بهترین پرواز ها را با جیبوجت جستجو کن
جزیره هنگام جزیره ای بکر در نزدیکی قشم
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 14:11

جزیره هنگام کجاست؟

آیا شما هم دوست دارید که با دلفین ها و در آب های آزاد شنا کنید؟ آیا دوست دارید که ماهی های رنگارنگ را در حال شنا در آب های تمیز و کریستالی خلیج فارس تماشا کنید؟ آیا دوست دارید که زمانی را به تفریح و خوشگذرانی در کنار مردم صمیمی جنوب کشورمان سپری کنید؟ یا اینکه دلتان می خواهد که با گشت زدن در بازار محلی صنایع دستی زیبایی که از جنس صدف هستند را خریداری کنید؟ اگر پاسختان به این سوال ها مثبت است، به شما توصیه می کنیم که حتما یک سفر به جزیره هنگام داشته باشید. در ادامه شما را با جزیره هنگام، جاذبه های گردشگری جزیره هنگام و نحوه سفر به آن آشنا می کنیم.

جزیره هنگام کجاست

 

درباره جزیره هنگام

این جزیره که حدودا 36 کیلومتر مربع وسعت دارد، درست در جنوب جزیره قشم واقع شده است. این جزیره کوچک که وسعتش خیلی کمتر از قشم است، یک جزیره مسطح است که در آن بلندی های زیادی به چشم نمی خورد. گفتنی است که فاصله جزیره هنگام تا قشم حدودا 2 کیلومتر است و این یعنی شما به راحتی میتوانید از جزیره قشم به جزیره هنگام دسترسی پیدا کنید و بعد از گشت و گذار در این جزیره، دوباره برای ادامه سفرتان به جزیره قشم برگردید. نکته جالبی که دراره جزیره هنگام وجود دارد، این است که در آن هیچ وسیله نقلیه و هیچ خیابانی به چشم نمی خورد و همه چیز در آن غرق در آرامش است. این جزیره زیبا و سرشار از آرامش سه روستا با نام های هنگام قدیم، هنگام جدید و روستای غیل وجود دارد که بازدید از هر کدامشان می تواند دنیایی از تجربه های جذاب را برایتان به همراه داشته باشد.

 

تفریحات جزیره هنگام

در جزیره هنگام می توانید تفریحات مختلفی را تجربه کنید که در میانشان شنا با دلفین ها، تفریح در سواحل، گشت و گذار در جزیره هنگام و دیدن حیوانات این جزیره و بازدید از بازار هنگام اشاره کرد. در ادامه بیشتر درباره این تفریحات جالب در جزیره هنگام با شما صحبت می کنیم.

دلفین های جزیره هنگام

اصلی ترین دلیلی که مسافران قشم از این جزیره راهی جزیره هنگام می شوند، این است که دوست دارند دلفین های جزیره هنگام را از نزدیک ببینند. جالب است بدانید که شما در راه قشم به هنگام می توانید این دلفین های بامزه را تماشا کنید. در واقع باید بگوییم که تفریحات شما از همان لحظه ای که کشتیتان از جزیره قشم به سمت جزیره هنگام راه می افتد، شروع می شود و شما در طول مسیر این جزیره نیز می توانید تجربیات جالبی را کسب کنید. نکته مهمی که باید از آن مطلع باشید، این است که فصل پاییز، فصل زمستان و نیمه اول فصل بهار بهترین زمان برای دیدن دلفین های جزیره هنگام است و نکته دیگر اینکه بهتر است که صبح زود برای تماشای این دلفین ها اقدام کنید.

دلفین های جزیره هنگام

 

ساحل جزیره هنگام

خوب است این را بدانید که سواحل جزیره هنگام جزء زیباترین سواحل خلیج فارس هستند. یکی از زیباترین سواحل هنگام با نام ساحل نقره ای یا ساحل سیلور شناخته می شود. علت نامگذاری این ساحل زیبا در جزیره هنگام این است که شن هایش به خاطر وجود مواد معدنی کوچک درخشش خاصی دارند و به رنگ نقره ای به نظر می رسند. نکته جالب دیگر درباره سواحل جزیر ههنگام این است که آب های اطراف جزیره هنگام در بعضی از ایام سال به خار حضور پلانکتون ها درخشش خاصی پیدا می کنند.

ساحل جزیره هنگام

 

محیط و طبیعت جزیره هنگام

یکی از ویژگی هایی که باعث جذابیت هرچه بیشتر جزیره هنگام شده، این است که در جزیره هنگام یک سری حیوانات نادر زندگی می کنند. از جمله این حیوانات نادر می توان به چینکارا که نوعی آهوی ایرانی است و همین طور یک نوع سوسمار نادر اشاره کرد. گذشته از این ها، لاکپشت های دریایی و خرچنگ ها نیز در جزیره هنگام زندگی می کنند.

 

بازار جزیره هنگام

در جزیره هنگام یک بازار به نام بازار جزیره هنگام وجود دارد که در آن همه جور سوغاتی جالب و صنایع دستی متنوع مثل زیورآلات درست شده از صدف برای فروش موجود است. در ضمن در این بازار سوغاتی های دیگر مثل روغن های محلی و ادویه های محلی نیز فروخته می شود. مطمئن باشید که گشت و گذار در بازار هنگام و همصحبتی با فروشنده های بومی این بازار می تواند تجربه جالبی را برایتان رقم بزند.

رستوران های جزیره هنگام

اگر به جزیره هنگام سفر کردید، حتما طعم غذاهای محلی این جزیره را امتحان کنید. برای این منظور بهتر است که به یکی از سه رستوران معروف جزیره هنگام یعنی رستوران ستاره دریایی، رستوران جزیره هنگام و رستوران جزیره نقره ای مراجعه کنید و مطمئن باشید که طعم غذاهای سنتی هنگام در این رستوران ها شما را هم غافلگیر می کند.

هتل های جزیره هنگام

از آنجایی که هتل ها و اقامتگاه های متعددی در جزیره هنگام وجود ندارد و ضمنا از آنجایی که شما می توانید در طول یک روز از همه جای جزیره هنگام دیدن کنید، به شما توصیه می کنیم که سفر به جزیره هنگام را در قالب یک سفر یک روزه انجام دهید و برای شب دوباره به قشم برگردید. همان طور که می دانید در قشم هتل های متنوعی وجود دارد که شما هر کدام از آن ها را می توانید برای اقامت انتخاب کنید.

اگر احیانا تا به حال به جزیره هنگام سفر کرده اید و یا اطلاعات جالبی درباره جزیره هنگام دارید، خوشحال می شویم که نظرات و تجربیات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان آژانس مسافرتی مهرپرواز در میان بگذارید. شما همچنین می توانید برای رزرو تور ارزان قشم با ما در تماس باشید.


درباره قشم بیشتر بخوانید:

قلعه پرتغالی ها از جاذبه های گردشگری قشم

جزیره ناز قشم تجربه قدم زدن روی دریا

غار نمکی قشم کجاست

 

قلعه پرتغالی ها از جاذبه های گردشگری قشم
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 13:26

قلعه پرتغالی های قشم را می شناسید؟

جنوب ایران یکی از استراتژیک ترین مناطق کشورمان است. اگر تاریخ ایران را مطالعه کنید، می بینید که از گذشته های دور کشورهای متعددی سعیشان را کرده اند که این قسمت از کشورمان را از ما بگیرند. یکی از این کشورها، پرتغال بوده است. جالب است بدانید که یک دریانورد پرتغالی به نام آلبوکرکه جزایر خلیج فارس را اشغال کرده بوده است و پرتغالی ها حدودا 110 سال به بعضی از مناطق جنوبی کشورمان سلطه داشته اند. اتفاقا از آن دوران یک سری قلعه به نام قلعه پرتغالی ها در جزایر قشم، هرمز و لارک به یادگار باقی مانده است. در میان این قلعه ها، قلعه پرتغالی های قشم زیباتر، بزرگتر و دیدنی تر است. ما امروز می خواهیم به شما قلعه پرتغالی های قشم را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

قلعه پرتغالی های قشم را می شناسید

 

درباره قلعه پرتغالی ها در قشم

قلعه پرتغالی ها در قشم یک قلعه سرخ رنگ و زیباست که اتفاقا یکی از معدود بناهایی است که از دوران سلطه پرتغالی ها بر خلیج فارس به یادگار باقی مانده است. این قلعه پرتغالی ها که در موردش صحبت می کنیم، در سال 1507 ساخته شده است و دلیل ساختن آن، این بوده که پرتغالی ها می خواستند محلی برای کنترل شورش های پیشبینی نشده مردم محلی داشته باشند و ضمنا مهمات خود را در آن انبار کنند. این بنای زیبا عمدتا با سنگ قرمز، سنگ آهک، گچ و سیمان ساخته شده است و بیش از 2000 متر مربع وسعت دارد. گفتنی است که قلعه پرتغالی ها در قشم از قسمت های مختلفی تشکیل شده است و فضاهایی برای اقامت سربازان، زندانی کردن شورشگران، کلیسا و فضایی برای حکمرانی داشته است.

لوکیشن قلعه پرتغالی ها در قشم

قلعه پرتغالی های قشم در قلب بخش مسکونی جزیره قشم واقع شده است. این بدین معنی است که دسترسی به قلعه پرتغالی ها در قشم برای مسافران این جزیره اصلا کار سختی نیست و به راحتی می توان از هر کدام از هتل های قشم با یک تاکسی به آن دسترسی پیدا کرد.

نحوه دسترسی به قلعه پرتغالی ها در قشم

شما برای دسترسی به قلعه پرتغالی ها در قشم باید به خیابان باهنر قشم بروید، از آنجا به سمت شرق و به طرف میدان ولایت بروید و بدین شکل خودتان را به قلعه پرتغالی ها در قشم برسانید. به شما توصیه می کنیم که اگر می خواهید با ماشین شخصی به قلعه پرتغالی ها در قشم بروید، حتما مسیر هتلتان تا این جاذبه گردشگری در قشم را از طریق اپلیکیشن های مسیریابی مورد بررسی قرار دهید تا بهترین مسیر را به قلعه پرتغالی ها پیدا کنید. شما می توانید با خرید تور قشم نیز از این جاذبه گردشگری زیبا دیدن کنید.

رستوران های نزدیک به قلعه پرتغالی ها در قشم

اگر بعد از بازدید از قلعه پرتغالی ها گرسنه بودید و می خواستید که سریعا به یک رستوران در نزدیکی قلعه پرتغالی ها مراجعه کنید، ما به شما توصیه می کنیم که رستوران سنتی خاله، رستوران عرفان یا رستوران نون و نمک را برای غذا خوردن انتخاب کنید.

هتل های نزدیک به قلعه پرتغالی ها در قشم

از آنجایی که قلعه پرتغالی ها در مرکز شهر قشم قرار گرفته است، هتل های متعددی در اطراف آن وجود دارد. از جمله بهترین هتل های ارزان نزدیک به قلعه پرتغالی ها در قشم می توان به هتل آسماری قشم، هتل المپیک قشم و هتل مروارید قشم اشاره کرد. لازم به ذکر است که اگر کسی بخواهد در یک هتل لوکس در قشم اقامت کند که اتفاقا نزدیک به قلعه پرتغالی ها در قشم باشد، انتخاب های متعددی از جمله هتل بوتیک ایرمان قشم، هتل بوتیک فولتون قشم و هتل ارم قشم دارد.

 

بهترین زمان بازدید از قلعه پرتغالی ها در قشم

همان طورکه می دانید قشم در فصل زمستان آب و هوای مطبوعی را تجربه می کند و معمولا در فصل های دیگر سال هوایش گرم است. به همین خاطر توصیه ما به شما این است که تا جای ممکن در نیمه دوم فصل پاییز، در فصل زمستان یا در ماه اول فروردین راهی قشم شوید تا بتوانید هوای بهتری را در این جزیره زیبا تجربه کنید و بازدید بهتری از اماکن دیدنی قشم از جمله قلعه پرتغالی ها در قشم داشته باشید.

اگر احیانا تا به حال به جزیره قشم رفته اید و از قلعه پرتغالی ها در قشم دیدن کرده اید و یا اطلاعات جالبی در این زمینه دارید، خوشحال می شویم که تجربیات و نظرات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان آژانس هواپیمایی مهرپرواز در میان بگذارید.

 

درباره قشم بیشتر بخوانید:

جزایر ناز قشم تجربه قدم زدن روی دریا

غار نمکی قشم کجاست؟

قشم کجا بریم خرید

 


روستای برغان کرج سفری یک روزه
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 13:12

روستای برغان کجاست؟

اگر احیانا در شهر تهران یا کرج زندگی می کنید، مطمئنا روستای برغان را می شناسید یا حداقل نام آن به گوشتان خورده است. روستای سرسبز و با صفایی که فاصله خیلی کمی از شهر کرج دارد و بازدید از آن می تواند یک سفر یک روزه بسیار جالب و به یادماندنی باشد. با ما همراه باشید تا شما را با روستای برغان کرج آشنا کنیم و به شما بگوییم که چگونه می توانید به روستای برغان کرج سفر کنید و چه تفریحاتی را می توانید در روستای برغان کرج تجربه کنید.

مسیر رفتن به روستای برغان کرج

روستای برغان حدودا در فاصله 10 کیلومتری شهر کرج قرار گرفته است. بهترین راه برای سفر به روستای برغان کرج این است که وارد شهر کرج شوید، به بلوار موذن بروید و این بلوار را تا قسمت انتهایی طی کنید و به سمت جاده آتشگاه بروید. جاده آتشگاه همان جاده ای است که شما با رانندگی در آن می توانید به روستای برغان کرج برسید. در قسمت ابتدایی جاده آتشگاه یک دو راهی وجود دارد که شما برای رسیدن به روستای برغان کرج باید راه سمت چپ این دو راهی را در پیش بگیرید تا در نهایت به روستای برغان کرج برسید.

لوکیشن روستای برغان کرج

 

درباره جاده آتشگاه کرج

قبل از اینکه بیشتر درباره روستای برغان کرج صحبت کنیم، باید این را به شما بگوییم که جاده آتشگاه با اینکه جاده سرسبزی نیست، اما زیبایی بی حد و حصری دارد و همین زیبایی باعث شده که بعضی از افراد برای عکاسی به آن مراجعه کنید. در امتداد جاده آتشگاه باغ های خانوادگی و رستوران های متعددی ساخته شده است که آن ها نیز به نوعی جاذبه توریستی تبدیل شده اند. گذشته از این ها، در جاده آتشگاه کرج یک سری مراکز تفریحی مثل باشگاه اسب سواری وجود دارد. نکته جالبد یگر درباره جاده آتشگاه کرج این است که در روزهای جمعه معمولا افراد زیادی برای آفرود یا موتورسواری به آن مراجعه می کنند که اتفاقا تماشای حرکات نمایشی آن ها برای خیلی از افراد جالب است.

تفریحات روستای برغان کرج

بیشتر کسانی که به روستای برغان کرج سفر می کنند، به این سفر به چشم یک سفر یک روزه نگاه می کنند. از طرفی خیلی از افراد فقط برای پیک نیک کردن به روستای برغان می روند و بعد از سپری کردن چند ساعت خوش دوباره رهسپار مسیر برگشت می شوند. در همان بخش ابتدایی روستای برغان چند باغ خانوادگی وجود دارد که شما می توانید با اجاره کردن تخت در آن ها چند ساعتی را کنار رودخانه و در دل طبیعت سپری کنید. همچنین می توانید داخل روستای برغان گشت و گذار کنید، در کوچه باغ های زیبا و سرسبز این روستا قدم بزنید، در میدان برغان غذاهای خوشمزه ای مثل دیزی را نوش جان کنید یا اینکه از جاذبه های گردشگری برغان دیدن کنید.

