با تور ارزان آذربایجان پیشنهاد می کنیم.

 

 

درباره باکو بیشتر بخوانید:

بایدها و نبایدهای مهم و ضروری سفر به باکو

راهنمای بستن چمدان برای سفر به باکو در هر زمان از سال

خرید کارت گردشگری باکو راهی برای سفر ارزان به باکو

 


هزینه سفر به مالدیو
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 16:13

هزینه مسافرت به مالدیو چقدر است؟

کافی است که چند تصویر از مالدیو را تماشا کنید تا شما هم مثل همه توریستان دنیا به این باور برسید که مالدیو با همه نقاط این دنیا متفاوت است. البته این هم یک حقیقت است که شرایط سفر به مالدیو از نظر هزینه ای هم با شرایط سفر به خیلی از کشورهای دیگر متفاوت است. در واقع سفر به مالدیو یک سفر لوکس محسوب می شود و همه چیز در آن رنگ و بوی لاکچری دارد. دلیلش هم این است که مالدیو کشوری است که از 1190 جزیره مختلف تشکیل شده که در بعضی از آن ها هتل های لوکس 5 ستاره ساخته شده که سال هاست تصاویرشان باعث جذاب شدن هرچه بیشتر مجله های مسافرتی شده است. با این حساب باید این را بگوییم که مالدیو آن قدر جذاب و شگفت انگیز است که هرچقدر هم برای این سفر هزینه کنید، باز هم ارزشش را دارد. ضمن اینکه امکان سفر با تور مالدیو ارزان هم وجود دارد. حالا با همه این اوصاف، بهتر است که زودتر سر اصل مطلب برویم و ببینیم که واقعا هزینه سفر به مالدیو چقدر است.

هزینه سفر به مالدیو

سفر به جزیره های مالدیو با هواپیما

درباره هزینه های سفر به مالدیو

حقیقتش این است که نه تنها درباره سفر به مالدیو، بلکه درباره سفر به هر کشور دیگری هم نمی توان یک هزینه قطعی را به عنوان هزینه سفر اعلام کرد. چراکه مشخص است که هزینه قطعی سفر به مالدیو یا هر مقصد گردشگری دیگری با توجه به نیازهای شما، خواسته های شما، علایقتان و البته بودجه ای که دارید، مشخص می شود و این شما هستید که با انتخاب هایی که می کنید، مشخص می کنید که چقدر برای این سفر هزینه کنید. مثلا ممکن است که شما به یکی از جزایر محلی مالدیو سفر کنید و در یک هتل معمولی اقامت کنید و در این صورت یک سفر خیلی ارزان به مالدیو داشته باشید، اما مشخص است که در این صورت تجربه تان از سفر به مالدیو با حالتی که در یکی از جزایر اختصاصی این کشور و در یک هتل لاکچری اقامت کنید، متفاوت می شود.

درباره هزینه های سفر به مالدیو

درباره همه هزینه های سفر به سواحل مالدیو

هزینه رزرو تور مالدیو

انتخابی که اکثر توریستان در مورد سفر به مالدیو دارند، این است که یک تور مالدیو ارزان برای خود رزرو می کنند و از این راه به این مقصد گردشگری سفر می کنند که اتفاقا برای تجربه یک سفر بی نقص انتخاب کاملا مناسبی است. چراکه اگر شما یک تور رزرو کنید، دقیقا می دانید که چه سفری با چه کیفیتی در انتظارتان است و از نگرانی خیلی از هزینه ها هم بیرون می آیید. چراکه یک تور شامل خدماتی مثل رزرو بلیط هواپیما و همین طور هتل و خورد و خوراک و بعضی از تفریحات می شود و این یعنی اگر شما یک تور برای خود رزرو کنید، عملا هزینه چندانی به جز هزینه رزرو این تور برای سفر نخواهید داشت و به این صورت می توانید برنامه ریزی دقیق تری برای سفر داشته باشید. اما اگر این راه را انتخاب نکنید، باید هزینه ها را جداگانه محاسبه کنید و یک بلیط هواپیما و هتل برای خود رزرو کنید و بودجه ای را بابت تامین هزینه تفریح و شاید هم خورد و خوراک با خودتان به مالدیو ببرید.

 

قیمت بلیط هواپیما مالدیو

اگر می خواهید قیمت دقیق بلیط هواپیما مالدیو را بدانید، کافی است که به وب سایت مهر پرواز قسمت خرید بلیط مراجعه کنید و ببینید که در تاریخ های مختلف با ایرلاین های مختلف، قیمت بلیط مالدیو چقدر است. در این صورت می توانید انتخاب بهتری برای تعیین زمان سفرتان داشته باشید.البته نکته ای که باید بدانید این است که پروازها به مقصد ماله که پایتخت مالدیو است، انجام می شود. این یعنی وقتی هواپیمای شما در ماله به مقصد بنشیند، آن وقت ناچار هستید که هزینه ای را هم بابت ترانسفر از ماله به جزیره مورد نظرتان پرداخت کنید. لازم به ذکر است که هرچه جزیره مورد نظر شما برای اقامت از ماله دورتر باشد، هزینه ترانسفر هم برایتان بیشتر می شود. پس اگر قصد رزرو تور را ندارید و می خواهید با رزرو یک بلیط هواپیما راهی مالدیو شوید، بهتر است که به این هزینه ها هم از قبل فکر کنید و برای آن ها برنامه ریزی کنید. چراکه تنها در صورتی این ترانسفر برایتان رایگان می شود که با تور راهی این کشور شوید. 

قیمت بلیط هواپیما مالدیو

تفریحات و آداب و رسوم مردم مالدیو

قیمت هتل های مالدیو

اول از همه باید این را بدانید که قیمت هتل های جزایر محلی مالدیو از جزایر توریستی و اختصاصی آن ارزانتر است. اما واقعیت این است که تفریح در جزایر توریستی جذاب تر از تفریح در جزایر محلی مالدیو است و شما تفریحاتی که می توانید در جزایر توریستی داشته باشید را نمی توانید در جزایر محلی این کشور تجربه کنید. ضمن اینکه کیفیت هتل های جزایر توریستی هم با هم متفاوت است و قیمت اقامت در هر هتل با هتل دیگر متفاوت است.

گفتنی است که هزینه اقامت در هتل های ارزان مالدیو معمولا بین 150 دلار تا 350 دلار برای هر شب است. از آن طرف هزینه اقامت در مهمانخانه های جزایر محلی مالدیو معمولا به ازای هر شب بین 60 تا 100 دلار است. نکته دیگر اینکه قیمت هتل های متوسط در مالدیو از شبی 350 دلار شروع می شود و اصولا شما برای ترانسفر به این هتل ها، باید بین 200 تا 300 دلار جداگانه را در نظر داشته باشید. البته همان طور که گفته شد اگر با تور به این کشور سفر کنید، معمولا خدمات ترانسفر شامل تور شما می شود. این را هم بگوییم که اگر به دنبال اقامت در یک هتل لاکچری باشید، باید از 750 دلار به بالا را برای اقامت هر شب تان در مالدیو در نظر داشته باشید و اگر بخواهید به شیوه ای لاکچری و با هواییماهای دریایی از فرودگاه ماله به جزیره مورد نظرتان دسترسی پیدا کنید، باید از 400 دلار به بالا را بابت ترانسفر هر نفرتان در نظر داشته باشید. 

قیمت هتل های مالدیو

قیمت هتل های ساحلی مالدیو

هزینه تفریح در مالدیو

نکته مهمی که باید در این باره بدانید، این است که معمولا تجربه ورزش های آبی که با وسایل غیر موتوری انجام می شود، در جزایر توریستی مالدیو برای مهمانان رایگان هستند. اما اگر شما بخواهید در یکی از این جزایر تفریحاتی مثل غواصی و ورزش های آبی با وسایل موتوری را تجربه کنید، باید هزینه مربوطه را پرداخت کنید. نکته دیگر اینکه قیمت این تفریحات جزیره به جزیره متفاوت است و قیمت آن ها معمولا در جزایر محلی مالدیو ارزانتر است.

اما مشخص است که در جزایر توریستی تجهیزات بهتری برای تجربه تفریحات آبی به توریستان داده می شود و در کل کیفیت همه چیز در جزایر توریستی بیشتر از جزایر محلی مالدیو است. اما از آن طرف ممکن است که غواصی در یک جزیره محلی برایتان 35 دلار هزینه در پی داشته باشد، اما اگر شما بخواهید همین تفریح را در جزایر لوکس مالدیو تجربه کنید، باید چندین برابر هزینه کنید. با این حساب بهتر است که با توجه به جزیره ای که می خواهید در آن اقامت کنید، حدود بودجه لازم برای تفریح در مالدیو را تخمین بزنید. توصیه ما به شما این است که اگر اهل تجربه کردن تفریحات آبی متنوع هستید، حتما چند صد دلار را برای تفریح در این کشور همراهتان داشته باشید.

 

هزینه خورد و خوراک در مالدیو

اگر شما در یک جزیره محلی در مالدیو اقامت کنید، می توانید غذاهای خوشمزه و ارزانی را در رستوران های محلی پیدا کنید. در این صورت می توانید با حدود هزینه 5 دلار برای خود یک ناهار ساده اما خوشمزه خریداری کنید. اما شرایط برای غذا خوردن در جزایر توریستی مالدیو متفاوت است. نکته اینجاست که هتل های مختلف در جزایر توریستی مختلف مالدیو شرایط مختلفی را برای سرویس دهی به مهمانانشان در نظر گرفته اند.

گفتنی است که اگر شما در یک هتل آل اینکلوسیو در مالدیو که خدماتشان شامل سرو همه مدل غذا با یک سری نوشیدنی خاص می شود و یا هتل های فول برد مالدیو که خدماتشان شامل سرو همه مدل غذایی می شود اقامت کنید، سفرتان برایتان مقرون به صرفه تر تمام می شود. چراکه در این صورت می توانید از خدماتی که ذکر کردیم، در زمان اقامتتان در این جزایر به رایگان استفاده کنید. اما اگر در یک هتل معمولی تر با خدمات محدودتر در جزایر توریستی مالدیو اقامت کنید و بخواهید غذاها و نوشیدنی های مد نظرتان را به صورت جداگانه تهیه کنید، در نهایت با صورتحساب سنگینی مواجه می شوید که پرداخت مبلغ آن شاید برایتان خیلی ساده نباشد و در آخر سفر سورپرایزتان کند!

برای رزرو ارزانترین تور مالدیو می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز تماس بگیرید.


درباره مالدیو بیشتر بخوانید:

کدام جزیره در مالدیو را برای اقامت انتخاب کنیم

10حقیقت جالب راجع به مالدیو که شما را شگفت زده خواهد کرد!

نکات کاربردی برای بستن چمدان برای سفر به مالدیو

 

غار کلماکره
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 15:27

اگر شما هم تا به حال نام غار کلماکره به گوشتان نخورده یا حداقل کم به گوشتان خورده، کاملا طبیعی است. چرا که گنج غار کلماکره سرشار از رمز و راز است و با غارهای دیگر ایران و حتی دنیا متفاوت است. غاری که در استان لرستان قرار گرفته، اما کمتر ایرانی آن را می شناسد. غاری که در حدود 30 سال پیش حتی یک نفر هم از وجود آن باخبر نبوده و داستان عجیب و غریبی در پس آن وجود دارد. با ما در آژانس گردشگری مهرپرواز همراه باشید تا برایتان قصه غاری را تعریف کنیم که مثل هیچ غار دیگری نیست. قصه غار کلماکره!

غار کلماکره کجاست؟

قبل از اینکه به قصه غار کلماکره برسیم، اجازه دهید که اول این را بررسی کنیم که این غار کجای ایران واقع شده است. در این صورت مسلما قصه آن شنیدنی تر می شود و بهتر می توانید آن را لمس کنید. این غاری که در مورد آن صحبت می کنیم و همیشه از آن به عنوان رمزآلودترین غار ایران یاد می شود، در استان لرستان و در شهرستان پلدختر قرار گرفته است. در واقع غار کلماکره یک غار بزرگ با مساحت حدود 4000 متر مربع است که حدودا در ارتفاع 550 متری سطح زمین واقع شده است. 

غار کلماکره دقیقا کجای ایران است

تصویری از غار کلماکره و پیرامون آن

راز غار کلماکره

حالا وقتش رسیده که شما بگوییم که چرا تا این اندازه از رمزآلود بودن غار کلماکره صحبت می شود. مگر چه قصه عجیب و غریبی درباره آن وجود دارد؟ اصلا به چه دلیل است که غار کلماکره را یک غار عادی نمی دانند؟ حقیقتا ماجرا از این قرار است که این غار هم گذشته عجیب و غریبی دارد و هم اینکه داستان کشف شدنش خاص و شنیدنی است. در واقع این غار از هر نظر غار متفاوتی است و از نظر ارزش مادی نیز غار متفاوتی با دیگر غارهای کشورمان ایران است. در ادامه بیشتر در این باره با شما صحبت می کنیم.

 

گنج غار کلماکره

برای اینکه علت رمزآلود بودن غار کلماکره را بدانید، باید اول از همه به شما بگوییم که با کشف این غار به نظر می رسد که یکی از حلقه های گم شده تاریخ ایران پیدا شده است. در واقع با کشف این غار حقایقی درباره کشورمان کشف شده که تا قبل هیچ تاریخ دانی درباره آن نمی دانسته است. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، بعد از کشف این غار و پیدا شدن عتیقه جات مختلف و همین طور کتیبه های متعدد در آن مشخص شد که در حوالی 700 تا 800 سال قبل از میلاد مسیح، یک حکومت کوچک به نام ساماتوره در منطقه لرستان وجود داشته که اتفاقا حکومت خیلی ثروتمندی بوده اند و اشیاء قیمتی آن حکومت در همین غاری که در موردش صحبت می کنیم، نگهداری می شده است.

نکته جالب ماجرا اینجاست که با پیدا شدن یک سری از اشیاء باستانی در این غار، مشخص شده که مردم این منطقه در آن زمان ها یک سری آداب و رسوم خاص هم داشته اند که حالا از آن ها خبری نیست. مثلا در این غار یک سری نقاب صورت از جنس های مختلف پیدا شده که به نظر می رسد جشن های مذهبی آن دوران با این نقاب ها انجام می شده و یا اینکه نوعی جشن و سور و سات با این نقاب های صورت انجام می شده است.

تاریخچه غار کلماکره چیست

نمایی از داخل غار کلماکره

کشف غار کلماکره

حالا سوالی که احتمالا برایتان پیش آمده، این است که این غار چگونه بعد از این همه سال کشف شده است و چگونه این غار تا حدود 30 سال پیش از نظرها پنهان مانده است؟ برای پاسخ دادن به این سوال، باید به شما بگوییم که ماجرای کشف شدن این غار هم جالب و هم ناراحت کننده است. 
در حقیقت داستان از این قرار بوده که ورودی این غار خیلی مشخص نیست و از این جهت تا سال 1368 هیچ کدام از افراد محلی از وجود آن خبر نداشته اند. تا اینکه در یکی از روزهای سال 1368 به صورت کاملا اتفاقی یک شکارچی به نام عزیز کلماکره ای از محل آن گذر می کند و متوجه می شود که یک غار مخفی در میان کوهستان آن منطقه وجود دارد. در ابتدا، این شکارچی فکر نمی کرده که غار خاصی را کشف کرده است. اما از سر کنجکاوی کمی در محل آن کاوش می کند و وقتی که یک سکه باستانی را در آن پیدا می کند، متوجه می شود که شانس به او رو آورده است.

همین می شود که دوباره و دوباره به آن غار سر می زند و در طول این بازدیدها یک عالمه عتیقه جات پیدا می کند و اتفاقا پول خوبی هم از فروش آن ها به جیب می زند. حتی به گفته خود عزیز کلماکره ای، یک بار یک تیراندازی مختصر هم در این غار انجام می دهد و بارانی از سکه های ارزشمند از سقف و قسمت های مختلف این غار بر روی سرش می بارد. بارانی که او در ابتدا به دیده خوشبختی به آن نگاه می کرد، اما به هر حال یک روز گرفتارش می کند و بالاخره بعد از سال ها منجر به دستگیریش می شود.

البته این را هم باید بگوییم که این فقط عزیز کلماکره ای نبوده که عتیقه جات قیمتی این غار را غارت می کند. بلکه رفته رفته بقیه افراد محلی هم متوجه می شوند که این فرد رفت و آمد مشکوکی در این کوهستان دارد و کار به جایی می رسد که افراد زیادی پی ماجرا را می گیرند و خیلی ها از وجود این غار مطلع می شوند.

نکته غم انگیز ماجرا اینجاست که چندین و چند سال، هیچ سازمان دولتی اعم از سازمان میراث فرهنگی از وجود این غار با خبر نمی شود و در این میان افراد زیادی این غار را غارت می کنند و تعداد زیادی عتیقه جات را از آن غارت می کنند و در این میان اشیاء زیادی از این غار از ایران خارج می شود.

از همه بدتر اینکه این غارتگران به خود غار هم رحم نمی کنند و خود غار هم صدمات زیادی وارد می کنند. البته خوشبختانه یک سری از این اشیاء تاریخی دوباره از غارتگران پس گرفته می شود و با پیدا شدن همان اشیاء، یک سری حقایق ناگفته درباره تاریخ ایران در هزاره قبل از میلاد مسیح کشف می شود. حقایقی که تاریخچه ایران را متحول می کند و مسلما اگر سودجویان غار را غارت نمی کردند و همه اشیاء باستانی در آن وجود داشت، به سوالات بیشتری درباره تاریخچه این منطقه در ایران پاسخ داده می شد و معماهای بیشتری درباره این تاریخچه حل می شد.