اماکن دیدنی روستای برغان کرج

بیشتر کسانی که به روستای برغان سفر می کنند، به این روستا به چشم مکانی برای طبیعت گردی و پیک نیک کردن نگاه می کنند و بیشترشان اصلا نمی دانند که روستای برغان کرج جاذبه های گردشگری دیگری به جز رودخانه و طبیعت زیبا نیز دارد. اما خوب است شما این را بدانید که در روستای برغان کرج اماکن تاریخی مختلفی نظیر مسجد برغان، حسینه برغان، پل برغان و قلعه ایلخانی برغان دارد که شما می توانید در کنار طبیعت گردی و کسب آرامش در کنار رودخانه برغان، از بازدید از آن ها نیز لذت ببرید. تا یادمان نرفته این را هم بگوییم که یک درخت سیب مقدس نیز در برغان وجود دارد که بازدید از آن نیز می تواند برایتان تجربه جالبی باشد.

اماکن دیدنی روستای برغان کرج

 

بهترین زمان سفر به روستای برغان کرج

از آنجایی که روستای برغان هوای خنک تری از شهرهایی مثل کرج و تهران دارد، ما به شما توصیه می کنیم که در نیمه اول سال به روستای برغان سفر کنید. گفتنی است که حتی در فصل تابستان نیز هوای روستای برغان خنک است و مخصوصا اگر وقتتان را کنار رودخانه سپری کنید، هوای مطبوعی را در این روستا تجربه خواهید کرد.

اگر احیانا تا به حال از روستای برغان کرج بازدید کرده اید یا اینکه اطلاعات جالبی درباره این روستا دارید، خوشحال می شویم که تجربیات و نظرات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان آژانس هواپیمایی پرواز خارجی مهرپرواز در میان بگذارید.


درباره مناطق طبیعی بیشتر بخوانید:

جنگل های اطراف تهران را بشناسید

پارک لاله تهران

باغ ایرانی تهران باغی زیبا در ده ونک

 

جنگل های اطراف تهران را بشناسید
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 12:38

جنگل های اطراف تهران کدامند؟

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که مدام در ترافیک تهران هستند و یا همیشه در شلوغی های مترو حضور دارند، این مطلب را از دست ندهید. اگر شما هم از ترافیک ها، آلودگی ها و شلوغی های همیشگی تهران خسته شده اید و روح و جانتان به طبیعت و آرامش خالص آن نیاز دارید، این مطلب را بخوانید تا با جنگل های اطراف تهران آشنا شوید. ما می خواهیم به شما بهترین و دیدنی ترین جنگل های اطراف تهران و پارک جنگلی های تهران را به شما معرفی کنیم. جنگل هایی که می توانید از تهران به آن ها یک سفر یک روزه داشته باشید یا اینکه یک پیک نیک یک روزه را در آن ها تجربه کنید و خستگی را از روح و تن خود جدا کنید.

 

پارک های جنگلی اطراف تهران

در ادامه، پارک های جنگلی اطراف تهران را به شما معرفی می کنیم.

 

پارک جنگلی چیتگر

اولین گزینه و راحت ترین گزینه برای استراحت برای غرب نشینان تهران، پارک جنگلی چیتگر است. این پارک جنگلی با درختان و آلاچیق های متعدد و با پیست دوچرخه سواری و دیگر امکانات تفریحی که دارد، به یک گزینه عالی برای پیک نیک کردن تبدیل شده است. تنها مشکل پارک جنگلی چیتگر این است که سایه اندازی درختانش زیاد نیست و به همین دلیل شاید در ظهرهای گرم تابستانی گزینه خوبی برای تفریح نباشد. اگر شما هم چنین فکر می کنید و به دنبال یک پارک جنگلی یا جنگل سرسبزتر در اطراف تهران هستید، بهتر است که گزینه های دیگر این لیست را برای تفریح انتخاب کنید.

پارک جنگلی چیتگر

 

پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان که در شمال شرق تهران و در منطقه شمیرانات قرار گرفته است، به عنوان یکی از بهترین جنگل های اطراف تهران شناخته می شود. این پارک جنگلی با وسعتی حدود 1100 هکتار، شرایط و محیط خوبی برای تفریح و استراحت خانواده ها و گروه های دوستانه دارد. در پارک جنگلی لویزان امکانات رفاهی و تفریحی گوناگونی همچون باغ پرندگان، سالن بولینگ، زمین های بازی و همین طور کافه ها و رستوران های متنوع وجود دارد و از هر نظر یک پارک جنگلی ایده آل به حساب می آید.

پارک جنگلی لویزان

 

بوستان جنگلی سرخه حصار

بوستان جنگلی سرخه حصار که با نام پارک ملی سرخه حصار نیز شناخته می شود، حدودا 9 هزار هکتار مساحت دارد و از قدیم الایام به عنوان یکی از بهترین جنگل های اطراف تهران محبوبیت داشته است. این بوستان جنگلی که در شرق تهران و در حاشیه اتوبان یاسینی قرار گرفته است، در زمان قاجاریان به عنوان شکارگاه دربار شناخته می شده است. اما حالا به یک بوستان عمومی تبدیل شده است و همه ما فرصت این را داریم که از زیبایی های بی انتهای آن برای کسب آرامش استفاده کنیم.

پارک ملی خجیر

پارک ملی خجیر که شباهت ظاهری زیادی با بوستانی جنگلی سرخه حصار دارد، یکی دیگر از زیباترین جنگل های اطراف تهران است. جالب است بدانید که پارک ملی خجیر نیز درست مثل بوستان جنگلی سرخه حصار در گذشته محلی برای شکار بوده است. نکته جالب ماجرا اینکه پارک ملی خجیر که در انتهای اتوبان بابایی قرار گرفته است، قدیمی ترین شکارگاه ایران به حساب می آید و تاریخچه بلندبالایی دارد. از این که بگذریم، باید بگوییم که این جنگل بسیار زیبا و دیدنی است و مسلما تفریح و عکاسی در آن برای مردم تهران و همه مردم ایران تجربه جالبی است.

جنگل جاده چالوس

در آخر اینکه یکی از بهترین گزینه های شما برای طبیعت گردی در اطراف تهران، این است که وارد جاده پیچ و در پیچ و زیبای چالوس شوید و در فضای سرسبز اطراف جاده چالوس پیک نیک کنید. به جرئت می توانیم بگوییم که جنگل جاده چالوس زیباترین جنگل در اطراف تهران است و مطمئنا اگر شما هم برای تفریح به آنجا مراجعه کنید، با صدای دلنشین آب رودخانه، تماشای سرسبزی درختان این جاده و با استفاده از هوای مطبوع و دلپذیر آن غرق در آرامش می شوید.

جنگل جاده چالوس

سخن پایانی

اگر احیانا تا به حال هر کدام از جنگل های اطراف تهران رفته اید و تجربه یا نظری در این زمینه دارید، خوشحال می شویم که تجربیات و نظرات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان آژانس مسافرتی مهرپرواز در میان بگذارید. یادتان باشد که باید همیشه برای آرامش خود وقت بگذارید و قطعا رفتن به جنگل های اطراف تهران می تواند قسمتی از این آرامش را برایتان فراهم کند.


درباره فضای سبز تهران بیشتر بخوانید:

باغ ایرانی تهران باغی زیبا در ده ونک

پارک لاله تهران را بشناسید

پارک پرواز تهران بر فراز پایتخت

 

جزیره ناز قشم تجربه قدم زدن روی دریا
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 12:22

جزیره ناز قشم، جایی که می توان روی سطح دریا قدم زد

جزایر ناز که دو جزیره کوچک هستند، در فاصله 1000 متری ساحل قشم قرار گرفته اند. جزایری که با بازدید از آن ها می توانید یکی از عجیب ترین تجارب دنیا یعنی تجربه قدم زدن روی سطح دریا را کسب کنید. جایی که در آن دریا از هم می شکافد تا شما بتوانید یک فاصله تقریبا یک کیلومتری را با پای پیاده و دقیقا از وسط دریا طی کنید. با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با جزایر ناز قشم آشنا کنیم.

 

عجایب هفتگانه جزیره ناز قشم

جذابیت اصلی جزایر ناز قشم به این است که وقتی که سطح آب دریا پایین است، جزئی از جزیره قشم می شوند و به نوعی به آن می پیوندند. اما وقتی که سطح آب دریا بالا می آید، به جزیره های مستقلی تبدیل می شوند و دور آن ها را آب فرا می گیرد. در حقیقت با هر جزر و مد جزایر ناز از قشم جدا می شوند و دوباره به آن می پیوندند.

درباره جزیره ناز قشم

 

علت نامگذاری جزایر ناز قشم

خیلی از افراد محلی قشم معتقدند که به این دلیل که این دو جزیره کوچک برای جزیره قشم ناز می کنند و گاهی به آن می پیوندند و گاهی بینشان فاصله می افتد، به آن ها نام جزایر ناز را داده اند. اتفاقا بیشتر گردشگران هم به همین دلیل از جزایر ناز دیدن کنند تا ببینند که چگونه این دو جزیره کوچک برای جزیره ناز قشم می کنند و چگونه می توان با پای پیاده روی سطح دریا قدم زد و به این جزایر رسید.

نحوه دسترسی به جزایر ناز قشم

در ساعاتی که سطح آب دریا پایین است، شما می توانید فاصله ساحل قشم تا جزیره ناز را با پای پیاده طی کنید. در حالی که نهایتا پاهایتان تا قسمت مچ خیس می شود. حتی می توانید این فاصله را با اسب زیر پا بگذارید و در حالی که اسب سواری می کنید و از دو طرف می بینید که موج ها به طرفتان می آیند و همین که به شما نزدیک می شوند، آرام می گیرند، به جزایر ناز نزدیک و نزدیک تر شوید.

امکانات تفریحی جزایر ناز قشم

جزایر ناز قشم وسعت خیلی کمی دارند و اصلا جزایر لوکسی نیستند. این جزایر امکانات تفریحی خاصی ندارند و واقعیت این است که همه فقط و فقط برای کسب تجربه قدم زدن روی سطح آب دریاست که از این جزایر دیدن می کنند. البته این را همه بگوییم که در قسمت ساحل قشم که درست در نزدیکی جزایر ناز قرار گرفته است، امکاناتی مثل جت اسکی وجود دارد و شما می توانید تجربه بازدید از جزایر ناز قشم را با تجربه یک سری از تفریحات آبی و همین طور اسب سواری و شترسواری ترکیب کنید.

امکانات تفریحی جزایر ناز قشم

 

بهترین زمان بازدید از جزایر ناز قشم

نکته ای که باید حتما به آن دقت کنید، این است که زمان جزر و مد دریا در هر ماه، هر هفته و حتی هر روز متفاوت است. این یعنی ممکن است که در روزی که شما می خواهید از جزایر ناز دیدن کنید، زمان جزر و مد با زمان جزر و مد دیروز متفاوت باشد. پس بهترین کار این است که وقتی به قشم سفر کردید، از افراد محلی این جزیره سوال بپرسید و از آن ها راهنمایی بگیرید که بهتر است در چه زمانی راهی جزایر ناز قشم شوید تا سطح آب پایین باشد و شما بتوانید به راحتی فاصله ساحل قشم تا جزیره ناز را با پای پیاده و یا به کمک اسب و شتر طی کنید.

 

سخن پایانی

در آخر باید بگوییم که با وجود همه سادگی که جزیره ناز دارد، اما باز هم بازدید از آن یک تجربه بسیار خاص و به یادماندنی است. چراکه شما در هیچ نقطه دیگری در ایران نمی توانید چنین تجربه ای را از دیدن شکافتن آب دریا و قدم زدن بر روی سطح آب دریا را کسب کنید. پس بهتر است که شما هم در طول سفر به قشم یک سر به جزیره ناز بزنید و مطمئن باشید که بازدید از این جزیره جزء هیجان انگیزترین و جالب ترین تفریحاتی است که می توانید در قشم داشته باشید. اگر احیانا تجربه بازدید از جزیره ناز قشم را دارید یا اطلاعات جالبی درباره این جزیره جالب و دیدنی دارید، خوشحال می شویم که تجربیات و نظرات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان آژانس هواپیمایی مهرپرواز در میان بگذارید. شما همچنین می توانید تور ارزان قشم و سایر تورها را در مهرپرواز رزرو کنید.

 

 

درباره قشم بیشتر بخوانید:

غار نمکی قشم کجاست؟

قشم غذا چی بخوریم و کجا بخوریم

بهترین زمان سفر به قشم برای خرید یا خوشگذرانی

 


غار نمکی قشم کجاست
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 11:55

غار نمکی قشم را بشناسید

قشم جزیره شگفتی هاست. جزیره ای که جاذبه های طبیعی آن حتی از مراکز خرید و اماکن تفریحیش نیز جالب تر هستند. در این جزیره شگفت انگیز یک غار بسیار زیبا به نام غار نمکی قشم یا غار نمکدان قشم وجود دارد که به جرئت می توان عنوان یکی از عجایب هفتگانه قشم را به آن داد. غاری که قدمتش به 570 میلیون سال قبل بر می گردد و یک جاذبه گردشگری بسیار زیبا و ارزشمند محسوب می شود. با ما همراه باشید تا شما را با غار نمکی قشم که طولانی ترین غار نمکی دنیاست، اشنا کنیم.

غار نمکی قشم

 

درباره غار نمکی قشم

طول غار نمکی قشم حدودا 6400 متر است و از آن به عنوان طولانی ترین غار نمکی دنیا یاد می شود. جالب است بدانید که غار نمکدان قشم یکی از چندین غار نمکی است که در کوهی به نام کوه نمکدان در قشم تشکیل شده است. این کوهی که در موردش صحبت می کنیم، یک کوه با ارتفاع حدودا 340 متر است که بخش هایی از آن نمکی هستند و به رنگ سفید دیده می شوند. بزرگترین غار نمکی که در این کوه زیبا تشکیل شده است، همان غاری است که به آن غار نمکدان قشم گفته می شود. غاری که دیواره های آن سفید رنگ است و لایه لایه رسوب های مختلف با رنگ های متنوع بر روی سطح دیوار آن دیده می شود. هر کدام از این لایه ها نشان از یک دوره تاریخی از زمین دارند و با این اوصاف می توان گفت که غار نمکی قشم آینه ای از 570 میلیون سال تاریخ زمین است.

زیبایی های غار نمکی قشم

به محض اینکه وارد غار نمکدان قشم شوید، کف سفید رنگ این غار که از نمک های کریستالی پوشیده شده، نظرتان را به خود جلب می کند. اگر کمی جلوتر بروید و با دقت بیشتری به غار نمکی قشم نگاه کنید، می بینید که انواع و اقسام کریستال های نمکی رنگی از صورتی و بنفش گرفته تا آبی و قرمز به چشمتان می آیند. قسمت جالب ماجرا اینجاست که همین که بر روی سطح غار نمکی قشم قدم بردارید، صدای خش خشی به گوشتان می رسد که حاصل از قدم گذاشتن بر روی کریستال های نمکی کف غار است. همین باعث می شود که بازدید از غار نمکی قشم یک تجربه بسیار منحصر به فرد را برایتان رقم بزند.

نکته جالب دیگری که می توانیم درباره غار نمکی قشم برایتان بگوییم، این است که یک سری نهرهای آب شور در غار نمکی قشم در جریان هستند که راهشان را به فضای بیرونی غار نمکدان قشم پیدا می کنند و در نهایت آب آن ها در یک استخر طبیعی سفید رنگ در کوهپایه کوه نمکدان جمع می شود و زیبایی این منطقه را دوچندان می کند. از طرفی این نهرهای آب شور به خود غار نمکدان قشم نیز جلوه بسیار خاصی می دهند. چراکه گاهی اوقات این آب های شور تصاویر غار را مثل یک آینه انعکاس می دهند و همین باعث می شود که فضای داخل غار نمکی قشم خیال انگیز بشود. از همه جذاب تر اینکه سقف غار نمکدان قشم نیز مثل کف و دیواره هایش زیبا و منحصر به فرد است. در قسمت سقف غار نمکی قشم قندیل های نمکی متعددی به چشم می خورد که شکل های متنوعی دارند.