اشیا و گنچ های غار کلماکره

اشیا و گنچ های غار کلماکره

بهترین قیمت تورهای داخلی و خارجی با آژانس هواپیمایی مهرپرواز
آماده هستید تا یک سفر هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید؟! از طریق آژانس هواپیمایی مهرپرواز می توانید مطمئن ترین خدمات مسافرتی را دریافت نمایید. همین حالا می توانید با خرید تورهای ارزان داخلی و خارجی از قبیل تور ترکیه، تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی و تور مارماریس به زیباترین نقاط جهان سفر کنید. همچنین با خرید تورهای لحظه آخری نیز از آفر های ویژه بهرمند شوید و با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی مهرپرواز سفری مطمئن را برای خود رقم بزنید. تلاش ما درآژانس مهرپرواز این است تا بهترین هتل ها و اقامتگاه ها را با بهترین قیمت ها به شما مسافران گرامی ارائه دهیم که در تورهای نوروز 1400 می توانید از خدمات آن ها بهرمند شوید.

 

در مورد جاذبه های گردشگری ایران بیشتر بخوانید:

حقایق ناگفته درباره کلبه وحشت انزلی!

مرداب هسل کجاست؟ طبیعتی که حتما باید ببینید

موزه ملی ایران باستان را بشناسید


هزینه سفر به گرجستان
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 14:48

هزینه های سفر به گرجستان چقدر است؟

اول از همه این را به شما بگوییم که خود ما از نوشتن این مطلب لذت بردیم و امیدواریم که خواندن آن برای شما هم جالب و البته مفید باشد. در این مطلبی که پیش رو دارید، ما صفر تا صد هزینه سفر به گرجستان را بررسی می کنیم. اما قبل از اینکه به ادامه مطلب برسیم، باید خیالتان را راحت کنیم و به شما این را بگوییم که گرجستان یکی از ارزانترین کشورهای خارجی است و سفر به آن خیلی برایتان هزینه در پی نخواهد داشت و این یعنی اگر به دنبال سفر ارزان هستید، سفر به این کشور می تواند انتخاب بسیار خوب و هوشمندانه ای برای شما باشد. در این مطلب با آژانس مسافرتی مهرپرواز همراه باشید.

هزینه سفر به گرجستان

یکی از جاذبه های گردشگری گرجستان

 

قیمت تور گرجستان

از آنجایی که شما برای سفر به گرجستان نیاز به ویزا ندارید، سفر به این کشور می تواند برایتان خیلی ساده باشد. شما می توانید در صورت تمایل یک تور برای خود رزرو کنید و با آسایش هرچه تمام تر راهی این کشور شوید و در آن اقامت کنید یا می توانید یک بلیط هواپیما بگیرید و هتل را هم در این کشور خودتان رزرو کنید.
اگر نظر شما بر روی این باشد که با تور به این کشور سفر کنید و از خدمات کامل تور گرجستان بهره مند شوید، ما می توانیم به شما بیشترین کمک ممکن را کنیم. در واقع ما می توانیم با توجه به بودجه ای که دارید، به شما توصیه کنیم که بهترین زمان برای سفر شما، بهترین ایرلاین برای پروازتان و بهترین هتل برای اقامتتان کدام گزینه است. 
اگر هم قصد این را دارید که بلیط هواپیما را جداگانه تهیه کنید، می توانید به وب سایت مهر پرواز قسمت خرید بلیط مراجعه کنید و در آنجا ارزانترین نرخ موجود برای خرید بلیط هواپیما تفلیس را بببینید و پرواز مورد نظرتان در تاریخی که مد نظر دارید را رزرو کنید.
در این صورت باید جداگانه هتل گرجستان را رزرو کنید. گفتنی است که در شهرهای توریستی گرجستان هم مهمانخانه های ارزان و هم هتل های متنوع وجود دارد. لازم به ذکر است که اصولا قیمت هتل ها در مناطق کوهستانی این کشور ارزانتر است. اما در شهرهای جذابی مثل تفلیس و باتومی نیز هتل های ارزان پیدا می شوند. این را هم بگوییم که قیمت یک هتل 3 ستاره در گرجستان از 45 تا 65 لاری شروع می شود و هرچه قیمت بالاتر برود، هتل هم لوکس تر و مجهزتر می شود.

قیمت تور گرجستان

مرکز شهر و جاهای دیدنی زیبا در گرجستان

قیمت غذا و نوشیدنی در گرجستان

خوشبختانه باید بگوییم که قیمت غذا و نوشیدنی در گرجستان فوق العاده ارزان است و خبر خوب دیگر اینکه این کشور خوشمزه ترین غذاهای دنیا را دارد و مسلما شما هم شیفته طعم غذاهایشان خواهید شد و نکته اینجاست که برای امتحان کردن این غذاهای بی نظیر لازم نیست که بودجه زیادی را در نظر بگیرید. این یعنی حتی اگر به دنبال سفر خیلی ارزان به گرجستان هستید، باز هم نیازی نیست که به دنبال راه چاره ای باشید که خودتان در این کشور غذایتان را درست کنید. بلکه می توانید خیلی راحت در آن کافه گردی و رستوران گردی کنید و در عین حال سفر ارزانی را هم تجربه کنید. 
لازم به ذکر است که در بیشتر هتل های تفلیس و باتومی صبحانه به رایگان سرو می شود. با این حساب شما باید فقط دغدغه ناهار و شام و همین طور میان وعده هایتان را داشته باشید. اول از همه این را بگوییم که شما با چند لاری می توانید به راحتی یک میان وعده یا خوراکی خوشمزه را از اغذیه فروشی های این کشور تهیه کنید. این را هم بگوییم که خاچاپوری که یک غذای ملی خوشمزه در گرجستان محسوب می شود، بین 3 تا 5 لاری قیمت دارد و واقعا آدم را سیر می کند.
اگر هم اهل نوشیدن قهوه هستید، باید این را بدانید که قیمت یک فنجان قهوه در این کشور بین 3 تا  لاری است و در کل قیمت نوشیدنی در این کشور در حدود 5 لاری است.
نکته دیگر اینکه آب شیر این کشور آشامیدنی است و این یعنی اگر یک بطری آب داشته باشید، به راحتی می توانید آن را پر کنید و آب را به رایگان در این کشور بنوشید.
در مورد شام هم اگر به یک رستوران یا کافه محلی بروید، می توانید با 20 تا 30 لاری غذایتان را میل کنید. با همه این اوصاف، اگر شما صبحانه را در هتلتان میل کنید، می توانید با 40 تا 50 لاری ناهار، شام و نوشیدنی و میان وعده های خودتان را تامین کنید.

هزینه سفر به سایر نقاط دنیا:

هزینه سفر به استانبول

هزینه سفر به ارمنستان

هزینه سفر به دبی

هزینه کرایه تاکسی در گرجستان

اگر شما از وسایل حمل و نقل عمومی گرجستان استفاده کنید، به راحتی می توانید یک قدم موثر در کم کردن هزینه های سفرتان به این کشور بردارید. اگر از مارشروتکاها که مینی ون های محلی هستند استفاده کنید، هزینه هایتان کمتر می شود. هرچند می توانید از تاکسی های شخصی و همین طور تاکسی های اینترنتی اوبر نیز استفاده کنید که البته گزینه دوم یعنی تاکسی های اوبر خیلی ارزانتر هستند. اما اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم، حدود 5 لاری برای استفاده شما از تاکسی و وسایل حمل و نقل عمومی در طول یک روز در گرجستان کافی است.

قیمت بلیط جاهای دیدنی گرجستان

یک خبر خوب اینکه بازدید از خیلی از جاهای دیدنی گرجستان مثل صومعه ها و کلیساها رایگان است. خبر خوب دیگر اینکه شما برای بازدید از این اماکن دیدنی به هیچ راهنما و تورلیدری نیاز ندارید و نیازی نیست که برای این منظور هم هزینه کنید. خبر خوب بعدی اینکه اگر یک مکان تاریخی رایگان هم نباشد، حداقل ارزان است و شما می توانید با کمتر از 15 لاری از هر کدام از آن ها دیدن کنید. البته اگر بخواهید از حمام های سولفور تفلیس استفاده کنید و ماساژ هم بگیرید، در این صورت باید حدود 100 لاری هزینه کنید.

قیمت بلیط جاهای دیدنی گرجستان

نمایی از جاذبه های طبیعی و دیدنی گرجستان

هزینه خرید سیم کارت

اگر شما بخواهید یک سیم کارت جئوسل در گرجستان با 10 گیگ اینترنت تهیه کنید، باید 35 لیره هزینه کنید.مشخص است که اگر نیاز به اینترنت همراه نداشته باشید، نیازی به خرید سیم کارت هم نخواهید داشت. اما به هر حال توصیه ما به شما این است که در این کشور یک سیم کارت محلی تهیه کنید تا مدام اینترنت داشته باشید.
حالا که مطلب به انتها رسید، به شما توصیه می کنیم که همین حالا یک حساب سرانگشتی و مختصر کنید و ببینید که این سفر برای شما چقدر هزینه بر می دارد. 


هزینه های سفر به بدروم
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 14:10

هزینه های سفر به بدروم چقدر است؟

این یک واقعیت است که هر کسی که بخواهد به سفر برود، جدای از اینکه باید به دنبال جستجوی بهترین جاهای دیدنی و بهترین تفریحات مقصد گردشگری مورد نظرش باید، باید یک دو دو تا چهار تا هم بکند و ببیند که اصلا سفر به آن مقصد گردشگری با بودجه ای که دارد، جور در می آید یا نه. حالا اگر شما هم با ما هم عقیده هستید و شما هم به دنبال تخمین زدن هزینه های سفر به بدروم هستید، بهتر است که در ادامه مطلب با آژانس هواپیمایی مهرپرواز همراه باشید تا ببینیم که شما برای سفر به بدروم به چقدر پول نیاز دارید؟

هزینه های سفر به بدروم@

هزینه های سفر به بدروم

بودجه بندی سفر به بدروم

قبل از اینکه کاغذ را بردارید و هزینه های سفر به بدروم را یادداشت کنید، باید این را بدانید که شما به دو بودجه اصلی برای سفر به این شهر ترکیه ای نیاز دارید. اول از همه باید شما یک بودجه اصلی را برای رزرو تور بدروم کنار بگذارید که مسلما قیمتش می تواند با انتخاب های شما اعم از انتخاب هتل و ایرلاین و حتی انتخاب زمان سفر تغییر پیدا می کند. اما به جز آن یک بودجه هم باید در حین سفر در جیبتان داشته باشید تا بتوانید خوب در بدروم گشت و گذار و تفریح کنید. نکته اینجاست که ما در این مطلب می خواهیم بر روی مورد دوم تمرکز کنیم و ببینیم که شما چقدر باید پول برای این سفر به همراه داشته باشید.

بودجه بندی سفر به بدروم

بودجه بندی سفر به بدروم

قیمت غذا در بدروم

غذا خوردن و رستوران گردی در طول سفر برای خیلی از توریستان یک تفریح خوب و جذاب محسوب می شود. اگر شما هم همین فکر را دارید، باید حتما قبل از سفر یک بودجه خوب برای رستوران گردی در بدروم کنار بگذارید تا حتما بتوانید طعم غذاهای محلی ترکیه ای و همین طور غذاهای دریایی تازه ای که در رستوران های دریایی این شهر سرو می شوند را بچشید. البته این را هم بگوییم که اگر شما یک هتل آل یا یوآل در بدروم رزرو کنید، دیگر نباید نگران هزینه خورد و خوراک در بدروم باشید. چراکه در این صورت سرو غذا در هتل برایتان رایگان می شود. اما به هر حال بد نیست که با قیمت غذا در بدروم آشنایی داشته باشید. 
اگر بخواهیم به صورت کلی بگوییم، قیمت غذا در یک رستوران ارزان در بدروم بین 15 تا 50 لیره است و شما می توانید میانگین 25 لیره را برای آن در نظر داشته باشید. در ضمن قیمت غذا در یک رستوران متوسط در بدروم برای دو نفر معمولا بین 60 تا 200 لیره تمام می شود و شما می توانید میانگین 100 لیره را برای آن در نظر داشته باشید. در ضمن قیمت یک چیزبرگر در یک رستوران فست فودی در بدروم حدود 7.5 لیره است.
حالا با این اوصاف، اگر شما حدود 200 لیره را مخصوص خورد و خوراک در بدروم برای هر نفرتان (به ازای هر روز اقامتتان) کنار بگذارید، از بابت تامین هزینه های رستوران گردی در بدروم با مشکل مواجه نخواهید شد.  البته اگر به رستوران های ارزان بدروم بروید و اگر صبحانه را حداقل در هتل خودتان میل کنید، می توانید حتی با 30 تا 50 لیره هم ناهار و هم شامتان را در بدروم تهیه کنید. اما به هر حال همه چیز بستگی به انتخاب های خودتان دارد و اگر بخواهید به رستورانی بروید که هم پیش غذا، هم غذای اصلی و هم دسر برای هر وعده برایتان سرو شود، حتما باید حدود 200 لیره برای خورد و خوراک یک روزتان داشته باشید.

هزینه های سفر به سایر شهرهای ترکیه

هزینه سفر به استانبول به چه صورت می باشد

هزینه ی سفر به شهر زیبا آنتالیا

هزینه های سفر به ازمیر

 

کرایه تاکسی در بدروم

به شما توصیه می کنیم که حداقل 12 لیره را به ازای هر روز اقامت در بدروم بابت هزینه تردد در بدروم کنار بگذارید. توصیه دیگرمان هم به شما این است که تا می توانید در بدروم از وسایل حمل و نقل عمومی به جای تاکسی استفاده کنید تا هزینه ها برایتان کمتر شود و بتوانید در کل سفر ارزانتری به بدروم داشته باشید.

هزینه تفریحات در بدروم

حالا از این مباحث که بگذریم، مسلما شما هم در بدروم دلتان می خواهد که از بعضی از جاهای دیدنی بدروم دیدن کنید، از ورزش های آبی بهره مند شوید، به پارک آبی بروید و یا هر تفریح دیگری را در این شهر تجربه کنید. حالا سوال این است که چقدر پول برای خرید بلیط جاذبه های گردشگری بدروم و خرید بلیط اماکن تفریحی بدروم کافی است؟ 
مشخص است که این مورد هم بستگی به سبک سفر شما، خواسته هایتان و تفریحاتی دارد که به تجربه آن ها در بدروم علاقه دارید. مثلا ممکن است که یک نفر از سواحل رایگان بدروم دیدن کند و تفریحات رایگان یا ارزان بدروم مثل گشت و گذار در بازارها، بازدید از اماکن تاریخی و بازدید از اماکن تفریحی عمومی این شهر را انتخاب کند. اما از یک طرف یک مسافر دیگر ممکن است که دلش بخواهد در بدروم غواصی کند و تفریحات لوکس تری را در این شهر ساحلی تجربه کند. در این صورت مشخص است که بودجه ای که این دو مسافر برای تفریح به آن نیاز پیدا می کنند، رنج متفاوتی دارد.
اما به طور کلی به شما پیشنهاد می کنیم که هر نفرتان حداقل 50 لیره برای تفریح هر روزتان در این شهر داشته باشید. البته نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، این است که در هر کدام از هتل های بدروم بسته به اینکه چقدر مجهز باشد، یک سری امکانات تفریحی وجود دارد که استفاده از آن ها می تواند برای مهمانان همان هتل رایگان باشد. این یعنی شما باید قبل از اینکه بودجه مشخصی را برای بدروم در نظر بگیرید، به این نکته هم توجه کنید که چه تفریحاتی را می توانید در هتل خودتان به رایگان تجربه کنید.

حالا که ما برایتان هزینه های مختلف سفر به بدروم را شرح دادیم، نوبت شماست که دو دو تا چهار تا کنید و هزینه ها را روی کاغذ بیاورید و کم کم خودتان را برای برنامه ریزی برای سفر به این شهر زیبا آماده کنید. به هر حال امیدواریم که توانسته باشیم به شما کمک کنیم تا راحت تر بتوانید هزینه های این سفر را برای خود تخمین بزنید.

هزینه تفریحات در بدروم

هزینه تفریحات در بدروم


خلیج گواتر آخرین خشکی تا قطب جنوب
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 13:24

خلیج گواتر آخرین خشکی تا قطب جنوب

به احتمال زیاد شما تا به حال خیلی نام خلیج گواتر را نشنیده اید. خلیجی که زیباییش بی انتهاست، اما شاید آن قدر که استحقاقش را داشته، معروف نشده و افراد زیادی فرصت کشف زیبایی های آن را از دست داده اند. خلیجی که در کشور خودمان ایران واقع شده و نکته جالبی که درباره آن وجود دارد، این است که آخرین خشکی تا قطب جنوب محسوب می شود. می پرسید چگونه چنین چیزی ممکن است؟ پس بهتر است که در ادامه مطلب با آژانس گردشگری مهرپرواز همراه باشید.

خلیج گواتر آخرین خشکی تا قطب جنوب

خلیج گواتر ایران روی نقشه

خلیج گواتر دقیقا کجاست؟

برای اینکه بتوانیم درباره خلیج گواتر صحبت کنیم، بهتر است که اول درباره لوکیشن دقیق آن صحبت کنیم. این خلیجی که در مورد آن صحبت می کنیم و این همه از زیبایی آن تعریف می شود، خلیجی است که دقیقا در مرز پاکستان و ایران واقع شده است. در واقع اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، بیشتر قسمت های این خلیج در کشور پاکستان و بخش هایی از آن در استان سیستان و بلوچستان قرار گرفته است. برای اینکه بهتر متوجه شوید، باید به شما بگوییم که این خلیج 102 کیلومتر با چابهار فاصله دارد و دقیقا در جنوب شرقی ترین بخش کشور زیبایمان ایران واقع شده است و دقیقا به خط مرزی ایران چسبیده است.