زیبایی های غار نمکی قشم

 

خواص درمانی غار نمکی قشم

بر اساس تحقیقاتی که بر روی غار نمکدان قشم انجام شده، مشخص شده است که نمک های موجود در این غار خاصیت درمانی دارند و از آنجایی که سرشار از منیزیم هستند، برای سلامتی مفیدند. ضمن اینکه تنفس در هوای غار نمکی قشم برای بیماران تنفسی مفید است و با این حساب می توان گفت که بازدید از غار نمکی قشم علاوه بر اینکه شما را سرگرم می کند، به سلامتیتان نیز کمک می کند.

لوکیشن غار نمکی قشم

غار نمکی قشم حدودا 90 کیلومتر با شهر قشم فاصله دارد و شما برای بازدید از آن باید به سمت غرب جزیره بروید. در واقع غار نمکدان قشم در فاصله 60 کیلومتری فرودگاه قشم قرار گرفته است. لازم به ذکر است که وقتی شما به کوهپایه نمکدان می رسید، باید حدودا یک فاصله 300 متری را با پای پیاده بالا بروید تا در نهایت به غار نمکدان قشم دسترسی پیدا کنید.

 

نکات کاربردی برای بازدید از غار نمکی قشم

خوب است این را بدانید که شما به راحتی می توانید از صد متر اول غار نمکی قشم دیدن کنید و قندیل های نمکی این غار را از نزدیک ببینید. اما بازدید از قسمت های جلوتر غار نمکدان قشم به آن آسانی نیست. چراکه اگر فقط 20 متر جلوتر از آن صد متر اولی بروید، می بینید که به یک باره غار تاریک می شود و در نتیجه شما فقط با تجهیزاتی مثل چراغ قوه می توانید از قسمت های جلوتر غار نمکدان قشم بازدید کنید. به شما توصیه می کنیم که اگر قصد این را دارید که به عمق غار نمکی قشم بروید و قسمت های بیشتری از آن را ببینید، حتما به همراهی یک گروه و یک تور لیدر این کار را انجام دهید. در ضمن حتما برای بازدید از قسمت های جلویی غار نمکی قشم از یک ماسک صورت استفاده کنید تا حشرات ریزی که در غار نمکدان قشم زندگی می کنند، شما را آزار ندهند. نکته دیگر اینکه انتظار مواجه شدن با خفاش ها را در قسمت های جلویی غار نمکی قشم داشته باشید و اگر صدایشان را شنیدید، نترسید.

نکات کاربردی برای بازدید از غار نمکی قشم

 

بهترین زمان بازدید از غار نمکی قشم

با توجه به اینکه قشم آب و هوای گرمی دارد، می توانیم بگوییم که نیمه دوم سال یعنی فصل های پاییز و زمستان بهترین زمان برای سفر به قشم و بازدید از غار نمکدان قشم هستند.
اگر احیانا تا به حال از غار نمکی قشم بازدید کرده اید و یا اطلاعات جالبی درباره آن دارید، خوشحال می شویم که نظرات و تجربیات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان آژانس هواپیمایی مهرپرواز در میان بگذارید. شما همچنین می توانید برای رزرو تور قشم با ما در تماس باشید.

 

درباره قشم بیشتر بخوانید:

بهترین زمان سفر به قشم

دره ستارگان قشم از عجایب جزیره

پارک کروکودیل قشم بازدیدی هیجان انگیز


پارک لاله تهران را بشناسید
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 11:47

پارک لاله تهران کجاست و چه امکاناتی دارد؟

ما امروز می خواهیم درباره یکی از زیباترین و جذاب ترین پارک های تهران با شما صحبت کنیم. پارکی که جدای از اینکه بهترین امکانات تفریحی و ورزشی را دارد، یک بازار بسیار جالب و همین طور دو تا از خاص ترین موزه های تهران را در خود جای داده است. ما امروز می خواهیم شما را با پارک لاله آشنا کنیم، درباره امکانات آن و تفریحاتی که می توانید در این پارک تجربه کنید، با شما صحبت کنیم و لوکیشن پارک لاله تهران و نحوه دسترسی به آن را برایتان توضیح دهیم.

پارک لاله تهران کجاست و چه امکاناتی دارد

 

پارک لاله تهران روی نقشه

پارک لاله تهران روی نقشه را می توانید در قسمت زیر مشاهده کنید. برای دسترسی به پارک لاله تهران باید بدانید که این پارک در خیابان کارگر شمالی و دقیقا در تقاطع با بلواری به نام بلوار کشاورز قرار گرفته است. این یعنی اگر شما از میدان انقلاب وارد خیابان کارگر شمالی بشوید و به سمت امیرآباد بروید، می توانید پارک لاله تهران را در سمت راستتان ببینید. برای دسترسی به پارک لاله تهران می توانید از ماشین شخصی استفاده کنید و یا با مترو خودتان را به میدان انقلاب برسانید و بعد سوار تاکسی های امیرآباد شوید.

 

 

چرا بازدید از پارک لاله تهران؟

به پارک لاله تهران می توان به یک مجموعه تفریحی فرهنگی نگاه کرد. ورودی پارک لاله تهران رایگان است و بدون هزینه می توانید از آن بازدید کنید. این پارک زیبا در تهران بهترین و جذاب ترین امکانات تفریحی را برای همه گروه های سنی دارد، درختان بسیار سرسبز و آب نماهای بسیار جذابی دارد، مسیرهای جالبی برای قدم زدن و دوچرخه سواری دارد، زمین ها و محوطه های ورزشی بسیار خوبی را در خود جای داده است و دو موزه زیبا به نام موزه هنرهای معاصر تهران و موزه فرش تهران را در خود جای داده است. با این اوصاف مشخص است که چرا پارک لاله تهران تا این اندازه در پایتخت محبوبیت پیدا کرده است و مشخص است که چرا شما هم باید برای تفریح به پارک لاله تهران مراجعه کنید.

 

ایده هایی برای تفریح در پارک لاله تهران

شما با رفتن به پارک لاله تهران می توانید انواع تفریحات را تجربه کنید. شما می توانید در پارک لاله تهران بر روی یک نیمکت زیر سایه یک درخت سرسبز بنشینید، از هوای مطبوع این پارک لذت ببرید و محو تماشای درختان و آب نماهای شگفت انگیز پارک لاله شوید. همچنین می توانید در مسیرهای پیاده روی پارک لاله تهران قدم بزنید و از گشت و گذار در یکی از زیباترین بوستان های تهران لذت ببرید. در میان راه هم می توانید دوربین خودتان را به دست بگیرید و قاب هایی از این پارک زیبا را در دوربین خودتان ثبت کنید. گذشته از این ها می توانید در محوطه های ورزشی این پارک والیبال بازی کنید، مشغول بازی بدمینتون شوید، فوتبال بازی کنید، در پیست اسکیت پارک لاله تهران سرگرم اسکیت سواری شوید، در مسیرهای دوچرخه سواری این پارک رکاب بزنید و یا سرگرم بازی شطرنج یا ورزش با وسایل ورزشی این پارک شوید. اگر هم دوست داشته باشید، می توانید به یکی از دو موزه جالب پارک لاله تهران بروید و فرصت بازدید از آثار هنری جذاب این موزه ها را برای خودتان فراهم کنید.

ایده هایی برای تفریح در پارک لاله تهران

 

بهترین زمان بازدید از پارک لاله تهران

بازدید از پارک لاله تهران در هر فصلی از سال صفای خاص خودش را دارد. این پارک در فصل بهار از همیشه سرسبزتر می شود و شکوفه ها جلوه جالبی به آن می دهند، در فصل تابستان بیشتر از همیشه پر از هیاهو می شود و انرژی مثبت در آن دوچندان می شود، در فصل پاییز درختانش رنگ های بسیار زیبایی پیدا می کنند و شرایطش برای عکاسی ایده آل می شود و در فصل زمستان سکوت بسیار جالبی در آن حکمفرما می شود. این یعنی شما می توانید در هر فصلی یک تجربه جالب و منحصر به فرد را از بازدید از پارک لاله تهران کسب کنید.

 

بازارچه پارک لاله تهران

در آخر خوب است این را بدانید که یک بازارچه سنتی بسیار معروف در این پارک قدیمی در تهران برپا می شود که به بازارچه پارک لاله معروف است. به شما توصیه می کنیم که اگر گذرتان به پارک لاله افتاد، حتما از این بازارچه نیز دیدن کنید و مطمئن باشید که در میان غرفه های این بازارچه با اجناس جالب متعددی مواجه می شوید که اتفاقا قیمت مناسبی هم دارند و خیلی هایشان کار دست هنرمندان جوان هستند.
اگر احیانا تا به حال از پارک لاله تهران دیدن کرده اید و یا اطلاعات جالبی درباره این پارک دارید، خوشحال می شویم که تجربیات و نظرات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان آژانس مسافرتی مهرپرواز در میان بگذارید.


درباره تهران بیشتر بخوانید:

پارک پرواز تهران بر فراز پایتخت

باغ ایرانی تهران باغی زیبا در ده ونک

بهترین رستوران های تهران را بشناسید

 

باغ ایرانی تهران باغی زیبا در ده ونک
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 11:12

باغ ایرانی تهران کجاست؟

تا به حال نام باغ ایرانی تهران را شنیده اید؟ می دانید که باغ ایرانی تهران کجاست؟ چه جور جایی است؟ چگونه می توان به آن دسترسی پیدا کرد و از آن بازدید کرد؟ قیمت بلیط باغ ایرانی تهران چقدر است؟ یا اینکه می دانید که باغ ایرانی تهران چه حال و هوایی دارد و بازدید از آن برای چه کسانی جالب است؟ می دانید که جشنواره لاله ها در باغ ایرانی تهران در چه زمانی از سال برگزار می شود؟ اگر درباره هر کدام از این موارد می خواهید اطلاعات کاملی داشته باشید، این مطلب را از دست ندهید.

باغ ایرانی تهران کجاست

 

لوکیشن باغ ایرانی تهران

باغ ایرانی تهران در ده ونک تهران قرار گرفته است و دسترسی به آن خیلی ساده است. برای رسیدن به باغ ایرانی تهران کافی است که خودتان را از هر نقطه از تهران به میدان ونک برسانید و از آنجا سوار تاکسی های ده ونک شوید. لازم به ذکر است که میدان ونک تهران مترو ندارد و شما برای دسترسی به میدان ونک باید از تاکسی یا بی آر تی استفاده کنید. کاری که می توانید انجام دهید، این است که به مترو حقانی بروید و از آنجا با تاکسی یا اتوبوس به میدان ونک بروید یا اینکه با مترو به ایستگاه میدان توحید بروید و با بی آر تی هایی که از میدان توحید به سمت چمران می روند، خودتان را به میدان ونک برسانید. باقی مسیر را هم می توانید با همان تاکسی های میدان ونک به ده ونک طی کنید.

درباره باغ ایرانی تهران

همان طور که از نام باغ ایرانی تهران بر می آید، این باغ با اصول باغ سازی ایرانی طراحی و ساخته شده است. اگر درباره باغ سازی ایرانی اطلاعی ندارید، باید به شما بگوییم که باغ های ایرانی اصولا دارای یک هندسه مشخص هستند، استخر، نهر آب و رهگذرهای عمود بر هم دارند و معمولا یک بنا به نام کوشک در میان آن ها ساخته می شود. باغ ایرانی تهران نیز دقیقا با چنین شکل و شمایلی ساخته شده است و با درختان زیبا و گیاهان سرسبزی که دارد، طراوت بسیار بخصوصی دارد که در کمتر جایی در تهران مثالش احساس می شود.

 

تفریحات باغ ایرانی تهران

باغ ایرانی تهران یکی از زیباترین بوستان های تهران است که شما می توانید به آن به چشم یک مکان جذاب برای گردهمایی با دوستانتان نگاه کنید و یا اینکه همراه با خانواده تان راهی آن شوید تا ساعاتی خوش را در کنار یکدیگر در محیط زیبای این باغ سپری کنید. از آنجایی که باغ ایرانی تهران دو کتابخانه عالی برای بانوان و آقایان نیز دارد، می توانید برای مطالعه به آن مراجعه کنید و از فضای زیبای باغ برای مطالعه یک کتاب جذاب و خواندنی استفاده کنید. اگر هم به دنبال یک باغ زیبا برای عکاسی هستید، باز هم باغ ایرانی تهران می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

 

جشنواره لاله باغ ایرانی تهران

در فصل بهار که لاله های باغ ایرانی تهران شکفته می شوند، باغ ایرانی تهران از همیشه زیباتر می شود. اگر شما هم بتوانید در حوالی اردیبهشت از باغ ایرانی تهران دیدن کنید، این شانس را پیدا می کنید که لاله های زیبای این باغ را از نزدیک ببینید و عکس های جالب تر و زیباتری در محیط بی نظیر باغ ایرانی تهران از خودتان بگیرید.

 

بهترین زمان بازدید از باغ ایرانی تهران

باغ ایرانی تهران در هر فصل و هر ماهی از سال زیبایی خاص خودش را دارد. اما به دلیل اینکه هوای تهران در فصل اول سال یعنی فصل بهار مطبوع تر است و همین طور به دلیل شکوفه زدن لاله های زیبای باغ ایرانی تهران در این فصل، ما به شما پیشنهاد می کنیم که برای یک بار هم که شده، در ماه اردیبهشت در فصل بهار از باغ ایرانی تهران دیدن کنید. اما حتما بعد از آن در فصل های دیگر بخصوص در فصل پاییز و زمستان یک بار دیگر به باغ ایرانی تهران مراجعه کنید و مطمئن باشید که زیبایی های این باغ در این دو فصل باز هم شما را غافلگیر می کند.

بهترین زمان بازدید از باغ ایرانی تهران

 

قیمت بلیط باغ ایرانی ده ونک

در آخر خبر خوبی که برایتان داریم، این است که بازدید از باغ ایرانی تهران کاملا رایگان است و شما نیازی به تهیه بلیط برای بازددی از باغ ایرانی تهران ندارید. شما می توانید به رایگان از ساعت 7 صبح تا 12 شب از این باغ شگفت انگیز در منطقه زیبای ده ونک بازدید داشته باشید.
اگر احیانا تا به حال از باغ ایرانی تهران دیدن کرده اید و یا اطلاعات خاصی درباره آن دارید، خوشحال می شویم که تجربیات و نظرات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان آژانس مسافرتی مهرپرواز در میان بگذارید.

 

درباره تهران بیشتر بخوانید:

مگامال تهران مرکز خریدی در شهرک اکباتان

موزه زمان تهران، کلکسیونی از ساعت ها

پارک پرواز تهران بر فراز پایتخت


مگامال تهران مرکز خریدی در شهرک اکباتان
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 11:4

همه چیز درباره مگامال تهران

مگامال یکی از آن مراکز خریدی است که این روزها در صفحات اینستاگرامی زیاد نام آن را می شنویم. مگامال که به عنوان یکی از بهترین مراکز خرید تهران شناخته می شود، محبوبیت بسیار زیادی بین مردم تهران و علی الخصوص بین دختران و پسران جوان پیدا کرده است. اگر شما هم می خواهید بدانید مگامال تهران چه دارد که این همه از آن تعریف می کنند، دقیقا کجای تهران واقع شده است و چگونه می توان به آن دسترسی پیدا کرد، این مطلب را از دست ندهید. در ادامه به طور کامل و جامع مرکز خرید مگامال تهران را به شما معرفی می کنیم.