چگونه می توان به خلیج گواتر سفر کرد؟

حالا که دقیقا متوجه شدیم خلیج گواتر کجاست، بد نیست که نگاهی هم به راه های دسترسی به آن بیندازیم. البته این را هم بگوییم که این روش های دسترسی که در ادامه در موردشان صحبت می کنیم، برای دسترسی به آن بخش از خلیج گواتر که داخل ایران قرار گرفته، ذکر شده اند.
شما برای اینکه بتوانید به خلیج گواتر سفر کنید، چند راه پیش رو دارید. اولین و راحت ترین راه این است که شما یک بلیط هواپیما چابهار تهیه کنید و خیلی ساده از این طریق خودتان را به چابهار برسانید. در این صورت می توانید 102 کیلومتر باقی مانده تا خلیج گواتر را با اتوبوس یا حتی تاکسی طی کنید.
راه دیگر این است که شما با تهیه بلیط قطار به زاهدان بروید و از آنجا 665 کیلومتر باقی مانده را با اتوبوس طی کنید که البته راه سخت تری به نسبت سفر هوایی به خلیج گواتر است. البته می توانید با قطار به بندرعباس هم بروید و از آنجا خودتان را به خلیج گواتر برسانید. اما این به شرطی است که قصد دیدن بندرعباس را هم داشته باشید و برایتان سخت نباشد که راه طولانی جاده ای در پیش داشته باشید. چراکه وقتی که به بندرعباس برسید، باید از آنجا حدود 770 کیلومتر را در راه خلیج گواتر باشید.
البته جدای همه این روش ها، می توانید خودتان هم با ماشین خودتان راهی خلیج گواتر شوید که در این صورت باید این را در نقشه بررسی کنید که فاصله شهر شما با خلیج گواتر چقدر است و آیا واقعا می توانید آن مسیر را خودتان رانندگی کنید یا خیر.

ایرانگردی خوش بگذره!!

جزیره سیری، جزیره ای اسرار آمیز در خلیج فارس
کویر کاراکال در یزد، نقاشی طبیعت به رنگ قهوه ای
روستای قلات بهشت استان فارس را بشناسید

 

جاهای دیدنی خلیج گواتر را ببینید!

از آنجایی که خلیج گواتر در نزدیکی چابهار واقع شده، شما می توانید از جاذبه های گردشگری چابهار نیز دیدن کنید. این یعنی اگر قصد سفر به خلیج گواتر را داشته باشید، می توانید اول به چابهار که شهر معروف تری است و جاهای دیدنی محبوب تری هم دارد، دیدن کنید. البته نکته که باید به شما بگوییم، این است که بعضی از جاهایی که با نام جاهای دیدنی چابهار شناخته می شوند، در حقیقت در راه چابهار – خلیج گواتر قرار گرفته اند. مثلا دریاچه لیپار یا دریاچه صورتی چابهار یکی از این جاذبه های توریستی است. همچنین کوه های مریخی و البته بندر بریس هم در این مسیر واقع شده اند و این یعنی شما در مسیر 102 کیلومتری میان چابهار و خلیج گواتر، می توانید ساعات بسیار خوش و دلپذیری را سفر کنید و جاذبه های گردشگری متعددی در این راه در انتظارتان هستند.
از همه این ها گذشته، خود خلیج گواتر سواحل بسیار خاصی دارد. نکته اینجاست که خلیج گواتر به اقیانوس هند راه دارد و همین باعث شده که آب خلیج گواتر بسیار شفاف و کریستالی باشد و این یعنی تجربه شنا در دریای آن و یا حتی قدم زدن در کنار سواحل خلیج گواتر می تواند تجربه بسیار خوشایندی باشد. این را هم بگوییم که امکان تجربه موج سواری در خلیج گواتر وجود دارد و این تفریح می تواند شور و حال سفرتان را دوچندان کند. نکته دیگر اینکه خلیج گواتر جنگل های حرا بسیار دیدنی دارد که بازدید از آن ها مسلما تجربه ای فراموش نشدنی است.
این را هم بگوییم که آشنایی با سنت های مردمان خلیج گواتر که در واقع بلوچ هستند، می تواند تجربه بسیار خاصی برایتان باشد. چراکه مردم این قسمت از کشورمان آداب و رسوم بسیار خاصی دارند و در ضمن هرچه از مهربانی آن ها گفته شود، باز هم کم است. پس اگر آشنا شدن با فرهنگ های مختلف برای شما هم یک تفریح جالب محسوب می شود، باید به شما بگوییم که تجربه های بسیار خاصی در خلیج گواتر منتظر شما هستند.

خلیج گواتر چه جاهای دیدنی دارد؟

خلیج گواتر یکی از زیباترین نقاط ایران

آیا واقع خلیج گواتر آخرین خشکی تا قطب جنوب است؟

حالا که تقریبا به انتهای مطلب رسیدیم، بد نیست که جواب این سوال را هم بررسی کنیم و ببینیم که آیا واقعا این گفته که خلیج گواتر آخرین خشکی تا قطب جنوب است، حقیقت دارد؟ در جواب باید بگوییم بله واقعا این طور است. اگر باور این نکته برایتان سخت است، کافی است که نگاهی به خلیج گواتر در نقشه ایران بیندازید و از نقطه ای که خلیج گواتر در آن قرار گرفته، تا جنوبی ترین نقطه نقشه را نگاه کنید. در این صورت می بینید که از خلیج گواتر که به اقیانوس هند می رسد، هرچه به سمت جنوب بروید، به هیچ خشکی دیگری در نقشه بر نمی خورید و این یعنی واقعا خلیج گواتر در ایران در این ناحیه از کره زمین جنوبی ترین خشکی محسوب می شود.حالا که خوب با خلیج گواتر آشنا شدید، به نظرتان ارزشش را دارد که مسیر طولانی این خلیج را طی کنید و در ازایش به این شهر و دیار فراموش شده در کشورمان سفر کنید؟ اگر نظر ما را می پرسید، می گوییم که قطعا ارزشش را دارد!

بهترین قیمت تورهای داخلی و خارجی با آژانس هواپیمایی مهرپرواز
آماده هستید تا یک سفر هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید؟! از طریق آژانس هواپیمایی مهرپرواز می توانید مطمئن ترین خدمات مسافرتی را دریافت نمایید. همین حالا می توانید با خرید تورهای ارزان داخلی و خارجی از قبیل تور ارزان ترکیه، تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی و تور مارماریس به زیباترین نقاط جهان سفر کنید. همچنین با خرید تورهای لحظه آخری نیز از آفر های ویژه بهرمند شوید و با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی مهرپرواز سفری مطمئن را برای خود رقم بزنید. تلاش ما درآژانس مهرپرواز این است تا بهترین هتل ها و اقامتگاه ها را با بهترین قیمت ها به شما مسافران گرامی ارائه دهیم که در تورهای نوروز 1400 می توانید از خدمات آن ها بهرمند شوید.


صفر تا صد دریافت گواهینامه بین المللی
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 13:11

صدور گواهینامه بین المللی

اگر شما هم به تازگی با گواهینامه بین المللی آشنا شده اید و نام آن را شنیده اید و حالا می خواهید بدانید که برای داشتن این گواهینامه باید به کجا مراجعه کنید، چگونه آن را دریافت کنید و می خواهید این را بدانید که اصلا این گواهینامه چه کاربردی دارد، مطلب پیش رو برای شما نوشته شده است. در این مطلب از آژانس هواپیمایی مهرپرواز صفر تا صد دریافت گواهینامه بین المللی را برای شما توضیح می دهیم و به هر سوالی که در ذهنتان در این زمینه وجود دارد، پاسخ می دهیم.

گواهینامه بین المللی به چه دردی می خورد؟

اول از همه اجازه دهید که این را بررسی کنیم که گواهینامه بین المللی به چه دردی می خورد و چه کسانی باید به دنبال اخذ آن باشند. به صورت کلی دو دسته از آدم ها، یکی آن هایی که می خواهند سفر زمینی به کشورهای خارجی را با ماشین شخصی خودشان تجربه کنند و دوم آن هایی که می خواهند به هر طریقی به یک کشور خارجی سفر کنند و قصد این را دارند که در آن کشور برای خودشان یک ماشین اجاره کنند، باید نسبت به اخذ دریافت گواهینامه بین المللی اقدام کنند. نکته ای که باید به شما بگوییم، این است که گواهینامه های بین المللی یا به صورت 1 ساله یا به صورت 3 ساله صادر می شوند و بعد از آن اعتباری ندارند. پس اگر قرار است به همین زودی ها به سفر بروید، باید نسبت به اخذ آن ها اقدام کنید و اصولا داشتن آن ها به جز موارد بالا فایده ای ندارد و در واقع داشتن آن در کشور خودمان برایتان امتیازی به همراه ندارد و فقط به کار کشورهای خارجی می آید.