همه چیز درباره مگامال تهران

 

لوکیشن مگامال تهران

مرکز خرید مگامال تهران در منطقه اکباتان در غرب این شهر بزرگ و زیبا قرار گرفته است. همین باعث شده است که هم اهالی شهر تهران و هم اهالی شهر کرج از خرید از آن استقبال کنند. چراکه این مرکز خرید بسیار سرراست است و دسترسی خوبی از نقاط مختلف تهران و مخصوصا نواحی غرب تهران دارد. برای رفتن به مگامال تهران هم می توانید با ماشین شخصی و از طریق بزرگراه هایی مثل ستاری یا بزرگراه تهران کرج به آن دسترسی پیدا کنید و هم اینکه می توانید خیلی ساده و با کمک مترو خودتان را به ایستگاه مترو اکباتان برسانید و از این ایستگاه مترو مستقیما وارد مرکز خرید مگامال تهران شوید.

 

درباره مگامال تهران

قبل از اینکه مرکز خرید ایران مال ساخته شود، محبوبیت مگامال خیلی بیشتر از این بود و همیشه از آن به عنوان یکی از بزرگترین مراکز خرید ایران یاد می شد. حتی حالا هم این مرکز خرید شهرت بسیار زیادی دارد و هنوز هم خیلی ها آن را برای خرید به هر مرکز خرید دیگری در تهران ترجیح می دهند. این مرکز خرید به خاطر تنوع بالایی که دارد، معروف شده است و همه اجناس مگامال را به این می شناسند که مطابق مد روز هستند و همه می گویند که جدیدترین و جالب ترین لباس ها، کیف ها، کفش ها و حتی به روزترین وسایل دکوری منزل در تهران در این مرکز خرید پیدا می شوند.

 

ویژگی های مگامال تهران

مگامال چند ویژگی مثبت دارد که آن را از هر مرکز خرید دیگری در تهران متفاوت می کند. اولا اینکه این مرکز خرید معماری قابل توجهی دارد، دوما اینکه در آن یک بخش بندی جالب انجام شده است و شما در هر قسمت از آن می توانید از یک سری از اجناس مشابه دیدن کنید. مثلا با مراجعه به دنیای بانوان مگامال می توانید وسایل زنانه مثل لوازم آرایشی خریداری کنید و یا از امکانات رفاهی زنانه مثل باشگاه های ورزشی و سالن های آرایشی استفاده کنید. همچنین با مراجعه به آی تی لند مگامال می توانید فروشگاه های وسایل الکترونیکی را در کنار هم ببینید، اجناس و قیمت ها را با هم مقایسه کنید و راحت تر خریدتان را انجام دهید.

ویژگی های مگامال تهران

 

فروشگاه های مگامال تهران

در مگامال تهران می توانید انواع و اقسام وسایل از پوشاک زنانه، پوشاک مردانه، پوشاک بچگانه و انواع کیف و کفش گرفته تا لوازم آرایشی و بهداشتی، وسایل الکترونیکی، انواع اسباب بازی و انواع وسایل ورزشی را خریداری کنید. قسمت جالب ماجرا اینجاست که برندهای لباس زنانه و مردانه در مرکز خرید مگامال بسیار متنوع هستند و انواع لباس ها با قیمت های مختلف در آن فروخته می شود. نکته جالب دیگر اینکه لباس های مرکز خرید مگامال تهران معمولا با سلیقه همه افراد مخصوصا جوانترها جور در می آید و در نتیجه بازدید از فروشگاه های مگامال تهران معمولا برای همه جالب است.

 

امکانات تفریحی مگامال

مرکز خرید مگامال تهران امکانات تفریحی متعددی دارد. در مرکز خرید مگامال می توانید از امکانات پردیس سینمایی مگامال استفاده کنید، در سالن بولینگ مگامال تفریح کنید، کودکانتان را برای بازی به شهربازی سرپوشیده مگامال یا سرزمین شن مگامال ببرید و یا اینکه برای خوردن یک غذای خوشمزه به فودکورت مگامال بروید. خوبی مرکز خرید مگامال به این است که شما می توانید در آن در زیر یک سقف هم یک خرید جالب را تجربه کنید و هم اینکه می توانید اوقات خوشی را در مراکز تفریحی مگامال سپری کنید.

اگر احیانا تا به حال به مرکز خرید مگامال رفته اید و یا اطلاعات خاصی درباره این مرکز خرید جذاب در تهران دارید، خوشحال می شویم که تجربیات و نظرات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان آژانس هواپیمایی پرواز خارجی مهرپرواز در میان بگذارید.


درباره تهران بیشتر بخوانید:

بهترین رستوران های تهران را بشناسید

بزرگترین شهر ایران کدام است

پارک آبی اپارک تهران (اوپارک)

 

روستای برگ جهان لواسان را بشناسید
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 10:56

روستای برگ جهان لواسان

روستای برگ جهان یکی از زیباترین و قدیمی ترین روستاهای اطراف تهران است. روستایی زیبا که بازدید از آن می تواند هم به عنوان سفر یک روزه و هم به عنوان سفر چند روزه تجربه جالبی باشد. با ما همراه باشید تا شما را با این روستا آشنا کنیم و به شما بگوییم که روستای برگ جهان کجاست، چگونه می توان به روستای برگ جهان سفر کرد، چه تفریحاتی را می توان در این روستا تجربه کرد و در کل برایتان شرح دهیم که حال و هوای روستای برگ جهان لواسان به چه شکل است. با ما همراه باشید.

روستای برگ جهان

 

لوکیشن روستای برگ جهان

روستای برگ جهان در نزدیکی لواسان قرار گرفته است. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، این روستا حدودا 13 کیلومتر با شهر زیبای لواسان و حدودا 40 کیلومتر با پایتخت کشورمان تهران فاصله دارد. در نتیجه همان طور که حدسش را زدید، شما برای سفر به روستای برگ جهان از سمت تهران باید وارد جاده لشگرک شوید و راهی لواسان شوید و بعد تابلوهای روستای افجه و برگ جهان را دنبال کنید تا در نهایت به این روستای دیدنی برسید.

حال و هوای روستای برگ جهان

روستای برگ جهان یک محیط آرام و دنج دارد و بیش از هر چیزی به خاطر سکوت جالبش، طبیعت زیبایش و هوای مطبوع و تمیزش معروف شده است و خیلی از اهالی تهران و همین طور شهرهای اطراف به آن به چشم یک پناهگاه آرام برای دوری از تنش های شهرشان نگاه می کنند. این روستا با اینکه جزء قدیمی ترین روستاهای اطراف تهران محسوب می شود، اما ظاهر خیلی قدیمی ندارد و با خانه سازی هایی که در آن شده است، شکل و شمایل متفاوتی به خودش گرفته است. این مساله باعث شده است که بعضی ها از محیط روستای برگ جهان بیشتر خوششان بیاید و در مقابل کسانی که اهمیت زیادی برای میراث تاریخی و فرهنگی قائل هستند، از این مساله ناراحت باشند که در این روستا دیگر خانه های قدیمی به چشم نمی خورد. روستای زیبای برگ جهان حدود 1200 نفر جمعیت دارد و علاوه بر آن ها افراد زیادی در ماه های مختلف سال به قصد گردش و تفریح در آن اقامت می کنند.

نقشه روستای برگ جهان

شما می توانید نقشه روستای برگ جهان یا برگجون را در قسمت زیر ببینید.

 

 

تفریحات روستای برگ جهان

روستای برگ جهان از آن روستاهای جذابی است که شما می توانید ساعت ها در کوچه باغ های آن گشت گذار کنید، عکاسی کنید و محو تماشای طبیعت زیبا و شنیدن نوای خوش پرندگان آن شوید. ضمن اینکه می توانید در آن یک روز پیک نیکی را به همراه خانواده یا دوستانتان سپری کنید و از آرامش بی انتهای این روستای دیدنی در نزدیکی تهران لذت ببرید. از همه این ها جالب تر اینکه می توانید از جاهای دیدنی روستای برگ جهان مثل رودخانه برگ جهان، آبشار برگ جهان، غار خمیره، زندان خانه لار و بارگاه امامزاده اسماعیل دیدن کنید.

تفریحات روستای برگ جهان

 

بهترین زمان سفر به روستای برگ جهان

از آنجایی که روستای برگ جهان حدود دو هزار متر از سطح دریا ارتفاع دارد، هوایش به نسبت تهران خیلی خنک تر است. به همین دلیل هم هست که نیمه اول سال را به عنوان بهترین زمان سفر به روستای برگ جهان می شناسند. چراکه بعد از اتمام شهریور، هوای روستای برگ جهان رو به سردی می رود و در نهایت سرمای آن در فصل زمستان به اوج می رسد. البته باید این را هم بدانید که فصل پاییز بهترین فصل سفر به روستای برگ جهان برای عکاسی است و اگر کسی عکاسی برایش اولویت داشته باشد، بهتر است که در این فصل راهی روستای برگ جهان شود. اما به هر حال اگر کسی در فصل پاییز راهی روستای برگ جهان بشود، باید انتظار سرمای هوا را داشته باشد و حتما لباس گرم همراهش داشته باشد.

سوغاتی های روستای برگ جهان

در نهایت اینکه شما می توانید بعد از گذراندن یک روز عالی و مفرح در روستای برگ جهان سوغاتی های جذاب این روستا را هم خریداری کنید. خوب است این را بدانید که در این روستا انواع میوه، گردو و همین طور عسل و البته لبنیات محلی تولید می شود که اتفاقا کیفیت بی نظیری دارند.

راستی اگر شما تجربه سفر به روستای برگ جهان را داشته اید و یا اطلاعات خاصی درباره این روستای زیبا در نزدیکی تهران دارید، خوشحال می شویم که تجربیات و نظرات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان سایت آژانس هواپیمایی مهرپرواز در میان بگذارید.


درباره طبیعت ایران بیشتر بخوانید:

دریاچه شورمست طبیعتی زیبا در سوادکوه

ییلاق ماسال گیلان و جاهای دیدنی آن

روستای جواهرده رامسر و جاهای دیدنی زیبای آن

 

راهنمای خرید خانه در آنتالیا
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 13:52

راهنمای خرید خانه در آنتالیا چگونه است؟

اگر شما هم به فکر خرید خانه در آنتالیا افتاده اید و در حال تصمیم گیری در این زمینه هستید، این مطلب را از دست ندهید. ما در ادامه می خواهیم درباره زیر و بم خرید ملک در آنتالیا با شما صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی در این زمینه به شما ارائه کنیم.  با خواندن این مطلب به اطلاعات کاربردی و جالبی در زمینه شرایط خرید خانه در آنتالیا ترکیه دست پیدا می کنید. پس با ما همراه باشید. 

راهنمای خرید خانه در آنتالیا

 

مزایای خرید خانه در آنتالیا چیست؟

شما با خرید خانه در آنتالیا می توانید در یک شهر زیبا که امکاناتتفریحی خوبی دارد، سواحل زیبایی دارد و آب و هوایش نیز مناسب است، زندگی کنید. آنتالیا یک شهر زیباست که معمولا ایرانیان از زندگی در آن احساس رضایت می کنند و می توان گفت که بیشترین دغدغه ای که مهاجران در این شهر با آن رو به رو می شوند، دغدغه پیدا کردن کار است. البته از آنجایی که آنتالیا یک شهر توریستی است، فرصت های شغلی نیز در آن به نسبت خیلی دیگر از شهرهای ترکیه بیشتر است و با این حساب می توان گفت که آنتالیا به نسبت خیلی دیگر از شهرهای ترکیه، گزینه مناسب تری برای مهاجرت محسوب می شود. اما با این حال باز هم پیدا کردن کار در آنتالیا آنقدرها کار آسانی نیست.

آیا می توان با خرید خانه در آنتالیا اقامت ترکیه را گرفت؟

شما با خرید خانه در آنتالیا می توانید برای اخذ مجوز اقامت ترکیه اقدام کنید. در این صورت می توانید نهایتا در طول یک ماه مجوز اقامت خود را دریافت کنید. لازم به ذکر است که این اقامت دو ساله است و شما باید بعد از دو سال نسبت به تمدید آن اقامت کنید. نکته دیگر اینکه شما بعد از 5 سال اقامت مداوم در آنتالیا می توانید برای اخذ شهروندی ترکیه اقدام کنید. البته دو مورد برای اخذ شهروندی ترکیه وجود دارد که یکی از آن ها، این است که باید در زمان اقدام برای اخذ شهروندی ترکیه همان خانه ای که با آن مجوز اقامت ترکیه را گرفته اید، داشته باشید. دوما اینکه نباید در طول این 5 سال بیشتر از 360 روز مداوم در خارج از کشور ترکیه زندگی کرده باشید. البته راه دیگری هم وجود دارد که شما 5 سال برای اخذ شهروندی ترکیه صبر نکنید و آن راه حل این است که ارزش ملکی که در آنتالیا خریداری می کنید، بیشتر از 250 هزار دلار باشد.

بهترین مناطق آنتالیا برای خرید ملک کدام ها هستند؟

منطقه کنیالتی، لارا، ایشیکلار و کوندو محبوب ترین مناطق آنتالیا برای خرید خانه هستند. گفتنی است که منطقه کنیالتی سواحل زیبایی دارد، طبیعت زیبایی دارد و رستوران ها و فروشگاه های متعددی را در خود جای داده است. لارا یک منطقه شیک در شرق آنتالیاست و خانه های متعدد و متنوعی در آن وجود دارد و شما گزینه های زیادی برای خرید ملک در این منطقه دارید. از طرفی منطقه ایشیکلار که در مرکز آنتالیا قرار گرفته است، منطقه خوبی برای کار و زندگی در آنتالیاست. گذشته از این ها، منطقه کوندو نیز به خاطر مناسب بودن قیمت خانه ها، به عنوان یکی از بهترین مناطق آنتالیا برای خرید خانه محسوب می شود.

بهترین مناطق آنتالیا برای خرید ملک کدام ها هستند

 

آیا ایرانیان اجازه خرید خانه در آنتالیا را دارند؟

مردم کشورهای متعددی از جمله انگلیس، آمریکا، کشورهای اروپایی و کشورهای خاورمیانه اجازه خرید خانه در آنتالیا را دارند. در این میان یک سری استثناها وجود دارد و مردم بعضی از کشورهای جهان از جمله مردم سوریه، ارمنستان، کره شمالی، کوبا و نیجریه حق خرید ملک در آنتالیا و دیگر شهرهای ترکیه را ندارند. اما مردم ایران می توانند در آنتالیا خانه بخرند و در این شهر زیبا در ترکیه زندگی خود را ادامه دهند. البته باید این را هم در نظر داشته باشید که افراد خارجی برای خرید خانه در آنتالیا یک سری محدودیت دارند که از جمله آن ها می توان به ممنوعیت خرید ملک هایی با وسعت بیشتر از 30 هکتار و همین طور به ممنوعیت خرید ملک در مناطق نظامی اشاره کرد.

 

سخن پایانی

در نهایت اینکه به شما توصیه می کنیم که اگر به دنبال خرید خانه در آنتالیا هستید، حتما تحقیقات زیادی در این زمینه انجام دهید تا خدای نکرده کلاهبرداری از شما صورت نگیرد و مشکلی برایتان پیش نیاید. برای رزرو تور لحظه آخری آنتالیا می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمایی پرواز خارجی مهرپرواز تماس بگیرید.