نمونه گواهینامه بین المللی

نمونه گواهی نامه های بین المللی را مشاهده می نمایید

با گواهینامه بین المللی می توانیم در چه کشورهایی رانندگی کنیم؟

خوب است این را بدانید که گواهینامه بین المللی که توسط کانون جهانگردی و اتومبیلرانی صادر می شود، در 196 کشور دنیا اعتبار دارد. در واقع داستان از این قرار است که 196 کشور در دنیا من جمله ایران عضو کانونی به نام کانون جهانی اتومبیلرانی شده اند و با هم قراردادی بسته اند که بر طبق آن شهروندان هر کدام از این 196 کشور می توانند با داشتن گواهینامه بین المللی در کشورهای دیگر اجازه رانندگی داشته باشند.

امتحلن گواهینامه بین المللی 

یکی از سوالاتی که بیشتر متقاضیان اخذ گواهینامه بین المللی در ذهن دارند، این است که آیا باید برای داشتن این گواهینامه مثل گواهینامه ایران آزمونی بدهند؟ خوشبختانه باید به شما این را بگوییم که خیر، شما برای گرفتن این گواهینامه بین المللی اصلا نیازی به دادن هیچ گونه امتحانی اعم از تئوری و عملی ندارید. با این حساب باید بگوییم که اخذ گواهینامه بین المللی بیشتر شبیه به طی کردن یک روال اداری است و اصولا صلاحیت شما با همراه داشتن مدارکتان تایید می شود و نه مهارتی که در رانندگی دارید. پس اگر قبلا آزمون گواهینامه ایرانی یا همان گواهینامه عادی خودمان را داده اید، می توانید با داشتن گواهینامه خودتان و همین طور چند مدرک ساده دیگر، گواهینامه بین المللی را هم دریافت کنید.

مطالب تکمیلی و مفید زیر را به هیچ عنوان از دست ندهید

با مشکل زبان در سفر چه باید کرد؟
راهنمای دریافت پلاک بین المللی خودرو
راهنمای کامل و جامع قوانین بار مسافر در ایرلاین ها

 

مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه بین المللی 

حالا که در مورد مدارک صحبت کردیم، اجازه دهید که نگاهی به لیست مدارک مورد نیاز برای گواهینامه بین المللی بیندازیم و ببینیم که شما برای اخذ این گواهینامه باید دقیقا چه اسناد و مدارکی را تحویل دهید. خوشبختانه باید بگوییم که مدارکی که از شما برای ارائه این گواهینامه طلب می شود، مدارک بسیار ساده ای هستند و جمع آوری آن ها کار سختی نیست. در واقع شما برای دریافت این مدرک به گواهینامه ایرانی معتبر خود با اعتبار 1 ماه و 3 روز یا بیشتر، یک قطعه عکس از خودتان و فتوکپی پاسپورت نیاز دارید. البته یک مورد دیگر اینکه شما باید حتما فرمی که به شما برای درخواست اخذ گواهینامه بین المللی داده می شود را هم پر کنید و ضمنا باید هزینه مربوط به صدور این گواهینامه را هم پرداخت کنید.
 نکته دیگر اینکه این مدارکی که خدمتتان عرض کردیم، برای صدور گواهینامه بین المللی 1 ساله است. نکته اینجاست که اگر قصد دریافت گواهینامه بین المللی 3 ساله را داشته باشید، باید حتما گواهینامه اصلی یا ایرانیتان اعتبار بیشتری داشته باشد و باید حتما 3 سال از اعتبارش باقی مانده باشد. 

چگونه باید گواهینامه بین المللی را دریافت کنیم؟

حالا که به اینجا رسیدیم، به احتمال زیاد این سوال برایتان پیش آمده باشد که برای دریافت گواهینامه بین المللی و در کل درخواست این گواهینامه باید به کجا مراجعه کنید. خوشبختانه باید به شما بگوییم که دو راه خیلی ساده برای دریافت این گواهینامه وجود دارد که یکی از آن ها روش آنلاین و دیگری روش حضوری است. از مزایای روش آنلاین اخذ گواهینامه بین المللی باید این را به شما بگوییم که مسلما روش ساده تری از روش حضوری است. اما مشکلش این است که به جای اینکه مثل روش حضوری یک روزه گواهینامه تان آماده شود، باید در روش آنلاین حداقل یک هفته برای رسیدن این گواهینامه به دستتان صبر کنید.
 این را هم بگوییم که برای درخواست آنلاین اخذ گواهینامه بین المللی باید به وب سایت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی مراجعه کنید و برای طی کردن مراحل اخذ این گواهینامه به صورت حضوری باید به نمایندگی های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی مراجعه داشته باشید.

هزینه صدور گواهینامه بین المللی چقدر است؟

حالا که برایتان صفر تا صد دریافت گواهینامه بین المللی را توضیح دادیم، وقتش رسیده که درباره مسائل مالی دریافت این گواهینامه هم صحبت کنیم و ببینیم که داشتن این گواهینامه چقدر هزینه بر روی دستتان می گذارد. خبر خوب اینکه بر خلاف تصور بیشتر مردم، دریافت این گواهینامه آنچنان هزینه زیادی ندارد و شما به راحتی می توانید با پرداخت 141،000 تومان و البته داشتن مدارکی که به آن ها اشاره کردیم، یک گواهینامه بین المللی دریافت کنید. البته مشخص است که اگر قصد دریافت گواهینامه بین المللی 3 ساله را داشته باشید، باید هزینه بیشتری هم پرداخت کنید و در این صورت باید 414،000 تومان برای داشتن این گواهینامه هزینه کنید.
امیدواریم که حالا دیگر سوالی در ذهنتان درباره اخذ گواهینامه بین المللی نمانده باشد و حالا بتوانید با خیال راحت یکی از روش های آنلاین یا حضوری را برای دریافت این گواهینامه ارزشمند انتخاب کنید و به ساده ترین شکل ممکن مراحل دریافت این گواهینامه را طی کنید و از رانندگی در کشورهای مخلتف لذت ببرید.

بهترین قیمت تورهای داخلی و خارجی با آژانس هواپیمایی مهرپرواز

آماده هستید تا یک سفر هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید؟! از طریق آژانس هواپیمایی مهرپرواز می توانید مطمئن ترین خدمات مسافرتی را دریافت نمایید. همین حالا می توانید با خرید تورهای ارزان داخلی و خارجی از قبیل تور ترکیه، تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی و تور مارماریس به زیباترین نقاط جهان سفر کنید. همچنین با خرید تورهای لحظه آخری نیز از آفر های ویژه بهرمند شوید و با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی مهرپرواز سفری مطمئن را برای خود رقم بزنید. تلاش ما درآژانس مهرپرواز این است تا بهترین هتل ها و اقامتگاه ها را با بهترین قیمت ها به شما مسافران گرامی ارائه دهیم که در تورهای نوروز 1400 می توانید از خدمات آن ها بهرمند شوید.


جاهای دیدنی هند، تجربه ای بیش از یک سفر
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 12:57

جاذبه های توریستی هند

هند از آنچه که فکرش را می کنید، بزرگتر است. کشوری که بیش از 1 میلیارد نفر در آن زندگی می کنند و این 1 میلیارد نفر در آن به 23 زبان رسمی مختلف با یکدیگر صحبت می کنند. کشوری که بیش از 5000 سال تاریخ دارد و هرچه از زیبایی طبیعیش بگوییم، کم گفته ایم. کشوری که هر شهرش به نوعی زیباست و محال است که کسی از سفر به آن احساس نارضایتی کند. کشوری که سفر به آن تجربه ای معادل تجربه سفر به ده ها کشور است و هر دقیقه در آن تجربه ای جدید در انتظار شماست. با آژانس مسافرتی مهرپرواز همراه باشید تا با هم با چندتا از جاهای دیدنی هند آشنا شویم و ببینیم که از این همه جاذبه گردشگری که در این کشور وجود دارد، کدام ها از بقیه جذاب تر هستند و این جاهای دیدنی در کدام شهرها قرار گرفته اند.

سفر به هندوستان خوش بگذره!!

بهترین شهرهای هند برای تحصیل

زیباترین معابد هند که نامشان را نشنیده اید

درمورد جنگل هند چیزی شنیده اید؟

10- دروازه هند در بمبئی

بمبئی یک شهر فوق العاده وسیع است که هم شهر معروف و هم شهر ثروتمندی در هند محوب می شود. شهری که پر از موزه های زیبا، اماکن تاریخی شگفت انگیز، سواحل جذاب و معابد دیدنی است و از همه این ها جالب تر اینکه صنعت فیلم سازی هند یا همان بالیوود در آن رونق گرفته است. شهری که یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی هند یعنی دروازه هند را در خود جای داده است. این دروازه ای که در مورد آن صحبت می کنیم، یک سازه غول آساست که در سال 1924 میلادی و به مناسبت بزرگداشت ورود شاه جورج پنجم و ملکه ماری به شهر زیبای بمبئی ساخته شده است. 