 


درباره آنتالیا بیشتر بخوانید:

استانبول برای زندگی بهتر است یا آنتالیا؟

هزینه ی سفر به شهر زیبای آنتالیا

اقامت در ترکیه

 

خیابان های معروف تهران که دیدنی هستند
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 13:28

بهترین خیابان های تهران برای پیاده روی

هیچ راهی بهتر از قدم زدن برای کشف یک شهر و آشنایی کامل با آن وجود ندارد. اگر شما هم دوست دارید که تهران را بهتر بشناسید و تجربه های خاص تری از تفریح در تهران و تهران گردی کسب کنید، بهتر است که یک جفت کفش راحت پایتان کنید، یک کوله پشتی با محتویاتی مثل خوراکی و آب برای آشامیدن روی دوشتان قرار دهید و به دل بهترین خیابان های تهران بروید. ما در ادامه چند تا از دیدنی ترین و زیباترین خیابان های تهران را به شما معرفی می کنیم که برای قدم زدن و کسب تجربیات جذاب فضای بی نظیری دارند.

 

خیابان های معروف تهران

در ادامه لیستی از خیایان های معروف تهران را بررسی می کنیم.

 

خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر به عنوان طولانی ترین خیابان خاورمیانه و خیابانی که جنوب این شهر را به شما آن پیوند داده است، به عنوان یکی از دیدنی ترین خیابان های تهران شناخته می شود. این خیابان قطعا یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری تهران است. این خیابان با طولی حدود 19.3 کیلومتر، سرشار از زیبایی است. این خیابان زیبا در تهران که از ایستگاه قطار تهران شروع می شود و تا کوهستان های شمال تهران ادامه پیدا می کند، با وجود درختان بلندی که در حاشیه اش دارد، یکی از بهترین نقاط تهران برای پیاده روی به حساب می آید. این خیابان در هر قسمتش حال و هوای مخصوص به خودش را دارد و اگر شما در هر کدام از بخش های این خیابان قدم بزنید، تجربه متفاوتی را کسب می کنید.

مهم نیست که شما چه فصلی را برای قدم زدن در خیابان ولیعصر انتخاب کنید، در هر صورت می توانید مطمئن باشید که از تک تک لحظات قدم زدن در این خیابان زیبا در تهران لذت خواهید برد. مخصوصا اگر در حین قدم زدن در خیابان ولیعصر به پارک های زیبای خیابان ولیعصر مثل پارک ملت و پارک ساعی نیز سر بزنید و در فضای سبز آن ها نیز گشتی بزنید.

خیابان ولیعصر

 

خیابان 30 تیر در تهران

خیابان سی تیر یک خیابان قدیمی است که این روزها به پاتوقی برای جوانان تهرانی تبدیل شده است. خیابانی که در آن یک سری غرفه غذا و اغذیه فروشی سیار وجود دارند و انواع و اقسام غذاهای خوشمزه را می توان در آن نوش جان کرد. این خیابان زیبا در تهران که در حوالی تقاطع خیابان جمهوری و خیابان میرزا کوچک خان جنگلی قرار گرفته است، یکی از آن خیابان هایی است که حتما باید از آن در تهران دیدن کنید. توصیه ما به شما این است که شب هنگام را برای قدم زدن در این خیابان زیبا در تهران انتخاب کنید. چراکه حال و هوای خیابان سی تیر در زمانی که هوا تاریک می شود، از همیشه جالب تر می شود. البته اگر در طول روز نیز به خیابان سی تیر بروید، تجربه های جالبی در این خیابان در انتظارتان خواهد بود و در این صورت، این فرصت را پیدا می کنید که از ساختمان های قدیمی این بخش از تهران و همین طور بعضی از جالب ترین و مهمترین موزه های تهران مثل موزه ملی ایران و موزه آبگینه دیدن کنید. در ضمن می توانید از یک سری کلیسای قدیمی و زیبا و همین طور یک کنیسه باستانی نیز در حوالی خیابان سی تیر دیدن کنید. 

خیابان 30 تیر در تهران

 

خیابان شریعتی در تهران

خیابان شریعتی یکی دیگر از زیباترین خیابان های تهران است. این خیابان نیز مثل خیابان های دیگر این لیست گزینه بسیار خوبی برای پیاده روی است. این خیابان عریض پر از درختان قدیمی است و وقتی که شب فرا می رسد، فروشگاه هایش که در خیلی از آن ها لوسترهای زیبا فروخته می شود، درخشش خاصی پیدا می کنند.

اگر می خواهید برای تفریح و پیاده روی به این خیابان بروید، به شما توصیه می کنیم که خودتان را به پل سید خندان برسانید و از آنجا به سمت میرداماد و همین طور دولت و خیابان زرگنده بروید. حتی می توانید تا انتهای خیابان شریعتی و تا نزدیکی میدان تجریش قدم بزنید. اما باید این را بدانید که خیابان شریعتی در این حوالی شیب زیادی دارد و شاید قدم زدن در آن برای بعضی از افراد دشوار و خسته کننده باشد.

خیابان شریعتی در تهران

 

خیابان انقلاب در تهران

خیابان انقلاب به عنوان یکی از شلوغ ترین و معروف ترین خیابان های تهران شناخته می شود. این خیابان که پر از فروشگاه های بزرگ و کوچک است و دانشگاه تهران نیز در آن قرار گرفته است، یکی از بهترین خیابان های تهران برای پیاده روی است. اگر شما هم عاشق کتاب و نوشت افزار هستید، به شما توصیه می کنیم که حتما یک روز به خیابان انقلاب تهران بروید و در آن قدم بزنید. توصیه دیگرمان به شما این است که اگر گذرتان به خیابان انقلاب افتاد، یک سر به شیرینی فروشی  فرانسه که یکی از قدیمی ترین قنادی های تهران است، بزنید و خودتان را به خوردن یک شیرینی خامه ای خوشمزه دعوت کنید.

خیابان انقلاب در تهران

 

خیابان ویلا در تهران

خیابان ویلا یا خیابان نجات اللهی یکی از قدیمی ترین خیابان های تهران است. این خیابان را به عنوان یکی از بهترین خیابان های تهران برای کافه گردی می شناسند. در این خیابان کافی شاپ ها و چایخانه های متعددی وجود دارد که خیلی هایشان در محل خانه های قدیمی ساخته شده اند. از بهترین کافه های خیابان ویلا می توان به کافه تایپ، کافه تهران و کافه گودو گل یاس اشاره کرد. مطمئن باشید که قدم زدن در یک خیابان قدیمی و نوشیدن یک فنجان قهوه یا چای دبش در کافه ای که در یک خانه صد ساله قرار گرفته است، تجربه بسیار جالبی برایتان خواهد بود. این را هم بگوییم که در خیابان ویلا تعدادی فروشگاه صنایع دستی هم وجود دارد که احتمالا دیدن ویترین های جذاب آن ها نیز برایتان جالب باشد.

خیابان ویلا در تهران

راستی اگر شما هم اطلاعات جالبی درباره هر کدام از این خیابان ها در تهران دارید و یا اینکه خیابان زیبای دیگری را برای پیاده روی در تهران می شناسند، خوشحال می شویم که نظرات و تجربیات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان آژانس مسافرتی مهرپرواز در میان بگذارید.

 


درباره تهران بیشتر بخوانید:

بهترین رستوران های تهران را بشناسید

مگامال تهران مرکز خریدی در شهرک اکباتان

سد لتیان با دریاچه ای زیبا در تهران

 

پارک دلفین کیش از بهترین تفریحات جزیره کیش
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 11:23

پارک دلفین کیش را بشناسید

کیش به عنوان توریستی ترین جزیره کشورمان اماکن تفریحی متعددی دارد. از میان همه اماکن تفریحی و جاذبه های توریستی که در کیش ساخته شده اند، پارک دلفین کیش یا دلفیناریوم کیش محبوبیت قابل توجهی پیدا کرده است. ما امروز می خواهیم این مرکز تفریحی در کیش را به شما معرفی کنیم. در ادامه درباره آدرس پارک دلفین کیش، قیمت بلیط آن، امکانات و ویژگی هایش و همین طور برنامه های تفریحی آن با شما صحبت می کنیم و با هم این را بررسی می کنیم که آیا پارک دلفین کیش به همان اندازه که از آن تعریف می کنند، مجموعه جذابی هست یا نه و ما باید از آن در طول سفر به کیش بازدید داشته باشیم یا نه. پس با ما همراه باشید.

پارک دلفین کیش کجاست؟

پارک دلفین کیش در فاصله 7 کیلومتری اسکله کیش و همین طور مجموعه بولینگ مریم و در فاصله 3 کیلومتری بازار مرجان کیش قرار گرفته است. در حقیقت آدرس پارک دلفین کیش در محدوئده جنوب شرقی جزیره کیش قرار گرفته است و شما می توانید با یک تاکسی دربستی به راحتی از هر نقطه ای در جزیره کیش به این پارک دسترسی پیدا کنید.

پارک دلفین کیش کجاست

 

چرا پارک دلفین کیش معروف شده است؟

علت مشهور شدن پارک دلفین کیش این است که این پارک اولین دلفیناریوم ایران بوده است. این مجموعه تفریحی جذاب که در سال 1384 تاسیس شده است، حدودا صد هکتار مساحت دارد و در آن برنامه هایی اجرا می شود که مثالشان در هیچ مجموعه تفریحی دیگری در ایران دیده نمی شود.

 

چه تفریحاتی را در پارک دلفین کیش تجربه می کنیم؟

مجموعه پارک دلفین کیش علاوه بر اینکه یک دلفیناریوم دارد که در آن دلفین های تربیت شده شیرین کاری می کنند، بلکه یک باغ پرندگان، یک سیرک، یک نمایش لیزری و یک آکواریوم آب شور بزرگ نیز در این مجموعه وجود دارد. ضمن اینکه پارک دلفین کیش یک باغ زیبا نیز دارد. با وجود این امکانات و برنامه های تفریحی جالبی که در آن برگزار می شوند، می توان گفت که هم کودکان و هم بزرگترها می توانند بازدیدی به یادماندنی از پارک دلفین کیش داشته باشند و این یک واقعیت است که این مرکز تفریحی در کیش مختص به یک گروه سنی خاص نیست و همه می توانند از امکانات آن استفاده کنند.

 

دلفیناریوم کیش در پارک دلفین کیش چجور جایی است؟

اگر شما به دلفیناریوم کیش بروید، این فرصت را پیدا می کنید که دلفین ها که موجودات بسیار باهوش و بامزه ای هستند را در حال اجرای نمایش ببینید. البته این را هم بگوییم که فقط دلفین ها نیستند که در دلفیناریوم کیش زندگی می کنند. بلکه شما می توانید شیرهای دریایی، شیرماهی ها و همین طور پنگوئن ها را نیز در این مجموعه از نزدیک ببینید. قسمت جالب ماجرا اینجاست که آب استخرهای پارک دلفین کیش با آب شور دریا پر شده است و این باعث شده که حیوانات این مجموعه بتوانند در محیطی شبیه به محیط طبیعی خودشان زندگی کنند.

پارک پرندگان کیش چجور جایی است؟

همان طور که گفته شد در مجموعه پارک دلفین کیش یک باغ پرندگان نیز وجود دارد. این پارک پرندگان خودش از دو بخش تشکیل شده است. یکی از این بخش ها مخصوص به پرندگانی است که در قفس نگهداری می شوند و بخش دوم به شکلی ساخته شده است که پرندگان می توانند آزادانه در محیط دو هکتاری آن پرواز کنند.

اگر شما هم به پرندگان علاقه دارید، باید این نوید را به شما بدهیم که با بازدید از پارک پرندگان کیش می تونید از 57 گونه پرند مختلف از نزدیک دیدن کنید. پرندگانی که از کشورهای مختلف جهان جمع آوری شده اند و این یعنی شما با بازدید از این مجموعه می توانید اطلاعات بسیار کاملی درباره پرندگان متنوع دنیا به دست بیاورید و یک عالمه پرنده جورواجور و رنگارنگ از پلیکان ها و فلامینگوها گرفته تا قوها و لک لک ها و همین طور مرغان دریایی و طاووس های زیبا را ازنزدیک ببینید.

حتی می توانید حیواناتی مثل میمون ها و آهوان را نیز در این مجموعه به چشم ببینید و اگر تمایل داشتید از تونل خزندگان مجموعه پارک دلفین های کیش نیز دیدن کنید.

 

پارک پرندگان کیش چجور جایی است

 

فیلم پارک دلفین کیش

شما می توانید فیلم پارک دلفین کیش را در قسمت زیر ببینید.

  

 


قیمت بلیط پارک دلفین کیش چقدر است؟

شما با خرید یک بلیط به قیمت 280 هزار تومان می توانید از مجموعه پارک دلفین کیش دیدن کنید و از امکانات متفاوت این مجموعه استفاده کنید. این بلیط شامل تماشای برنامه سیرک جالب پارک دلفین کیش (کلاسیک شو) و همین طور بازدید از دلفیناریوم کیش و تماشای نمایش های جالب آن و البته بازدید از پارک پرندگان این مجموعه می شود. گفتنی است که در بیشتر اوقات در وب سایت های مخصوص تخفیف، قیمت بلیط پارک دلفین کیش با قیمت های مناسب تر نیز فروخته می شود.

 

تلفن پارک دلفین کیش

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن پارک دلفین کیش به شماره 07644445237 تماس بگیرید.

 

سخن پایانی

در آخر اینکه شما با بازدید از پارک دلفین کیش می توانید یک سیرک جالب به هنرنمایی هنرمندان ایرانی و روسیه ای را تماشا کنید و همجنین می توانید در باغ زیبای مجموعه که در آن هزاران درخت از گونه های مختلف کاشته شده، قدم بزنید و عکس های یادگاری جالب از خودتان بگیرید. با این اوصاف احتمالا شما هم با ما هم عقیده باشید که حیف است که تا جزیره کیش بروید و از این مجموعه جالب و هیجان انگیز دیدن نکنید. موافقید؟ شما همچنین با تور لحظه آخری کیش در آژانس گردشگری مهرپرواز می توانید به این جزیره زیبا سفر کنید.

 


درباره جزیره کیش بیشتر بخوانید:

جذاب ترین تفریحات آبی کیش

جاذبه های دیدنی و جذاب کیش

قوانین جزیره کیش که حتما باید بدانید

 

ییلاق ماسال گیلان و جاهای دیدنی آن
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 11:15

ییلاقات ماسال گیلان را بشناسید

اگر شما هم دوست دارید که سفری بر فراز ابرها داشته باشید،ما سفر به ماسال گیلان را به شما پیشنهاد می کنیم. اگر می خواهید تا چشمتان کار می کند طبیعت زیبا را در اطرافتان ببینید، خوب است که به ماسال گیلان سر کنید. اگر می خواهید که بهشت گمشده گیلان را به چشم ببینید، باید به ماسال سفر کنید. واقعیت این است که بهتر است هر کسی برای یک بار هم که شده به شهر کوچک ماسال در فاصله 50 کیلومتری رشت، سفر کند و تجربه عبور از یک جنگل بکر با یک عالمه ابر و رسیدن به یک شهر شگفت انگیز را کسب کند. در ادامه بیشتر درباره ییلاقات ماسال گیلان صحبت می کنیم. 

همه چیز درباره ماسال گیلان

 

ماسال در کدام استان است؟

طبیعت ماسال در استان زیبای گیلان قرار دارد و در نزدیکی شهر رشت واقع شده است.

جاهای دیدنی ماسال گیلان

درست است که ماسال یکی از زیباترین شهرهای سرسبز شمال کشورمان است. درست است که ماسال جنگل بسیار سرسبز و مراتع بسیار زیبایی دارد و زیبایی طبیعت در آن بیش از هر مساله دیگری جالب انگیز است. اما واقعیت این است که اگر به ماسال گیلان سفر کنید، فقط و فقط زیبایی طبیعت نصیبتان نمی شود و تجربه های بیشتری در ماسال گیلان در انتظارتان خواهد بود. می پرسید چه تجربه هایی؟ شما علاوه بر اینکه می توانید در ماسال گیلان جنگل نوردی کنید، عکاسی کنید، در طبیعت وقت بگذرانید، جاذبه های گردشگری ماسال را ببینید و از آرامش و سکوت این شهر لذت ببرید، می توانید از اماکن و جاهای دیدنی ماسال مثل قلعه کول، گورستان تاریخی مربوط به زمان پارتیان، دره خون، غار باستانی خندیله پشتی و خانه قدیمی خاندان رحیمی اشاره کرد. از همه آن ها جالب تر، غار آویشو است که بزرگترین غار ماسال است و زیباییش در بین مناطق دیدنی ماسال کم نظیر است.

تجربه های سفر به ماسال گیلان

یکی از جذابیت های سفر به ماسال گیلان به این است که شما وقتی به این شهر سفر می کنید، اقیانوسی از ابرهای سفید رنگ را به چشم می بینید و از این گذشته وقتی که شب فرا می رسد، آسمانی پر از ستاره را نظاره گر می شوید. از همه جالب تر اینکه می توانید از سکوت بی انتهای طبیعت لذت ببرید و کمی برای خودتان، آرامشتان و شناخت بیشتر شخصیتتان وقت بگذارید. تصورش را بکنید که شما با سفر به ماسال گیلان وارد شهر و دیاری می شوید که در آن حتی برق کشی هم وجود ندارد و بیشتر کلبه های نیروی برقشان را از طریق ژنراتور کسب می کنند و در نتیجه مشخص است که حال و هوای اقامت در ماسال گیلان کاملا متفاوت از تجربه اقامت در شهرهای بزرگتر است.

گزینه های اقامت در ماسال گیلان

شما برای اقامت شبانه در ماسال گیلان سه انتخاب پیش رو دارید. اول اینکه در کلبه های ماسال گیلان اقامت کنید، دوما اینکه در خانه های ویلایی ماسال شب را سپری کنید و سوما اینکه در هتل ماسال که متعلق به فردین معصومی کشتی گیر معروف است، شب را به صبح برسانید. با این اوصاف شما بسته به اینکه خودتان چه سلیقه ای دارید و همسفرانتان به دنبال تجربه چه نوع سفری هستند، می توانید هر کدام از این سه گزینه را برای اقامت در ماسال گیلان انتخاب کنید.

گزینه های اقامت در ماسال گیلان

 

بهترین زمان سفر به ماسال گیلان

ماسال که در استان گیلان قرار گرفته است، آب و هوای خنک و مطبوعی دارد. بهترین زمان سفر به این شهر زیبا و دوست داشتنی فصل بهار و تابستان است. البته حتی در این دو فصل نیز امکان سرد شدن هوای ماسال وجود دارد و شما باید همیشه برای سفر به ماسال گیلان یک دست لباس گرم به همراه داشته باشید. این را هم باید بگوییم که شما یا باید خودتان با ماشین شخصی به ماسال گیلان سفر کنید و یا اینکه با تورهای داخلی راهی ماسال شوید.

سخن پایانی

اگر احیانا تا به حال به ماسال گیلان سفر کرده اید، خوشحال می شویم که نظرات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان وب سایت مهرپرواز در میان بگذارید. اگر هم تا به حال به بهشت گمشده گیلان سفر نکرده اید، بهتر است که به فکر سفر به این شهر زیبا در آینده باشید و مطمئن باشید که تا همین حالا هم فرصت بسیار نابی را برای سفر به یکی از زیباترین شهرهای ایران از دست داده اید. پس بهتر است که دیگر این فرصت را از خودتان نگیرید و مطمئن باشید که ماسال گیلان با یک دنیا تجربه منحصر به فرد در انتظار شماست. شما همچنین می توانید تورهای ارزان داخلی و خارجی خود را در آژانس مسافرتی مهرپرواز رزرو کنید.


درباره طبیعت شمال ایران بیشتر بخوانید:

صومعه سرا شهری با طبیعت سرسبز در گیلان

دریاچه شورمست طبیعتی زیبا در سوادکوه

دریاچه ارواح مازندران را می شناسید؟

 

دریاچه صورتی چابهار از شگفت انگیزترین دریاچه های دنیا
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 11:2

دریاچه صورتی چابهار را بشناسید

احتمالا شما هم تا به حال تصاویری از دریاچه های رنگی کشورهای مختلف را دیده باشید. اما شاید تا حالا نمی دانستید که کشور خودمان هم دریاچه رنگی دارد. دریاچه ای که آب آن به رنگ صورتی است و شما با یک سفر داخلی به شهر زیبای چابهار می توانید از آن بازدید داشته باشید. این دریاچه ای که در موردش صحبت می کنیم، یکی از شگفت انگیزترین دریاچه های جهان است که متاسفانه با وجود اینکه در ایران قرار گرفته است، اما خیلی از ایرانیان تا به حال از آن بازدید نکرده اند و بدتر اینکه خیلی ها از وجود آن هم بی خبر هستند. اگر در ذهنتان سوال هایی درباره این دریاچه وجود دارد و دوست دارید بدانید که دریاچه صورتی چابهار یا دریاچه صورتی لیپار دقیقا کجاست، چگونه می توان از دریاچه صورتی چابهار بازدید کرد و اصلا چرا آب این دریاچه صورتی است، این مطلب را از دست ندهید.

دریاچه صورتی چابهار

 

تالاب لیپار یا دریاچه صورتی چابهار چه شکلی است؟

اول از همه باید این را به شما بگوییم که در کمتر کشوری در دنیا دریاچه ای شبیه به دریاچه صورتی لیپار وجود دارد. پس بهتر است که این فرصت که ما چنین دریاچه منحصر به فردی در کشورمان داریم را غنیمت بشمارید و حتما از آن بازدید کنید. وقتی شما به دریاچه صورتی چابهار نگاه کنید، ممکن است که یاد میلک شیک توت فرنگی بیفتید و احساس کنید که آب این دریاچه شیرین است، اما خوب است این را بدانید که آب دریاچه صورتی چابهار جزء شورترین آب های دنیاست و با وجود ظاهر زیبایی که دارد، شوری بیش از حدی دارد.

چند دریاچه شبیه به دریاچه صورتی چابهار در دنیا وجود دارد؟

برای اینکه متوجه شوید که دریاچه صورتی چابهار تا چه اندازه دریاچه خاص و منحصر به فردی است، باید این را به شما بگوییم که در کل دنیا فقط چند دریاچه به این رنگ وجود دارد. در واقع مشابه دریاچه صورتی چابهار در استرالیا، سنگال، آفریقای جنوبی، ونکوور کانادا و بولیوی پیدا می شود و این یعنی اگر شما بخواهید از دریاچه ای بدین شکل در جایی به جز ایران دیدن کنید، باید مسافت بسیار طولانی را طی کنید.

چند دریاچه شبیه به دریاچه صورتی چابهار در دنیا وجود دارد

 

در دریاچه صورتی چابهار چه تفریحاتی می توانیم داشته باشیم؟

با اینکه تالاب صورتی لیپار امکانات تفریحی زیادی ندارد، اما با این حال تفریحات بسیار جالبی را می توان با بازدید از آن تجربه کرد. این دریاچه به قدری زیباست که می توانید ساعت ها بنشینید و آن را تماشا کنید و باز هم باورتان نشود که در دنیای واقعی در حال تماشای چنین دریاچه جذابی هستید. ضمن اینکه می توانید ساعت ها در آن عکاسی کنید و هر لحظه بیشتر از لحظه قبل از حضور در کنار چنین دریاچه شگفت انگیزی لذت ببرید. همچنین می توانید در دریاچه صورتی چابهار مشغول تماشای پرندگان مهاجری شوید که در فصل زمستان راهی این منطقه می شوند یا شترسواری را در اطراف دریاچه صورتی چابهار تجربه کنید.

بهترین فصل برای بازدید از دریاچه صورتی چابهار چه زمانی است؟

شما در همه فصل های سال می توانید از دریاچه صورتی چابهار دیدن کنید. اما به خاطر آب و هوای گرمی که چابهار دارد، بهتر است که در فصل زمستان راهی این منطقه شوید تا آفتاب شدید این منطقه اذیتتان نکند. البته فصل پاییز نیز فصل بسیار خوبی برای بازدید از دریاچه صورتی چابهار است.

 

علت صورتی بودن دریاچه صورتی چابهار چیست؟

تمام جذابیت دریاچه لیپار به صورتی رنگ بودن آب آن است. اما سوال این است که اصلا چرا آب این دریاچه چنین رنگی دارد و علت صورتی بودن دریاچه صورتی چابهار چیست؟ این رنگ صورتی از کجا پیدا شده است؟ واقعیت این است که آن رنگی که شما با تماشای دریاچه صورتی چابهار می بینید، حاصل از وجود پلانکتون های صورتی یا قرمز رنگ در آب آن است و نکته اینجاست که 90 درصد آب دریاچه صورتی لیپار را پلانکتون ها و مواد و املاح معدنی تشکیل داده اند. به همین دلیل هم هست که این دریاچه چنین رنگ جذابی دارد.

آب دریاچه لیپار چابهار در چه زمانی از سال از همیشه صورتی تر می شود؟

آب دریاچه لیپار از اواسط بهمن تا اواسط خرداد و همین طور از اواسط شهریور تا اواسط آبان به خاطر تشدید فعالیت پلانکتون ها از همیشه صورتی رنگ تر می شود. لازم به ذکر است که رنگ دریاچه لیپار چابهار بر اساس عوامل مختلفی مثل میزان بارش باران، شرایط آب و هوایی و مقدار آبی که در دریاچه وجود دارد، مشخص می شود. این یعنی امکان دارد در بعضی از اوقات سال دریاچه لیپار چابهار به رنگ قرمز و نارنجی دیده شود و الزاما همیشه مثل تصاویر کاملا رنگ صورتی ندارد.

آب دریاچه لیپار چابهار در چه زمانی از سال از همیشه صورتی تر می شود

 

چگونه می توان به دریاچه صورتی چابهار دسترسی پیدا کرد؟

دریاچه صورتی چابهار در فاصله 15 کیلومتری شرق شهر زیبای چابهار قرار گرفته است و شما نیم ساعته می توانید این مسیر را طی کنید. گفتنی است که جاده چابهار به دریاچه لیپار جاده بسیار زیبایی است و شما در طول این مسیر نیز می توانید جاذبه های طبیعی متعددی را به چشم ببینید. پس بهتر است که از تک تک دقایقی که در این مسیر سپری می کنید، استفاده کنید و خوب مناظر اطرافتان را تماشا کنید.
اگر تا به حال از دریاچه صورتی چابهار بازدید کرده اید یا دانستنی جالبی درباره آن می دانید، خوشحال می شویم که نظرات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان وب سایت مهرپرواز در میان بگذارید. شما می توانید برای رزرو تورهای لحظه آخری با آژانس هواپیمایی پرواز خارجی مهرپرواز تماس بگیرید.


درباره ایرانگردی بیشتر بخوانید:

خلیج گواتر آخرین خشکی تا قطب جنوب

بهترین جزیره های ایران برای سفر را بشناسید

جذاب ترین شگفتی های طبیعی ایران

 

بهترین رستوران های تهران را بشناسید
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 10:33

بهترین رستوران های تهران با قیمت مناسب

 

شما وارد هر خیابان، هر بلوار و هر میدانی در تهران که بشوید، با یک عالمه رستوران رنگارنگ مواجه می شوید که هر کدامشان ادعای بهترین بودن را دارند. اما واقعیت چیست؟ کدام رستوران های تهران از بقیه بهتر هستند؟ غذاهای کدام رستوران های تهران خوش طعم تر، لذیذتر، با کیفیت تر، سالم تر و تازه تر هستند؟ اگر شما هم به دنبال یک رستوران خوب در تهران هستید، با ما همراه باشید و این مطلب را از دست ندهید. در ادامه بهترین رستوران های تهران با قیمت مناسب که از هر نظر درجه یک هستند را به شما معرفی می کنیم.

رستوران دیوان تهران

رستوران دیوان که در مرکز خرید سام سنتر در فرشته تهران قرار گرفته است، یک رستوران همه چیز تمام است و از رستوران های خاص تهران است. رستورانی که جدای از اینکه در آن غذاهای بسیار لذیذی سرو می شود، بلکه دکوراسیون جالبی هم دارد و ایده های هنری بسیار خاصی در آن اجرایی شدند. از همه مهمتر اینکه در این رستوران و محیط زیبایش ایران مدرن به خوبی به نمایش گذاشته شده است و به خاطر همه این موارد در کنار هم است که رستوران دیوان را به عنوان یکی از بهترین رستوران های تهران می شناسند.

رستوران دیوان تهران

 

رستوران بیستانگو تهران

رستوران بیستانگو یک رستوران بین المللی در تهران است که با دکوراسیون مدیترانه ای و غذاهای بی نظیر مدیترانه ای که دارد، به یک رستوران مطرح تبدیل شده است. غذاهای این رستوران توسط یک سرآشپز خارجی بسیار حاذق تهیه می شوند و به جرئت می توان گفت که وجود این رستوران باعث شده که استانداردهای یک غذای خوب در تهران را بالا برود. این رستوران را می توانید در خیابان ولیعصر تهران و جنب هتل رامتین پیدا کنید.

رستوران بیستانگو تهران

 

رستوران لئون پشت بام

رستوران لئون شعبه آبان که درست در خیابان آبان جنوبی در خیابان کریم خان زند واقع شده است، یکی از شعب رستوران های زنجیره ای لئون است که به لئون پشت بام معروف شده است. این رستوران علاوه بر اینکه یک تراس زیبا با یک چشم انداز عالی به شهر تهران دارد، دکوراسیون بسیار لاکچری و محیط بسیار لوکسی دارد و غذاهایش نیز همان طور که انتظار می رود، بسیار عالی هستند. می توان این رستوران را از بهترین رستوران های تهران در فضای باز نیز محسوب کرد. زیرا قسمت فضای باز هم دارد. اگر احیانا دوست دارید که طعم غذاهای بین المللی را در یک رستوران شیک در تهران بچشید، ما به شما این رستوران خوب در تهران را پیشنهاد می کنیم.

رستوران لئون پشت بام

 

رستوران یاس تهران

رستوران یاس که در خیابان ولیعصر و رو به روی پارک ملت قرار گفته است، یکی دیگر از بهترین رستوران های تهران محسوب می شود. این رستوران که نزدیک به 150 سال پیش در بازار بزرگ تهران افتتاح شده بود، حالا در این نقطه از تهران واقع شده است و هنوز که هنوزه بعد از این همه سال محبوبیت بسیار زیادی بین تهرانی ها دارد. در واقع این رستوران برای اولین بار توسط پدر پدربزرگ صاحبین فعلی رستوران یاس یعنی خانواده ناصریان افتتاح شده بوده و الان نوادگانش این رستوران را مدیریت می کنند. پس اگر می خواهید یک پرس چلوکباب لذیذ را در یک رستوران اصیل در تهران نوش جان کنید، بهتر است که به همین رستوران قدیمی مراجعه کنید.

رستوران یاس تهران@

 

رستوران شاندیز گالریا تهران

رستوران شاندیز گالریا رستورانی است که سالن های بسیار زیبای متنوع و یک تراس بسیار جذاب دارد که چشم انداز بسیار خاصی به شهر تهران دارد و از رستورانهای vip تهران است. در این رستوران منوهای متنوع از صبحانه گرفته تا شام و همین طور منوی کافی شاپ به مهمانان ارائه می شود و بهترین و با کیفیت ترین غذاها با خدمات بسیار عالی در سطح بین المللی برای آن ها سرو می شود. این رستوران که در خیابان سیزدهم ولنجک واقع شده است، یک انتخاب عالی برای سخت پسندانی است که به دنبال بهترین رستوران های شمال تهران و کسب یک تجربه عالی از رستوران گردی در تهران هستند.