دروازه هند در بمبئی

دروازه هند در بمبئی

9- آرامگاه همایون در دهلی

دهلی پایتخت هند است و یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان محسوب می شود. شهری که شبیه به هیچ شهر دیگری بر روی کره زمین نیست و تاریخچه بسیار جالبی دارد و امپراتوری های مختلفی در آن اوج گرفته اند و قوط کرده اند. شهری که انواع و اقسام فرهنگ ها در آن وجود دارد و انواع و اقاسم معماری ها و ساختمان های زیبا در آن به چشم می خورد. شهری که قسمتی از آن پر از بازارهای تاریخی است و بخشی از آن پر از ساختمان های مدرن و آسمان خراش های زیبا و البته مراکز خرید بزرگ است. این یعنی این شهر جاذبه های گردشگری زیادی دارد که یکی از آن ها آرامگاه همایون است. آرامگاهی که ساختمان آن نمونه بسیار خوبی از معماری مغول است و به عنوان مقبره دومین امپراتور مغول یعنی همایون توسط همسرش در سال 1570 میلادی ساخته شده است. 

آرامگاه همایون در دهلی

آرامگاه همایون در دهلی

8- سواحل گوا

درست است که اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری شهرهای بزرگی مثل دهلی دیدنی و جالب هستند، اما از آن طرف ایالت گوا هم جذابیت های بی حد و حصری دارد. در این ایالت سواحلی وجود دارد که نمونه شان در هیچ شهر دیگری در هند پیدا نمی شود. گفتنی است که گوا در گذشته مستعمره پرتغال بوده و در آن وساحل متعددی وجود دارد که اتفاقا در آن ها جشن های جالبی هم برگزار می شود. البته این را هم بگوییم که در گوا هم اماکن تاریخی، کلیساها، معابد و قلعه های بسیار زیبایی هم وجود دارد و این استان از نظر جذابیت اماکن تاریخی هم کم و کاستی از دیگر مقاصد گردشگری هند ندارد.

سواحل گوا

سواحل گوا

7-هوامحل در جیپور

هوامحل یا قصر بادها قصر زیبایی است که در سال 1727 در شهر صورتی یا همان جیپور ساخته شده است. شهری که پر از کاخ ها و قلعه های شگفت انگیز است که البته در میان آن ها، قصر هوامحل از همه جذاب تر است. این قصری که در مورد آن صحبت می کنیم، یک عمارت 5 طبقه است که در زمان ساخت آن، یک عالمه پنجره در آن تعبیه کرده اند و دلیل ساخت این همه پنجره هم این بوده که می خواستند زنان سلطنتی از طریق آن ها بتوانند رژه ها و مراسم های سلطنتی را از داخل ساختمان تماشا کنند. 

هوامحل در جیپور

هوامحل در جیپور

6-شهر مقدس وارناسی

شهر وارناسی که در حاشیه رودخانه مقدسی به نام گنگ ساخته شده و این طور که مشخص است، این شهر قدیمی ترین شهر زنده در کل جهان است. جالب است که بدانید، قرن هاست که مردم از سراسر هند و حتی کشورهای خارجی به این شهر می آیند تا همه گناهانشان را در آب این رود شستشو دهند و از گناهانشان پاک شوند. گفتنی است که این شهر اماکن تاریخی، ساختمان های دیدنی و کوچه پس کوچه های زیبایی هم دارد و در کل تجربه سفر به آن تجربه بسیار خاصی است.

شهر مقدس وارناسی

شهر مقدس وارناسی

5-قلعه جایسالمر

جایسالمر شهری در نزدیکی مرز هند و پاکستان است که قدمتش به سال 1156 میلادی می رسد. شهری که کف آن با شن های طلایی رنگ پوشیده شده و تقریبا همه خانه های آن با سنگ زرد رنگ ساخته شده اند و به همین خاطر است که به آن شهر طلایی می گویند. شهری که یک قلعه زیبا به نام قلعه جایسالمر را در خود جای داده است که بسیار دیدنی است و می توان به جرئت از آن به عنوان یکی از دیدنی ترین جاهای دیدنی هند یاد کرد. 

قلعه جایسالمر

قلعه جایسالمر

4- لداخ در کوه های هیمالیا

لداخ منطقه ای بسیار زیباست که پر از دریاچه های فیروزه ای و رودخانه های شگفت انگیز و البته صومعه های دیدنی است و بعضی از بهترین و دیدنی ترین مسیرهای طبیعت گردی و کوهنوردی دنیا را در خود جای داده است و یک صومعه خیلی معروف به نام تیکسی هم دارد که در سال 1430 میلادی ساخته شده است و در مجموعه آن معابد زیبای متعددی وجود دارد. 

لداخ در کوه های هیمالیا

لداخ در کوه های هیمالیا

3- پارک ملی رانتامبور

پارک ملی رانتامبور یکی از بهترین مقاصد گردشگری هند برای ماجراجویانی است که علاقه به دیدن ببرهای بنگال دارند. رانبامبور یک منطقه بسیار زیباست که پوشش گیاهی و جانوری متنوعی دارد و به جز ببرها، خرس ها، پلنگ ها، شغال ها، روباه ها، کفتارها، گرگ ها، چیتاها، آهوها و پرندگان متعددی هم در آن زندگی می کنند و به همین خاطر توریستان متعددی برای تجربه سافاری حیات وحش به آن سفر می کنند.

پارک ملی رانتامبور

پارک ملی رانتامبور

2- کاخ ها و دریاچه های اودایپور

اودایپور شهری است که در سال 1553 میلادی ساخته شده است و همیشه از آن به عنوان رومانتیک ترین شهر هند یاد می شود. شهری که دریاچه های دیدنی متعددی دارد و گاهی اوقات به آن شهر دریاچه ها یا حتی ونیز شرق هم گفته می شود. شهری که تپه های زیبایی هم دارد و پر از خانه ها و ساختمان های تاریخی و رهگذرهای باریک است و با وجود این دریاچه ها، قلعه ها، کاخ ها، معابد، باغ ها و جشنواره های خاصی که در آن برگزار می شود، می توان گفت که این شهر یکی از جالب ترین جاهای دیدنی هند است.

کاخ ها و دریاچه های اودایپور

کاخ ها و دریاچه های اودایپور

1-تاج محل در آگرا

آگرا یک شهر باستانی است که درست در حاشیه رودخانه جمنا قرار گرفته و در سال های 1556 تا 1658 میلادی پایتخت امپراتوری مغول بوده است. شهری که تاج محل به عنوان یکی از خاص ترین جاهای دیدنی هند، یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری جهان و یکی از دیدنی ترین عجایب هفتگانه جهان را در خود جای داده است. گفتنی است که تاج محل بنای مرمری بسیار شگفت انگیز و جذابی است که توط امپراتور مغول یعنی شاه جهان برای همسر مورد علاقه اش یعنی ممتاز محل ساخته شده است. گفتنی است که ممتاز محل در زمان به دنیا آمدن چهاردهمین فرزندش در سال 1631 میلادی از دنیا رفته است و بعدها شاه جهان نیز در سال 1666 بعد از مرگش در کنار او به خاک سپرده شده است.
شما می توانید با تور هند به این نقاط سفر کنید. راستی اگر شما بخواهید به هند سفر کنید، دوست دارید که کدامیک از این جاهای دیدنی هند را از نزدیک ببینید؟

تاج محل در آگرا

تاج محل در آگرا


هزینه های سفر به سریلانکا
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 12:42

سفرنامه سریلانکا

اگر شما هم به دنبال جواب این سوال بزرگ در ذهنتان هستید که چقدر پول برای سفر به سریلانکا کافی است، تنها کاری که باید انجام دهید، این است که چند دقیقه وقت بگذارید و این مطلب از آژانس هواپیمایی مهرپرواز را با دقت بخوانید. در ادامه با جزئیات کامل به شما می گوییم که این سفر چقدر برایتان هزینه بردار است و دقیقا هزینه های سفر به سریلانکا به چه شکل هستند. 

هزینه رزرو تور سریلانکا

اولین نکته ای که می خواهیم به شما بگوییم، این است که ویزای سریلانکا به صورت فرودگاهی صادر می شود و این یعنی شما نباید هزینه خاصی بابت طی کردن پروسه اخذ ویزای سریلانکا طی کنید و به راحتی با رزرو تور سریلانکا می توانید این ویزا را دریافت کنید و با داشتن آن با خیال راحت تا کمتر از 30 روز در این کشور اقامت کنید. اما سوال این است که قیمت این تور چقدر است؟ نکته ای که باید بدانید، این است که بسته به فصلی که برای سفر انتخاب می کنید، تعداد روزهایی که می خواهید در این کشور اقامت کنید، شهرهایی که می خواهید در این سفر از آن ها بازدید کنید و هتل هایی که می خواهید در آن ها اقامت کنید، قیمت این تور بالا و پایین می شود. مثلا مشخص است که اگر شما بخواهید در یک هتل 10 دلاری یا 50 دلاری اقامت کنید، هزینه تور برایتان متفاوت می شود. با این حساب برای اینکه کارتان راحت تر شود، بهتر است که یک تماس با ما بگیرید تا در عرض چند دقیقه به شما مشاوره لازم را بدهیم و قیمت توری که مد نظر شماست را به اطلاع حضورتان برسانیم. 

هزینه رزرو تور سریلانکا

هزینه رزرو تور سریلانکا

قیمت غذا و نوشیدنی در سریلانکا

در مورد غذا هم باید این را به شما بگوییم که بسته به اینکه چه رستوران هایی را در این کشور برای غذا خوردن انتخاب کنید، هزینه هایتان کم و زیاد می شود. اما به هر حال شما باید انتظار این را داشته باشید که برای خوردن یک وعده غذای رستوران های محلی سریلانکا بین 200 تا 300 روپیه سریلانکا و برای خوردن یک وعده غذا در رستوران های توریستی سریلانکا بین 600 تا 900 روپیه سریلانکا هزینه کنید. 
راستی اگر اهل نوشیدن قهوه هستید، باید این را به شما بگوییم که قیمت قهوه در سریلانکا چندان پایین نیست و شما باید انتظار این را داشته باشید که برای یک اسپرسو حدود 270 روپیه و برای یک کاپوچینه بین 350 تا 400 روپیه هزینه کنید و این یعنی ممکن است که قیمت قهوه برای شما حتی از قیمت غذا هم بیشتر تمام شود. البته اگر به دنبال نوشیدن قهوه خیلی خاص در یک کافه خیلی خاص نباشید، می توانید با 10 روپیه هم در بعضی از کافه های خیابانی یک فنجان قهوه میل کنید.
نکته دیگر اینکه قیمت غذاهای غربی به نسبت غذاهای محلی در سریلانکا بیشتر است و مثلا اگر شما بخواهید یک همبرگ یا پیتزا را در یک رستوران فست فودی در این شکور میل کنید، باید بین 600 تا 1000 روپیه هزینه کنید. نکته دیگر اینکه معمولا قیمت غذا در رستوران های هتل های لوکس این کشور بیشتر از 1000 روپیه سریلانکا است.

قیمت غذا و نوشیدنی در سریلانکا

قیمت غذا و نوشیدنی در سریلانکا

کرایه تاکسی و اتوبوس در سریلانکا

خوب است این را بدانید که کرایه وسایل حمل و نقل در سریلانکا بسیار ارزان است. مثلا اگر شما بخواهید یک مسیر 7 ساعته در این کشور را با قطار طی کنید، می توانید برای این منظور به راحتی با 230 روپیه یک بلیط قطار تهیه کنید. 
این را هم بگوییم که کرایه تاکسی و توک توک در سریلانکا برای طی کردن مسیرهای درون شهری می تواند از 50 تا 600 روپیه متغیر باشد. نکته اینجاست که معمولا راننده های تاکسی ها و همین طور تاکسی های سه چرخه ای در این کشور قیمت کرایه را دوبله به مسافران می گویند. پس حتما یادتان باشد که قبل از اینکه سوار ماشین آن ها شوید، چانه بزنید و سعی کنید که قیمت کرایه را برای خودتان پایین بیاورید. اما به عنوان یک قانون کلی باید این را در نظر داشته باشید که کرایه تاکسی در سریلانکا برای یک مسیر حدود 3 کیلومتری نباید بیشتر از 100 روپیه باشد و اگر کسی مبلغ بیشتری از شما درخواست کرد، نباید درخواستش را قبول کنید.

کرایه تاکسی و اتوبوس در سریلانکا

کرایه تاکسی و اتوبوس در سریلانکا

قیمت بلیط جاهای دیدنی در سریلانکا

نکته مهمی که باید درباره هزینه های سفر به سریلانکا بدانید، این است که شما در این کشور مجبور می شوید که بیشترین بودجه خود را به هزینه تفریح در این کشور اختصاص دهید. نکته اینجاست که هزینه که توریستان باید بابت بازدید از یک جاذبه گردشگری در سریلانکا پرداخت کنند، 2 یا 3 برابر قیمتی که اهالی این کشور پرداخت می کنند نیست. بلکه توریستان مجبور هستند که حدودا 40 برابر بیشتر از بومی های این کشور برای بازدید از یک جاذبه گردشگری پرداخت کنند! در واقع در این کشور قیمت هایی که به عنوان قیمت بلیط یک جاذبه گردشگری برای توریستان در نظر گرفته شده، تقریبا 40 برابر قیمتی است که برای بومی های آن کشور برای بازدید از همان جاذبه گردشگری در نظر گرفته شده است. مثلا برای بازدید از پارک ملی یالا در این کشور، مردم سریلانکا 50 روپیه پرداخت می کنند، در صورتی که توریستان باید 2000 روپیه برای ورود به این پارک ملی پرداخت کنند!
گفتنی است که قیمت بلیط بازدید از شهرهای باستانی سریلانکا حدود 3250 روپیه است و شما اگر دلتان بخواهد می توانید با پرداخت حدود 200 روپیه در این شهرهای باستانی یک دوچرخه هم برای خود اجاره کنید و با آن در این شهرهای زیبا گشت بزنید. برای اینکه حدود هزینه های تفریحات دیگر در سریلانکا هم دستتان بیاید، باید به شما بگوییم که شرکت در تورهای قایق سواری برای دیدن وال ها حدود 6000 روپیه هزینه دارد و در ضمن هزینه غواصی در این کشور حدودا 30 دلار است. گذشته از این ها، اگر کسی بخواهد در این کشور در کلاس های آشپزی شرکت کند، باید حدود 3000 روپیه هزینه کند.
البته این را هم بگوییم که همه تفریحات در سریلانکا گران نیستند و شما می توانید به راحتی تفریحات ارزانتر و حتی رایگان هم در این کشور پیدا کنید و مطمئن باشید که حتی قدم زدن در خیابان ها و پارک های این کشور هم می تواند برایتان تجربه جذابی باشد.

قیمت بلیط جاهای دیدنی در سریلانکا

قیمت بلیط جاهای دیدنی در سریلانکا

دیگر هزینه های سفر به سریلانکا

برای اینکه بتوانید براورد بهتری از هزینه های سفر به سریلانکا  کنید، خوب است این را هم بدانید که شما با هزینه های دیگری هم در این کشور رو به رو هستید که شاید قبل از سفر فکرش را نکنید. پس بهتر است که یک بودجه محدود را هم به عنوان بودجه اضافه همراه خودتان داشته باشید. مثلا شما اگر بخواهید احیانا لباس هایتان را در این کشور به خشکشویی بدهید، باید بین 250 تا 350 روپیه را بابت شستشوی هر کیلو لباس پرداخت کنید. اگر هم احیانا بخواهید در این کشور یک سیم کارت تهیه کنید، باید 399 روپیه بابت یک سیم کارت و یک بسته اینترنتی 4 گیگی پرداخت کنید.
امیدواریم که حالا این مطلب را خوانده اید و احتمالا یک حساب سرانگشتی هم در ذهنتان کرده اید، دقیقا بدانید که باید چقدر پول با خودتان به سریلانکا ببرید. 

دیگر هزینه های سفر به سریلانکا

دیگر هزینه های سفر به سریلانکا

 

هزینه های سفر به سایر شهرهای توریستی را با کلیک بر روی لینک های زیر ببینید

هزینه های سفر به استانبول

هزینه های سفر به ارمنستان

هزینه های سفر به دبی

 



سرعت لود کم صفحات در موبایل و از بین رفتن ترافیک سایت
شرکت پیام آوران پارسیان
www.papgroup.ir

تور روسیه
برگزار کننده بهترین تورهای روسیه
www.alefbatour.com

تور کوش آداسی
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
www.mehrparvaz.com

بلیط هواپیما چارتر
ارائه دهنده بهترین بلیط هواپیما چارتری
www.Trip.ir

کاهش قیمت بلیط هواپیما در روزهای گذشته
قیمت بلیط هواپیما تا پایین ترین حد خود کاهش یافت.
www.rokna.net

سنگ تراورتن
خرید و فروش انواع سنگ ساختمانی
www.anamisstone.com
سنگ مرمریت
خرید انواع سنگ مرمریت
www.anamisstone.com
سنگ مرمر
خرید و فروش انواع سنگ مرمر ساختمانی اونیکس
www.anamisstone.com
سنگ ازنا
فروش انواع سنگ ازنا ارزان قیمت در تهران
www.anamisstone.com
سنگ گرانیت
انواع سنگ ساختمانی گرانیت مشکی و سفید نهبندان، نطنز و مروارید مشهد
www.anamisstone.com
سنگ گوهره
فروش انواع سنگ گوهره ممتاز و سوپر کف قیمت
www.anamisstone.com
سنگ هرسین
انواع سنگ مرمریت هرسین
www.anamisstone.com
سنگ طرح چوب
قیمت سنگ سنداستون طرح چوب
www.anamisstone.com