رستوران شاندیز گالریا تهران

 

رستوران کنزو تهران

رستوران کنزو را به عنوان بهترین رستوران تهران در سرو غذاهای شرقی می شناسند. پس اگر به دنبال امتحان کردن طم یک سوشی خاص یا هر غذای شرقی دیگری هستید، بهتر است که بدون معطلی راهی رستوران کنزو در خیابان شهید خدامی ونک شوید و مطمئن باشید که در این رستوران کم نور و زیبا، تجربه های بسیار جالبی در انتظارتان هستند.

رستوران کنزو تهران

 

رستوران کاخ چهلستون تهران

رستوران کاخ چهلستون در طبقه نهم آواسنتر در اقدسیه تهران واقع شده است و از رستوران های لوکس تهران است. اولین چیزی که توجه مهمانان این رستوران را به خود جلب می کند، دیزاین بسیار خاص آن است که با ترکیبی از سبک هنری قاجار با سبک هنری مدرن انجام شده است و همین باعث می شود که همه کسانی که به رستوران کاخ چهلستون مراجعه می کنند، در همان نگاه اول شیفته این رستوران عالی در تهران شوند. البته غذاهای ایرانی این رستوران که با دیزاین بسیار نوآورانه برای مهمانان سرو می شوند نیز مزید بر علت شده اند که کاخ چهلستون تا این اندازه در تهران محبوبیت پیدا کند. 

رستوران کاخ چهلستون تهران

 

رستوران قصاب تهران

رستوران قصاب نام یکی دیگر از بهترین رستوران های تهران است که آن هم در خیابان فرشته واقع شده است. در حقیقت رستوران قصاب شعبه یک رستوران ترکیه ای در استانبول است که در آن انواع غذاهای ترکیه ای درجه یک توسط یک سرآشپز ترکیه ای قابل تهیه می شود. پس اگر شما هم عاشق طعم غذاهای ترکیه ای هستید و می خواهید که دستپخت یک سرآشپز ترکیه ای درجه یک را نوش جان کنید، بهتر است که یک سر به رستوران قصاب تهران بزنید.

رستوران قصاب تهران

 

رستوران حس توران تهران

رستوران حس توران غذاهای ایرانی بی نظیری دارد. این رستوران با چهار اتاق وی آی پی که با نام های خاص نشین و شاه نشین دارد و همین طور با بام سبز زیبایی که دارد، توجه ها را به خود جلب کرده است. بنابراین می توان گفت بهترین رستوران سنتی تهران است. این رستوران اول به دلیل غذاهای لذیذش و دوم به خاطر حال و هوای خاصی که دارد، معروف شده است و مطمئنا شما هم از مراجعه به آن راضی خواهید بود. این رستوران را می توانید در طبقه دوم مجموعه رویال آدرس در خیابان فرشته پیدا کنید.

رستوران گیاهی پیور تهران

در آخر بهتر است که بهترین رستوران گیاهخواری تهران را به همراهان گیاه خوار عزیزمان معرفی کنیم. می توان گفت که رستوران گیاهی پیور با منوی متنوعی که برای سرو صبحانه، غذاهای گیاهی و نوشیدنی های کافی شاپی دارد، یک سر و گردن از دیگر رستوران های مشابه در تهران بالاتر است. این رستوران در مجموعه آ اس پ در خیابان شیخ بهایی جنوبی قرار گرفته است و شما با مراجعه به آن می توانید در یک محیط شیک خوشمزه ترین غذای گیاهی مورد نظرتان را نوش جان کنید.

سخن پایانی

اگر تجربه غذا خوردن در هر کدام از رستوران های این لیست را داشته اید، خوشحال می شویم که نظرات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان وب سایت مهرپرواز در میان بگذارید. شما همچنین برای رزرو تور ارزان داخلی و خارجی با همکاران ما در آژانس مسافرتی مهرپرواز در تماس باشید.


درباره تهران بیشتر بخوانید:

بزرگترین شهر ایران کدام است

پارک آبی اپارک تهران (اوپارک)

موزه زمان تهران، کلکسیونی از ساعت ها

 

جزایر قناری هفت جزیره زیبا و شگفت انگیز
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 10:1

جزایر قناری در کجاست؟

در اقیانوس اطلس چندین و چند جزیره و مجمع الجزایر وجود دارد. یکی از این مجمع الجزایر با نام جزایر قناری شناخته می شود. جزایری که در دنیا محبوبیت زیادی دارند و به چندین و چند دلیل توجه ها را به خودشان لب کرده اند. اگر شما هم تا به حال به کرات نام جزایر قناری را شنیده اید و حالا می خواهید بدانید که جزایر قناری کجا هستند، متعلق به چه کشوری هستند، چه ویژگی هایی دارند، چه جاذبه های گردشگری دارند و اصلا چرا با نام قناری شناخته می شوند، این مطلب را از دست ندهید.

عکس از جزایر قناری

عکس از جزایر قناری

سواحل قناری کجاست؟

اگر می خواهید بدانید جزایر قناری در کدام کشور است باید بگوییم که جزئی از کشور اسپانیا هستند و درست در شمال اقیانوس اطلس، در شمال غرب سواحل آفریقا و در جنوب غرب کشور اسپانیا قرار گرفته اند. این جزایر بسیار زیبا و شگفت انگیز حدودا 100 کیلومتر از مراکش نیز فاصله دارند. با این اوصاف می توان گفت که از نظر جغرافیایی، جزایر قناری جزئی از قاره آفریقا هستند. اما از نظر سیاسی و اقتصادی، جزایر قناری را متعلق به قاره اروپا می دانند. اتفاقا موقعیت جغرافیایی جزایر قناری و سواحل قناری باعث شده که این جزایر از نظر توریستی تا این اندازه محبوب شوند. چراکه جزایر قناری هم به قاره آفریقا، هم به قاره اروپا و هم به قاره آمریکا نزدیک است و دسترسی خوبی از همه این قاره ها دارد.

نحوه تشکیل جزایر قناری

جزایر قناری میلیون ها سال قبل و بر اثر آتشفشان تشکیل شده اند. نکته جالب ماجرا اینجاست که هنوز که هنوزه بعضی از آتشفشان های جزایر قناری فعال هستند. یک حقیقت جذاب دیگر اینکه اثر آتشفشان ها در بیشتر سواحل جزایر قناری دیده می شود. در واقع این آتشفشان ها باعث شده اند که سواحل جزایر قناری شن های مشکی رنگی داشته باشند و با آن شن های مشکی رنگ جذابیت منحصر به فردی پیدا کنند. 

تصاویر جزایر قناری

تصاویر جزایر قناری

مهمترین جزیره های قناری

جزایر قناری یک مجمع الجزایر است که از 7 جزیره اصلی تشکیل شده است. در میان این جزایر، جزیره ای به نام تنریف وجود دارد که بزرگترین جزیره در مجمع الجزایر قناری محسوب می شود. این جزیره ای که درموردش صحبت می کنیم، 2،034 کیلومتر مربع وسعت دارد و بعد از جزیره مایورکا، به عنوان بزرگترین جزیره در کل کشور اسپانیا شناخته می شود. ضمن اینکه جزیره تنریف که حدود 917 هزار نفر جمعیت دارد، پر جمعیت ترین جزیره در اسپانیا محسوب می شود.

اقتصاد جزایر قناری

اقتصاد جزایر قناری عمدتا بر پایه صنعت گردشگری می چرخد. در حقیقت در طول هر سال حدود 12 میلیون نفر از جزایر قناری بازدید می کنند و این 12 میلیون نفر تاثیر بسیار بزرگی بر روی اقتصاد جزایر قناری می گذارند. این توریستان بیشتر از هر چیز دیگری، به خاطر استفاده از سواحل زیبای جزایر قناری و استفاده ز آب و هوای آن راهی این قسمت از اسپانیا می شوند. 

اقتصاد جزایر قناری

دلیل نامگذاری جزایر قناری چیست

بیشتر مردم دنیا فکر می کنند که نام قناری به خاطر وجود پرنده های قناری در این جزایر به آن ها داده شده است. در صورتی که دقیقا ماجرا برعکس است. یعنی اینکه نام پرنده قناری بر اساس نام جزایر قناری انتخاب شده است. اما سوال این است که خود این جزایر به چه دلیل با نام قناری شناخته می شوند دلیل نامگذاری جزایر قناری چیست؟ جالب است بدانید که جزایر قناری به معنای جزایر سگ ها هستند. پس در پاسخ به اینکه نام جزایر قناری از کدام حیوان گرفته شده می توان گفت نام آن از سگ ها گرفته شده است.

اما چرا باید به این جزایر عنوان جزایر سگ ها را داده باشند؟ برای این موضوع چند تئوری مختلف وجود دارد. یکی از تئوری ها می گوید که ساکنین قدیمی این جزایر یک خدای مصری به نام آنوبیس را پرستش می کرده اند که به خیال خودشان بدنی به شکل انسان و سری به شکل سگ داشته است و به همین دلیل هم بوده که این جزایر را با نام جزایر سگ ها می شناخته اند.

یک تئوری دیگر می گوید که وقتی مردم شمال آفریقا این جزایر را کشف کردند، دیدند که این جزایر محل زندگی سگ های بزرگی بوده اند و به همین دلیل چنین عنوانی به این جزایر داده اند. از طرفی بعضی ها معتقدند که این جزایر به خاطر وجود فوک های دریایی که در زبان لاتین با نام سگ های دریایی شناخته می شوند، به این نام معروف شده اند.

علت نامگذاری جزایر قناری

تفریحات جزایر قناری

در آخر باید به شما بگوییم که تفریحات بسیار جذابی را می توان در جزایر قناری تجربه کرد و به خاطر این تفریحات است که جزایر قناری را جزء جالب ترین مقاصد گردشگری دنیا می شناسند. این جزایر علاوه بر اینکه بعضی از زیباترین سواحل جهان را در خود جای داده اند، محل بسیار خوبی برای دوچرخه سواری، غواصی و موج سواری هستند و هر کسی که به آن ها سفر می کند، می تواند بی وقفه تفریح کند. ضمن اینکه خیلی از توریستان دنیا جزایر قناری را به عنوان یک مقصد ایده آل برای ماه عسل می شناسند و خیلی ها به خاطر آرامش و زیبایی بی نقص این جزایر، سفر به آن ها را به عنوان سفر ماه عسلشان انتخاب می کنند.

سخن پایانی

راستی شما هم دوست دارید که از جزایر قناری دیدن کنید؟ دلیل علاقه تان به این جزایر چیست؟ خوشحال می شویم که نظرات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان وب سایت مهرپرواز در میان بگذارید. شما همچنین می توانید برای رزرو تور ارزان خارجی و داخلی با آژانس هواپیمایی مهرپرواز تماس بگیرید.

 

درباره اروپا بیشتر بخوانید:

زیباترین جزایر اروپا کدامند

بزرگترین کشورهای اروپایی کدامند

حقایق جالب درباره اروپا

 


تنگه بسفر استانبول را بشناسید
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 9:51

تنگه بسفر استانبول

تنگه بسفر یک تنگه طبیعی است که استانبول را به دو قسمت اروپایی و آسیایی تقسیم کرده است و به عبارتی باعث شده که دنیای جذاب غرب با جهان شگفت انگیز شرق در یک شهر به هم پیوند بخورند. این تنگه برای قرن های متوالی نقش مهم و حیاتی در تجارت جهانی داشته است و از قدیم الایام مورد توجه بوده است. شهر بزرگ استانبول با این تنگه به دو بخش مختلف تقسیم شده است و به همین دلیل مردم این شهر و البته توریستان مجبورند که مدام در حال تردد در آن باشند. این تنگه را می توان به آن یکی از خاص ترین جاذبه های توریستی استانبول معرفی کرد. جاذبه گردشگری که استانبول با وجود آن زیباتر و جذاب تر شده است و جلوه بسیار خاصی پیدا کرده است. با ما همراه باشید تا شما را با تنگه بسفر استانبول آشنا کنیم و یک سری حقایق و دانستنی های جالب را درباره تنگه بسفر استانبول به شما بگوییم. 

همه چیز درباره تنگه بسفر استانبول

تنگه بسفر کجاست؟

تنگه بسفر دریای سیاه را به دریای مرمره پیوند داده است. این تنگه در شمال غرب ترکیه قرار گرفته است و از داخل شهر استانبول رد شده است. این طرف تنگه بسفر را بخش آسیایی استانبول در بر گرفته است و در آن طرفش بخش اروپایی استانبول قرار گرفته است. این یعنی اگر شما با یک کشتی بر روی سطح آب تنگه بسفر قرار بگیرید، با نگاه به این سمت می توانید آسیا و با نگاه به آن سمت می توانید اروپا را تماشا کنید. این کشتی های تفریحی از تفریحات جذاب استانبول هستند که می توانید در سفر خود با تور ترکیه ارزان از آن ها استفاده کنید.

طول تنگه بسفر چقدر است؟

طول تنگه بسفر که به آن تنگه بسفروس نیز گفته می شود، حدود 31 کیلومتر و عرض آن از 730 متر تا 3300 متر متغیر است. گفتنی است که بیشترین عمق آب در تنگه بسفر حدود 110 متر است.

چگونه به تنگه بسفر برویم؟

شما می توانید با وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو و تاکسی خود را به تنگه بسفر برسانید. به صورت دقیق تر در پاسخ به اینکه چگونه به تنگه بسفر برویم می توان گفت که با استفاده از مترو در ایستگاه میدان تکسیم و با سوار شدن در خط متروی فونیکولار F1 خود را به ایستگاه کاتاباش برسانید. اگر می خواهید به اسکله امینونو بروید می توانید در ادامه از تراموا برای رسیدن به آن استفاده کنید.

چرا تنگه بسفر تنگه بسیار ارزشمندی است؟

تنگه بسفر در نقشه مسیرهای دریایی جهان جایگاه بسیار ویژه ای دارد. به این دلیل که تنگه بسفر تنگه بسیار شلوغی است و مدام کشتی های مختلف، تانکرهای نفت و البته قایق های ماهیگری و قایق های مسافربری در آن تردد می کنند. این تنگه به این خاطر که دریای سیاه را به اقیانوس های جهان پیوند می دهد، یک نقش حیاتی را در تجارت جهانی و به ویژه در بخش صادرات نفت ایفا می کند.

لازم به ذکر است که به طول میانگین حدود 48 هزار کشتی در طول هر سال در تنگه بسفر تردد می کنند و این بدین معنی است که تراکم کشتی در تنگه بسفر چهار برابر بیشتر از کانال سئوز و کانال پاناما است. 

چرا تنگه بسفر تنگه بسیار ارزشمندی است

پل بسفر بر روی تنگه بسفر

خوب است این را بدانید که سه پل معلق بر فراز تنگه بسفروس ساخته شده است که دو قاره آسیا و اروپا را به هم پیوند داده اند. اولین پل تنگه بسفر، یک پل به طول 1،074 متر است که از سال 1973 پابرجاست. دومین پل تنگه بسفر که به آن پل سلطان محمد فاتح گفته می شود، 1،090 متر طول دارد و در سال 1988 افتتاح شده است. علاوه بر این ها، یک پل دیگر نیز بر روی تنگه بسفر ساخته شده است که به آن پل سلطان سلیم یاووز گفته می شود. این پل از دو پل دیگر نوسازتر است و در سال 2016 ساخته شده است و با 1،408 متر طول به عنوان طویل ترین پل تنگه بسفر شناخته می شود.

تنگه بسفر چند تونل دارد؟

جالب است بدانید که علاوه بر پل هایی که بر فراز آب تنگه بسفر وجود دارد، دو تونل نیز در زیر سطح آب تنگه بسفر ساخته شده اند. اولین تونل تنگه بسفر یعنی تونل مارمارای، یک تونل به طول 76.6 کیلومتر است که در سال 2013 میلادی ساخته شده است. این تونلی که در موردش صحبت می کنیم، بین دو منطقه اوسکودار و ینی کاپی در بخش های آسیایی و اروپایی استانبول کشیده شده است و یک مسیر ریلی در آن قرار گرفته است که قطارهای مترو از آن عبور می کنند. تونل دوم که با نام اوراسیا شناخته می شوند، بین دو منطقه کازلی چشمه و گزتپه کشیده شده است. این تونل که در سال 2016 افتتاح شده است، مختص عبور ماشین ها و مینی بوس هاست و امکان رانندگی در آن برای مردم مهیا شده است.

شما همچنین می توانید برای رزرو آفر تور استانبول و بازدید از تنگه بسفر، با همکاران ما در آژانس هواپیمایی مهرپرواز تماس بگیرید.

 

 

درباره استانبول بیشتر بخوانید:

تفاوت قسمت آسیایی و اروپایی استانبول

قیمت غذا در ترکیه چقدر است؟

هر آنچه باید درباره تاکسی های استانبول بدانید

 


بهترین نقاط ایران برای کمپینگ و طبیعت گردی
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 9:16

بهترین طبیعت های بکر ایران برای کمپینگ

طبیعت گردی، چادر زدن در طبیعت و کمپینگ یک لایف استایل بسیار خاص است که شاید شما هم دوست داشته باشید آن را تجربه کنید. اما شاید این را ندانید که کدام نقاط ایران برای کمپ زدن و چادر زدن مناسب هستند و شما باید طبیعت گردی را از کدام قسمت ایران شروع کنید. در این صورت به شما توصیه می کنیم که این مطلب را مطالعه کنید تا با بهترین طبیعت ایران و جذاب ترین و بهترین نقاط ایران برای کمپینگ آشنا شوید.

بکرترین مناطق ایران

در این قسمت بکرترین مناطق ایران و زیباترین مناطق طبیعی ایران را بررسی می کنیم.

روستای فیلبند

اگر شما هم از کودکی آرزوی این را داشته اید که بر فراز ابرهای سفید و نرم قدم بزنید و ابرها را زیر پاهایتان ببینید، باید حتما به فیلبند سفر کنید. فیلبند که حدود 2300 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است، دقیقا بالای ابرها قرار گرفته است و شما با کمپینگ در آن می توانید به رویای کودکیتان جامه عمل بپوشانید. فییلند یکی از مکان های مناسب برای کمپینگ است. این شهر حدودا 1 ساعت و نیم با آمل و حدودا 4 ساعت با تهران فاصله دارد. به شما توصیه می کنیم که اگر برایتان ممکن است، حتما یک سفر در طول تابستان به فیلبند داشته باشید تا شما هم بتوانید اقیانوس ابرها را در روستای فیلبند تماشا کنید و از طبیعت گردی در یکی از زیباترین روستاهای ایران لذت ببرید. 

روستای فیلبند

روستای زراس

روستای زراس که در استان خوزستان واقع شده است، یکی از بهترین نقاط ایران برای کمپینگ و از بکرترین مناطق ایران است. در زراس یک دریاچه بسیار زیبا و آبی رنگ وجود دارد که در میان کوهستان قرار گرفته است و چشم اندازش بسیار جذاب و خیره کننده است. به شما توصیه می کنیم که در صورت امکان در فصل بهار راهی زراس شوید تا بتوانید کمپینگ و طبیعت گردی را در این روستای زیبا به بهترین شکل ممکن تجربه کنید.

روستای زراس

 

دریاچه سبلان

درست وسط تابستان که هوای خیلی از شهرهای ایران بیش از اندازه گرم می شود، شما می توانید با سفر به دریاچه سبلان و کمپ زدن در آن از خنکی و مطبوعی هوای این منطقه استفاده کنید. البته این را باید بگوییم که شما برای دسترسی به این دریاچه زیبا و خوش آب و هوا باید از یک کوه 4000 متری بالا بروید که برای بالا رفتن از آن به حدود 5 ساعت و برای پایین آمدن از آن به حدود 3 تا 4 ساعت زمان نیاز دارید. اما در همین راه به ظاهر طولانی مناظری را خواهید دید که مسلما تک تکشان شما را شگفت زده می کنند. لازم به ذکر است که آب دریاچه سبلان در فصل زمستان کاملا یخ می زند، در فصل بهار شروع به آب شدن می کند و در فصل تابستان به رنگ سبز بسیار زیبایی در می آید.

دریاچه سبلان

 

تنگ براق

تنگ براق یک دره بسیار زیبا و سرسبز است که یک آبشار بسیار دیدنی نیز دارد. این دره در حوالی شمال غرب شیراز قرار گرفته است و سفر به آن و کمپ زدن در آن مساوی با تجربه روزهای بسیار به یادماندنی است. شما با چادر زدن در تنگ براق این فرصت را پیدا می کنید که طبیعت گردی کنید، در آب رودخانه شنا کنید و اقامت در یکی از خاص ترین و منحصر به فردترین مناظر طبیعی ایران را تجربه کنید.

تنگ براق

 

منطقه حفاظت شده آینالو

یک منطقه حفاظت شده به نام آینالو در استان آذربایجان شرقی و در حاشیه جنوبی رودخانه ارس وجود دارد که بازدید از آن تجربه بسیار جالبی است. در حقیقت آینالو بخشی از جنگل ارسباران است که در آن حدود 215 گونه متنوع از پرندگان و انواع حیوانات زندگی می کنند که خیلی هایشان از خطر انقراض نجات یافته اند. این یعنی کمپینگ در آینالو می تواند این فرصت ر ابرای شما فراهم کند که بخشی از این پرندگان و حیوانات را به چشم ببینید که مسلما شور و هیجان خاصی را در وجودتان ایجاد می کند. البته باید این را  ذکر کنیم که شما برای چادر زدن و اقامت در بعضی از قسمت های این منطقه حفاظت شده به مجوز نیاز دارید.  

منطقه حفاظت شده آینالو

 

دره خزینه

دره خزینه که در استان لرستان واقع شده است، شباهت خیلی زیادی به گرند کنیون آریزونا دارد و حتی بعضی ها معتقدند که این دو با هم دوقلو هستند! نکته ای که باید درباره دره خزینه بدانید، این است که این منطقه در فصل پاییز و زمستان سرد می شود و با این حساب بهتر است که شما در فصل تابستان برای کمپینگ به این خطه از ایران سفر کنید. نکته دیگر اینکه صخره های دره خزینه به خاطر فرسایش اشکال بسیار جالبی پیدا کرده اند که بدون شک شما را هم مسحور خودشان می کنند و مسلما شما هم شیفته عکاسی در این منطقه می شوید. پس یادتان باشد که برای سفر به دره خزینه و کمپ زدن در آن حتما دوربین عکاسیتان را به همراه داشته باشید و به هیچ عنوان بدون دوربین عکاسی راهی این منطقه نشوید.

دره خزینه

سخن نهایی

راستی شما تا به حال به کدامیک از این جاذبه های طبیعی سفر کرده اید؟ خوشحال می شویم که نظرات ارزشمندتان را با ما و دیگر همراهان وب سایت آژانس مسافرتی مهرپرواز در میان بگذارید.

 

 

درباره مناظر طبیعی ایران بیشتر بخوانید:

زیباترین جزیره ایران

تنگه قاهان قم و جاهای دیدنی آن

صومعه سرا شهری با طبیعت سرسبز در گیلان

 


کاهش قیمت بلیط هواپیما در روزهای گذشته
نوشته شده توسط jibojet در ساعت 11:34

 مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه ها، شرکت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به دنبال کاهش ۷۰ درصدی پروازها و تقاضای مردم برای سفرهای هوایی در هفت روز گذشته، قیمت بلیط هواپیما تا پایین ترین حد خود کاهش یافت

کاهش قیمت بلیط هواپیما در روزهای گذشته

در گفت و گوی حسن خوشخو با ایسنا، ایشان اظهار داشتند: به دنبال اعمال محدودیت پذیرش مسافر هوایی از طرف ستاد ملی مقابله کرونا، در پروازهای داخلی در هفته اخیر ۷۰ درصد کاهش داشته ایم و با توجه به این میزان کاهش، تقاضای مردم نیز برای سفر با هواپیما به پایین ترین حد خود رسید و حتی هواپیماها در پروازهای محدود هم با ظرفیت پر پرواز نمی کردند.

 حسن خوشخو همچنین بیان کرد: وضعیت پروازهای داخلی در روزها و هفته گذشته نشان دهنده کاهش تقاضای سفر بسیار بوده و این افت تقاضا نیز بیانگر این است که مردم خود به پروتکل ها پایبند بوده و نگران شرایط کرونایی به وجود آمده هستند و به سفر نمی روند.

 

هواپیما

روند کاهش قیمت بلیط هواپیما در روزهای اخیر

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه ها، شرکت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری همچنین گفت: این مسئله باعث کاهش شدید قیمت بلیط هواپیما بوده است. برای مثال حداکثر قیمت بلیط هواپیما تهران مشهد به حدود ۳۵۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد. وی گفت: این کاهش شدید تقاضا در شرایطی به وجود آمده که تعداد پروازهای مسافری در تمامی مسیرهای داخلی به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا تا هفتاد درصد کمتر شده است.

خوشخو مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه ها، شرکت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به کاهش ۷۰ درصدی پروازهای مشهد در هفته گذشته که مصادف با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی هم بود، بیان کرد که، برخی از ایرلاین ها هم در این شرایط به این دلیل پروازهایشان را با لود پایین مسافر انجام می دهند که شبکه پروازی فعالی داشته باشند که از نظر اقتصادی هیچ توجیهی برای آن ها ندارد.

حسن خوشخو با بیان اینکه در هفته گذشته شکایتی در وجود تخلف احتمالی از طرف شرکت های هواپیمایی گزارش نشده، تاکید کرد: محدودیت ۷۰ درصدی پروازهای داخلی طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تا پنجم شهریور ادامه دارد و اگر از آن تاریخ به بعد هم مجددا تمدید شود، بر اجرای آن نظارت خواهیم داشت. البته بهتر است بگوییم که تا به حال هم تمامی ایرلاین ها با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همکاری لازم را داشته و تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند و از همه می‌خواهیم در آینده هم نسبت به رعایت آن جدیت کامل را داشته باشند تا شاهد  قطع شدن زنجیره انتقال ویروس کرونا در کشور باشیم.

هواپیما

رعایت پروتکل های بهداشتی در تمام ایرلاین ها ضروی است

چگونه بلیط هواپیما را ارزان تر بخریم

اگر می خواهید در هر شرایطی، ارزان ترین بلیط هواپیمای آن بازه زمانی را بخرید یا خرید آنلاین بلیط هواپیما ارزان تا 50 درصد تخفیف در پرواز چارتر را از دست ندهید، به نکات زیر توجه داشته باشید:

سعی کنید زودتر از زمان سفر رزرو بلیط هواپیما را انجام دهید.
زمان سفرتان را تا حد ممکن شناور در نظر بگیرید تا بتوانید از تاریخ های جایگزین برای خرید بلیط هواپیما چارتر استفاده کنید.
خرید بلیط هواپیما خارجی یا داخلی را در صبح زود یا اواخر شب انجام دهید، در این زمان ها، بلیط ارزان تر عرضه می شود.
روز شنبه یا روز های وسط هفته را برای سفر با هواپیما انتخاب کنید، به عنوان مثال قیمت بلیط کیش از تهران در روزهای میانی هفته ارزان تر از روزهای پایانی هفته است.
با استفاده از حالت ناشناس مرورگر خود، بلیط های ارزان هواپیما را جستجو کنید.
قیمت پرواز های مختلف را با انواع وب سایت های ارائه دهنده مقایسه کنید.
اگر از پروازهای بدون امکانات خوب رنجیده نمی شوید، با یک ایرلاین ارزان قیمت سفر کنید.
برای دریافت ایمیل تخفیفات و بلیط هواپیما 80 درصد تخفیف ثبت نام کنید و از قیمت ها مطلع باشید.
ایمیل خود را برای خرید بلیط هواپیما ارزان چارتر ثبت کنید.
به جای بلیط هواپیما رفت و برگشت، بلیط هواپیما یک طرفه را خرید کنید.

در خانه بمانیم تا زنجیره انتقال قطع شود

آمار تعداد مبتلایان، فوتی ها و بهبودیافتگان کرونای دلتا در ایران در ۲۴ ساعت، از سه شنبه تا چهارشنبه سوم شهریور ۱۴۰۰ طبق معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹ هزار و ۹۸۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی که ۴ هزار و ۸۷۱ نفر نیاز به بستری داشتند. در این ۲۴ ساعت کرونا جان ۶۶۵ نفر را گرفت و تعداد فوتی ها بر اثر این ویروس هم تا ۱۰۴ هزار ۲۲ نفر افزایش یافت. هم اکنون ۳۵۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۵۹ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۳۰ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی می باشند. طبق این آمار ها در نظر داشته باشید که سفر، ویروس کرونا را از مناطق آلوده تر به مناطقی که آلودگی کمتری دارند، منتقل می کند و باعث گرفتاری جدید می شود. پزشکان معتقدند اگر به سفرهای خود ادامه داده و به رعایت پروتکل ها بی اعتنا باشیم، نمی توانیم زنجیره انتقال ویروس کشنده کرونا را قطع کنیم. در طول سفر با وسایل نقلیه مختلف مثل هواپیما، قطار و اتومبیل با توجه به تراکم جمعیت، حتی افرادی که علائم ظاهری ندارند و فقط ناقل بیماری هستند، می‌توانند دیگر افراد همسفر خود را دچار بیماری کنند. پس بهتر است از سفرهای غیر ضروری پرهیز تا زنجیره انتقال ویروس را قطع کنیم.



:: برچسب‌ها: قیمت بلیط هواپیما,


سرعت لود کم صفحات در موبایل و از بین رفتن ترافیک سایت
شرکت پیام آوران پارسیان
www.papgroup.ir

تور روسیه
برگزار کننده بهترین تورهای روسیه
www.alefbatour.com

تور کوش آداسی
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
www.mehrparvaz.com

بلیط هواپیما چارتر
ارائه دهنده بهترین بلیط هواپیما چارتری
www.Trip.ir

کاهش قیمت بلیط هواپیما در روزهای گذشته
قیمت بلیط هواپیما تا پایین ترین حد خود کاهش یافت.
www.rokna.net

سنگ تراورتن
خرید و فروش انواع سنگ ساختمانی
www.anamisstone.com
سنگ مرمریت
خرید انواع سنگ مرمریت
www.anamisstone.com
سنگ مرمر
خرید و فروش انواع سنگ مرمر ساختمانی اونیکس
www.anamisstone.com
سنگ ازنا
فروش انواع سنگ ازنا ارزان قیمت در تهران
www.anamisstone.com
سنگ گرانیت
انواع سنگ ساختمانی گرانیت مشکی و سفید نهبندان، نطنز و مروارید مشهد
www.anamisstone.com
سنگ گوهره
فروش انواع سنگ گوهره ممتاز و سوپر کف قیمت
www.anamisstone.com
سنگ هرسین
انواع سنگ مرمریت هرسین
www.anamisstone.com
سنگ طرح چوب
قیمت سنگ سنداستون طرح چوب
www.anamisstone.com